Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Kolektor wydechowy 2.2 i-cdti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Kolektor wydechowy 2.2 i-cdti

    Witam serdecznie wszystkich użytkowników Forum ! jeżeli piszę w złym miejscu proszę o przeniesienie.

    Otóż , jakiś czas temu kupiłem używanego civic 2.2i-cdti , jak kupowałem było słuchać że coś puka ale zostałem zapewniony przez sprzedającego że są to opony .
    opony wymieniłem i przestało stukać ale. zauważyłem ze stuka na zakrętach , wiec wymieniłem prawe łożysko. okej stukanie ustało było okej , ładnie i cicho.

    jakiś czas potem zacząłem słyszeć lekkie cykanie w silniku , w miarę przyśpieszania cykanie było szybsze, obroty w górę cykanie przyśpieszało jak hamowałem cykanie spowalniało
    zauważyłem że jak jadę i dodaje gazu cyka jak wcisnę sprzęgło cykanie ustaje , cykanie jest słyszalne tylko na biegu podczas jazdy na wolnych cykanie nie występuje.

    jadąc do wielkiej brytami w Niemczech miałem okazje sprawdzić auto i teraz przy prędkości 180km/h wyskoczyła mi kontrolka silnika. troszkę się przestraszyłem i zwolniłem do 140km/h i kontynuowałem całą podróż właśnie z taką prędkością, nie wiem ile to kilometrów ale spoko cały czas było słyszalne cykanie i do tego kontrolka. Po dojechaniu na miejsce zgasiłem auto i nie odpalałem do ok dwa dni , po zapaleniu silnika i przejechani około 300m kontrolka zapaliła się znowu, cykanie nabrało na głośności, i ciągle ta sama bajka przyśpieszam cykanie przyśpiesza zwalniam cykanie zwalnia. i tak około tydzień temu wsiadłem do samochodu żeby pojechać po kobietę do pracy , jako że wieczór był chłodny zaparowały mi szyby więc włączyłem nawiew i wyłączyłem cyrkulacje wewnątrz auta , po włączeniu zaczęło strasznie śmierdzieć spalinami ! aż rozbolała mnie głowa , wyłączyłem nawiew otworzyłem szyby żeby dojechać bo śmierdziało strasznie !!. nazajutrz postanowiłem sprawdzić za dnia co się dzieje... wziąłem latarkę odpaliłem silnik i zobaczyłem że gdzieś z dolnej części silnika wydobywają sie spaliny ! do chwili aż wiatraki od chłodnicy nie zaczęły pracować było to widoczne bardzo dobrze , lecz ni było widać miejsc z któego ów spaliny mogły by się wydostawać... jednakże widoczny był biały dym z pod silnika. i teraz moje pytanie. CZY KTOŚ Z WAS TAK MIAŁ !!??!!??

    co może być przyczyną ów stukania i wydobywających się spalin ? czy może nie jest to ze sobą powiązane ?? do tego ta kontrolka silnika ? dodam że mam wycięty filtr cząstek stałych czy może to być przyczyną zapalającej się kontrolki ? (check engine) mojej żony brat tak ma...

    Mój ojciec mówi że to musi być pęknięty kolektor wydechowy. jeżeli chodzi o same spaliny to zgadzam się że może to być przyczyna ale co jeżeli chodzi o samo cykanie ?? czy nie powinno ono być słyszalne na wolnych jeżeli to kolektor ? boje się że mogą to być panewki... i że zostałem oszukany podczas kupowania samochodu zarówno przez sprzedającego jak i przez salon/serwis hondy w nowym sączu gdzie samochód był sprawdzany i miał być 100% sprawny i gotowy na wielkie podróże .... o czym zapewniał mnie pan który go sprawdzał i za co zapłaciłem 300zł... był podłączony pod komputer który nie wykazał błędów i wszystko było sprawdzane na szarpakach i tak dalej ... ogólnie pan powiedział że amortyzatory są okej pokazywał na komputerze że są na "zielono" a teraz okazało się że jeden jest do wymiany... sprawdzał "wszystko" i "wszystko" jest okej ... i na tej podstawie dokonałem zakupu ... wydałem oszczędności bo chciałem mieć dobre i sprawne auto bez znacznego wkładu finansowego.. i nie wiem nie wiem co o tym myśleć jestem za granicą i już nic nie wiem samochód którym miałem jeździć stoi....

