Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Rozterka - Chipować 1,7 CTDi ? czy nie chipować ?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Rozterka - Chipować 1,7 CTDi ? czy nie chipować ?!

    Jak to jest z czipowaniem zapytałem osobiście pana Roberta w https://www.44tuning.pl/
    Filtr Sportowy a'la wkładka lub stożek - również pytałem Fachowca ... czyli kogoś kogo można śmiało określić Autorytet w tej dziedzinie i nie tylko!

    jak to jest u Was zapytałem i ...co uszłyszałem...:

    Z filtrami bawełnianymi nasączanymi jest tak ze z czasem wynoszony jest film olejowy w głab kolektora dolotowego i oblepiane sa ścianki i tu także ważne, tzw. przepływka na pręciku platynowym również do którego przywiera kurz i inne mikro drobiny (nasze drogi to nie drogi niemiec czy austrii) a samochody diesle szczególnie działają jak odkurzacze – dlatego mamy zawalone Filtry szybciej niż producent przwidział ! dlatego te auto ma wpisane Warunki Normalne – w Niemczech to zdaje egzamin, ale nie w Polsce – tu należy z gruntu przyjąć warunki trudne.
    Swoją drogą już sam do tego doszedłem i forumowicze widzę w polsce również.
    Pytam dalej:
    - no, ale pan ma we wszsytkich swoich bolidach ma "mokry" filtr powietrza !?
    odp: tak, ale ja nie mam w żadnym przepływki ani żadnego czujnika - wszsytko jest wycięte w pień a program sterownika "sam napisałem."
    Daltego zalecam (czyli mi) wymianę wkładu papierowego częściej niż przewiduje książka, bo jeździ pan odkurzaczem (pełen usmiech Fachowca
    - zepsuł mi całą nadzieję na sukces z wkładką....whhh teraz nie wiem, no trzeba słuchać mądrzejszych.

    Co do samego tuningu podniesienia mocy:
    Tzw. PowerBoxy sprzedawane również przez firmę „44” muszą być „ustawione” pod dany silnik w tym przypadku 1,7 CTDi gdzie wystepuje Sterownik BOSCH EDC16C9 – podobno przyjemniejszy w tuningowaniu niż np. DENSO Toyoty co skutkuje róznicą w cenie na szczęscie na nasz plus.

    Jak to wygląda:
    Może klient się przejechać z zapiętym PowerBoxem lub z Fachowcem z Programem wpisanym na „pałę” i albo będzie jechał i coś tam będziemy czuć? Albo nie będzie jechał i wywali Check Engin albo w najgorszym przypadku coś "rozpi...." lub się „posypie” – tu próba jest na życzenie klienta i zakład nie ponosi odpowiedzialności i nie kasuje za taką próbę.

    Co daje Kupienie PowerBoxa?
    PowerBox sam musi być „ustawniony” pod jakiś standard dla 1,7CTDi przyjęte ma na sztywno pewne parametry (w granicach rozsądku) bo każdy silnik jest inny / podobnie jak u ludzi.
    Nie należy się spodziewać „fajerwerków” auto dobrze jedzie czuć ale zmiana programu Mapy sterowej jest ograniczona dlatego mamy lepszy moment od tzw. „dołu” ale powyżej 3000 obr nie wiele się zmienia – ingerencja jest niewielka polega na wpięciu się w czujnik w listwie CR i to wszystko – program jest poza sterownikiem i w kazdym momencie możemy wrócic do fabrycznego stanu.
    Wysterowanie PowerBoxa musi być na tyle bezpieczne że można zapiąć go naweto do silnika o słabym stanie technicznym i nie powinien go "dobić" Koszt takiego Boxa (dodam) który jest nierozbieralny to 1200zł. W przeliczeniu na 40zł za 1KM …dużo???

