Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
10th gen Civic 2016
Collapse
X
-
A teraz pomyślcie jaka będzie różnica z dużo słabszym od tego 1.6 1.3/100KM...............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
Najlepsza informacja jak jezdzi 1.3 w Civic jest jego rynkowy udział w sprzedazy (nowe i uzywane) . Praktycznie nikt go nie kupuje co widac w statystykach i na forum tezCivic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F
Comment
-
Panowie, ale co wy porównujecie ? silnik 1,4 w Civicu ma 100KM... nie ma 136KM czy 142KM tylko 100KM, jaka moc takie osiągi, a i tak moim zdaniem ten silniczek, w porównaniu do innych kompaktów, które też mają 1,4 i około 100KM robi niezłą robotę w Civicu, dzięki dobrze ze stopniowanej skrzyni biegów, wiem bo nim jeżdżę.. i wyobraźcie sobie, że ten silniczek rozpędził moją hondę do licznikowych 200km/h... Jeździłem na jeździe próbnej 1,8 a potem 1,4 i przy obrotach które nie obciążają ucha nie odczułem wielkiej różnicy w dynamice... 1,8 wcale nie jest tutaj demonem elastyczności, oczywiście nie twierdzę, że 1,4 jest lepszy od 1,8, bo nie jest, ale nie przesadzajmy..Last edited by Grzechu; 05-11-2016, 09:49.
Comment
-
Zamieszczone przez Glosima Zobacz postaPorównanie Golfa 1.6 (120 KM) z 1.0TSI (125 KM) - wersje na rynek południowo amerykański
Nie wiem jak Wy ale ja zdecydowanie wybieram 1.0T patrzac na to porownanie...
Comment
-
Zamieszczone przez Pikolo Zobacz postaOk, ale czy skrzynie biegów mają takie same przełożenia w obydwu ? Trochę mi się nie chce w to wierzyć....
No ale i tak sromotnie przegrywaCivic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F
Comment
-
Zamieszczone przez remar Zobacz postaSam jestem inżynierem więc daleki jestem od krytykowania innych inżynierów tym bardziej takich którzy stworzyli nowy silnik ale trzeba wiedzieć że trzycylindrówki tworzy się nie dlatego że są takie dobre tylko po to by zadowolić na papierze lobby ekologiczne.
Comment
-
Zamieszczone przez Grzechu Zobacz postaiłem na jeździe próbnej 1,8 a potem 1,4 i przy obrotach które nie obciążają ucha nie odczułem wielkiej różnicy w dynamice...
Zamieszczone przez Pikolo Zobacz postaTrochę mi się nie chce w to wierzyć....
Oczywiście, że 3 cylindry nie są złe z założenia same w sobie. Po prostu wymagają więcej wysiłku w dopracowania niż naturalnie lepiej zbalansowane R4. I tyle. Mają mniej elementów pracujących, mniejsze tarcie wewnętrzne - dobrze zrobione, potrafią być efektywne.Last edited by Alix; 05-11-2016, 13:33.............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
Zamieszczone przez Alix Zobacz postaW innych autach 4,6 sekundy do setki różni często najsłabsza i najmocniejsza wersję. Jak tego nie czujesz... to aż dziwne
Comment
-
Zamieszczone przez Grzechu Zobacz postaArgument 4,6 sek. do setki przemawia tylko do tych co jeżdżą na 1/4mili. Dla mnie bardziej liczy się elastyczność a tym niestety 1,8 nie powala..Last edited by Alix; 05-11-2016, 16:15.............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
Mnie bardziej interesuje jak hondowskie 1.0 T będzie jeździło w porównaniu do obecnego 1.8 bo z 1.4 to nie ma co porównywać...przepaść. Jak oglądam sobie nowe auta to z takich "normalnych" obecnie interesuje mnie 1.5 Focus 1.4 albo 1.6 Astra i może nowy Civic.
Comment
-
Chciałeś powiedzieć 1.4T albo 1.6T AstraNiby jedna literka a taka różnica...
