Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Głośna praca silnika 1.6 i-Detec diesel - Chip 170KM

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    No to może ja wpierdzielę swoje trzy grosze.
    Nowoczesny diesel to nie ropniak z czasów meśka 115d,teraz silniki diesla działają na trochę innej zasadzie.
    Pierwotna zasada to wtrysnąć paliwo w momencie kiedy zazsane powietrze jest sprężone i wtedy dobrze się zajara dając kopa.
    Jedyne zmienne kiedyś to sam moment wtrysku i ilość zależna od nogi.
    Teraz steruje się powietrzem,czasem,ciśnieniem , momentem i ilością wtrysków.Do niedwna było 8 podwtrysków oprócz głównego,tylko po to żeby silnik nie żarł ,nie kopcił i się nie rozleciał,teraz potrafi być ich nawet 10.
    Każde otwarcie wtryskiwacza to miesiące badań na hamowni,wykresów,analiz,zmian itd. żeby to miało ręce i nogi.
    Czy sądzisz że tunerowi zależy na tym żeby silnik gładko chodził? On robi to czego chcesz-dolewa beszczelnie paliwa i wysterowuje w tym czasie kierownicę turbiny tak żeby miało się w czym palić.
    Zrobienie mocy to nie jest problem,ale zrobienie mocy z głową już nie jest takie proste.Dzisiaj może to byle kretyn co ma stację lutowniczą,byle programator wilem z allegro i program do edycji parametrów.Potem właśnie takie tematy mnożą się jak karaluchy i to niezależnie od tego czy to w Twoim czy innym kraju.
    U mnie po mieście latają dwa dobrze kręcone 1.9 tdi ,jeden z nich ma 320 kucy i 600 niutków,łoją dupy prawie każdemu,ale darmo jest u nich dopatrywać się kultury pracy i emisji, taka jest cena poprawiania fabryki.
    Last edited by m26; 30-11-2017, 07:58.

    Comment


    • #17
      Wracając do tematu, trudno będzie komukolwiek tutaj powiedzieć dlaczego silnik mocniej klekocze, ale na pewno nie jest to spowodowane olejem, jeśli ten olej który jest wlany jest olejem wiarygodnym, bo z tym też różnie może być, to nie jest to wina oleju.. jedyna rzecz która się nasuwa, to te głośne klekotanie może być spowodowane właśnie tym, że silnik ma dużo większą moc niż fabrycznie.. na twoim miejscu zacząłbym od zmiany oleju - tutaj zgodnie z tym co mówi instrukcja,a więc ACEA C3, a jeśli to nie pomoże, to wróciłbym do fabrycznej mocy i zobaczył co z tego wyjdzie..
      Moja łódka Civic..
      Mój "klekocik" Ceed..
      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
      Coś na temat olejów..

      Comment


      • #18
        Nie potrzebuje lepszych wynikow na papierze by czuc sie lepiej. Praca w labo, do tego tez w sektorze automotive, oduczyla mnie zyczeniowego myslenia. Dlatego poki co, trzymam sie tego co dotalem od tunera na papierze.

        Co do klekotu, powtorze sie chyba 2gi raz - zaczalem dostrzegac to jeszcze przed zmiana programu.

        Wymienie olej i dam znac czy sa roznice. Jesli nie i zauwaze cos niepokojacego, lub klekot zacznie mnie bardziej irytowac to wroce chyba do oryginalnej mocy.

