Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

10th gen Civic 2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • A każdy niuton nawet bardziej
    ............................C I V I C
    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
    . .
    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

    Comment


    • Zamieszczone przez Mikael Zobacz posta
      ...do takiego TypeS może tak, ale są jeszcze inne, cięższe , np. w tourerze benzynowym 1.8 w chwili obecnej trochę brakuje dynamiki, szczególnie przy większym obciążeniu...
      Przejedz się Leonem ST albo Golfem Variant z 1.4TSI 150 KM.
      W zupełności mocy wystarcza do całkiem dynamicznej jazdy. Subiektywnie auto z tym silnikiem są o wiele szybsze niz nasz 1.8
      Skoro w VAGu sie da, to w Hondzie przy mocy 175 KM bedzie tez spokojnie dawało radę. Szczególnie, że masy są podobne.

      A jak Honda poleci na 200KM z 1.5 litra, to od razu dziennikarze zaczną narzekac, że lipa, bo 200 kucy a jedzie słabawo. I bedzie to prawda jak sie porówna z 200-220 konnymi motorami 2.0T (np. VAG, Renault, Mercedes) Po co sobie od razu strzelać w kolano ?
      Last edited by Glosima; 04-01-2016, 20:22.
      Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

      Comment


      • Glosima, tak czy inaczej, czekamy na WIĘCEJ MOCY

        Comment


        • Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
          A jak Honda poleci na 200KM z 1.5 litra, to od razu dziennikarze zaczną narzekac, że lipa, bo 200 kucy a jedzie słabawo. I bedzie to prawda jak sie porówna z 200-220 konnymi motorami 2.0T (np. VAG, Renault, Mercedes) Po co sobie od razu strzelać w kolano
          Tu jest sporo racji. Z drugiej strony, Honda zawsze nieco idzie "pod prąd" i być może zbiera przez to pewne nisze. A może mainstream traci. Trudno powiedzieć. Idealna paleta moim zdaniem byłaby taka:
          1.5 / 130KM - dla tradycjonalistów i jako mocniejszy silnik do Jazza, niby pali też jednak mniej od 1.8 (?)
          1.0T / 127KM - tak jak Toyota wprowadza 1.2T "równolegle" w cenniku do 1.6 - kto woli wybierze turbo, kto ma cykora i jeździ spokojnie pozostanie sobie przy N/A co powyżej
          1.5T / 180KM - do nawiązania walki z mocniejszymi innymi kompaktami (1.8TSI, 1.5EcoBoost, Kia GT) - tego moim zdaniem najbardziej brakuje obecnie w ofercie
          2.0T / 230KM - Type S ale na poziomie ok. 100tys. pln - patrząc na to jak oszczędny może być K20C1 nadmierny downsizing wydaje mi się bez sensu
          2.0T / 350KM - Type R dla fanów marki
          1.6D / 120KM - jak dotąd tylko cena minimum 5-7 tys. w dół (moim zdaniem wystarczy do nawiązania walki)
          1.6D / 160KM - Type S w dieslu

          Niestety, jak praktyka pokazuje Civic praktycznie nigdy w historii nie miał gamy więcej niż trzech benzyniaków w danym rynku/nadwoziu na raz (poza chwilowo w 7 gen) i zwykle jednego (przez drobny moment na zachodnim rynku w 9gen były dwa) diesla.
          Dlatego pewnie ma większą szansę skończyć się na gamie typu: 1.0T / 127KM, 1.5T / 200KM, 2.0T / 350KM, 1.6D / jakieś 130KM (muszą pokazać, że cuś "poprawili").
          Last edited by Alix; 05-01-2016, 08:08.
          ............................C I V I C
          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
          . .
          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

          Comment


          • Tak jest, choć zestaw dwóch benzyn 1.5 130 wolnossące i 1.5 T 175 + bonusowe CTR 2.0 T 350 byłby pewnie najsensowniejszy pod względem sprzedażowym. Oczywiście zakładając dotychczasową szokującą ilość silników w palecie

            Byłoby i coś dla oszczędnych, tradycjonalistów, ostrożnych lub seniorów (1.5) i bardziej temperamentnych, odważnych lub jeżdżących poza miastem zapakowanych (1.5 T, które w wersji 175 KM w moim przeczuciu miałoby szanse kosztować jakoś może ok. 85-90 tys. czyli tylko 'trochę' drożej od 1.8, bo 1.5 200 KM to pewnie szłoby w okolice 100 tys.). I rozziew zarówno w mocy jak i cenie między tymi dwiema wersjami nie byłby taki przesadzony.

            No i oczywiście diesel. Zapowiadają najniższą moc w modelu na 120 KM więc to pewnie będzie to, choć lekki upgrade na 130 KM byłby idealny.

            Tourer 1.8 zbiera się praktycznie identycznie jak htb, ale rzeczywiście jak się załaduje te ponad 600 l z tyłu i posadzi rodzinę to robi się przeciętnie:/

            Comment


            • 85-90 tys pln za 1.5T brzmi ok ale do czasu jak sie nie zobaczy jakie rabaty daje konkurencja od tej ceny

              Np. https://otomoto.pl/oferta/seat-leon-...tml#1e882274d9
              19 tys rabatu od cennika - kosmos po prostu.