  • #2
    W poczatkowych 2.2 pekały kolektory wydechowe. Dosc popularna usterka. Nawet byla na to akcja serwisowa i przedluzona gwarancja jak serwisowane auto w aso.
    Jak smierdzi spalinami to na 99% kolektor pekniety. Po prostu pod duzym obciazeniem nie wytrzymal i pekł.
    Moim zdaniem bez wizyty u mechanika sie nie obejdzie. No i niestety koszty tez moga byc z tego sporawe....
    Last edited by Glosima; 04-09-2014, 11:18.
    Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

    Comment


    • #3
      a powiedz mi czy to cykanie też może być związane z pęknięciem kolektora ?

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez BiMa Zobacz posta
        czy to cykanie też może być związane z pęknięciem kolektora ?
        Mało prawdopodobne.
        Zamieszczone przez BiMa Zobacz posta
        że jak jadę i dodaje gazu cyka jak wcisnę sprzęgło cykanie ustaje , cykanie jest słyszalne tylko na biegu
        Na wolnych obrotach spaliny też opuszczają silnik przez kolektor, więc ciszej, ale jednak coś byś słyszał.
        Jeśli po wciśnięciu sprzęgła odgłos zanika, to raczej nie silnik, a coś w przeniesieniu napędu.
        Co do kontrolki silnika to możesz spróbować zdiagnozować co też komputer chce Ci powiedzieć? https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2444358.html
        Po odczytaniu kodów wpisz je do wyszukiwarki Forum albo podaj w wątku, postaramy się pomóc.
        Pozdrawiam i powodzenia.
        Last edited by syriuszteam; 04-09-2014, 20:32.

        Comment


        • #5
          tak moze to byc związane z nieszczelnoscią kolektora.Niedawno znajomy walczyl z tym w starej Vektrze.Tam takze byl problem z kolektorem wydechowym.Slychac to wlasnie przy wzroscie obrotow(wzrasta cisnienie spalin)takze na jałowym niekoniecznie skłychać.Uzaleznione to jest od wielkosci nieszczelnosci.
          pzdr

          Comment


          • #6
            ale spaliny wydobywające się z pod maski są już raczej związane z pęknięciem kolektora .. ? czy też nie koniecznie ?? a co do sprawdzenia kodu na wolnym czasie sprawdzę bo samochód stoi daleko od domu na parkingu...

            Comment


            • #7
              dzięki za odpowiedz

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez BiMa Zobacz posta
                zauważyłem że jak jadę i dodaje gazu cyka jak wcisnę sprzęgło cykanie ustaje
                Zamieszczone przez artax Zobacz posta
                takze na jałowym niekoniecznie skychać.
                Jeśli chodzi o wolne obroty to faktycznie nawet z pękniętego kolektora niekoniecznie dobiegną odgłosy. Natomiast ja zrozumiałem to wprost: "dodaję gazu cyka jak wcisnę sprzęgło,,," więc obroty nie biegu jałowego a robocze? Zaś ich wyciszenie jest związane z naciśnięciem sprzęgła? Bo jeśli tak, to już prędzej dwumas bym podejrzewał niż kolektor.
                Może jak Butler Się pojawi to coś podpowie, bo On ujeżdża mocno "dowartościowane" i-ctdi.

                Comment


                • #9
                  sory , zmęczony byłem i śpiący jak to pisałem ... już tłumacze o co mi chodziło , jadę na przykład 20km/h i wtedy lekko słychać cykanie przyśpieszam cykanie przyśpiesza, czyli cyka szybciej jak szybciej jadę /// nie głośniej , tylko szybciej, jak byś wsadził patyk w szprychy od roweru .... i gdy cyka jak przyśpieszam i wtedy wcisnę sprzęgło to przestaje cykać . tak jakby gdy obroty spadają cykanie ustaje gdy puszcze sprzęgło wtedy znowu cyka ... nie wiem jak inaczej to wytłumaczyć , moim zdaniem z tego co nasłuchiwałem na youtube koło dwumasowe brzmi inaczej .. koło tłucze/dudni a to cyka ... najbardziej do tego pasował mi dźwięk przekręconej panewki ale u mnie nie wali tak głośno a cyka lekko... jak masz przekręconą panewkę to gdy wskakuje na obroty to słuchać jak się tłucze zgodni z wartością obrotomierza.. a do tego te spaliny pod maską dlatego też myślę że kolektor... jutro sprawdzę co to za błąd mam i wieczorem po pracy napisze co mi wyskoczyło mam nadzieje że w mojej wersji zdziała ww sposób ze sreberkiem aa i dodam ze występuje tylko podczas jazdy , jak wkręcam na obroty na "luzie" niema cykania .
                  Last edited by BiMa; 04-09-2014, 21:59.

