Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

chwilowy brak zapłonu na jednym z cylindrów

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • chwilowy brak zapłonu na jednym z cylindrów

    Witam, od jakiegoś czasu zdarza się (nie zawsze) że zaraz po odpaleniu nie pali jeden gar, silnik pracuje nieregularnie, dosłownie kilka sekund. Jako że na liczniku już prawie 80 000 wymieniłem świece na nowe - bez zmian, sprawdziłem wszystkie cewki, wymieniając pojedyńczo na nową - bez zmian. Następnym podejrzanym jest akumulator, ma już 6 lat i czasem auto zasygnalizuje nieaktywny start-stop z powodu słabego aku, po podładowaniu na zewnątrz - bez zmian. Podejrzewam że jeden z wtrysków może być wadliwy.
    Może ktoś miał podobny objaw ?

  • #2
    Tak, przyczyną była świeca.

    Comment


    • #3
      twierdzisz że masz chwilowy brak zapłonu na jednym z cylindrów. Pytanie jak to stwierdziłeś? bo nic na ten temat nie piszesz, a jest tak że jak takie auto które ma mocno diagnozowane zapłony nie generuje żadnego komunikatu Check Engine z konkretnego cylindra, tzn. że to jest twoja własna interpretacja czyli z góry należy założyć że nietrafiona.
      To auto jak by miało jakikolwiek problem z zapłonem to masz od razu Check Engine i konkretny kod DTC. (a może to wiesz i nie podałeś tutaj?)
      Generalnie to co robisz to poważny błąd, tak się nie robi, tzn. tak robi tylko wymieniacz tzw pseudo mechanik od wieśwagena. Nigdy tak nie rób.
      Zamieszczone przez n22a1 Zobacz posta
      wszystkie cewki, wymieniając pojedynczo na nową - bez zmian.
      to oznacza że działasz po omacku i wymieniasz dobre elementy fabryczne na inne zamienniki. Bardzo fatalne podejście.
      Niczego nigdy w żadnej Hondzie nie wymieniaj jeśli dany obszar nie generuje komunikatów Check Engine bo tylko pogarszasz sprawe.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        Tutaj trochę bym sie wstawił za n22a1.
        Jestem starej daty, wychowany na maluchach i syrenkach. Wrzucając mała dygresyjkę, w tym tygodniu kupiłem sobie malucha z przebiegiem 13tys. km. ;-)

        Silnik benzynowy jest prosty w budowie. Oczywiście obecnie jest masa czujników, srajników, itp. Od czasów malucha, do czasów FK8, ja to widzę raczej jako ewolucję, niż rewolucję, .
        Miałem nierówna pracę, szarpało.
        Silnik benzynowy jeśli ma paliwo i iskrę, powinien palić, łaski nie robi.
        Nie pamiętam dokładnie, czy wyskakiwał mi błąd. Tak na 70% nie wyskakiwał, ale pamięć już nie ta. Błąd może wyskakiwał, przy obciążeniu, ale gasł po ponownym odpaleniu.

        Szedłem ścieżką n22a1. Zamiana świec miejscami, ściąganie "fajek" cewek i obserwacja czy jest reakcja. Potem zamiana miejscami cewek. Tak doszedłem do uszkodzonej świecy. Wymieniłem sobie sam, auto śmiga. Dodam, że świeca, jedna chyba ponad 100zł. Był jeszcze problem z kupieniem, bo to były czasy, gdy "wszystko na serwisie".
        Dodam tylko, że te czynności w FK8 są prose, łatwy dostęp, można pomajsterkować, bo to proste są sprawy.

