Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Rozterka - Chipować 1,7 CTDi ? czy nie chipować ?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
    chętnie bym sie przejechał "zawirusowanym" 1,7CTDi jeśli to potrafiło by mieć 130Km i 303Nm to rakieta .
    W 44tuning.pl chcą 2000zł, więc nie ma szans bym to zamontował, musiałbym sie przejechać, to być może dało by mi to kopa .
    Jak realnie wychodzi spalanie po przeróbce? ..ale mów prawdę
    Wiesz, jeżdżę po Warszawie, więc nie do końca możesz się tym sugerować. Mi teraz wychodzi ok 7 - 7,5 przy obecnych warunkach a nie jeżdżę też tempem emeryta i nie zamulam autka - jednym słowem, przestrzegam zasad prawidłowej eksploatacji turbo Wawa to wiadomo, cholerne korki, tu wydaje mi się niżej ze spalaniem nie zejdę. Nie wierzę w to, ż komuś po Warszawie przy obecnych warunkach pogodowych pali mniej... Jutro jadę do Wrocławia, więc zobaczymy jak tam po mieście mi wypadnie... Trasa to tak spalanie wychodzi ok 4,6 - 5,3 w zakresie prędkości 110 - 130 km/h. Jeszcze podkreślę, że poprzedni właściciel mówił, iż spalanie po chipie zauważył, że jest mniejsze i nie dziwi mnie to - w końcu moment obr. większy, co równa się krótszym czasem na "odepchnięcie" się i osiąganie odpowiednich prędkości

    Comment


    • #17
      kojoo z tego co wiem kaminiak tez kupił już epkę po virusie w vtg, i to autko ma na pewno 130kucy. Zawsze możesz napisac do vtg powinni mieć w kompie to auto jeśli prowadzą bazę danych.

      rambo7 2 kafle za virusa to trochę przesada, za te pieniądze można sobie zrobić wycieczkę do innego miasta i załatwić dwie rzeczy na raz. Zwiedzanie i virusowanie

      Comment


      • #18
        Zamieszczone przez ZaBsI Zobacz posta
        kojoo z tego co wiem kaminiak tez kupił już epkę po virusie w vtg, i to autko ma na pewno 130kucy. Zawsze możesz napisac do vtg powinni mieć w kompie to auto jeśli prowadzą bazę danych.
        Wiem, wiem Zabsi, że kaminiak zanabył ją już po wirusie, nie chciało mi się pisać, który z kolei to właściciel robił - w każdym razie, poprzedni, czyli przede mną
        Nawet nie pomyślałem, żeby do vtg napisać..., he, chyba się pofatyguję

        Comment


        • #19
          koszt chipa to przeważnie koło 1 tyś, chyba że się ma firmę to się robi "optymalizację sterownika silnika" i jest taniej :P .
          Spalanie u mnie po 15 tyś km jest takie samo (5,8l), nic mniej nic więcej. Sprzęgło oryginał 265tyś km.
          Ja mam "tylko" 20KM więcej i to czuć było z początku. Teraz to miły standard.

          Comment


          • #20
            Zamieszczone przez ZaBsI Zobacz posta
            kojoo (...) rambo7 2 kafle za virusa to trochę przesada, za te pieniądze można sobie zrobić wycieczkę do innego miasta i załatwić dwie rzeczy na raz. Zwiedzanie i virusowanie
            mówisz...? ...qurna no to połowę taniej... teraz zima nie chce mi sie za to zabierać ale na wiosnę chyba wrócę do tematu, 1000zł to połowe taniej.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #21
              no w krakowie np. V-tech robi za 1250zł, ale po znajomkach można załatwić coś w przedziale 800-1000zł oczywiście u sprawdzonych osób
              Także warto rozważyć

              Comment


              • #22
                Możecie dać namiar na sprawdzoną firmę w Krakowie która zrobi chipa do 1k ?

                Comment


                • #23

                  Comment


                  • #24
                    Odgrzeje kotleta W aucie mam zrobiony program na 134KM 260NM, jednak jak wiadomo te autka ciagna dopiero od ok 2tys. Aby poprawic elastycznosc zostal zalozony wiekszy ic + rury o wiekszej srednicy. Auto zrobilo sie troszke elastyczniejsze i ciagnie juz od ok 1700tys obr, ale po tym zabiegu nie bylo hamowane takze nie wiadomo czy moc i moment wzrosly? Jak myslicie warto by bylo zrobic teraz jakis remap aby wyciagnac z niego wiecej mocy? Czy raczej nie ma sensu bo po samym intercoolerze wiele nie ugramy?