        Comment


        • #19
          mnie uczono że papier wszystko wytrzyma, szkoda tylko że często jest tak że auto po hamowaniu wcale nie jedzie jak na wykresie (to jest w głowie). Jest wiele, naprawdę wiele dyskusji na temat "hamownia - hamowni nie równa". Ile było przypadków że pojechał się hamować na jednej a sprawdził za jakiś czas na innej i nic się nie pokrywało z rzeczywistością i mocno zdziwiony wręcz depresja. Rodzaj hamowni, kalibracja hamowni i wg jakich Norm miałeś hamowanie? wtedy można dyskutować o wynikach. Jednak nie zmienia faktu że jeśli ktoś mi mówi że złamał zasady fizyki i uzyskał 1/3 mocy tylko z programu to już ... to jest ten moment że musi się zaświecić "czerwona lampka". Przykładowo: https://www.godula.pl/?page=article&...n=det&artid=14 wystarczy mierzyć na swojej normie i "można wszystko udowodnić" na papierze - wykresie.
          Zamieszczone przez edek_honda Zobacz posta
          Jesli nie i zauwaze cos niepokojacego, lub klekot zacznie mnie bardziej irytowac to wroce chyba do oryginalnej mocy.
          przeplata się tu obszar tuningu i oleju dlatego taka dyskusja i tu upatrujemy przyczyn-skutków. Natomiast właśnie ten tzw "eko tuning" jest "szyty na miarę" i posiadając "takie ubranko" nie ma żadnych ubocznych skutków dla sinika. Natomiast jak jedziemy z tuningiem bez ograniczeń nastawieni na wyniki no to efekty są nieznane. Teraz tak, aby wrócić do fabrycznego programu trzeba ponownie ingerować w sterownik. W przypadku niektórych aut trzeba go po prostu wyjąć i wrzucić na "stół", być może w i-detec da się to zrobić poprzez OBD ale wątpię, bo producenci coraz bardziej utrudniają takie dzianie. Wiążę się to z ponownymi kosztami.
          Kiedyś zapas możliwości był większy, dziś już na etapie producenta limit jest mniejszy, mamy mniejsze silniki dokładniej wystrojone limity coraz mniejsze, wyliczenia i dobrane tak dokładnie że zakres możliwości jest coraz mniejszy. Mamy mniejsze pojemności i większe moce. Pole do manewru jest zawężone na tyle że bez ingerencji w silnik i osprzęt to z samego dłubnięcia programu i sprawdzenia wyników na hamowni niewiele się da.
          Zasada jest taka, im większa pojemność tym z programu możesz więcej, nie odwrotnie.
          Silnik 1,6 i-Detec nie został stworzony dla tuningu, został zaprojektowany w celu zmniejszenia zaporowych ceł i wymogów spalin w Europie i tak wyszło bardzo drogo, ale jak widać są chętni. Wiec aby nie zginął wśród konkurencji w przedbiegach naprawdę się postarano wyciągnąć z tego max przy zachowaniu limitów spalin mniejszych niż wymagane prawem. Honda zawsze robiła silnik grubo poniżej wymagań, tak żę w latach 80tych benzyniaki wypadały lepiej niż niemcy po 2000 roku. Teraz mając taki mały silniczek z dobrymi wynikami spalin no fizycznie jest on na "granicy przyzwoitości". Gdzieś ten limit stosunek moc-jakość spalin się zawęża i nie ma wielkiego pola do popisu. Ten silnik nie ma takiego zapasu aby z programu wysterować bez kopcenia na 170KM. możesz się denerwować, irytować, i traktować moje słowa jak szpilki w uszach, ale to niczego nie zmienia.


          __
          Edit. wyciąg z treści Godula.
          12. W jaki sposób, poza odczuciami kierowcy, sprawdza się faktyczny przyrost moc silnika ? Odczucia kierowcy są na ogół (nie dotyczy kierowców sportowych) zupełnie błędne. Aby nie być gołosłownym: silniki z piękną płaską krzywą momentu są odbierane jako słabe, a silniki których charakterystyka jest bardzo zła czyli pracujące np. od 4000 obrotów jako doskonałe bo "kopią" na wysokich obrotach. Jest kilka metod pomiaru mocy lub jej porównań. Zaczynając od najdokładniejszych:
          1 - hamownia silnikowa :
          PLUSY - duża dokładność, odczyt wielu parametrów, łatwa możliwość wykonywania modyfikacji,
          MINUSY - wymaga wymontowania silnika (duży koszt).
          2 - hamownia podwoziowa :
          PLUSY - krótki czas pomiaru (kila minut), możliwość określenia oporów toczenia,
          MINUS - bada parametry na kołach czyli mniejsza dokładność przy określaniu parametrów silnika, każdy z elementów przenoszących moc powiększa błędy stałe i przypadkowe.
          3 - badania trakcyjne :
          PLUSY - proste urządzenia, krótki czas pomiaru, wyniki przemawiające do wyobraźni kierowców,
          MINUSY - duże błędy, duży wpływ czynników zewnętrznych, niska powtarzalność wyników, trudności w znalezieniu miejsc do pomiarów.
          4 - hamownie elektroniczne :
          PLUSY - mało kosztowne proste urządzenia, łatwość wykonania pomiarów (np. na nieruchomym pojeździe),
          MINUSY - mała dokładność, duża zależność od warunków zewnętrznych.
          Większość poważnych firm tuningowych wykorzystuje na ogół kilka z tych metod równocześnie.

          Ja przeważnie korzystam z nr 2, i wcale się nie podniecam wynikami są jakie są, ale czuć że jest lepiej niż fabryka, przy czym nie kopcę, nie urywam półosi i sprzęgło jest całe.
          Last edited by rambo7; 30-11-2017, 10:37.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #20
            Moj 1.6 Dtec tez był chipowany i przejezdził kilkadziesiat tys km na takim setupie. Żadnej zmiany w jakości pracy nie było. Silnik równo i cicho pracował - tak jak inne nowoczesne diesle na CR.