        Comment


        • #5
          onlyju, to co piszesz jest z Twojego doświadczenia i każde sugestie są cenne, rzucają szerzej światło na problem. Natomiast tutaj jest konkret np.:
          Zamieszczone przez n22a1 Zobacz posta
          zdarza się (nie zawsze) że zaraz po odpaleniu nie pali jeden gar
          w takiej sytuacji nie ma opcji by nie było Check Engine.
          Zamieszczone przez n22a1 Zobacz posta
          brak zapłonu na jednym z cylindrów
          tak samo, w takiej sytuacji, nie ma opcji by nie było Check Engine.
          Idzie mi o to kto? i w jaki sposób stwierdził że to jest brak zapłonu na którymś z cylindrów. W jaki sposób czym i kto. Chodzi mi o dowody na to.
          Chyba że to jest domniemanie , wtedy to co innego.
          Dla mnie kolega tu pisze jak by to stwierdził wprost, tylko nie podał dowodów.
          Dokonał pewnych "napraw" które okazały się strzałem w pudło. Czyli ewidentnie widać że błądzi. Tak się nie naprawia Hond . nie wolno i tak nie należy robić w takim aucie, w Maluchu tak .
          Last edited by rambo7; 24-03-2022, 13:18.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            oj, oj , po co te nerwy, jasne nie mogę powiedzieć na 100 % że jest to brak zapłonu na jednym z cylindrów, auto nie wyrzuca check-a ale jakieś doświadczenie w użytkowaniu i naprawie aut posiadam i na 99,9% jest to brak zapłonu na jednym z cylindrów, czasem zaraz po starcie nierówna praca i po chwili normalna, nie ma bata żeby nie był to brak zapłonu ale oczywiście mogę się mylić.
            Nie traktuję tego jeszcze w kategoriach usterki, raczej zwiastun usterki w przyszłości, jako że zbliża się interwał wymiany świec (100000km) a objaw wskazuje bezpośrednio na ten rejon więc wymieniłem świece na oryginalne dedykowane NGK ILZKAR8H8S wcześniej w ramach obsługi serwisowej a nóż jedna już nie domaga. Jak się okazało nie świece były problemem.
            Idąc dalej małym kosztem kupiłem oryginalne cewki od civica X 1.5 marki hitachi o tym samym numerze seryjnym co nasze w FK2, po uprzednim upewnieniu się że są to te same cewki.
            Sposób tani i bezpieczny, wymieniając po kolei po jednej cewce w nadziei że jedna z cewek nie domaga potwierdziłem że wszystkie moje cewki są sprawne.
            Jeszcze raz nie jest to naprawa lecz próba zdiagnozowania potencjalnie wadliwej cewki.

            Także dajcie trochę na luz auto, nawet TypeR to nie święta krowa, nie od razu z każdą głupotą trzeba zapieprzać do ASO.

            Comment


            • #7
              piszesz,
              Zamieszczone przez n22a1 Zobacz posta
              na liczniku już prawie 80 000 wymieniłem świece na nowe - bez zmian
              Ty jesteś świeżo po wymianie:
              Zamieszczone przez n22a1 Zobacz posta
              zbliża się interwał wymiany świec (100000km)
              jak by niedomagała cewka zapamiętaj, to 100% masz Check Engine z kodem cewki nie ma opcji że cewka niedomaga a kodu niema , ok tanio kupiłeś ale te cewki co wyjąłeś sa 100% dobre. Masz 2 komplety dobrych cewek.
              Zamieszczone przez n22a1 Zobacz posta
              jest to naprawa lecz próba zdiagnozowania
              jasne, tylko ze działasz jak wymieniacz od wieśwagena tak się nie robi i spokojnie nikt tu nie jest nerwowy. Twoje auto i Twoja kasa. Zwracam tylko uwagę że takie wymiany w ciemno i niepoparte żadnym dowodem więcej wprowadzają niewiadomych w objawach niż jakbyś nic nie ruszał.
              Jest pełny luzzz pisanie to nie to samo co gadanie, może tak wychodzi ale jest błogi spokój .

              Czyli jest szarpnięcie co jakiś czas i w nieregularnych odstępach? i jak na zimnym się odpali to bywa nieregularnie że nie równo pacuje potrafi zatelepać silnikiem?
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                coś czuje że się nie dogadamy, "wymieniacz z wieśwagena" czytanie bez zrozumienia (nie będę wymieniał świec przy 100 000km...) łapanie za słówka, nie wiem czy chcesz mnie obrazić czy po prostu lubisz się trochę po wywyższać na forum nie w tym rzecz, zapytałem czy ktoś może miał podobny problem nie koniecznie pasi mi pouczanie przez kogoś kto pozjadał wszystkie rozumy. Jesteś pewien że cewka wywali błąd ? Bo np. w jazzi-e jak silnik zaczął przerywać z powodu uszkodzonej cewki to błędu nie wywaliło.

