Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

10th gen Civic 2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Był znakomity 2.2 / 150 KM ale pseudoekologia go wykończyła chyba w 2014, jak w 2010 poprzedniego Type R...

    Super jakby wreszcie ten 1.6biturbo/160KM z ta skrzynką 9b trafił do Civica to byłby napęd premium jak na kompakta Bo do bydlaka typu CR-V to za mały pierdek żeby fajnie jechał (adekwatnie do reszty CR-V to raczej dupowoz), ale w zgrabnym lzejszym kilkaset kilogramów i posiadającym jakąś aerodynamike Civicu...
    Last edited by Alix; 14-10-2016, 14:35.
    ............................C I V I C
    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
    . .
    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

    Comment


    • To byłaby miazga, ale i logiczny krok, bo skoro tak wzmocnili paletę (paletkę) benzyniaków to powinni i diesla jakoś dosmaczyć.

      A tak zostanie chipowanie 1.6 turbo 9b AT, co w sumie też może być niezłym wyjściem bo skrzynia z pewnością to wytrzyma, a silnik te 140 KM też pewnie bez problemu uciągnie. Może nawet to będzie bezpieczniejsza opcja od biturbo..?

      Skoro 1.0 T ma być cenowo w okolicach (może ciut niżej) od obecnego 1.8 to można założyć (?), że 1.5 T będzie w cenniku blisko 1.6 w dieslu. W opcji z automatami być może to diesel będzie bardziej interesujący ze względu na tolerancyjny dla chipowania automat 9b w przeciwieństwie do CVT w benzynie. Oczywiście bezpiecznych 180 KM z diesla się nie wykrzesa, ale moment obr. ok. 350 vs 220 nM to już może mieć znaczenie.

      A, to może będzie ciekawe, ale moje chałupnicze wyliczenia wskazują, że civic 1.6 biturbo 160 KM w manualu miałby ok 8,5 s do 100, a AT 9b ok. 9 s. Zchipowany 1.6 140 KM miałby pewnie ok. 9,5 s czyli jak dla diesla do przyjęcia;-)
      Last edited by libidinously; 14-10-2016, 16:26.

      Comment


      • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
        Super jakby wreszcie ten 1.6biturbo/160KM z ta skrzynką 9b trafił do Civica to byłby napęd premium jak na kompakta
        Idealny kompakt by wtedy był.
        Jechałem 1.6 Biturbo w Astrze i rewelacja. Niby na papierze bez szału ale responsywnosc na drodze super.
        Podobna konstrukcja w wiekszym Talismanie juz nie robi tak dobrej roboty - do klasy D czy SUV jednak 2.0/2.1/2.2 lepiej się sprawdza...
        Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

        Comment


        • No niestety Honda i Kia z tymi swoimi dieslami 1.6/1.7 do 1,5+ tonowych mastodontow to przedownsizingowaly lekko silniki, co więcej, w testach wcale nie palą one mniej pod takim obciążeniem jak "normalne", bardziej adekwatne do sytuacji dwulitrowe klekoty. Ja jestem ciekawy tego 1.0T w Hondzie. Czy rzeczywiście też to nadmierny downzising czy uda im się jak z EcoBoostem w Focusie że jak na dupowoz razić przecietnego uzytkownika nie bedzie.
          Last edited by Alix; 14-10-2016, 16:41.
          ............................C I V I C
          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
          . .
          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

          Comment


          • 1.0T to chyba do Jazza najwyżej.
            Honda Hybrid 3,4L/100km
            sigpic
            https://www.civicforum.pl/showthread...979#post323979

            Comment


            • Zamieszczone przez lybra Zobacz posta
              1.0T to chyba do Jazza najwyżej.
              Super auto by wtedy było. Tyle, że cena pewnie by startowała od 70 k pln
              Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

              Comment


              • Wszyscy narzekaja na to 1.0 a nikt nim nie jezdzil, na nawet nie ma testów dziennikarskich
                Marudzimy na 1,4 w Civicu. A jednak ktos to kupuje. A 1.0 przynajmniej na papierze ma parametry zblizone do obecnego 1.8.

