Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

10th gen Civic 2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • HRV 1.5 kosztuje cennikowo z niezłym, mimo że bazowym wyposażeniem 78 tys., a nie 90 tys.
    Ale faktycznie biorąc pod uwagę, że Civic - będący pełnym kompaktem, a nie podwyższoną klasą B - 1.8 Sport/Elegance kosztuje cennikowo te same pieniądze to jest to sytuacja dziwna.

    Comment


    • Pisałem o wersji Elegance, średniej w katalogu, podobnie do Civic Sport/Elegance.

      Comment


      • Też bym wolał 1.8 niż 1.0 trzy cylindry...
        1.8 na pewno dłużej i taniej bezawaryjnie pojeździ

        Comment


        • Patrząc z perspektywy kupca rynku pierwotnego, wierzę że 150kkm przejedzie... na żonowóz nawet 100kkm na 10 lat nam starczy; a dalej co tu brzydko gadać... nie mój problem Ważniejsze co lepiej jeździ. Jak się przejade to powiem Focusowe 1.0T jest... użytkowo podobne do 1.8 Civica. Civic ma bardziej usportowioną "górę" i lepiej się kręci, turbinka daje nieco lepszy dół. Do swojego stylu jazdy? Wolałbym 1.8, nie przeczę. Ale jak pojechała moja koleżanka na jazdę próbną, a ona nie przekracza 2500rpm, to wybrała... Octavie TSI bo Civic "nie jechał"... a takie jest 3/4 klientów.

          Czy kupiłbym dla żony HR-V z 1.5? Nie. Albo CX-3 z 2.0 albo Vitare 1.4T bo mają odpowiednie niutki i da się tym plynnie poruszać bez komentarzy "co tak męczysz moje autko" jak w Swifcie. Ale jak bedzie HR-V z 1.0T i 200Nm... możemy zacząć rozmowę o Hondzie raz jeszcze. A że miniSUVy mają nonsensowne ceny? Wszystkie mają! Nie kupuje się SUVa bo dobrze jeździ czy się opłaca czy generalnie ma sens. Kupują je ludzie "niemotoryzacyjni" bo taka moda, bo wysoka pozycja za kierownicą itp. nonsensy... albo bo żona wymusiła i nie dalo się do rozsądku dotrzeć (tak może być w moim przypadku za dwa lata ).
          Last edited by Alix; 19-09-2016, 21:14.
          ............................C I V I C
          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
          . .
          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

          Comment


          • Dla chcących bezpośrednich porównań 1.0 T do 1.8 (przepraszam jeśli było):
            Honda's brave last stand against the rise of the turbo is finally crumbling. It's not just the new NSX and Civic Type R that get puffers. When the next-gen mainstream Civic arrives here, the 1.8 NA petrol will be replaced by a 1.0 turbo triple. There will also be a 1.5 turbo four-cylinder.We've driven a prototype of the 127bhp three-cylinder engine in a current-gen Civic body. It could hardly be more different than the 1.8.

            Podsumowując można się spodziewać wrażeń zbliżonych do 1.0 T Forda, choć 30 Nm więcej w H zrobi pewnie swoją robotę.

            I tu mnie oświeciło - swap z 1.8 na 1.5 T do obecnego Tourera
            Last edited by libidinously; 19-09-2016, 21:56.

            Comment


            • Wiesz co... poczekaj te 2 lata na Tourera 10gen i kup go z 1.5T. To nie ta era swapowac auta do użytku na co dzień... za dużo elektronicznego zamieszania i zbyt mały margines bezpieczeństwa wielu części, co nie wypala poza przetestowanymi przez producenta warunkami. Ujmując prościej, dzisiejsze auta są na to zbyt skomplikowane. Poza tym za takim silnikiem nie nadążą Ci hamulce, potem inne rzeczy... nie warto.

              Mówię cały czas, że 1.0T to realny następca mainstreamowy dla 1.8, a nikt mi nie wierzy... A dla takiego 1.5 z HR-V to będzie wręcz upgrade 1.5T to bedzie wersja dla fanów dynamicznej jazdy
              Last edited by Alix; 19-09-2016, 22:03.
              ............................C I V I C
              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
              . .
              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