                  Comment


                  • #10
                    To pęknięty kolektor wydechowy. Przeszedłem przez to.
                    Czuć spaliny na postoju, w zimnych miesiącach jest to bardziej dokuczliwe bo metal jak zimny to się kurczy i pęknięcie się rozszerza.
                    Cykanie następuje tylko podczas jazdy bo na wylocie na obciążeniu jest większe ciśnienie bo jednak to silnik z turbodoładowaniem.
                    Musisz kupić żeliwny, np z Allegro
                    https://allegro.pl/kolektor-wydechow...575007526.html
                    https://allegro.pl/kolektor-wydechow...568490581.html
                    Wymiana jest naprawdę kłopotliwa i czasochłonna (2 dni u mechanika). W sumie po tym co mnie spotkało w serwisie dla którego to miała być "pestka", to uważam że w tym przypadku najlepszą opcją jest ASO, gdzie koszty robocizny oscylować powinny w okolicach 700-800zł.
                    Jeśli nie, to mechanika warto zaznajomić z instrukcją serwisową gdzie szczegółowo jest opisany proces wymiany tego kolektora.
                    https://hondatech.info/downloads/Auto/Manuals/Civic/

                    Zamieszczone przez BiMa Zobacz posta
                    a powiedz mi czy to cykanie też może być związane z pęknięciem kolektora ?
                    Zamieszczone przez syriuszteam Zobacz posta
                    Mało prawdopodobne.
                    Otóż baaardzo prawdopodobne, wręcz pewne.

                    Mój pęknięty kolektor na fotkach poniżej. Problemy z nimi dotyczą roczników 2006-2007, poliftowe wersje mają już w pełni odlewane.
                    Problem głównie znany w Accordach gdzie był ten sam spawany pękający kolektor a ten sam silnik występował już kilka lat wcześniej.













                    Last edited by Butler; 04-09-2014, 22:37.
                    Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

                    Comment


                    • #11
                      Wazny jest tez komplet uszczelek - nowych.
                      Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                      Comment


                      • #12
                        dzięki Butler ! jutro spisze jeszcze numer błędu co mi wyskakuje i powiecie mi co to może być... a powiedz mi czy tobie pojawiała się kontrolka silnika jak miałeś ów usterkę ????
                        jeszcze jedno pytanie jako że jestem w UK... czy ten kolektor będzie pasował ?? https://www.ebay.pl/itm/HONDA-CIVIC-...item2ecb165909 czy to jest to samo ?????
                        jak uzbieram parę groszy to zawiozę go do mechanika żeby mi zobaczył dokładnie czy to na pewno kolektor, bo puki co wykosztowałem się na kupno samochodu ...

                        Glosima wiem wiem dlatego wysłałem komplet z uszczelkami tylko powiedzcie czy to jest na pewno ten .

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez syriuszteam Zobacz posta
                          Może jak Butler Się pojawi to coś podpowie, bo On ujeżdża mocno "dowartościowane" i-ctdi.
                          No i wiedziałem kogo wywołać

                          Comment


                          • #14
                            Tak, to taki kolektor i uszczelki widzę są w zestawie.
                            Kolektor od Accorda delikatnie się różni, ale w razie czego różnica jest bardzo mało istotna bo przy montażu co najwyżej trzeba coś tam trochę podszlifować.
                            Ja myślałem że 800zł to dużo, widzę że wyspiarze jeszcze lepszą cenę sobie zrobili.
                            Kontrolki przez pęknięty kolektor nie miałem żadnej, bo tego problemu nie ma co wykryć...
                            Myślę że ten błąd check engine to inny powód, a i bardzo prawdopodobne że przez wadliwie usunięty w oprogramowaniu DPF.
                            Masz tempomat? Sprawdź czy działa...
                            Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

                            Comment


                            • #15
                              jutro po pracy sprawdzę co to za błąd jest , zrobię fotkę i podeśle zobaczymy co to za błąd ... mi się też wydaje że to przez DPF... niby wycinany w warsztacie hondy ale... cholera wie .... .A jeżeli nie działa to o czymś świadczy ? jeżeli chodzi o tempomat to nawet nie wiem jak to się obsługuje ... jeżeli jest coś na ten temat na forum to dajcie linka na priv ...

                              Comment

                              Working...
                              X