Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Opony wielosezonowe - czy warto i jakie?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Przed calorocznymi jest duzo trudniejsze zadanie zrocnicowanych warunków pracy niz przed zimowymi, o letnich nie mowiac. Dlatego na pewno rozniza miedzy tansza a drozsza opona bedzie tam duzo bardziej odczuwalna niz w zimowych, o letnich nie wspominajac. Tanie caloroczne trudno polecac. Bo premium caloroczne mowi sie ze odpowiadaja co najmniej swoim odpowiednikom ze sredniej polki, srednia polka moze nadaje sie do porownania do budzetowych ale te najtansze coz moga faktycznie byc slabe, co pewnie wychodzi mocno jak rzeczywiscie masz gorsze warunki klimatyczne. Natomiast moge szczerze powiedziec ze zmienilem Goodyeary z UltraGripow (czyli zimowka z czolowki premium) na 4Seasons Gen2 i nie mialem wrazenia zeby na sniegu bylo cokolwiek slabiej. Owszem, jako opona na bazie zimowej do letnich mozna porownac co najwyzej do sredniej polki touringowych opon, ale dla wiekszosci osob to wystarcza. Z Michelin CrossClimate jest odwrotnie, nie ustepuja letnim premium (oczywiscie bardziej tym touringowym niz topowym UHP/MP), ale juz jako opona wyjsciowo letnia beda jako zimowka z raczej sredniej polki. Teraz sie trzeba zastanowic jakie opony kupujemy i ile chcemy jezdzic. Bo jak opony maja sie szybciej zestarzec nic zuzyc to wybor calorocznych jest bardzo ekonomiczny nie tylko ze wzgledu na brak wymian...
    ............................C I V I C
    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
    . .
    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

    Comment


    • #77
      Patrząc na śląskie warunki w zimę to chyba mimo wszystko lepiej wybrać te całoroczne, które lepsze właściwości mają w lato.
      I tak większość czasu jest ciapa, więc te z właściwościami bliższymi letnim powinny teoretycznie lepiej sprawować się na mokrej nawierzchni.
      Tak naprawdę jakaś trasa przez pole jedyna jaką robię to ta do Tarnowskich Gór. Głównie jeżdżę po Śląsku.
      Last edited by Onkel; 14-10-2018, 17:44.

      Comment


      • #78
        Ja uważam, że ważniejsze czy to będą opony całoroczne które swoją drogą są coraz bardziej popularne czy opony lato/zima jest kwestia tego kto jest producentem opony. Bo jestem przekonany, że całoroczne Michelin Cross Climate będą lepszym rozwiązaniem na zimę i na lato niż jakieś tanie chińczyki. I w drugą stronę to samo. Dobre opony premium zimowe w zimie i letnie w lecie, będą lepsze niż jakieś badziewne całoroczne. Poza tym oszczędność na oponach to totalna głupota. Czasem kilka metrów, czy jeden poślizg decydują o naszym lub kogoś życiu.

        Comment


        • #79
          Przejezdziłem rok na całorocznych Crossclimatach+, we Wrocławiu od wielu lat nie ma zimy, w zeszłym sezonie śnieg leżał na ulicach 30 minut. Nie przesiądę się już na sezonowe opony, mimo że premium letnie są lepsze niż premium całoroczne latem.

          Comment


          • #80
            Pytanie, jakie to są Premium. Turanza ER300 standardowo pakowana jako letnie się do nich zalicza?

            Comment


            • #81
              Zamieszczone przez Onkel Zobacz posta
              Pytanie, jakie to są Premium.
              To jest ta prostsza część pytania. Premium to adekwatnie pozycjonowana marka premium i zwykle w adekwatnej cenie opony. Każdy koncern ma swój podział. Np. w ramach Goodyeara masz Goodyear i Dunlop jako marki premium, Fulda jako średnia półka i Dębica czy Sava jako budżetówki. W Continentalu odpowiednio będą to marki Continental, Uniroyal i Barum. Tak jak w obrębie Toyoty masz premium Lexusa, mainstreamową Toyotę i budżetowe Daihatsu.



