Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Pierwszy seryjny Type R z silnikiem turbo

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    A ja się wyłamię, pewnie mnie zlinczujecie, ale powiem, że się cieszę na nowego TypeR. Co prawda bardziej mi się podobał IMO spójniejszy wizualnie 8gen niż obecna generacja, ale nie mogłem kupić Rki 8gen z uwagi na 3D (dwojka dzieci, przednie siedzenie nie wraca do swojej pozycji) i nieco ekstremalny zawias, a przy tym niestety wkurzało mnie, że na światach czy autostradzie objeżdża mnie gość w kolubrynie Audi 3.0TDI bo silnik seryjnie chociaż pięknie brzmiał to miał nawet 7,5 do setki w realu - czyli był na prostej chyba najwolniejszy z współczesnych mu turbo hot hatchy (może poza 308GTi). Turbina otwiera duuuużo większe możliwości niż N/A, to widać chociażby przy porównaniu silników R18 (z którego może da się uzyskać 20KM wkładając 15tys. pln) i N22 (mimo że diesel, wystarczy wylożyć 2 tysie na IC z orurowaniem i chiptuning, żeby podnieść moc o 50KM) - oba wyjściowo 140KM. Czy też lepsze porównanie: arcyprzeciwnik - doładowany 2.0 Golf GTI mający 200KM i TypeR z tą samą mocą, też 2.0: na dzień dobry taki Golf łykał Rkę na prostej (nawet sekundę szybszy do setki wbrew danym papierowym), a jak włożyłeś w niego 10 tys. na dolot, wydech, IC i chipa, mogłeś przekroczyć magiczne 300KM - wynik nieosiągalny dla tuningu Rki bez doładowywania, a żeby osiągnąć połowę z tego przyrostu, czyli 50KM, trzeba było wydać kilkadziesiąt tysięcy i ściągać części z różnych części świata. Oczywiście, można powiedzieć, że na tym cała zabawa, kultura JDM itd., że na krętym torze Rka objeżdżała Golfa i oczywiście nie była tak nudna jak on. Wszystko racja. Ale może właśnie doładowaną Rką 5D uda się połączyć wspaniały japoński klimat z racjonalnością...?

    Poza tym generalnie dzięki zapasowi Nm auto z turbiną przy tej samej mocy jest nie tylko obiektywnie (tu może nie aż tak bardzo) ale przede wszystkim subiektywnie (odczucie przyspieszania) szybsze niż N/A. A o to chyba chodzi w hot hatchu? Ja wiem, że K20 jest kultowe, ale racjonalnie patrząc, to jedyne co w nim było fajne, to zakres obrotów i dźwięk. Kwestie zachowania na torze i liniowości mocy są fajnymi rzeczami na tor - nie wiem jak Wy, ale ja po nim na codzień nie jeżdżę.
    Dlatego zgodnie z tą logiką wolałem do mojego funcara IV gen wsadzić D16 turbo niż wymuskane B18 N/A, które to teraz nie tylko objeżdżam, ale znowu poza dźwiękiem nie da takiej radości z przyspieszania; w dodatku tak wyszło... o połowę taniej...

    Trwałość? Z CTDI, mimo że to ich pierwszy turbodiesel, w dodatku robiony praktycznie tylko na Europę, należy do najlepszych i mniej awaryjnych w swojej klasie. Także pozostaję w wierze, że jak Honda zmajstruje turbobenzynę (a już ją testuje w serii BTCC), to nie będzie dramatu. Start stop oczywiście do wyłączenia na stałe w dniu odbioru z salonu i wsadzenie zalecenia zmiany oleju co 20 czy nawet 30tys. km między bajki - wtedy powinno być OK. I nie oszukujmy się, B czy D seria po 200-300tys. km też wymaga niemałego wkładu...
    Last edited by Alix; 11-09-2013, 08:10.
    ............................C I V I C
    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
    . .
    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

    Comment


    • #17
      Jest nowa wzmianka https://motoryzacja.interia.pl/rapor...edowka,1948215

      Comment


      • #18
        Ano jest Też tu:


        Design FN2 i dużo mi się bardziej podobał... Ale silnik bardziej mi się podoba zdecydowanie tu Chociaż już słychać, że o 8000rpm można zapomnieć Ale soczysty moment od turbiny te wspomnienia zaleje. Plus za solidne na visus zapewne wielotłoczkowe heble (ciekawe czy takie wylądują w serii), świadczą też że pod maską jest coś, co sprawia że są bardzo potrzebne... I to co dla mnie najważniejsze - jest manual!!! Nie żadne DSG! A nawet jak będzie DSG to jest nadzieja, że zostanie tylko w opcji Tylko coś duży body roll jak na auto co ma zjadać Megane RS i Focusa RS na Nurnburgring. Czekam z niecierpliwością
        ............................C I V I C
        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
        . .
        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