                Comment


                • #9
                  co Ty się tak denerwujesz? pisałem to niezłośliwie, a koleżeńsko, wspomniałem. Mój przekaz idzie w tym kierunku by Ci wskazać że w hondzie jak wymieniasz coś co nie generuje Check Engine to wydajesz niepotrzebnie $ i tyle.
                  Analizuję co piszesz, bo tylko tak można coś zasugerować gdy tego nie widzimy naocznie, i jak masz mi pisać gdzie Cię obraziłem to pomaganie sensu nie ma.
                  Zamieszczone przez n22a1 Zobacz posta
                  Jesteś pewien że cewka wywali błąd ?
                  tak, jestem pewny.
                  To nie jest pouczanie, pisałem rób co chcesz, twoja kasa, tyle że możesz wymienić pół auta i możesz dalej nie trafić na przyczynę, i sugeruję nie pouczam, że tak się nie robi. Nie widzę tu żadnego powodu do obrazy, sam się nakręcasz.
                  To jest problem
                  Zamieszczone przez n22a1 Zobacz posta
                  zaraz po odpaleniu nie pali jeden gar, silnik pracuje nieregularnie, dosłownie kilka sekund.
                  Zamieszczone przez n22a1 Zobacz posta
                  auto nie wyrzuca check-a ale jakieś doświadczenie w użytkowaniu i naprawie aut posiadam i na 99,9% jest to brak zapłonu na jednym z cylindrów,
                  to jest twoja interpretacja. Natomiast jeśli w tym aucie nie ma palenia na 1 cylinder, to skoro mówisz na 99,0% że to brak zapłonu. To ja tylko mówię że w tym aucie jak jest brak zapłonu to na 100% masz CE.
                  Poza tym nie masz dowodów na to że to jeden z cylindrów.
                  Nie sugeruj co to twoim zdaniem jest, ale niekoniecznie to prawda. Opieraj się na faktach. I nie chodzi o moją rację tylko o znalezienie przyczyny.
                  Jeśli nie chodziłby równo z powodu zapłonu, to by się to objawiało po pierwsze nieregularnie i w każdych warunkach i na ciepłym i na zimnym.
                  Ty mówisz że tylko na zimnym, więc na 100% nie cewki. Cewki, kable, świece, to pojawia się w każdych warunkach i nieregularnie, a takich objawów nie ma. To zresztą sam potwierdziłeś sobie, bo wymiana nic nie zmieniła.

                  Zamieszczone przez n22a1 Zobacz posta
                  zaraz po odpaleniu nie pali jeden gar, silnik pracuje nieregularnie, dosłownie kilka sekund
                  ten tekst jest ok, ale dodałeś tu od siebie "nie pali na 1 gar" to jest domniemanie i nie jest to potwierdzone, po prostu tak to słyszysz i czujesz.
                  lepiej by brzmiało bez sugestii: "zaraz po odpaleniu silnik pracuje nieregularnie, dosłownie kilka sekund"
                  to jest do analizy.
                  Czyli na zimnym, tak się dzieje?
                  Czy na rozgrzanym (po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu) jest tak samo czy bez tego efektu?

                  Zamieszczone przez n22a1 Zobacz posta
                  Podejrzewam że jeden z wtrysków może być wadliwy.
                  ta sugestia też jest niepotrzebna. Jak wtrysk jest wadliwy to nie jest tak że jest wadliwy przez "kilka sekund na zimnym" a potem działa jak nowy.
                  Daj sobie szanse i mechanikom którzy tam będą zaglądać, nie sugeruj rozwiązań i przypuszczeń, opieraj się na dowodach i na faktach, a szybciej dojdziesz do przyczyny. I nie ma się co tu obrażać, bo to jest moja koleżeńska porada.

                  Taka opcja jak: kilka sekund przy rozruchu (tu nie piszesz czy na rozgrzanym też) domniemam że tylko na zimnym jest nieregularna praca, to pierwsze co się może dziać w nowoczesnych autach to naciągnięty łańcuch rozrządu, lub napinacz hydrauliczny łańcucha zanim go olej napełni i spowoduje że prawidłowo będzie napięty. To powoduje że silnikiem zatelepie i to trwa chwilkę aż ciśnienie oleju spowoduje prawidłowe napięcie układu rozrządu. Potem cisza i prawidłowa praca bez uwag. Rozwija moc prawidłowo i nie idzie niczego się złapać, bo wszytko gra.
                  Rozciągnięcie łańcucha rozrządu, może wywoływać różne objawy, które są mocno nieoczywiste i niełatwe w rozpoznaniu! i nie muszą generować Check Engine.
                  Niestety, wcale nie jest tak że łańcuchy są dożywotnie.
                  Np. jeśli twój łańcuch da się napiąć tak jak tu to nie jest dobrze i przyczyny mogą być takiej, jak opisujesz: https://warsztatowiec.info/wp-conten.../lancuch-2.jpg
                  Jak taki łańcuch używany porównasz do nowego, na długość to będzie równica w długości, a najlepiej obracając go na bok, to używany będzie wygięty w odwrócone "U" a nowy będzie lekko wygięty.
                  Taki łańcuch będzie działał, ale silnik przy rozruchu będzie pracował tak jak opisujesz, jakby zapłony niedomagały, przy tym nie ma żadnych objawów Check Engine, a po chwili po uruchomieniu pracuje prawidłowo.
                  Olej też ma tu ma a raczej miał znaczenie.
                  Last edited by rambo7; 28-03-2022, 14:32.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #10
                    Pominę całą część "wychowawczą" twojej wypowiedzi bo potyczki słowne to ostatnia rzecz dla której zaglądam na to forum.
                    Znam efekt "grzechotnięcia" zanim napinacz wskoczy na właściwą pozycję pracy, to znana przypadłość naszych silników jeżeli wystąpi, to sekundę, dwie po starcie później cisza.
                    To nie jest to o czym mówię.