              Ważniejsze jest do jakiego rodzaju opon porównujemy, to czasem nie mniejsza różnica niż pozycjonowanie marki. Bo opony czy eko czy touringowe czy Ultra High Performance / Max Performance czy Extreme Performance (semislicki) czy wyczynowe to w każdym koncernie też inna bajka. W zimówkach jest troche prościej tutaj bo jest mainstream i performance. Na przykładzie Continentala mamy więc linie modelowe Conti EcoContact 2 (eko), Conti PremiumContact 2 (touring), Conti SportContact 5/6 (UHP/MP), Conti ExtremeContact (EP) a z zimowych Conti WinterContact TS850 (mainstreamowa) i Conti WinterContact TS850P (performance). Do tego jest całoroczna czyli Conti AllSeasonContact. Wszystkie te opony są premium, ale każda ma inny cel i charakterystykę. Są też ich wersje SUV, różne indeksy prędkości i nośności... no jest co dobierać

              Zamieszczone przez MarcelWro Zobacz posta
              premium letnie są lepsze niż premium całoroczne latem
              Jak mówimy o premium całorocznych, to osiągi takiego Michelin CrossClimate będą adekwatne do premium opony touringowej (czyli np. Michelin Primacy 3). Aaaaale już nie do opony usportowionej (Michelin PilotSport 4 czy 4S) - to trochę inna bajka, ale też inne cele (dobry grip, precyzyjna na zakrętach, ale mniej ważna trwałość, komfort czy hałas, zwykle droższa od touringowej).

              Zamieszczone przez Onkel Zobacz posta
              Turanza ER300 standardowo pakowana jako letnie się do nich zalicza?
              To jest to co większość marek wsadza wyjściowo do aut poza wersjami usportowionymi - czyli dość uniwersalny segment premium touring. Tak samo jak druga opona spotykana w salonach na Hondach, czyli Michelin Primacy 3.

              Ogólnie można przyjąć, że jeżeli nie szukamy na siłę oszczędności gdyż opony to naprawdę kluczowy element układu jezdnego - najbezpieczniej do większości aut jest kupować opony marek premium - dla większości naprawdę spokojnie można zakładać całoroczne, w trudniejszych klimatycznie rejonach ewentualnie sezonowe - wtedy np. uniwersalna touringowa na lato (np. taka ER300, Primacy 3, Gooyear EfficientGrip etc.) i mainstreamowa zimówka na zimę (np. Conti TS860 lub "śniegowa" Nokian D4), dla oszczędnych ewentualnie w sezonowych daje radę średnia półka (np. Uniroyal), szczególnie na mniej wymagający letni setup, bo na zimowych bym raczej nie oszczędzał - jak już sezonowe to premium bez zmniejszana rozmiaru czy jakichś stalówek czy zaniżania indeksu - dla mnie to głupota. Dla osób jeżdżących bardzo dynamicznie lub do aut usportowionych warto natomiast pójść w segment UHP/MP na lato (np. Michelin PilotSport, Goodyear Eagle F1 A3 etc.), a na zimówki coś z półki performance (Goodyear UG Performance, Nokian A4) - krócej pożyją, ale dają z siebie więcej, potrafią efektywnie napędzać auto w uślizgu, są bardziej odporne na przegrzanie etc.
              Last edited by Alix; 16-10-2018, 12:32.
              ............................C I V I C
              .. generacje . wersje usportowione ..silniki
              . .
              Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

              Comment


              • #82
                No to w sumie wybór został jeden, teraz tylko waham się które wybrać:

                Michelin CrossClimate+ 225/45 R17 94 W XL
                Nokian WeatherProof 225/45 R17 94 V XL
                Goodyear Vector 4Seasons G2 225/45 R17 94 W XL, MFS

                W sumie chciałbym żeby się na nich fajnie jeździło, ale żeby były bardziej komfortowe niż Turanza ER300. Żeby były cichsze i mniej twarde, a jednocześnie miały dobre właściwości.

                Comment


                • #83
                  Witam. Ja też powoli przymierzam się do kupna wielosezonówek. Chociaż mam na celowniku Continental AllSeasonContact. Nie wiem tylko które kupić, czy 225/45R17 91V XL, czy dołożyć i brać 225/45R17 94W XL. A z tych co kolega powyżej wymienił to tylko Michelin i GoodYear mają rant ochronny felgi. Ja bez rantu już opony nie kupię.

                  Comment


                  • #84
                    O widzisz, dobrze, że mi powiedziałeś. Też chcę z rantem.
                    Wg mnie Sailun, które miałem jako zimowe i Turanza ER300, które mam jako letnie go nie mają, bo felgi zrysowane o byle co...


                    Co do opon o które pytasz.
                    Też masz Civica. Wg mnie to auto z oponami typu Turanza jest głośne. Turanza ma 71dB, natomiast te, o których piszesz mają 72.
                    Podobno jak są takie ( jak te co wymieniłem ) co mają 68-69dB są dużo cichsze i te 3dB robią różnicę.

                    Bridgestone Turanza ER300 :
                    91W czy nośność max 615 kg i Vmax = 270 km/h.