............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
-
No tak zdecydowanie, obie Astry z turbo benzynami....ostatnio oglądałem testy w TVN Turbo, Astry 1.6T(200KM), Megane 1.6T GTSport(205KM, 4control)z automatem i i30 1.6T( 186KM)...w cuglach wygrał Hopel a Renault z automatyczną skrzynią biegów to największy zawód dla testujących.
Comment
-
Zobaczcie sobie osiągi spodziewane na bazie parametrów technicznych (rodzaj silnika, moc, moment, obroty, przełożenie skrzyni, masa danej wersji etc.) - polecam https://www.automobile-catalog.com/browse.php - wybieramy Honda albo dla 10gen Honda North America; potem generację, model i rocznik auta i "full performance and fuel economy" i mamy elastyczności, czasy do setki, spodziewane spalanie etc. Oni sugerują taki rozkład (dane niezależne od rzeczy w katalogu!):
Civic IX 1.4 Sport 5D: 0-100km/h w 13,3s / 60-100km/h na 4. 13,9s / overtaking 60-100km/h w 7,4s / spalanie średnie symulowane 7,3l/100km
Civic IX 1.8 Sport 5D: 0-100km/h w 9,6s / 60-100km/h na 4. 9,7s / overtaking 60-100km/h w 5,2s / spalanie średnie symulowane 8,6l/100km
Civic X 1.5T EX 5D: 0-100km/h w 8,6s / 60-100km/h nie do policzenia z CVT / overtaking 60-100km/h w 4,6s / spalanie średnie symulowane 7,0l/100km
Civic IX Type R 5D: 0-100km/h w 5,4s / 60-100km/h na 4. 4,0s / overtaking 60-100km/h w 2,4s / spalanie średnie symulowane 9,8l/100km
Uwagi: 10gen z tym silnikiem to wersja z CVT a nie z manualem bo innej na razie w USA nie ma; overtaking factor to czas przyspieszenia na optymalnym biegu czyli przy maksymalnym wykorzystaniu silnika (np. jazda do odcinki w naturalnie aspirowanych) - czyli w realu redukcja i gaz, podczas gdy na stałym biegu elastyczność to ta w prawdziwym słowa znaczeniu czyli jak silnik wchodzi na obroty z danej prędkości, bez szuflowania skrzynią.
Zwróćcie przy tym uwagę, jak zbliżone są te wyniki do realu! Mając za sobą dziesiątki tysięcy km w 1.8 i Type R oraz z 500km w 1.4 zgadzają się mi +/- w 90%!!! Średnie spalania są praktycznie identyczne z tymi, jakie miałem w tych silnikach. No dobra, w 1.4 też miałem 8 z haczkiem bo oczekiwałem od niego dynamiki 1.8Jak łatwo zobaczyć i jak wcześniej pisałem, żebym nie był gołosłowny, duża różnica w dynamice 1.4 i 1.8 jest wszędzie - w czasie do setki, w elastyczności, w rozpędzaniu "do dechy"...
Wyprzedzam pytania: nie ma danych dla 1.0T jeszcze więc i nie ma jak cyferek policzyćAle myślę, że będą zbliżone do 1.8 z być może lepszą elastycznością i na pewno z mniejszym spalaniem (patrzcie że już 1.5T ma niby palić przy normalnej jeździe mniej niż nie tylko 1.8, ale nawet 1.4
).
EDIT:
Aczkolwiek tak dla pewnego porównania:
Ford Focus 1.0T / 125KM 5D: 0-100km/h w 10,3s / 60-100km/h na 4. 9,7s / overtaking 60-100km/h w 5,7s / spalanie średnie symulowane 5,2l/100km
Jak widać wyraźnie, są to liczby zbliżone do 1.8 w 9gen! No, poza spalaniem, które niby może być dramatycznie niższe (tu akurat w praktyce wiem, że aż tak niskie nie jest).
P.S. Focus RS ma wszystkie overtakingi gorsze od Type R i spalanie o ponad litra większe; jedyne co ma na plus to czas do setki z uwagi na 4x4...Last edited by Alix; 05-11-2016, 17:47.............................C I V I C
.. generacje . wersje usportowione ..silniki
.
.
Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO
Comment
Comment