Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Głośna praca silnika 1.6 i-Detec diesel - Chip 170KM

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    mój diesel 1,7ctdi ma 10,1s do setki przy fabrycznych 101Km więc nie wiem co to za wynik przy domniemanym 160KM raptem o 1,4s ... 60KM robi róznice 1,4s obłęd po prostu, szał .
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #32
      A jak wypadnie jazda do 160km/h na obu silnikach?

      Comment


      • #33
        Rambo, powolywales sie na post kogos kto podkrecil ten silnik do 143 koni (jesli dobrze pamietam), a przyspieszenie wynosilo 9,4sec.
        Wynik o 1 sec lepszy, wedlug mnie, wskazywalby na pewne 160koni.

        m26 czy moglbys napisac cos wiecej o tych limiterach? Jaka jest ich rola?

        Mam kumpla z Civikiem 7gen, jest duzo lzejszy i ma 110koni. Do 100km/h jakiejs oblednej roznicy nie ma, ale powyzej wyglada jakby zatrzymal sie w miejscu...
        Last edited by edek_honda; 21-12-2017, 19:56.

        Comment


        • #34
          Limitery to po prostu ograniczenia/blokady narzucone fabrycznie żeby nie zniszczyć silnika.Turbodoładowany diesel moment i moc ma,ale poblokowane programowo,dlatego bez modów silnika daje się je uzyskać.
          Nie jest to tak jak niektórym się wydaje ,że edytuje się nastawy i jest tam suwak "moc","moment","prędkość max.",polega to mniejwięcej na tym że jeśli hamownia stwierdza jakieś niebezpieczne dla silnika,skrzyni ,reszty auta zachowanie,to ogranicza się w tym miejscu obciążenie poprzez ustalenie limitu doładowania,wtrysku,obrotów,mocy,momentu,prędkości itd.
          Przykładowo panewka wytrzymuje nacisk 2 ton zanim wyprze olej i zacznie się szorowanie,a obciążenie na danym zakresie wynosi więcej,to stroiciel lawiruje różnymi parametrami tak żeby temu zapobiegać,a jednocześnie unikać szarpnięć ,,temperatury,emisji,zawalenia EGR,przepałów,chronić DPF,nie spowolnić za bardzo turbiny itd.

          Comment


          • #35
            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
            mój diesel 1,7ctdi ma 10,1s do setki przy fabrycznych 101Km więc nie wiem co to za wynik przy domniemanym 160KM raptem o 1,4s ... 60KM robi róznice 1,4s obłęd po prostu, szał .
            Do setki niby szalu nie ma ale tylko na papierze.
            Jazda autem ktore ma 10s a takim ktore ma 8,5s to niebo, a ziemia. Roznica jest naprawde duza.
            Tak czy tak najczesciej limituje skrzynia biegow i dosc dlugie przelozenia w silnikach nastawionych na ekonomie.

            Ostatnio jechalem 5 biegową Jettą 2.0TDi (2 letnia) . Fabrycznie 110 KM, zamulona.
            Po wirusie 174 KM i normalnie ogień, tyle że problemem zrobila się skrzynia - przelozenia wiadomo, bez zmian.
            Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

            Comment


            • #36
              W wolnossącej benzynie zrobić sekundę to trzeba się nadłubać,potem jest już tylko coraz ciężej zejść niżej.

              Comment


              • #37
                chciałem zwrócić uwagę na to że brakuje powietrza. Po prostu brakuje powietrza w civic które jest z 1 turbiną i po prostu fizycznie nie da się łamać praw fizyki. W Civic jest 1 szt turbo, w CR-V polifcie 1.6 i-DTEC 160 KM - są 2 szt. To już mówi o tym że zrobili to bo brakowało "wiatru" wcześniejsze przedliftowe CR-V nie jechały nawet po Chipie po prostu nadal muł. Dlatego zdecydowano się na dołożenie więcej waitru fizycznie z czegoś bo z programu się nie da, bo są fizyczne ograniczenia wydajności turbiny.
                Jeśli edek masz civic z 1 szt turbiny fabryczną, (pytałem czy ona jest zmieniona na większą? mówisz że nie) no to nie złamie fizyki żaden tuner, nie ma takiego. Więc jeśli zrobił 137-142KM realnie i te 8,7s do 100km/h to ja to biorę w ciemno nie kontestuję, ale nie 160KM, jak pisałem na zachodzie 160BHP to nie jest 160KM.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #38
                  A czy da sie zmienic turbo p&p z n22?

                  albo moze podmienic biturbo z cr-v?
                  Last edited by fetorman; 23-12-2017, 21:40.
                  4SALE: Bluespark Pro+Boost-Pigyback/chip

                  If u want 2 play u got 2 pay, performance doesn't come cheap.
                  Its better to have it and not need it, then need it and not have it.


                  Chcesz podłączyć wideorejestrator w 8/9gen Civic? Nie wiesz gdzie się wpiąć? potrzebujesz wtyczkę akcesoryjną info TUTAJ

                  Comment


                  • #39
                    pewnie się da ale czy jest sens? skoro normalnie możesz kupić 9 gen z N22 z początków produkcji czyli przedliftm.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #40
                      Jaki to sens skoro i tak ciśnienie zostanie ograniczone przez ECU jak tylko dojdzie do odpowiedniego wskazania MAP.Jedyne co wyniknie z takiego połączenia to większa turbo dziura,bo N22 ma sprężarkę większą i ilość spalin potrzebna do jej rozpędzenia też jest większa,efekt taki że wstanie dużo później,a jej pełny potencjał nigdy nie zostanie użyty.