                    Gdyby to był rozciągnięty łańcuch rozrządu to byłoby go słychać poza tym mało prawdopodobne przy przebiegu 80k.
                    Miałem wcześniej accorda 2.2 i-ctdi z tym problemem i tam rozciągnięty łańcuch było słychać ewidentnie (budowa i napinacze bardzo podobne o ile nie takie same mimo że to diesel).

                    Problem był na zimnym silniku po pierwszym odpaleniu z rana ale także na nie całkiem zimnym bo po czterogodzinnym postoju też potrafił się zatelepać a wtedy całkiem ostygnąć nie zdążył.
                    Ciężko mi stwierdzić czy jest to powiązane z temperaturą ale w ostatnich dniach kiedy temperatury nie spadają w nocy po niżej zera sytuacja się nie pojawia. Auto stoi na zewnątrz.
                    Pytanie o wtrysk to luźna sugestia, nie wiem czy chwilowa usterka (chociażby niedokładny styk na wtyczce) mogła by wywołać np. chwilowy brak dawki paliwa.

                    Nie będę szukał na siłę rozwiązania problemu którego tak naprawdę jeszcze nie ma więc nie ma mowy o oddawania auta w ręce mechaników ,którzy będą tam zaglądać...

                    Comment


                    • #11
                      Jeśli jesteś pewny, że to niedomaganie jednego cylindra sprawdź może zawory, jeśli to chwilowe telepanie na zimnym spróbuj wyczyścić przepustnicę i przepływkę.

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez n22a1 Zobacz posta
                        ie będę szukał na siłę rozwiązania problemu którego tak naprawdę jeszcze nie ma więc nie ma mowy o oddawania auta w ręce mechaników ,którzy będą tam zaglądać...
                        zgadzam się, na tym etapie za wcześnie.
                        Płyn chłodzący nie ucieka? ogrzewanie po przejechaniu 15km jest mocne?
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #13
                          płyn nie ucieka, temperatury w normie, w najbliższym czasie planowa regulacja zaworów więc będzie okazja żeby wszystko rozebrać i przeglądnąć jeszcze raz

                          Comment


                          • #14
                            Mam pytanie czy problem został rozwiązany?
                            Bo u mnie to samo, przebieg podobny 81000 km, przy 78 były regulowane zawory, przy 70 była wymieniana cewka, bo padła, przy okazji wymienione zostały świece na Denso, nie NGK.
                            Obecnie czy silnik jest palony na zimno czy na gorąco po przejechaniu 100 km, pierwszy odpał jest jak na 3 gary, bo pracuje jak matiz, po czym gaszę, odpalam i już nie ma śladu po problemie. Czasem po kilku sekundach silnik sam łapie równą pracę i nie muszę go ponownie odpalać.

                            Comment


                            • #15
                              Jeśli H ma wiarygodny przebieg j/w to żadne z wymienionych elementów nie ma prawa się popsuć, to nie Daewoo, zresztą widać że to co zrobiono nie pomogło. Szkoda kasy i za szybko regulacja w tym silniku jakiś nadgorliwiec, tu sprawdzenie (nie regulacja a sprawdzenie) dopiero po 120 tys km.
                              Z opisu wynika że raczej jakiś powód elektryczny, czyli zawilgocone wtyczki przy komputerze ECM, lub inne wtyczki przy cewce itd. generalnie wszystkie wtyczki i elektryka tam gdzie są połączenia pinami sa do spryskania preparatem do połączeń elektrycznych.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment

                              Working...
                              X