                    Do Civica najlepiej te z indeksem V = 230 km/h albo W = 270 km/h
                    Nośność 91 albo 94.
                    Raczej małe ma to znaczenie.
                    XL to chyba, że wzmacniane.

                    Comment


                    • #85
                      No to w zasadzie zostało dwóch konkurentów.

                      Nokian odpadają z racji na brak ochrony rantu felgi.
                      Nie wiem czy to jakoś mega istotne, choć nie ukrywam, lekkie parkowanie przy krawężniku, a felgi gdzieniegdzie porysowane... ( Turanza ER300 ).

                      Zostają w takim razie Goodyear i Michelin.
                      Które będą lepiej tłumić i będą bardziej komfortowe?

                      Testy mówią różnie.


                      Fakt jest jeden - auto mam prawie 3 lata i stuknęło 50 000 km.
                      Także ponad 15 000 km rocznie robię, ale przede wszystkim po woj. śląskim i głównie Górnym Śląsku.

                      Zależy mi na oponach cichych, dobrze tłumiących. Z tego co widzę Continentale choć oponie ciekawe, są głośne.

                      Wybór padnie raczej na Michelin. Dlaczego? Dlatego, że jest to opona przede wszystkim letnia z atestem zimowym.
                      Tu na Śląsku mamy dobrze odśnieżane drogi. Przy piaskarkach i soli częściej jest błoto i woda niż śnieg więc też potrzebne są te co sobie będą z tym lepiej radzić... a podobno letnie są lepsze od zimowych, gdy mamy kontakt z mokrą nawierzchnią.
                      To teoretycznie skoro Micheliny w przeciwieństwie do Nokian i GoodYear są bardziej letnie niż zimowe to powinny się lepiej sprawdzać.

                      Na narty to jadę 1-2 razy na rok.
                      Jak jedziemy to innym autem.
                      Last edited by Onkel; 22-10-2018, 18:19.

                      Comment


                      • #86
                        Po tym co napisales polecil bym Ci raczej Michelin.
                        ............................C I V I C
                        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                        . .
                        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                        Comment


                        • #87
                          Michelin drogi , a Goodyear 4S Gen-2 jest cichy i nie bardziej zimowych , w czołówce zaraz za Michelin .

                          Ja jeździłem 90 tys km na Vredestein Quartac 5 o rozmiarze 245 45 18 w Insigni do czasu aż się zatarła i powiedziałem teraz japonka[emoji23]

                          Zimą Zakopane , latem Chorwacja , do pracy autostrady nawet powinien 200 km h i nie zawiodły, siła hamowania duża abs nie włączał się, insignia ciężka

                          Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
                          Last edited by Bodex1; 22-10-2018, 18:55.

                          Comment


                          • #88
                            Zamieszczone przez Onkel Zobacz posta
                            Wybór padnie raczej na Michelin. Dlaczego? Dlatego, że jest to opona przede wszystkim letnia z atestem zimowym.
                            Tu na Śląsku mamy dobrze odśnieżane drogi. Przy piaskarkach i soli częściej jest błoto i woda niż śnieg więc też potrzebne są te co sobie będą z tym lepiej radzić... a podobno letnie są lepsze od zimowych, gdy mamy kontakt z mokrą nawierzchnią.
                            To teoretycznie skoro Micheliny w przeciwieństwie do Nokian i GoodYear są bardziej letnie niż zimowe to powinny się lepiej sprawdzać.
                            Mam Goodyear Vector 4S G2 224/45/17 94V XL, zmieniłem z Michelin Primacy 3 225/45/17 91W w sierpniu tego roku i jestem bardzo zadowolony.
                            Opony są przede wszystkim ciche, w każdym przedziale prędkości. Trzymanie na mokrym wyśmienite. Na suchym gorzej niż Primacy, ale nie ma dramatu jeśli nie jeździsz bardzo szybko. Opona nie pływa gdzieś tak do 30 stopni, powyżej przy prędkości autostradowej daje się wyczuć delikatne płynięcie. A co do prowadzenia na mokrym vs CrossClimate+ to polecam:



                            Capture.PNG



                            Capture.PNG
                            Last edited by Lukas; 22-10-2018, 19:28.

                            Comment


                            • #89
                              W sprzedaży pojawiła się nowa opona całoroczna. Bridgestone WeatherControl A005. Taki odpowiednik Michelina czyli letnia z homologacją zimową. W testach prezentuje się wyśmienicie i lepiej od Michelina - szczególnie na mokrym. Na razie cena nie zachęca ale w końcu nowość.

                              Comment


                              • #90
                                Ja mam takie w Type R Na razie same plusy , na suchym i mokrym bardzo dobrze. Zobaczymy jak na śniegu będzie ....

                                Comment

                                Working...
                                X