            Tuning był robiony ponad 2 lata temu i wtedy stabilne i bezproblemowe było ok. 140KM i 350 nm- wyzej było trochę problemów z turbiną, ciśnieniem, dymieniem etc. Kilka testów było robione na ok 150 KM ale tunerowi sie nie podobało to zbytnio i finalnie zeszlismy w dół do tych okolic 140KM.
            No ale tunerzy zawsze potrzebują czasu aby podbijać osiągi, więc faktycznie moze 160-170 KM jest juz dzis możliwe.
            Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

            Comment


            • #21
              Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
              więc faktycznie moze 160-170 KM jest juz dzis możliwe.
              Pewnie jest,ale jeden potrafi i się do tego przykłada a drugi nie ma wiedzy.
              Stroicieli benzyniaków jest u nas na pęczki,większość z nich robi to dobrze,natomiast o stroicieli diesla CR jest już dużo ciężej.
              Pomimo tego że moc wykrzesać da się bez problemu,graty są dobrze dobrane,wszystko poskładane jak trzeba i nie ma problemów osprzętowych jak w benzynowym garażowym ulepie,to jednak tylko garstka ludzi stroi takie silniki,a tych co robią to jak należy można policzyć w Polsce na palcach jednej ręki pilarza. Większość z nich poprzestaje na podnoszeniu dawek i kończy podnoszenie mocy jak klekoce,dymi,albo nie wydala,nie mając nawet absolutnie żadnego pojęcia o zależnościach między podwtryskami w jednym cyklu albo nawet nie jest w stanie powiedzieć niczego o kodowaniu wtryskiwaczy. Do pewnego momentu zmiany są niezauważalne,dla zwykłego obserwatora,ale wyżej to już trzeba mieć zaplecze i absolutne rozeznanie.
              Ale wracając do tematu,to głośna praca silnika może być spowodowana zwyczajną usterką czujnika ciśnienia paliwa albo wtryskiwaczy,czasem daje to nawet złudzenie jakby tłoki uderzały po zaworach ,więc zanim zaczniesz coś zmieniać to daj auto tam gdzie potrafią wykonać pełną diagnozę,łącznie z pomiarami ciśnień i próbą przelewową.

              Comment


              • #22
                Rambo, wydaje mi sie, ze zbyt osobiscie do tego podchodzisz. Ja sie absolutnie nie irytuje a Tobie, jakby nie patrzec, brakuje bardziej fachowego podejscia do sprawy jaka prezentuja inni udzielajacy sie, bo wydaje mi sie, ze ktos ma problem z kontolowaniem emocji, i to nie jestem ja.

                O hamowni jaka zostala uzyta wiem tylko tyle, ze jest marki Bapro z wbudowana stacja pogodowa (autokompensacja warunkow atmosferycznych). Innych szczegolow nnie znam. Chwalenie sie 170 konnym autem raczej tez nie bylo moim celem,bo nie ma w ogole czym sie chwalic, jesli tak to odebrales a od podniecania sie mam Supermoto.

                Tak jak mowilem, zaczne od zmiany oleju i jesli bedzie trzeba, udam sie spowrotem do serwisu gdzie krecilem Honde w celu poprawki lub wgrania oryginalnego softu gdzie wyjecie ECU z auta bylo konieczne.

                Calkiem mozliwe, ze glosna praca to moje subiektywne odczucie. Sprawdzilem wszystkie mozliwe filmiki na yt prezentujace dzwiek tego silnika na biegu jalowym, nagralem tez swoj i nie slysze zadnych roznic, zwykly klekot diesla. Oczywiscie pomijam kwestie uzycia roznych mikrofonow, wzmocnienia, odszumienia w nagraniach.
                Przejechalem autem 11k km w 2 miesiace wiec moze zdazylem przywyknac juz do halasu, stad wydaje mi sie ze jest glosniej niz bylo. Wszystko jest do dalszej weryfikacji.

                Comment


                • #23
                  Zamieszczone przez edek_honda Zobacz posta
                  klekot zacznie mnie bardziej irytowac
                  Zamieszczone przez edek_honda Zobacz posta
                  Ja sie absolutnie nie irytuje
                  jak by nie patrzeć nie ogarniam, jeśli ja nie kontroluję emocji to Ty nie kontrolujesz co piszesz, emocjonalnie to odbierasz mnie Ty gdy kontestuję 170KM ale rozumiem to, człowiek ma wykres a ktoś mu będzie pierniczył że to ściema, nie denerwuj się .... poczytaj sobie temat: 1.6 i-DTEC spalanie, osiągi

                  a szczególnie wpisy kolegi Glosima #51 i #65. To są wpisy kogoś kto zrobił tym autem trochę więcej km niż na razie Ty.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #24
                    Jeśli to kwestia wolnych obrotów,to nie jest to wina oprogramowania,bo w tych partiach wszystko zostaje "fabryczne".

