Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Znalezione / podpatrzone - zajawki nowych modeli Hondy poza Civic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Ot patrz się jak Putin dba na Ukrainie o bezpieczeństwo. Tam czołgami jeżdżą. Wiem ze większy samochód jest bezpieczniejszy i większą szansa przeżycia. Tyle że wychodząc z tego założenia bmw7 może zapindalac po mieście a ty jedz 20km/H bo masz mniejszy samochód. Toż to nie dżungla. Schodzimy trochę z tematu dyskusji Ja jedynie podważa opinie Glosimy odnośnie tego ze to kierowca ma myśleć a nie samochód. Bo jestem więcej niż pewien ze głupek to i w czołgu siebie albo kogoś zabije. Gdzieś Rambo wrzucał info odnośnie zmiany przepisów w związku z czujnikami ciśnienia opon i tak jak Alix napisał
    jestem zdania że cały ten downsizeing to tylko kwestia kasy. Tak jak
    ostatnie regulacje odnośnie mocy odkurzaczy. Wprowadza się regulacje tylko po to aby komuś nabić sakwy. W przepychaniu aut licznymi pierdolami jest podobnie i takie samo zdanie mam na temat wszelkiej maści hybrydyzacji. Koszt eko jest nie współmiernie duży do wymiernych efektów.
    Moja es-ka http://www.civicforum.pl/showthread....ivic-ES7-D16V1 AVE T27 http://www.civicforum.pl/showthread....561#post372561

    Comment


    • #47
      Zamieszczone przez Adaszek123 Zobacz posta
      Tyle że wychodząc z tego założenia bmw7 może zapindalac po mieście a ty jedz 20km/H bo masz mniejszy samochód.
      Właśnie na odwrót, to Ty będziesz jechał 20 km/h tym BMW a ktoś Ci Hondą wjedzie mając 150km/h w zabudowanym. O takie bezpieczeństwo mi chodzi. Nie sprowadzaj tego porównania do sytuacji z tamtym kolesiem bo nie o marce jest gadka.

      Comment


      • #48
        Zamieszczone przez Adaszek123 Zobacz posta
        Ja jedynie podważa opinie Glosimy odnośnie tego ze to kierowca ma myśleć a nie samochód.
        Niestety myslacych i dobrze jezdzacych kierowcow jest moze 10-20% na naszych drogach.
        Cala reszta to normalni ludzie, ktorzy nie maja pojecia jak sie auto zachowuje w poslizgu, bo tor samochodowy widzieli ostatni raz jak Kubica w F1 jezdzil...
        Normalne zony, matki, ojcowie, emeryci, nastoletni rajdowcy w autach rodzicow i cala reszta, ktorym tak naprawde elektronika, pasy, abs, asr, esp, aktywne radary ratuja zycie za kazdym razem gdy o 10km/h za szybko, przez swoja nieuwage, wejda w zakret czy zaatakuja rondo....tak wyglada motoryzacja dzis.

        30 lat wygladała inaczej (tak jak oldschoolowe zelazko Alixa) i dlatego wtedy gineło na drogach pewnie 5 razy tyle ludzi co teraz.
        Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

        Comment


        • #49
          Akurat pod tym podpisuje się rękoma i nogami. Bo masz 100% racji. I nie podlega to dyskusji. Tyle że trzeba pamiętać o tym a by za kółkiem myśleć . Elektronika nie zastąpi myślenia. Ma ona wspomagać kierowcę ale nie myśleć za niego. No chyba ze za 15 lat (po ostatnich innowacja audi )samochód będzie miał autopilota. Tylko wtedy jak to będzie wyglądało i co za radość z jazdy będzie niewie nikt
          Moja es-ka http://www.civicforum.pl/showthread....ivic-ES7-D16V1 AVE T27 http://www.civicforum.pl/showthread....561#post372561

          Comment


          • #50
            Bedzie jak w reklamie nowego CTRa czyli Civic bedzie grzecznie jechal zgodnie z przepisami, a chip w naszym mozgu po nacisnieciu czerwonej literki R bedzie nam nakladał obraz ze jestesmy młodym Kubicą i śmigamy wlasnie po Monte Carlo
            Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

            Comment


            • #51
              Bezpieczeństwo to pojęcie względne. Fakt, nowe auta mają przeważnie ok 6 poduszek powietrznych i masę elektroniki wspomagającej kierowcę, strefy zgnioty, 5 gwiazdek NCAP tylko jest pewien magiczny haczyk w tym wszystkim - żadna elektronika nie uratuje ci życia, bo to wciąż od kierowcy i jego rozsądku zależy w jaki sposób pojedzie i jak dopasuje styl jazdy do panujących warunków.
              Jak pojedzie się 130 km/h po oblodzonej autostradzie, to żadna elektronika nie pomoże.