              Comment


              • Hłe hłe , fajny watek się zrobił w tym temacie( zastąpił olejowy), aż otworzyłem Miłosława ( Alix mnie zaraził) i zapodałem kabanosy a co należy mi się od paru dni ostro pracowałem fizycznie po 12 godzin . Wracając do tematu nowego Civica X gena. to zapewne 1.0 turbo będzie w podobnej cenie co obecny 1.8 tak jest w wielu innych przypadkach np w Fordzie. 1.5 turbo będzie kosztował w średniej wersji wyposażenia około 90tysi ale jak to u Hondy będzie miał sporo w fajnych gadżetów za które u konkurencji trzeba dopłacać. Pewnie że chciałbym aby 1.5 kosztował jak najmniej bo już myślę o nowym aucie mimo że UFOk jest fantastyczny i pewnie nigdy nie będę miał auta z takim nagłośnieniem i lookiem. Jeśli miałbym wybierać nowe auto w przyszłym roku na wiosnę to zastanawiałbym się między Foką 1.5 a Civic 1.5... jeździłem 1.0 forda ale jednak to nie to, co do Astry to nowej zupełnie nie znam a poprzednia była drętwa podobnie jak i Mokka.
                Last edited by MarcelWro; 19-09-2016, 22:21.

                Comment


                • Nie no, żartowałem z tym swapem Szkoda by było sobie psuć jedno z najbardziej opłacalnych aut do odsprzedaży. Akurat za 2,5 roku kończy mi się leasing więc wybór następnego auta to będzie no-brainer, tylko na boga niech to CVT jakoś się sprawdzi, bo obecny tourer to moje ostatnie auto z manualem.

                  Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                  Mówię cały czas, że 1.0T to realny następca mainstreamowy dla 1.8
                  Dokładnie tak będzie. Patrząc na dane techniczne 1.0 T civica będzie najbliżej do 1.0 TSI (ten sam moment, realna moc na hamowni możliwe że również, znając TSI z ich bonusów). I ten silnik jeździ bardzo zacnie (lepiej od fordowskiego), nie odstając dynamiką od R18 tak do 100-110 km/h. Powyżej jednak większa pojemność robi różnicę. Zresztą, tak na marginesie, R18 tak między 120 a 160 km/h radzi sobie nawet lepiej od 1.4 TSI, oczywiście na odpowiednich obrotach i bez dużego obciążenia.

                  Zamieszczone przez MarcelWro Zobacz posta
                  Jeśli miałbym wybierać nowe auto w przyszłym roku na wiosnę to zastanawiałbym się między Foką 1.5 a Civic 1.5...
                  Poczekaj na 1.5 TSI. To pewnie z tym silnikiem civic odbędzie pojedynek na szczycie

                  EDIT

                  Poniżej testy dynamiczne 1.5 T CVT na trasie. Nawet fajnie ta skrzynia udaje klasyczny automat przy zmianie biegów w trybie sportowym (?). Trochę to mnie uspokoiło.



                  Przy okazji można podejrzeć, że w tej konfiguracji auto będzie miało 130 km/h przy 2400 obr. (obecnie coś ok. 3500 w manualu), a równo 4000 obrotów wypadnie na 177 km/h (obecnie 155 km/h w maualu). Czyli przełożenia/obroty podobne chyba jak w obecnym klasycznym automacie. Bardzo przyjemna charakterystyka na trasy.
                  Last edited by libidinously; 19-09-2016, 23:05.

                  Comment


                  • Cóż... kolejna zaleta turbobenzyny, gdzie moc nawet w mniejszym silniku jest "niżej"...
                    ............................C I V I C
                    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                    . .
                    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                    Comment


                    • Jak ten 1,0 będzie kosztował tyle co teraz 1,8 czyli 70-75tys. to wątpię, że ludzie na to się rzucą, ja na pewno nie... W tej cenie jest spory wybór mocniejszych turbiaków 4-cylindrowych, chociażby taka Astra 1,4 150km https://otomoto.pl/oferta/opel-astra...tml#135f694a5a chyba, że będzie kosztować podobnie jak teraz 1,4..
                      Moja łódka Civic..
                      Mój "klekocik" Ceed..
                      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                      Coś na temat olejów..