                Comment


                • Ciekawy rozjazd z danymi. Sedan na chinski rynek ma 177 KM i 220 nm (czyli zakładam, że CVT) i katalogowo 8,6 s 0-100. Link juz sprzed jakiegos czasu ale chyba jeszcze nikt nie dawał.

                  Z kolei na rynek malezyjski katalogowe 0-100 wynosi 8,2 s

                  Troche mniej optymistycznie niż te huraoptymistyczne 7 s z USA, ale biorac pod uwagę, że to jednak CVT to chyba bliższe realiom.
                  W manualu pewnie bedzie mozna liczyc w przedziale 7,5 - 8.0 s. Fair enough. No i CTR ma znów sens

                  Jeszcze w temacie tylnych nawiewów, bo gdzieś to się tu pojawiało. Na biedniejsze rynki, jak np.Tajlandia nie ma ich nawet w najwyższych opcjach, podczas gdy na bogatsze są w każdej wersji. Ciekawe jak nasz rynek zaklasyfikują
                  Last edited by libidinously; 19-10-2016, 23:09.

                  Comment


                  • 182 konny Focus 3 przyspiesza w 8,6s do setki, 150 Konny Golf w 8,2s, 150 konna Astra 8,5s
                    Tak więc przy tej masie i mocy niska ósemka to standardowy wynik.
                    Zejście poniżej 8s to juz bedzie bardzo dobry wynik !

                    W USA mierza setkę do 60 mil czyli 96 km/h.
                    Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                    Comment


                    • 8,2 - 8,6 to byłyby bardzo słabe wyniki (8.5s w testach robi X-tka, choć w papierze ma sporo więcej). Taki 180 konny Leon ma 7,2s do 100kmh, 190 konne V40 nawet 6,9s. Akurat Focus 1.5 jest bardziej zmulasty od wcześniejszego (8.0 s) 1.6 (dalej ładowanego do Fiesty ST), Astra nigdy nie była sprinterem, jak widać nawet po odchudzaniu.

                      Comment


                      • 8,5, 7,2,8,0.. czy to takie ważne ? ten co nie umie dobrze zmieniać biegów w tym teoretycznie szybszym aucie będzie i tak wolniejszy od tego co umie to robić porządnie w tym o sek wolniejszym.. te różnie są tak małe, że szkoda gadać... bardziej interesująca będzie tutaj elastyczność, czyli przyspieszanie od 100-140km/h czy 80-120km/h... ciekawe jak tutaj Honda się popisze na tle konkurencji..
                        Moja łódka Civic..
                        Mój "klekocik" Ceed..
                        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                        Coś na temat olejów..

                        Comment


                        • no właśnie, że sekunda to przepaść...może nie 11/10 ale już 8/7 czy 7/6 już tak...
                          startowałem raz na 1/4mili i na końcu różnica czasowa 0,5 sek przekładała się na kilka długości samochodu...

                          Comment


                          • no tak ale w normalnym ruchu gdzie ty będziesz przyspieszał i z kim na tą 1/4 mili ? że ta 1sek. jest taka ważna.. ja tam bym wolał bardziej sprawnie wyprzedzać tiry i inne zawalidrogi..
                            Moja łódka Civic..
                            Mój "klekocik" Ceed..
                            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                            Coś na temat olejów..

                            Comment


                            • no chociażby tak jak napisałeś tiry i zawalidrogi, ta 1 sek może zdecydować czy zdążysz czy nie
                              przeważnie lepsze przyspieszenie = więcej koni i Nm = lepsza elastyczność

                              Comment


                              • Miedzy 7 a 8 to przepaść. W elastyczności adekwatna. Zobaczymy jak bedzie w realu w wersji EU. Hmm w 10s to się miała wersja 1.0T mieścić, także liczę na co najmniej niskie 8 z 1.5T...
                                ............................C I V I C
                                .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                                . .
                                Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                                Comment

                                Working...
                                X