              Co z tego, że jest masa "bezpiecznych", nowych aut, skoro ludzie zakładają na nie chińskie opony?
              Za testy zderzeniowe może i dają 5 gwiazdek, ale są to kolizje w kontrolowanych środowisku, najczęściej do prędkości 48 km/h, a przy takiej prędkości to i żywo wyjdzie się z "niebezpiecznego i szybkiego" Civica VI z 1.5.
              Komfort..kolejne pojęcie względne - fakt w starych Civicach nie rozpieszczają fotele, ale poza tym? Świetnie się prowadzi w zakrętach dzięki wielowahaczowi z tyłu, seryjne zawieszenie jest raczej sztywno zestrojone, przez co auto się nie buja/przechyla jak peżot, a seryjne kółka (185/60) to prawie balony.
              Ciężko jest wskazać "cywilny kompakt", produkowany dzisiaj, który jest w miarę wygodny, a na dodatek nie odlatuje z drogi jadąc powyżej 160 km/h.
              Ja jechałem swoim ponad 210 (wg gps 214) i ten lekki kompakt sunął jak po taśmie.
              Próbowałem jechać Clio II powyżej 160 km/h, to stabilność pozostawiała wiele do życzenia, a auto waży grubo ponad 1150 kg.
              Tutaj 5 gwiazdek NCAP nikomu nie uratuje życia, gdy przy takiej prędkości np pęknie opona. Powiedziałbym wręcz, że w trakcie kolizji masa i energia jaką ze sobą niesie (zakładając wypadek do 50-70 km/h) wymaga właśnie dodatkowych stref zgniotu. Z inną energią uderza Civic 6 ważący te cirka 1050kg przy 50km/h, a z inną "Ufo", które waży..1300kg? Czysta fizyka.
              sigpic
              FK2 http://www.civicforum.pl/showthread....FK2-by-maniaco
              FK3 http://www.civicforum.pl/showthread....al-Black-Pearl
              FK9 http://www.civicforum.pl/showthread....ec-AT-Prestige

              Comment


              • #52
                Zamieszczone przez maniaco Zobacz posta
                Ciężko jest wskazać "cywilny kompakt", produkowany dzisiaj, który jest w miarę wygodny, a na dodatek nie odlatuje z drogi jadąc powyżej 160 km/h.
                Nie chce sie licytowac ale z 8 sztuk jestem w stanie wymienic od razu
                Podjedz chocby do tego Pezota 308 i wsiadz w testowke 1.6THP lub 2.0HDI. Naprawde z generacji na generacje auta sa coraz lepsze pod wzgledem komfortu.

                Civic X gen tez nas wszystkich zaskoczy, bedzie komfortowy, szybki i cichy. Bo wlasnie takich aut w klasie kompakt szuka dzis 90% kupujacych.
                Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                Comment


                • #53
                  Maniaco masz racje te skrzypiące fotele to trochę uporczywe jest, ale też ma to swój urok :P a co do elektroniki to uważam, ze jest przydatna, ale osobie, która ma trochę prawko sam mogę powiedzieć, że ciesze sie, że uczyłem sie jeździć samochodem, który nie miał nic elektroniki (Astra I) i dzieki temu mogłem sobie popróbować jaka jest reakcja samochodu na poslizg itd. w nowych autach jest z tym problem jest mi je cieżko wyczuć co do prowadzenia, a nie wspomnie, że esp mi strasznie przeszkadza lub asystent parkowania, który całkowicie wyłacza myslenie

                  BTW z nowinek uważam najgorszy wymysł asystenta pasa, który powoduje, że auto powraca na swój pas najeźdzajac na linie (sam adam kornacki zwaracał na to uwagę),że gdy wyjedzie nam rowerzysta na drogę będziemy chcieli go ominąć to automatycznie przy najechaniu na linie nas odbije na psa ruchu i robimy bum z rowerzystą.
                  Last edited by czybit16; 20-12-2014, 17:15.
                  Moja EP-ka 1.4 bez VTEC-a

                  Comment


                  • #54
                    @czybit16
                    Właśnie to miałem na myśli - ludzie są teraz nastawieni na "mam elektronikę, uratuje mi tyłek", że zapominają, że te systemy mają tylko wspomagać, a nie "ratować".
                    Fakt, auta z ABS są bezkonkurencyjne w hamowaniu awaryjnym w stosunku do aut bez ABS. Mój pierwszy samochód nie miał ABS i wiem z doświadczenia jaka jest przepaść, ale ta cała reszta..fakt, ESP też by się przydało mieć, ale cała reszta typu właśnie asystent pasa, martwej strefy, systemy samodzielnie zatrzymujące auto np na parkingach (działające do ok 30 km/h) i inne dziwactwa tylko usypiają czujność, a później się dziwią, że "taki doświadczony kierowca, a miał wypadek na prostej drodze".
                    Zdrowego rozsądku nie zastąpi żaden patent elektroniczny.

