Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Kolektor wydechowy 2.2 i-cdti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Sprawdź metodą na sreberko co to za błąd, ewentualnie podłącz pod komputer jak masz taką możliwość.
    Na razie to nie ma co z fusów wróżyć.
    Tempomat często nie działa po błędnym usunięciu DPF dlatego o tym wspomniałem.
    1. Rozpędź się do prędkości powyżej 40km/h
    2. Naciśnij przycisk CRUISE - powinien być wciśnięty i powinna pojawić się zielona ikonka.
    3. Puść sprzęgło i hamulec, naciśnij SET. Pojawi się druga zielona ikonka.
    Auto powinno zachować swoją prędkość. Możesz przyspieszać/zwalniać naciskając na kierownicy ACCEL lub DECEL

    Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

    Comment


    • #17
      okej urwałem się wcześniej z pracy żeby sprawdzić te błędy ... i teraz podaje listę

      DTC SERVICE
      ___________
      PA50
      DTC B1155
      DTC B1156
      DTC B1157
      DTC B1159
      DTC B1160
      DTC B1188

      DTC SERVICE
      ___________
      PA96
      DTC B1905

      znalazłem taki opis .. ale nie wiem czy to do tego modelu i czy to jest ok

      PA50 DTC B1155 - Utrata komunikacji modułu zestawu wskaźników z MICU (komunikat HLSW)
      PA50 DTC B1156 - Utrata komunikacji modułu zestawu wskaźników z MICU (komunikat WIPSW)
      PA50 DTC B1157 - Wysokie napięcie linii czujnika A/F (Czujnik 1)
      PA50 DTC B1159 - Utrata komunikacji modułu zestawu wskaźników z MICU (komunikat DOORSW)
      PA50 DTC B1160 - Utrata komunikacji modułu zestawu wskaźników z MICU (komunikat DRLOCKSW)
      PA50 DTC B1188 - Utrata komunikacji modułu zestawu wskaźników z MICU (komunikat RM)

      PA96 DTC B1905 - Utrata komunikacji modułu zdalnego sterowania zamkami/immobilizera z MICU (komunikat DRLOCKSW)


      i jeszcze pytanie ile w Polsce kosztuje wymiana kolektora ?? bo tutaj koleś powiedział mi 75Ł za godzinę heh.. plus około 300Ł za kolektor i jeżeli będzie wymieniał bo 10godzin to wyjdzie mi ponad 1000Ł czli ponad 5000zł k..a////
      Last edited by BiMa; 05-09-2014, 18:26.

      Comment


      • #18
        https://www.civicforum.pl/showthread...169#post230169 Zacznę od odesłania do tematu naprawy MICU.
        Dlatego, że odczytane kody od B1155-B1188 opisywane są jako utrata komunikacji modułu zestawu wskaźników z MICU. Serwisówka sugeruje wymianę obrotomierza.
        Błąd B1905 to utrata komunikacji modułu sterowaniazamkami/immo z tymże MICU. Czyli to co już przeczytałeś.
        Ale teraz mamy sytuację następującą: Jeśli wraz z błędem B1905 pojawi się błąd B1160 nie jest przewidywana dalsza diagnostyka tylko wprost: Należy wymienić MICU na sprawny.
        Więc prowadzi to do wniosku o utracie komunikacji z uwagi na uszkodzonie MICU, skoro nie ma innej drogi jak jego wymiana. A u Ciebie mamy taką kombinację.
        Tak więc jak przeczytasz wątek, do którego link podałem na wstępie, zobaczysz jakie było rozwiązanie w sytuacji "uszkodzenia MICU". Elektronika w tym samochodzie jest tak rozbudowana, że trudno czasem połączyć przyczynę ze skutkiem.
        Więc to co pisałeś Ty o wycięciu DPF, a Butler oi nieusunięciu tego z oprogramowania ma sens.
        Nie znalazłem info jakie błędy były po usunięciu filtra u innych, ale jeśli te same lub zbliżone to wniosek nasuwa się oczywisty. Niekoniecznie MICU coś dolega.
        Pzdr.

        Comment


        • #19
          AHA... nie wiem co mam odpisać nie wiem czy to może mieć jakiś wpływ ale żarówka od postojówki mi nie pali wymieniłem i dalej nie pali to samo było z jedną z tyłu ale przemieniłem bezpieczniki i zaczęła świecić, czy tam poruszałem bezpieczniki ... wyciągnąłem wszystkie i wsadziłem z powrotem i tyla... ale z przodu dalej mi nie świeci... czyli może coś być z tym "MIECIEM" ??
          jeżeli chodzi o wymianę MICU czy mogę zrobić to sam ???? tak w razie czego pytam jeżeli to naprawdę był by popsuty "MIECIU" czy może zrobić tak jak to ktoś tam zrobił ,,, odpiąć akumulator , odpiąć wszystkie kable od MICU przeczyścić styki podpiąć załączyć aku i wtedy zobaczyć ? tylko czy wcześniej pasowało by wyczyścić błędy z kompa ? a poza tym jak sprawdzić czy kable są zdrowe tzn od świateł itp itd ? da się to zrobić woltomierzem ? tzn takim urządzeniem elektrycznym co z jednej strony podłącz się taki coś .. a z drugiej inne coś przykłada do kable i piszczy jak jest okej a jak nie to cisza ? jeżeli się da.. to jak to zrobić gdzie szukać kabli gdzie się wpinać ???? bo nie do końca mogę sobie to wyobrazić jeżeli jest gdzieś jakaś rozpiska gdzie mogę tego szukać i jak to posprawdzać to bym prosił to na wolnej chwili obleciał bym wszystkie kable i elektrykę czy impuls przelatuje czy gdzieś kejbel jest udziobany... bo z tego co wiem to prawa strona furki była przerysowana ale niby nie głęboko ... bo sprawdzałem licznikiem.... a i jeszcze pare razy miałem tak że nie otworzył mi się z pilota i musiałem otwierać kluczykiem ale zamykać się zamykał spoko i potem wszystko było okej , dwa czy trzy razy tak miałem , nie wiem... może wymienić aku ??? heh już sam nie wiem... a z tym cykaniem w poniedziałek albo wtorek idzie na podnośnik i zobaczy mi koleś co to jest ,