                    Comment


                    • #25
                      Witam po przerwie.

                      Olej wymieniony - metaliczny kletok zniknal jak reka odjal! Silnik pracuje tez ogolnie ciszej, potwierdzone przez 2 inne osoby wiec uwazam to za fakt.

                      Kontaktowalem sie z osoba ktora krecila Civika, i tak jak mowi m26, program pozostal nie zmieniony do 1750 rpm.

                      Pozdrawiam.

                      Comment


                      • #26
                        Jeszcze dodatkowe info.

                        Jestem na kilka dni w PL. Niestety nie udalo mi sie umowic na pomiar na hamowni bo ani oni, ani ja nie mam czasu.
                        Dzwonilem w 2 miejsca i wedlug ludzi ktorzy tam pracuja wynik 160-170KM jest bez wiekszego trudu osiagalny na stokowych podzespolach.

                        Mierzylem tez przyspieszenie kilkoma aplikacjami na Ip7, 0-100 po 3-4 probach na poziomie 8.5 - 8.7 sec na zimowych oponach i troche mokrej nawierzchni. Przy wrzucaniu 3 biegu kola potrafia jeszcze chwile zaboksowac. Poczekam az bedzie cieplej i zmierze jeszcze raz. Mysle ze da sie zejsc do 8 sec.

                        Comment


                        • #27
                          No i fajnie ze jedzie jak trzebaLepiej się nie przyzwyczajaj do korzystania z tego za często,bo te limitery w dieslu nie istnieja z powodu nieudolności fabrycznych programistów Prosty przykład jak wiele zależy od oleju i na to że trzeba dużo rozwagi przy dobieraniu go sobie wedle swoich upodobań.Ktoś tam kiedyś nalał jakiegoś wynalazku a potem drugi się głowi.

                          Comment


                          • #28
                            Zamieszczone przez edek_honda Zobacz posta
                            Mierzylem tez przyspieszenie kilkoma aplikacjami na Ip7, 0-100 po 3-4 probach na poziomie 8.5 - 8.7 sec na zimowych oponach i troche mokrej nawierzchni. Przy wrzucaniu 3 biegu kola potrafia jeszcze chwile zaboksowac. Poczekam az bedzie cieplej i zmierze jeszcze raz. Mysle ze da sie zejsc do 8 sec.
                            Bardzo dobre wyniki jak na 1.6D !
                            Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                            Comment


                            • #29
                              Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
                              Bardzo dobre wyniki jak na 1.6D !
                              na papierze.... i wykresie...
                              Zamieszczone przez edek_honda Zobacz posta
                              wedlug ludzi ktorzy tam pracuja wynik 160-170KM jest bez wiekszego trudu osiagalny
                              oni brali coś wcześniej i teraz... poradź im aby zmienili środki, bo śmieszni są.

                              Jeśli ktoś sądzi że z programu uzyska takie wyniki w silniku Civic 1,6 i-dtec tą się mylą... no po prostu.

                              Może się zapatrują na jednostkę Hondy CR-V IV SUV 1.6 i-DTEC 160 KM ? zapytaj ich.
                              Ten silnik dla przykładu ten sam 1,6 i-Dtec ma 2 turbiny dlatego ma 160KM a nie dlatego że jest wystrojony "bo może". Civic nie może! nie ma 2 turbin i nie ma takiej opcji.
                              Zamieszczone przez edek_honda Zobacz posta
                              Mierzylem tez przyspieszenie kilkoma aplikacjami na Ip7, 0-100 po 3-4 probach na poziomie 8.5 - 8.7
                              no to potwierdza że nie masz w Civic 160KM zapomnij to za słabe wyniki dla tej mocy.
                              Do 2014 roku, przedliftem CR-V montowany był diesel o pojemności 2.2 litra i mocy 150 KM, po lifcie 1.6 i-DTEC 160 KM i 2 turbiny. Twinturbo i brak turbodziury.

                              W Civic ne ma twinturbo, nawet po lifcie.

                              edit:
                              Na zachodzie często jest używany parametr BHP. https://pl.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%84_mechaniczny
                              i jak przykładowo na tym forum https://www.civinfo.com/forum/engine...vs-160bhp.html koledzy piszą że w Civic 1,6 i-Dtec jest uzyskiwane spokojnie 162BHP ... to halo ! ...to nie jest 160KM ! w życiu naroda!
                              Last edited by rambo7; 21-12-2017, 14:04. Powód: edit
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment


                              • #30
                                Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                                na papierze.... i wykresie...
                                Chodziło mi o osiagi - przyspieszenie do setki 8,5-8,7s przy tej mocy jest jak najbardziej adekwatne.
                                Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                                Comment

                                Working...
                                X