    Zmiana Mapy Programu sterownika BOSCH’a EDC16C9 - to poleca Fachwiec pan Robert z Opola tuning 44. Dlaczego?
    Mapa zmieniana jest indywidualnie do konkretnego silnika. Każdy z nas jeździ inaczej, inny ma przebieg, inny stan techniczny, indywidualny silnika. Stąd zabieg trwa długo i jest czasochłonny ale modyfikacja jest PEŁNA w całym zakresie obrotów i dobrana indywidualnie do danego egzemplarza.
    Wygląda to tak:
    Przyjeżdza auto – decydujemy się na próbe techniczną (umowa na piśmie itd.) auto podlega weryfikacji tzn. czy w ogóle nadaje się do Chipowania?
    Próóba polega na tym że technik zapina laptopa pod sterownik i bada stan techniczny silnika tj. stan mechaniczny (np. czy turbina czasem nie na wykończeniu, jak reaguje) i stan elektroniczny (np., czy czujniki i elektronika odpowiedzialna za sterowania działa poprawnie)
    Trwa to około 3-4 godz i już to jest wykonana lwia cześć prac tuningowych czyli realne nastawy – silnik zachipowany i trają próby czy wszystko pracuje stabilnie.
    Po takich badaniach Technik wydaje wyrok – niestety, i mamy 2 opcje, jeśli stwiedzi:
    „przoszę pana/pani ten silnik jest w takim stanie że nie podlega czipowaniu w firmie „44” poznieważ: …. I tu dostaniemy listę uwag dalczego nie pdejmą się tego zabiegu, najczęściej są to sprawy stanu technicznego typu, przedmuchy, dogorywająca turbina, źle pracujące czujniki lub inne nieokreslone ale wynikające z prób technicznych że auto nie radziło sobie z zadanymi czipowanymi ustawieniami.
    44 tuning - nie chipuje każdego silnika, wyłącznie te które ze 100% pewnością będą pracować stabilnie i bez awarii, w praktyce tylko zadbane technicznie auta.
    Lub wyrok pozytywny: tak, to auto nadaje się do zmiany progaramu Mapy sterownika.
    Dojście do tego etapu kosztuje 600zł ! czyli na dwoje babka wróżyła, albo jesteśmy pewni swojego motora bo kasy nam nikt nie zwróci !

    Od tego etapu – auto zakwalifikowało się do ostatecznego tuningu czipowania Mapy Sterownika.
    Jak mi powiedziano lwia częśc została wykonana i na tym etapie już strojenie -„zabawa” , badane są momenty krytyczne kilkunastu parametrów przy różnej prędkosci obrotowej silnika tak, by w całym zakresie aż do odcięcia krzywe na wykesach były optymalne – kolejne godziny.
    Za całą operację płacimy w przypadku Sterowników BOSCH około 1800zł w przypadku Sterownika DENSO 2200zł
    Realny przyrost mocy to 22-28KM wszystko w zależności od robionego egzemplarza.
    W przeliczeniu na 1KM ta operacja kosztuje około 65zł za 1 konia znowu pytanie, dużo??

    Tak to wygląda, i co Wy na to koleżanki i koledzy Forumowicze, warto tuningować auto?
    Last edited by rambo7; 21-01-2011, 13:30.
    Kierownik Działu Diesla

  • #2
    ja na wiosnę spróbuję zawirusować sam,silnik mam zdrowy sprawdziłem sam ponieważ prowadzę diagnostykę komputerową.Mapy będę miał pod konkretny swój sterownik i zobaczę jakie są różnice.Te opisy z firmy 44tunning zalatują lekkim bajerowaniem Znam takie bajerowanie z autopsji ,mechanicy też tak bajerują naprawią prostą rzecz a koloryzują później czego to oni nie zrobili i ile pracy w to włożyli Na takie Firmy trzeba brać poprawkę muszą dobrze koloryzować żeby klient wiedział za co płaci 1800 czy 2200zł,jak dla mnie to przegięcie takie ceny.