                    Komfort, kwestia gustu.
                    Dla mnie do "komfortowej jazdy" są Mercedesy klasy E i wyżej lub inne porównywane z innego segmentu BeeMki, Audi czy inne auta klasy premium (czy jakieś pseudo SUyV/cross-overy). Choćby za samą ergonomię pozycji za kierownicą, jakość foteli, czy pracę układu kierowniczego. .
                    Wybaczcie, ale hatchbacki zawsze będą mniej komfortowe ze względu na rozstaw osi, "prestiż", budżetowość (hatchback nie może kosztować krocie), zestrojenie zawieszenia itd
                    Last edited by maniaco; 20-12-2014, 18:03.
                    sigpic
                    FK2 http://www.civicforum.pl/showthread....FK2-by-maniaco
                    FK3 http://www.civicforum.pl/showthread....al-Black-Pearl
                    FK9 http://www.civicforum.pl/showthread....ec-AT-Prestige

                    Comment


                    • #55
                      Zamieszczone przez Adaszek123 Zobacz posta
                      w czym żelazko alix-a jest niebezpieczne?
                      Generalnie w czym są auta starsze mniej bezpieczne widać tutaj:



                      Niby starsze auto dużo większe i cięższe, na solidnej ramowej konstrukcji... ale to w współczesnym "zwyczajnym" Cruze nic się ludziom nie stało, podczas gdy w tym drugim... Generalnie, dużo bezpieczniejsze auta zaczęto robić od +/- lat 90-tych. Poduchy też robią swoje co by nie mówić. Potem 2000 to już głównie piesi mają coraz większe szanse przeżycia. Żelazko jest wbrew pozorom na swoje czasy (lata projektowania I połowa 80.tych) dość współczesne - ma ramę przestrzenną, belki w drzwiach, kontrolowane strefy zgniotu, zamiatanie silnika pod nadwozie zamiast do kabiny, łamaną kolumnę kierownicy itp. Dlatego m. in., że to jest pierwszy Civic budowany pod testy zderzeniowe amerykańskie IIHS, w których nota bene ma prawie maksymalną notę w swoich latach (cztery gwiazdki). Jest powiedziałbym wręcz bezpieczniejsze (wg. testów IIHS) od dużo dłużej produkowanych i wciąż u nas masowo jeżdżących Seicento czy Matizów. Podobnie jak Civic V czy VI (ten ostatni ma już poduchę zwykle nawet). Także nie przesadzajmy, nie jest tak, że strach tym jeździć. Należy rzecz jasna bardziej uważać, bo nie można nie liczyć na zakres bezpieczeństwa czynnego typu ABS/ESP a tylko na swoje umiejętności (ja mam jeszcze ten plus w żelazku, że te hamulce + semi-slicki dają drogę hamowania niedostępną "normalnym" autom - wręcz trzeba buforować w lusterku jak sobie radzi ktoś za mną w razie mocniejszego hamowania - zwykle trzeba odpuszczać!). Oczywiście, potem technologia poszła do przodu, zarówno w strukturze aut jak i w bezpieczeństwie biernym (poduchy) masa ma swoje niezaprzeczalne znaczenie. Czy fakt, że moja głowa za szybką a nie drzwi znajduje się na poziomie zderzaka jakiegoś Ssangyonga Ale generalnie biorąc to pod uwagę w sumie z miesiąc tego lata pojeździłem nim spokojnie do pracy, odwożąc dzieciaki, jeżdżąc do drugiej roboty do Świdnicy (ładny kawałek A4 + lokalne), nie czując się jakoś wyjątkowo zagrożony. Każdy mijający mnie motocyklista ryzykował życie bez porównania bardziej.