              A jak ktoś szuka naprawdę szybkiego auta to na małej pojemnosci + turbo może się negatywnie przejechać.
              Kolega kupił rok temu na wyprzedaży Pulsara 1,6T 190 KM (wcześniej miał Peugeota 308 1.6 THP).
              W Nissanie na papierze moc duza, a ponoć nie jedzie.
              Twierdzi, że subiektywnie tak samo jak o 40KM słabszy Pug. Za to pali w mieście 1,5 litra mniej i ma bardzo duzo miejsca z tyłu - to jedyne zalety.
              Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

              Comment


              • W Polsce najważniejsza jest cena a 90 tys za Civika to niestety byłaby przesada niezależnie od silnika, koni niutonów itp i to się nie sprzeda. Porównajcie ceny i zarobki np z Niemcami - tam średnia pensja to jakieś 3700 euro czyli mniej więcej tyle co w Polsce w złotych. Cennik Porsche w Niemczech zaczyna się od 66 tys euro a np Panamerę można mieć za 85 tys euro. Z tego prosty wniosek że kupując Civika za 90 tys płacimy w stosunku do swoich zarobków i średniej pensji tyle co Niemiec za Panamerę. Zrozumiały to takie firmy jak Skoda czy Peugeot produkując na biedniejsze rynki takie modele jak Rapid czy 301.
                CIVIC IX 1,8/142KM

                Comment


                • Ja swojego Tourera kupilem z 15 k rabatu tez na wyprzedazy rocznika. Co prawda z 500 (piecset) km przebiegu - symbolicznie nawet jak na demo - i musialem po niego jechac na koniec Polski ale da sie

                  Comment



                  • Amerykański samochód roku 2016!!!

                    Comment


                    • Ludzie po jazdach nowym 1.5 Turbo maja mega banan na twarzy


                      1315 kg wagi z połową zbiornika - jest ok.

                      Doskonale to jedzie w Civicu X - nawet ze skrzynią CVT !
                      Oby jak najszybciej w Polsce.

                      Dane w milach !

                      2016 Honda Civic X with 1.5T and CVT
                      0-60: 6.5s
                      0-100: 15.5s

                      2014 VW Jetta with the 170hp 1.8T and a 6A:
                      0-60: 7.3s
                      0-100: 19.2s

                      2015 Mazda3 with the 184hp 2.5 and a 6MT:
                      0-60: 7.1s
                      0-100: 19.0s

                      2016 Acura ILX with the 201hp 2.4 and the 8DCT:
                      0-60: 6.6s
                      0-100: 17.2s

                      2015 BMW 320i with the 180hp 2.0T and an 8A:
                      0-60: 6.5s
                      0-100: 18.4s

                      2014 Honda Civic Si post-refresh sedan:
                      0-60: 6.5s
                      0-100: 19.0

                      2016 Ford Focus ST with the 252hp 2.0T and a 6MT:
                      0-60: 6.3s
                      0-100: 17.3s
                      Last edited by Glosima; 20-01-2016, 13:21.
                      Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                      Comment


                      • Szczerze, to nie chce mi się wierzyć w te 6,5s do 100ki... Być może silnik ma potencjał, w końcu to turbo, ale fabrycznie to jednak 160KM.
                        Last edited by Arpuc; 20-01-2016, 23:17.
                        Czerwony Civic UFO 1,8 FK2 MY2007 -> http://www.civicforum.pl/showthread....ack-FK2-by-Pik
                        Czerwony Leon Cupra 2.0 5F MY2016 -> http://www.civicforum.pl/showthread....-Leon-Cupra-5F

                        Comment


                        • Zamieszczone przez Arpuc Zobacz posta
                          ale fabrycznie to jednak 160KM.
                          1.5T to 175 KM tak wiec do 96km/h te 6,5s jest w zasiegu
                          Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                          Comment


                          • Czyli załóżmy, że do naszej europejskiej setki jest te niecałe 7 s. Z CVT! Czyli z manualem 6 - 6,5 s? Jak to się ma to obecnych 5,7 s z 310 KM w CTR? Pięknie to wygląda ale faktycznie trudno nie mieć wątpliwości Wkrótce się przekonamy.

                            Comment


                            • Kiedy pojawi się u nas ten nowy Civic ? w 2017r. ?
                              Moja łódka Civic..
                              Mój "klekocik" Ceed..
                              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                              Coś na temat olejów..

                              Comment


                              • Zamieszczone przez libidinously Zobacz posta
                                niecałe 7 s. Z CVT! Czyli z manualem 6 - 6,5 s? Jak to się ma to obecnych 5,7 s z 310 KM w CTR?
                                Pamiętajcie, że europejska wersja 1.5T ma mieć 200KM... wtedy z krótko zestopniowanym manualem 6,5 jest tym bardziej realne.

                                W CTR sam czas do setki nie do końca oddaje dynamikę tego auta z powodu ograniczeń FWD. Pamiętajmy, że Golf R ma podobną moc i większą masę i ma 4,9 do setki bo po prostu ma na to trakcję. Wystarczy założyć Toyo R888 do CTRa, żeby mieć pewnie z pół sekundy mniej Z drugiej strony rekordowo niskie (na uliczne FWD) czasy do setki jak 5,7 CTRa czy 5,6 Focusa RS500 nie wynikają tylko z mocy, ale z całości konstrukcji - szpera, zupełnie inne zawieszenie niż w cywilu (w Focusie wręcz bliżej tu do auta WRC niż ulicznego...) - na normalnych oponach do jazdy na co dzien... lepiej nie będzie do pierwszej setki, nawet jak KM będzie 2 razy więcej. Natomiast już w ruchu... przyspieszenia to inna bajka

                                Premiera 10gen na Europę zaplanowana na wrzesień 2016. Być może będzie już trochę aut w roczniku "zerowym" do kupienia pod koniec roku. Generalnie jesienią będzie w związku z tym pewnie wyprzedaż IXth, dlatego mój brat się wtedy akurat przymierza na Tourera
                                Last edited by Alix; 21-01-2016, 08:58.
                                ............................C I V I C
                                .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                                . .
                                Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                                Comment

                                Working...
                                X