    Comment


    • #3
      jak zauwazyliście skull dobrze wyczuł klimat który róbowalem oddać też to mi tam nie wszystko się "kleiło" ale owszem gość móiwł rzeczowo, oraz że powstają warsztaty jak grzyby po deszczu i robią wsio jak leci na chińskim sprzęcie.
      Z tym filtrem to mnie przekonał, nie jestem pewny jak sie zachowa uklad po jakimś czasie na nasączanej bawełnie.
      Samego wirusa bym zapiął jako boxa ale dobrze by było mieć mapę takiego 1,7 CTDi pogrzebać - ustawić (tylko bez przesady) jakieś bezpieczne kryteria, nie wiem? wgrac na boxa i heja - w to bym poszedł no i kasa musi byc mniejsza do wydania.
      To jak skull podłubiesz i sie pochwalisz? rządkiem by sali interesanci .
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        pewnie że zdam relację jak udało się zawirusowanie już wstępnie rozmawiałem ze znajomym,który już troszkę dłubie przy chip-tuningu i potrafi już sam programować mapy.Swój oryginalny sofcik zapiszę i zastąpię go zmodyfikowanym pod ten konkretny silnik i zobaczę jakie będą zmiany,przy jakiś ewentualnych niedociągnięciach powrócę do oryginału.Ze wstępnego rozeznania w temacie,sterownik podatny na modyfikacje a i jednostka dobrze znosi takie zmiany oczywiście w miarę rozsądku te 20-25 kuni

        Comment


        • #5
          A ja wam powiem że coś rzeczywiście tu jest nie tak. Mianowicie w mojej Hani ctdi z 2003 roku jest sterownik BOSH EDC ale .....15C7 i nie wiem skąd magik z 44tuning ma takie dane odnośnie tego ze tam siedzi BOSCH EDC16C9 . Ja robiłem virusa w GOODHOPE w PLESZEWIE. Jak narazie 9 miesięcy bez żadnych niespodzianek.

          Comment


          • #6
            dokładnie tak jak piszesz yahoo,sterownik to EDC 15C-7 starczy zerknąć w pierwszy lepszy program diagnostyczny napisz coś więcej jakie różnice i spostrzeżenia po chipie
            Last edited by skull; 27-01-2011, 23:22.

            Comment


            • #7
              Sprostuję spec z "44" nie podłączał niczego - była jedynie rozmowa, ja podałem symbol BOSCH’a EDC16C9 który "wyjąłem" z papierów. Nie mam programu i nie mam pewności czy u mnie rzeczywiście jest EDC 16C9 czy 15C7.
              Pytanie: Da się to sprawdzić bez programu i laptopa???
              Generalnie, z niecierpliwością czekam co mi tu zapodacie ciekawego tylko koledzy żeby wątek się nie rozciągnął jak kiszka, konkrety, koledzy konkrety!
              Skull "pierwszy lepszy program diagnostyczny" podaj jakie stosowałeś, gdzie kupić takiego co sie komunikuje, ile to kosztuje? bo niestety miałem 1 program i 2 interfejsy żaden nie działał - więc pierwszy lepszy nie chodzi !
              Najlepsza informacja to taka:
              Program "taki i taki" kupiony tu i tam za tyle, interfejs taki i siaki kupiony tami i tam, działa to tak i tak, należy zrobić to tak i tak, (tak, jak ja to robię "za rączkę". )

              ok. dzięki proszę Cie w miarę Twojego czasu dopisz do tego kilka szczegółów?
              mapa zgrywana GALLETTEM 1260 z własnym programem do obsługi. gdzie można go kuipć najtaniej / cena?
              co daje korzystanie z niego - podgląd pomiarów dynamicznych podczas jazdy ? jakie i czy możemy wogóle coś TYM "kręcić"?
              2 słowa więcej o ELM327 ? czy to tylko do kasowania DTC ? czy GALLETTEM 1260 nie da siętego zrobić?
              Yahoo nie daj sie prosić ... rozpisz sie rzeczowo ..naród tego pragnie
              Last edited by rambo7; 28-01-2011, 13:01.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                U mnie mapa zgrywana GALLETTEM 1260 z własnym programem do obsługi. Do kasowania błędów używam ELM327 komunikującym się na protokole ISO9141-2 z darmowym SCAN TOOL'em.

                z tego co widzę to galletto najtaniej jest na all... cena niewielka(od 100PLN w górę) a oprogramowanie jest w zestawie(dlatego napisałem z własnym). Służy on tylko do zgrania zawartości ECU w celu jej późniejszej zmiany w programach do zmiany mapy czyli np WinOLS(
                ) i z tego co widać to działa ze sterownikami EDC15c7 i innymi. Jeśli chodzi o soft do pomiarów dynamicznych podczas jazdy. tutaj w grę wchodzi wspomniany wcześniej ELM. podgląd pracy na żywo czujników m.in. prędkości jazdy, MAF, i różnych innych których ogarnąć nie jestem w stanie gdyż nie jestem ani diagnosta ani mechanikiem. ELM tylko do podglądu pracy czujników(nic nim nie napsujemy oprócz możliwości kasowania błędów DTC) a do nastaw, adaptacji i innych modyfikacji to np KTS BOSCH'a lub sprzet dedykowany serwisowy dla HONDY.
                Last edited by rambo7; 28-01-2011, 13:00.