        Comment


        • #19
          Strasznie nisko siedzi w standardzie ta nowa Rka...
          No i bezpośredni wtrysk czyli z taniego LPG nici
          Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

          Comment


          • #20
            Czy ja wiem? Nie nisko. Właśnie normalnie i w dodatku nieźle się kiwa jak na wersję usportowioną testowaną na torze.
            Ideę LPG w Type R pozostawię bez komentarza.
            ............................C I V I C
            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
            . .
            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

            Comment


            • #21
              coraz bliżej do mojej turbo Hanki
              widzieliście to?
              Last edited by bikerelb; 16-09-2013, 20:35.

              Comment


              • #22
                Jakby tak wyglądał byłoby bosko. Ach i gdyby jeszcze tak pięknie siedział na glebie... Tylko co to za Type R bez bieli NH0 i czerni ??? Kluczowych kolorów panie brakuje!
                ............................C I V I C
                .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                . .
                Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                Comment


                • #23
                  Wyglądałby rewelacyjnie, ale trzeba uzbroić się w cierpliwość
                  Tylko zastanawiające jest ile ostatecznie dostanie KM... 2.0T 280..300...KM...
                  Oby stał się mocną konkurencją go Golfa VII R
                  EX Civic FN1
                  EX Civic ED7
                  EX Civic EP2
                  EX Civic FD7 FL
                  EX Civic FN2
                  EX Civic FG1
                  EX Civic FD7
                  EX Civic EM2
                  EX Accord CL3
                  EX Accord CG8
                  EX Civic MB6
                  EX Civic MB4
                  EX Civic MB2

                  Comment


                  • #24
                    czy dostanie 280km, czy 300km licze na to ,ze nie będzie tak awaryjny jak tsi. Zobaczymy jak skalkulują cenę.

                    Comment


                    • #25
                      Cena będzie decydującym czynnikiem to raczej pewne, oby nie była wygórowana. Choć to pojęcie względne.
                      EX Civic FN1
                      EX Civic ED7
                      EX Civic EP2
                      EX Civic FD7 FL
                      EX Civic FN2
                      EX Civic FG1
                      EX Civic FD7
                      EX Civic EM2
                      EX Accord CL3
                      EX Accord CG8
                      EX Civic MB6
                      EX Civic MB4
                      EX Civic MB2

                      Comment


                      • #26
                        W UK ma kosztowac ponoc ok. 25 tys funtow czyli troche taniej niz Meganka sport 265.
                        No i ma robic polnocna petle ponizej 8 minut...
                        Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                        Comment


                        • #27
                          typeR kombi - tez ciekawa opcja by była, bo na razie to chyba tylko focus ST w tym nadwoziu występuje w grupie dzikich kompaktów.



                          Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
                          W UK ma kosztowac ponoc ok. 25 tys funtow czyli troche taniej niz Meganka sport 265.
                          No i ma robic polnocna petle ponizej 8 minut...

                          nom, a meganke RS można zakupić obecnie w Polsce za mniej niż 95 tys zł
                          Last edited by Gość; 16-09-2013, 22:09.

                          Comment


                          • #28
                            A i gdzies czytalem ze ma miec tylne kola skretne tak jak kiedys Prelude czy z nowszych modeli Laguna Coupe.
                            Wiec manewry parkingowe powinny byc bezproblemowe :-)
                            Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                            Comment


                            • #29
                              Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
                              A i gdzies czytalem ze ma miec tylne kola skretne tak jak kiedys Prelude czy z nowszych modeli Laguna Coupe.
                              Wiec manewry parkingowe powinny byc bezproblemowe :-)
                              też się natknąłem gdzieś na takie info...

                              a tak ogólnie to ile można czekać - dobrze wiedzieli, że wolnossak już się nie nadaje przez emisję spalin i zbyt dużą konkurencję aut z turbo. Diesla w sumie też długo nie mieli a wyszedł petarda i ten duży (akcyzy chyba nie przewidzieli) i ten ostatni mały - może i tak będzie z nowym TypeR. Mam nadzieję, że warto czekać Może za rok na MotorShow pokażą ,a produkcja od stycznia 2015 będzie


                              mod: proszę używać opcji Edytuj a nie pisać post pod postem.
                              Last edited by Gość; 16-09-2013, 22:11.

                              Comment


                              • #30
                                Gdyby cena była 100k to była by to bardzo dobra oferta. Ale myślę że będą sobie liczyć co najmniej 120k.

                                Comment

                                Working...
                                X