Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Opony wielosezonowe - czy warto i jakie?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Opony wielosezonowe - czy warto i jakie?

    jakie polecacie 195/60/r15 ?

  • #2
    Do tak ciężkiego i szybkiego samochodu, żadnych nie polecam.
    Wielo-sezonówki to do Tico, CC, 126p, tzw. opony dla "działkowców".
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      15" to kiepski rozmiar dla Civica, ale jak już to właściwy rozmiar opon na tą felgę 195/65/15 https://www.civicforum.pl/showthread...gen-Kompendium
      Mój sąsiad w tym samym rozmiarze używa (w innym i dużo starszym aucie) całorocznych Hankook H730, kupował z moja pomocą przez internet komplet za 1000zł. Jest zadowolony, ale do sympatyków motoryzacji bym go nie zaliczył.

      Link do Oponeo https://www2.oponeo.pl/dane-opony/ha...-h-xl#48979365
      Last edited by Butler; 12-02-2014, 08:18. Powód: dodałem link
      Front IC by FMIC, CG Motorsport Exclusive 8 Paddle Clutch Kit, CG Motorsport SMF kit, DPF out, front BBK K-Sport floating discs 330mm x8, rear BBK ARTMotorSport 280mm, Eibach Pro-Kit -25mm, Short Shifter, Poliuretany w zawieszeniu, forged wheels SSR-Type-C 17", a reszta to pierdoły

      Comment


      • #4
        O 15'' w VIII gen jest więcej tutaj: https://www.civicforum.pl/showthread...na-i-czy-warto

        Co do wielosezonówek do Civica to jeżeli jesteś spokojnym kierowcą i w zasadzie nie wyjeżdżasz poza w miarę płaskie drogi o dużym priorytecie odśnieżania (duże miasta i główne arterie) można by zaryzykować wielosezonówki, ale jeśli już to do Civica raczej 16'' i wybierałbym wśród produktów premium, bo dobry wielosezon jest jeszcze trudniej zrobić niż dobrą zimówkę. To może też być sensowne ekonomiczne rozwiązanie dla drugiego auto w rodzinie np. służącego głównie do odwożenia dzieci do szkoły; z uwagi na małe przebiegi przy takim charakterze opony częściej się wyrzuca ze starości niż zużycia i jeden komplet jest tu dużą oszczędnością; takim autem też w końcu nie wybierzemy się rodziną w góry na narty Niby nie należy od takich opon oczekiwać osiągów, a przy dynamicznej jeździe ponoć szybko "schodzą" i tyle było ich zimowości. Generalnie popieram przedmówców, poza w/w przypadkami ja bym też nie polecał ich do Civica Natomiast mojej żonie jako do drugiego auta w rodzinie, do spokojnej jazdy przy małych przebiegach (robi 5-7 tys/rok), w 250kg lżejszym, istotnie slabszym autku i na 15''domyślnie, zdecydowanie jako następne z wyboru zakupię właśnie wielosezony.
        Last edited by Alix; 07-03-2014, 18:31.
        ............................C I V I C
        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
        . .
        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

        Comment


        • #5
          jezdze tylko po miescie,male przebiegi.mialem juz dwa auta o wiele wieksze niz civic z takimi oponami,tylko ze to byly jeepy.jak kupilem swojego civica 3 tygodnie temu,to ma on zimowe 195/60/r15.dlatego sie pytam ,czy moze sa jakies dobre opony caloroczne,i czy wejda wieksze,bez obcierania,i jak to by wygladalo?