                Comment


                • #9
                  1.jpg

                  aktualny przebieg 250 tyś km. Samochód w Polsce od 2007 z przebiegiem 150 tyś km. Jak widać już fabrycznie miał więcej.

                  Comment


                  • #10
                    napisz coś więcej w tym temacie ...
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #11
                      samochód od 2 lat mój przejechane 60 kkm bez "check engine". od roku zastanawiałem się nad chipem. Skrzynia jest tak zestrojona że przy wyprzedzaniu na trasie trzeba redukować czasem bieg a przy obrotach powyżej 3000, Nm spadają, teraz spokojnie od 90km/h na 5 biegu można ciągnąć. Celowałem tak w 120KM 270Nm by nie wykończyć sprzęgła.
                      Procedura:
                      Pomiar nr 1 na hamowni -seria, czwarty bieg
                      Następnie zgranie programu i modyfikacja
                      Po godzinie z kawałkiem wgranie nowego programu
                      Pomiar nr 2 na hamowni - tuning, czwarty bieg (coś tam nie grało z wykresem - ale wskazało 125KM)
                      Pomiar nr 3 na hamowni - tuning, piąty bieg (wolniej się rozpędza więc dokładniejszy pomiar) 120KM
                      Pomiar nr 4 na hamowni - wgrano serie i pomiar na piątym biegu dla porównania
                      Pomiar nr 5 na hamowni - jak pomiar 3
                      (jak będzie zimniej to może mieć i te 125KM - IC mamy mały i przy pomiarach robił się ciepły)

                      Już fabrycznie miał więcej tych koników, Passaty z jednym czerwonym "i" 110KM spokojnie się wyprzedzało.
                      podsumowanie: fotel się buja, maglownica puka, vacum przecieka ale i tak lubię ten samochodzik (następny będzie Accord 2.4)

                      Po 1,5 kkm -spalanie 5,8l/100km z klimą (norma 6,2) -2 tankowania, jeszcze za wcześnie by stwierdzić czy miej pali (nie ciśnie się tak gazu pewnie dlatego)
                      Chip służy mi głównie do wyprzedzania np. TIR (nie trzeba z czwartego biegu zaczynać i w trakcie wrzucać piąty), kto przeżył braku mocy gdy przed TIREM na zderzaku coś jechało, później ma wątpliwości czy wyprzedzać.

                      ps. można sobie poczytać po zarejestrowaniu

                      podobne silniki
                      Last edited by jck; 19-08-2012, 20:10.