                      Comment


                      • #41
                        Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                        pewnie się da ale czy jest sens? skoro normalnie możesz kupić 9 gen z N22 z początków produkcji czyli przedliftm.
                        ale jak sie juz kupilo 1.6 to wiesz nie w tym rzecz aby zmieniac na n22

                        Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                        Jaki to sens skoro i tak ciśnienie zostanie ograniczone przez ECU jak tylko dojdzie do odpowiedniego wskazania MAP.Jedyne co wyniknie z takiego połączenia to większa turbo dziura,bo N22 ma sprężarkę większą i ilość spalin potrzebna do jej rozpędzenia też jest większa,efekt taki że wstanie dużo później,a jej pełny potencjał nigdy nie zostanie użyty.

                        dlatego zastanawiam sie czy jest mozliwosc biturbo z 1.6 no i wystroic to ofkoz

                        Tylko teraz pytanie czy to biturbo dziala na jednej wspolnej mapie (timmig, dolewka, cisnienie, itp) czy ma nazwijmy to "przejście na vteka" na druga wieksza i ma wtedy inna osobną mape. Coś moze ktoś wie?
                        Last edited by fetorman; 24-12-2017, 19:56.
                        4SALE: Bluespark Pro+Boost-Pigyback/chip

                        If u want 2 play u got 2 pay, performance doesn't come cheap.
                        Its better to have it and not need it, then need it and not have it.


                        Chcesz podłączyć wideorejestrator w 8/9gen Civic? Nie wiesz gdzie się wpiąć? potrzebujesz wtyczkę akcesoryjną info TUTAJ

                        Comment


                        • #42
                          Zapraszam do jakiejkolwiek lektury na temat dozowania paliwa w dieslu i zagadnienia samego biturbo.
                          Sorki,nie żebym się chciał mądrzyć,ale tu trzeba od podstaw,to wiele wyjaśni.

                          Comment


                          • #43
                            Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                            Zapraszam do jakiejkolwiek lektury na temat dozowania paliwa w dieslu i zagadnienia samego biturbo.
                            Sorki,nie żebym się chciał mądrzyć,ale tu trzeba od podstaw,to wiele wyjaśni.
                            podstawy dzialania silnika znam wiec ja jestem chetny na uzyskanie wiekszej wiedzy z zakresu n16 od Ciebie i mowie to na serio
                            4SALE: Bluespark Pro+Boost-Pigyback/chip

                            If u want 2 play u got 2 pay, performance doesn't come cheap.
                            Its better to have it and not need it, then need it and not have it.


                            Chcesz podłączyć wideorejestrator w 8/9gen Civic? Nie wiesz gdzie się wpiąć? potrzebujesz wtyczkę akcesoryjną info TUTAJ

                            Comment


                            • #44
                              Dwie turbinki. Jedna mniejsza wstaje szybciej i zapewnia mały lag. Druga większa wstaje później/dłużej, ale daje więcej powietrza stąd większa moc.
                              Skoro silnik ten sam to pewnie by się wystroić to dało u Ciebie na biturbo. Ale najlepiej to trzeba by było sprawdzić czy komp to ogarnie taki ustawienia, może by było warto przeszczepić go także z CR-V wtedy mniej zabawy ze strojeniem.
                              No i trza by było znaleźć miejsce na drugi intercooler, bo każda turbina musi mieć swój. Rzeźba pewnie by była z połączeniem wszystkiego w całość... kolektory, wydech itd...
                              Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

                              Comment


                              • #45
                                Właśnie. Samo założenie drugiej turbiny nie wystarczy.Chłodzenie,smarowanie i powroty,orurowanie,wiązki,zawory sterujące,kolektory,komp,a to wszystko w małej komorze.

                                Zamieszczone przez fetorman Zobacz posta
                                jestem chetny na uzyskanie wiekszej wiedzy z zakresu n16 od Ciebie
                                Nie posiadam jej wiele,odniosłem się do tego

                                Zamieszczone przez fetorman Zobacz posta
                                Tylko teraz pytanie czy to biturbo dziala na jednej wspolnej mapie (timmig, dolewka, cisnienie, itp) czy ma nazwijmy to "przejście na vteka" na druga wieksza i ma wtedy inna osobną mape. Coś moze ktoś wie?
                                W tej kwestii to akurat trzeba trochę więcej samych podstaw,bo zasady ogólne panują te same,a potem dopiero niuanse i kruczki w konkretnym aucie.Map może być kilka/kilkanaście,ich ilość nie będzie jednak zależna od ilości turbin."Dolewki"itd. w dieslu to też nie jest jak w benzynie,nowoczesny diesel ma bardzo skomplikowany programowo system lania paliwa,sam go nie ogarniam w szczegółach ,a co dopiero przekazywać wiedzę.
                                Na prawdę polecam poczytać fachowe opracowania,bo to bardzo ciekawa lektura.Sam ocenisz z perspektywy czasu że odpowiedź na Twoje pytanie nie jest taka prosta.

                                Comment

                                Working...
                                X