                      Zamieszczone przez Adaszek123 Zobacz posta
                      Bo nie ma ABS-u asystenta zmiany pasu? Wspomagania kierownicy czy pikacza od niezapiętych pasów?
                      Asystentem zmiany pasa to można się podetrzeć, to się przekonałem w obecnym Leonie Wspomaganie nie ma nic do bezpieczeństwa, a pikacz to tylko wku... yyy przepraszam, znaczy, jestem strasznie szczęśliwy, że w żelazku takiej instytucji nie ma

                      Zamieszczone przez maniaco Zobacz posta
                      Co z tego, że jest masa "bezpiecznych", nowych aut, skoro ludzie zakładają na nie chińskie opony?
                      Taaa.... Ale nie trzeba ekstremów. Dobijają mnie koledzy w dziale IX gen którzy wydali właśnie 70-80tys. na nowe, bezpieczne i pewne auto i chcą do niego kupić jak najmniejsze i najtańsze Fuldy o zaniżonym indeksie na zimę na używanych stalówkach niewiadomego pochodzenia, byle zaoszczędzić 200 zeta. A że droga hamowania na suchym czy mokrym nagle zrobi się 2 razy dłuższa i żaden ABS ESP i HGW co jeszcze nic nie pomoże, bo fizyki nie zmieni...

                      Zamieszczone przez Adaszek123 Zobacz posta
                      Żelazko Alixa jest na tyle niebezpieczne na ile niebezpieczny i nieodpowiedzialny jest Alix
                      To jest jednak prawda w większości przypadków. Możesz mieć oczywiście cholernego pecha i trafić na idiotę. Ale rozwalają się jednak głównie ci, co ryzykują. Jak Twoja wyjściowa prędkość jest 50 a nie 150 to zawsze ma szansę być inna bajka... Mi od 17 lat udało się jakoś nie spowodować nawet stłuczki, a nawet jak w sumie 4 razy przez te wszystkie lata ktoś mi wjechał, to nigdy nie było to nic groźnego, bo warunki (prędkości) były przepisowe/rozsądne. Aczkolwiek to jeszcze zależy ile ktoś jeździ i po jakich trasach. Ja robię ok. 20tys./mc głównie po mieście i autostradzie; jak się robi po kilkadziesiąt tysięcy km po krajówkach to statystyczne ryzyko poważniejszego wypadku (ze swojej winy czy nie) rośnie drastycznie... Wtedy też raczej trudno jeździć starszym autem z przyczyn czysto praktyczno-eksploatacyjnych...

                      Zamieszczone przez Joe Zobacz posta
                      Ty będziesz jechał 20 km/h tym BMW a ktoś Ci Hondą wjedzie mając 150km/h w zabudowanym. O takie bezpieczeństwo mi chodzi.
                      Przy takiej prędkości uratuje już tylko bycie w czołgu. Nieważne czym i w czym i jak zostaniesz uderzony.



                      Generalnie, zawsze przekraczając +/- stówkę należy być świadomym, nawet jadąc bydlakiem typu Audi Q7, że bez możliwości istotnego wytracenia prędkości Ty i Ci, których wieziesz - raczej zginą na miejscu w razie wypadku.
                      Last edited by Alix; 20-12-2014, 20:59.
                      ............................C I V I C
                      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                      . .
                      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                      Comment


                      • #56
                        Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                        Przy takiej prędkości
                        Nie chodziło o prędkość tylko o przykład, że to Honda stare generacje (w sensie lekkie i liche autko) może zapierniczać.
                        Tu pokazują jak wypadają Niemcy na tle chinolin (56 km/h wg. opisu):

                        Comment


                        • #57
                          Dzisiaj na Detroit Auto Show pokazali produkcyjnego NSXa. Bałem się pomyłki jak CR-Z (naturalnie aspirowane V6 niestety tak mi brzmiało dla superauta) ale chyba muszę to odszczekać... jest grubo i to nie tylko dzięki dwóm turbinom!!! I to już w tym roku!

                          Heralded in its heyday as the “$40,000 Ferrari,” the Acura NSX carved new ground for Honda in the performance enthusiast world, winning praise everywhere it went, and remaining highly sought after today. Yet, somehow, Acura and parent company Honda let the NSX flounder and eventually fade into the history books. No more. The NSX is back. MUST...










                          Praktycznie konkurent GTRa i to z elektrycznym dopalaczem... to jest coś. Honda wkracza z hukiem w erę turbo? Gorzej z ceną, bo przewidywana jest 1,5x taka jak GTRa
                          Last edited by Alix; 12-01-2015, 22:56.
                          ............................C I V I C
                          .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                          . .
                          Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                          Comment


                          • #58
                            NSX

                            ............................C I V I C
                            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                            . .
                            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                            Comment


                            • #59
                              Nie ten kolor ale i tak jest śliczna .

                              Comment


                              • #60
                                Turbo w S2000?

                                ............................C I V I C
                                .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                                . .
                                Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                                Comment

                                Working...
                                X