                      Comment


                      • #12
                        ok, ciekawie to wygląda. Pytanie mam jeszcze przy okazji jeżdżenia na co dzień,: czy po nagłym wciśnięciu gazu w podłogę nie kopci? lub kopci chwilowo a potem zanika? kopci więcej niż przed chipowaniem?
                        Nie wiem jeszcze na 100% ale zauważyłem że (mój motor w dbd kondycji) potrafi puścić "bąka" przy depnięciu przy 140km/h i jak przekroczę 150km'h to do 190km/h już czysto, i tak ponownie, odpuszczę do 140 depne i widzę w lusterku "bąka puścił" i dalej czysto. Jednak wracałem 2 dni temu z wakacji i po 400 przejechanych km gdy zrobiłem taką próbe było inaczej tzn. nie puszczał bąków i od depnięcia było czysto. Biorę to w tłumaczenie że po 400km jazdy w polskich warunkach na przemian "gaz-hamulec" po 400km sie wyczyścił. Fakt faktem że gdy zrobię taką próbę jak opisałem to najczęściej to przy okazji jakiegoś wypadu góra 200km co 2-3 m.ce i wtedy "bąki" puszcza.
                        Co do jazdy z wyprzedzaniem TIRów i innych zakapiorów to jest dokładnie jak napisałeś ale sie przyzwyczaiłem, inna sprawa że gdybym miał tak latać często po polsce to z pewnością bym poszedł w chipowanie ewidentnie po jakimś czasie brakuje to 20-30KM, i momentu około 270Nm.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #13
                          nie kopci, przy teście na hamowni na seryjnym programie stałem za samochodem to wypluł tylko sadzę z tłumika przy obrotach powyżej 3500, ale to od zamulonej jazdy. Wcześniej ani dzisiaj na trasie 300km z urlopu tego nie zauważyłem. Z tego co czytałem to przy lekkim tuningu nie ma prawa puszczać, nie podnosi się dużo dawki paliwa ( co innego power-boxy gdzie paliwo się dolewa by był power).
                          A teraz sobie pofilozofuje
                          U nas nie występują problemy (o ile nie zajeżdzony egzemplarz a te sprowadzane raczej jeżdżą conajmniej 30 kkm/rok, u mnie w kraju 2007 5 lat 155kkm, 10 lat 255kkm-wymiany rozrządu) wtryskami czy mechaniką silnika, sprzęgłami, dwumasami, skrzyniami biegów, hmmm czy komuś się turbo rozleciało (nie mysie o zacięciu) tylko problem z osprzętem, który można samemu zdiagnozować, kupić, pokazać mechanikowi co wymienić (by za dużo nie myślał).
                          Chce zmienić auto ale na Accorda po lifcie ale dzisiejsze naprawy mogą iść w tysiące jak się trafi zajeżdzony egzemplarz a tego Civica mam
                          po Warszawiaku (szwagier), który jeździł 50kkm po warszawsku (mam ślady na zderzakach po odbiciach o tablice rejestracyjne) wiec ostra jazda mu nie zaszkodziła, no może poza tym że trochę żłopię mi płynu chłodniczego (wiadomo gdzie wycieka od około 40kkm)
                          ps. sprawdźcie sobie mocowanie rurki aluminiowej klimy przy kielichu amortyzatora od strony pasażera u mnie po 10 latach się przetarło o ten plastik podszybia
                          Last edited by jck; 20-08-2012, 00:46.

                          Comment


                          • #14
                            Witam,
                            moja EP4 miała akurat robiony program tutaj https://www.vtg.pl/
                            Z racji, iż było to robione za kadencji poprzedniego właściciela, nie mam wykresu i na chwilę obecną nie mam możliwości dorwania go... Pozostaje mi przejechać się na hamownię ale nie ukrywam, że mam inne wydatki
                            Podobno jest teraz pod maską 130KM i 303Nm...
                            Autko zbiera się pięknie, choć nie mam porównania z serią bo też nigdy nie jeździłem Hanką 101-konną Silnik jest elastyczny, nie ma "przymułek", teraz przy obecnych warunkach pogodowych trzeba ostrożnie operować gazem, bo potrafi nieźle zamielić oponkami na asfalcie
                            Co do żywotności sprzęgła, też się nie wypowiem, sprzęgło od zchipowania Hanki jest jakie było, nic się z nim niepokojącego nie dzieje, a nawet rzekłbym, że jest w świetnej kondycji.
                            Nie katuję auta, jeżdżę że tak powiem normalnie, czasami sobie przycisnę i to tyle; latam też parę razy w miesiącu po trasie i powiem że tu jest na prawdę super - przy większej prędkości przy wciśnięciu pełnego buta Hania potrafi miłoooo zaskoczyć przyspieszeniem Ostatnio robiłem trasę Warszawa - Gdańsk i z powrotem, i powiem że przyjemnie się zbierała.
                            Jeszcze raz napiszę, że nie wiem jak wygląda jazda przy 101KM ale wiem jedno - jeśli jest gorzej niż tak, jak mam teraz (a na pewno jest), to na pewno robiłbym program bez dwóch zdań

                            Comment


                            • #15
                              chętnie bym sie przejechał "zawirusowanym" 1,7CTDi jeśli to potrafiło by mieć 130Km i 303Nm to rakieta .
                              W 44tuning.pl chcą 2000zł, więc nie ma szans bym to zamontował, musiałbym sie przejechać, to być może dało by mi to kopa .
                              Jak realnie wychodzi spalanie po przeróbce? ..ale mów prawdę
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment

                              Working...
                              X