          Comment


          • #20
            To ze centralny nie chce sie otworzyc czasami to standardowa usterka/przypadlosc 8gen - nie ma na to rozwiazania.
            Koszt wymiany kolektora w Polsce to ok. 600-800 pln. W ASO pewnie razy 2
            Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

            Comment


            • #21
              Nie, 800zł w ASO i zajęło to jeden dzień roboczy. Nawet dano samochód zastępczy.
              Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

              Comment


              • #22
                ale to całościowe koszty ????

                Comment


                • #23
                  650 pln kosztowala cala robocizna poza ASO w 2010 roku. Jak teraz w ASO to zrobia za 800 jak pisze Butler to nie ma sie co zastanawiac i robic w ASO.
                  To koszt tylko robocizny, bez czesci.
                  Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                  Comment


                  • #24
                    ta tylko dolicz do tego pojechanie z Anglii do ASO w Polsce czyli około 2000pln...(teraz wyniosło mnie to 1100 w jedną stronę) niech wyniesie robocizna 800zł plus kolektor z podkładkami jakieś 1200 to razem masz około 4 tysiące zł... tak wiec jeżeli zapłacę w przeliczeniu 5tysięcy tutaj to oszczędzę 200 funtów które pewnie wydał bym na ropę w Polsce... tak że... to raczej bez sensu żebym jechał do polski to robić a najbliższa okazja kiedy będę w PL to święta BN a do tego czasu raczej nie mam ochoty dusić się w aucie za każdym razem jak zaparują mi szyby ... a co do tego co pisałem wcześniej, co do sprawdzenia co mi tam piszczy (check engine) ma ktoś jakiś pomysł jak posprawdzać wszystko ? jest gdzieś coś takiego w necie czy można gdzieś znaleźć takie info ? przyznam się że szukałem ale z bardzo mizernym skutkiem .... a tak nawiasem w poniedziałek albo wtorek albo środe ... zaczyna mi ją robić tak więc dam znać czy coś się zmieniło w związku z tykaniem... a nóż będzie ok i komuś się przyda wpis na zaś mam nadzieje.. bo już mi się śni honda po nocach.

                    okej przekopałem dzisiaj troszkę internet i ten dźwięk cykania to jest pomiędzy tymi dwoma ale w tym stylu https://www.youtube.com/watch?v=fT46ELVKehA czyli cyka coś jak w tym bmw ale ciszej ale nie na postoju tylko podczas jazdy tak jak w tym Oplu https://www.youtube.com/watch?v=F7rdL4fCKog może teraz wam rozjaśnię jaki to dźwięk jest !! pewnie teraz polecą same złe wiadomości ... mam nadzieje że ten kolektor wydawał ci dźwięk w tym stylu butler...
                    Last edited by rambo7; 06-09-2014, 23:22. Powód: edit

                    Comment


                    • #25
                      Nie, ja miałem innego rodzaju cykania, aczkolwiek to wszystko zależy w którym miejscu pękł kolektor, lub puściła uszczelka przy kolektorze.
                      Na filmikach dźwięk jest "tyk tyk tyk", ja miałem "syk, syk, syk"
                      Jeśli jednak czujesz smród spalin w samochodzie i dźwięk którego częstotliwość wzrasta wraz z obrotami silnika to będzie to.
                      Weź podnieś maskę i poproś jakiegoś kolegę by zrobił przygazówkę.
                      Patrząc z przodu auta, zerknij za silnik trochę na lewo od środka. Do pomocy weź latarkę i lusterko, dobrze by było jakby był zimny silnik.
                      Tam widać kolektor i możesz być w stanie się przekonać czy to źródło Twoich problemów.
                      Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

                      Comment


                      • #26
                        Właśnie dzwoniłem do ASO Lublin. Koszt nowego kolektora to 1470zł a wymiana 1100zł

                        Comment


                        • #27
                          Na allegro od 50 do 300, zeliwo sie nie zużywa. Wybór należy do Ciebie!

                          Wysłane z mojego Mi Note 3 przy użyciu Tapatalka

                          Comment


                          • #28
                            Na pewno nie kupię w ASO - dzwoniłem dowiedzieć się o kosztach robocizny ale niestety też cena zaporowa

                            Comment


                            • #29
                              Ok jestem wreszcie po wymianie kolektora. Założona używka za 160zł poliftowa wersja z Accorda. Koszt wymiany 550zł (w tym wymiana płynu chłodniczego).
                              Po wymianie super - nie czuć już spalin na zimnym silniku i mam wrażenie, że już tak nie pracuje jak traktor. Wymieniałem w Garnuch Garage w Lublinie - mogę polecić. Warsztat skromny ale gość zna się na rzeczy. Dwie szpilki się urwały - na szczęście te od turbo - w "nowym" kolektorze były całe
                              Oto kilka fotek kolektora:
                              20190114_103247.jpg
                              20190114_103318.jpg
                              20190114_103344.jpg
                              20190114_103548.jpg

                              Takie małe szczelinki a tyle smrodu

                              Comment


                              • #30

                                Comment

                                Working...
                                X