                    Remap to raczej nie dolot, więc tu bardziej pasuje:
                    Last edited by syriuszteam; 11-02-2013, 17:14. Powód: przeniesienie posta

                    Comment


                    • #25
                      Cześć.
                      Poczytaj tu na Forum, wykorzystaj linki do firm które zajmują się chipowaniem i zastanów się co chcesz zrobić. Za bezpieczną granicę przyrostu mocy i momentu obrotowego seryjnego silnika (wraz z osprzętem) przyjmowane jest 25%. Jeśli podajesz prawdziwe dane, to poprzedni chip poszedł nieco rozjechany. Przyrost mocy niewspółmiernie wysoki do momentu obrotowego ( lub odwrotnie jeśli wolisz ). Większy IC założony przed chipem czy po ? Jeśli po, to teoretycznie powinno być jeszcze więcej niż podajesz. Teraz chcesz coś ugrać. Pytanie co ? Bo jedyne co widzę, to remap w kierunku podniesienia momentu obrotowego nawet kosztem lekkiego spadku mocy. Pisano tu o wartości rzędu 300 Nm. Ma to znaczenie dla elastyczności silnika więc może zacznie "ciągnąć" niżej. O ile niżej ? Pytania mogę mnożyć. Warto ?
                      Projektując nawet pojedyncze elementy zwraca się uwagę na współzależności. Ty chcesz zmieniać wartości wpływające na pracę zasadniczo wszystkich elementów ruchomych. Zastanawiałeś się nad panewkami, korbowodami, przegubami, rozrządem, skrzynią, sprzęgłem etc.? Ile zniosą te zaprojektowane dla 100 kucyków i 220Nm.? Jeszcze 2%, 5% zanim się posypią? Poza oczekiwaniami warto rozważyć możliwości.
                      Pozdrawiam.

                      aaa i -CEZAR- dopisz sie tutaj: https://www.civicforum.pl/showthread...-civic-1-7CTDi z dopiskiem "teoretycznie " zawsze to jednego więcej .
                      r7.
                      Last edited by rambo7; 11-02-2013, 18:31.

                      Comment


                      • #26
                        coś słabo z momentem. Przy takiej mocy powinno być prawie 300Nm.
                        U mnie przy 120KM jest 270Nm ( seria 107Km/238Nm)-
                        Podjedź na hamownię i podrzuć wykres , może można podciągnąć moment.

                        Astry 1.7 CDTI 101 KM robią na 135KM/300Nm https://astraklubpolska.pl/viewtopic...6508&start=120
                        (24 strony)

                        Comment


                        • #27
                          No wlasnie chodzi mi glownie o podciagniecie momentu bo jest troszke niski. Icek byl zakladany po chipsie. A tak to wyglada na wykresie:

                          Comment


                          • #28
                            mój dla porównania (miało być bezpiecznie dla sprzęgła czyli od 2000obr/min)
                            Twój wykres mi się bardzie podoba ale to kwestia chyba skali.
                            U mnie trochę geometria turbo była oporna .

                            Mogą podciągnąć od 2200obr/min

                            1.jpg

                            Comment


                            • #29
                              Przerobilem ten temat o astrach i faktycznie wiekszosc przy tej mocy osiaga ok 300Nm. Dodatkowo wiekszosc byla robiona w tej samej firmie co moja... Musze zagadac z poprzednim wlascicielem w tej sprawie

                              Edit:
                              Juz wszystko wiem Podczas strojenia auto mialo zapchany seryjny icek i stad wyszlo tak malo momentu.
                              Last edited by -CEZAR-; 11-02-2013, 21:20.

                              Comment


                              • #30
                                Zamieszczone przez -CEZAR- Zobacz posta
                                Juz wszystko wiem Podczas strojenia auto mialo zapchany seryjny icek i stad wyszlo tak malo momentu.
                                Ciekawy pomysł ze strojeniem w takiej sytuacji. Coś jak spirometria z maską gazową na twarzy.

                                Comment

                                Working...
                                X