                      Comment


                      • Od kiedy Opel zrezygnował z brania za punkt honoru aby każde ich auto miało obowiązkowo trzycyfrową przewagę masy własnej nad konkurencją to zaczęło konkurencyjnie jeździć W końcu ponoć No 1 sprzedaży na rynku indywidualnym obecnie. Ale różnice nie są tu tak duże jak w liczbach bezwzglednych. W rynku indywidualnym np. Civic wyprzedza Focusa. Jak będzie dobrze jechać i mało palić, a przede wszystkim jak samo auto się spodoba... będą klienci. Poza tym 129KM i 200Nm to nie jest źle jak na podstawowy silnik, a nie każdy goni za konikami... czas pokaże. Na pewno jak zwykle, szczególnie w PL, cena będzie mieć dużo do powiedzenia.
                        ............................C I V I C
                        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                        . .
                        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                          Jak ten 1,0 będzie kosztował tyle co teraz 1,8 czyli 70-75tys. to wątpię, że ludzie na to się rzucą, ja na pewno nie... W tej cenie jest spory wybór mocniejszych turbiaków 4-cylindrowych, chociażby taka Astra 1,4 150km https://otomoto.pl/oferta/opel-astra...tml#135f694a5a chyba, że będzie kosztować podobnie jak teraz 1,4..
                          No co Ty! Koledzy się produkują, że 1.0 ma jechać tak samo jak 1.8, ba, nawet lepiej bo na dole ma być potęga, a Ty wybrzydzasz i o jakimś Oplu piszesz. Gdzie Oplowi do Hondy! , może jeszcze napiszesz, że Skoda Octavia 1.4TSi 150km, albo Ford Focus 1.5 150km? Dobra, bez jaj, może Honda nas zaskoczy i tam gdzie inni oferują 150km Honda zaoferuje 1.5 180km
                          Last edited by Jozin; 20-09-2016, 08:33.

                          Comment


                          • Zamieszczone przez Jozin Zobacz posta
                            może Honda nas zaskoczy i tam gdzie inni oferują 150km Honda zaoferuje 1.5 180km
                            Wierzysz w to ? 3 cylindrowego 1,0 na pewno nie kupię. Wolę 4-cylindrowego Forda, Skodę albo Opla, chyba, że będzie tani 60-65tys.
                            Last edited by Grzechu; 20-09-2016, 08:44.
                            Moja łódka Civic..
                            Mój "klekocik" Ceed..
                            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                            Coś na temat olejów..

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Jozin Zobacz posta
                              No co Ty! Koledzy się produkują, że 1.0 ma jechać tak samo jak 1.8, ba, nawet lepiej bo na dole ma być potęga, a Ty wybrzydzasz i o jakimś Oplu piszesz. Gdzie Oplowi do Hondy! , może jeszcze napiszesz, że Skoda Octavia 1.4TSi 150km, albo Ford Focus 1.5 150km? Dobra, bez jaj, może Honda nas zaskoczy i tam gdzie inni oferują 150km Honda zaoferuje 1.5 180km
                              Jozin jesteś jakiś niekonsekwentny, wielu z Nas uważa że Honda robi lepsze samochody niż Opel i dlatego je właśnie kupiła ( kurcze Ty też). Focus z silnikiem 1.0 jeździ lepiej niż stary 1.6 wiem bo kiedy szukałem auta jechałem i tym i tym i oba były w podobnej cenie, trzycylindrówka ma swoje wady które mi przeszkadzają jak choćby nerwowa praca na wolnych obrotach ale zalet ma zdecydowanie więcej i do tego w fordzie stare silniki są z pięciobiegową skrzynią. Co do nowej civiczki to nie łudź się że 1.5 będzie w cenie obecnej 1.8...tak nie będzie, większość klientów którzy kupują nowe auta przesiądzie sie do 1.0 i w zupełności im to wystarczy, zachwycą sie niższym ubezpieczeniem, mniejszym spalaniem, ciszą w kabinie i wielowahaczem, dla napalonych będzie 1.5/180KM które będzie droższe niż podobny Ford Focus a komu to nie będzie pasować zmieni markę auta podobnie jak dzieje sie to teraz kiedy ludzie rezygnują z civica przez brak silnika turbo.

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                                Nie kupuje się SUVa bo dobrze jeździ czy się opłaca czy generalnie ma sens. Kupują je ludzie "niemotoryzacyjni" bo taka moda, bo wysoka pozycja za kierownicą itp. nonsensy... albo bo żona wymusiła i nie dalo się do rozsądku dotrzeć .
                                No właśnie ja mam ten problem, jestem teraz doradcą technicznym żony która poszukuje auta na szczudłach stąd jazda Mokką, SX4 (stąd moja opinia że małe turbo wcale tak rewelacyjnie nie jadą) i w przyszły weekend Peugeotem 2008 i Fiatem 500X. Ma być wyższa niż w Civiku pozycja za kierownicą i ja to rozumiem że kobieta wychodząc z domu i patrząc na swoje auto chce mieć poczucie dobrego wyboru nawet jeśli ten wybór jest dla mnie mało rozsądny.
                                Last edited by remar; 20-09-2016, 09:15.
                                CIVIC IX 1,8/142KM

                                Comment

                                Working...
                                X