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez sejsmolog Zobacz posta
            kupilem swojego civica 3 tygodnie temu, to ma on zimowe 195/60/R15
            Z "dobrocią inwentarza" to zawsze trochę inna kwestia Po pierwsze, jak zauważył Butler dwa posty temu, to nie jest to prawidłowy rozmiar do Civica, gdyż obwód opony jest zdecydowanie o ponad 2% mniejszy niż seryjny zalecany i jedyne IMO sensowne 15'' do tego auta to jak zostało napisane 195/65/R15, na zimę nie ma co sobie zmniejszać prześwitu. Standardowe ich odpowiedniki obwodem - 205/55/R16 jako zalecane obcierać na pewno nie będą, w tym rozmiarze też oficjalnie dopuszcza się stosowanie wszelkich łańcuchów, więc tym spokojniej na zimówki. Tak naprawdę nie zwracaj uwagi, ile cali ma felga ale jaki obwód cała opona - tutaj praktycznie taki sam ma nawet 225/40/R18 jak te 15'' więc tak naprawdę fizycznie okazuje się, że 18'' wcale nie jest większa od 15'' tylko nieco szersza i profil ma inny Od tego są odpowiednie kalkulatory, np. https://www.civicforum.pl/showthread...176#post214176. Generalnie, jeżeli nie czujesz "niedosytu" jazdy na 15'' (chociaż po Jeepach to może nic dziwnego - praktycznie wszystko, chyba nawet Dacia, prowadzi się lepiej - przynajmniej takie mam wrażenie po Grand Cherokee ) i szczególnie jak masz tylko takie felgi, możesz nawet zostać przy 15''. Dobre całoroczne tanie nie są a ich wybór ograniczony - producenci i oponiarze ich nie znoszą i nie eksponują, gdyż zmniejszają im zyski: kupujesz jeden komplet zamiast dwóch i nie robisz przekładek. A 15'' to wciąż tańszy i popularniejszy rozmiar. Choć 15'' moim i paru innych tutaj osób zdaniem, jak powyżej możesz poczytać, niezbyt nadążają za możliwościami zawieszenia i charakterem auta, to na całorocznych właściwości jezdne być może nie będą rewelacją i jak jeździsz spokojnie - trudno ocenić, czy skorzystałbyś ewidentnie z przesiadki na 16''. 16'' to z kolei z tego co wiem opisuje się graniczny sensowny rozmiar dla wielosezonówek (?). Tyle dywagacji, musisz sobie ustalić priorytety i popatrzeć na koszta (ja pozostałbym przy polecaniu 16'' jednakowoż). Osobiście mam skromne doświadczenie z wielosezonowymi, do testów opon trzeba podchodzić z dystansem jako że zwykle wygrywa ten co więcej w rączkę da... ale z uznanych, wiele lat rozwijanych modeli są powiedziałbym Goodyear Vector 4Seasons i Vredestein Quadrac, z trochę tańszych wspominany już Hankook H730 czy Kumho Solus Vier - link do ceneo https://www.ceneo.pl/Opony_caloroczn...0P3-136338.htm . Wujkowi ostatnio kupowaliśmy nawet max. oszczędnie - Dębicę Navigator 2 i też jest zachwycony do swojej emerycko-działkowej jazdy w 18-letniej Corolli na 13'', ale w stosunku do tego, co miał wcześniej, to wszystko co nie jest łyse i nie ma bąbli na bokach było sporym upgrade - ale do Civic to już byłaby chyba przesada
            Last edited by Alix; 07-03-2014, 18:30.
            ............................C I V I C
            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
            . .
            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

            Comment


            • #7
              Mój szwagier ma juz chyba 3 albo 4ty komplet wielosezonówek Hankooka (aktualnie Optimo).
              Wymienia je co 30 tys km. Miał je nawet w Mondziaku 2.0 i z tego co mówi, jest bardzo zadowolony.
              Jeździ głównie po mieście ale trasy też mu się zdarzają - z tym, że prędkości przepisowe - bez żadnych szaleństw.
              Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
                3 albo 4ty komplet wielosezonówek (...).
                Wymienia co 30 tys km
                nie wiem co sądzić o takim podejściu ale może nie będę sie wypowiadał tylko policzę:
                co 30 tys km (co 2 wymiany oleju) padła cena komplet 1000zł więc, 4 komplety po 1000zł co 30 tys km
                trzeba być zdrowo ... delikatnie mówiąc "przeziębionym"...
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  On robi ok. 10-11 tys km rocznie więc pewnie statystycznie mu to wypada co 3 lata.

                  Ja swego czasu kupowałem komplet opon co 1,5 roku - przebiegi wtedy ok. 45 tys km rocznie. Czyli średnio na komplecie 37-40 tys przejechane i wymiana.
                  Moim zdaniem takie opony już nie trzymają w zakrętach, piszczą na rondach itp czyli nie spełniają swojej funkcji.

                  Aktualnie robię mniejsze przebiegi i tak co 2 lata wymieniam. Te 2 sezony czyli ok. 40 tys km na komplecie przejeżdzam.
                  Sprzedaje używane i kupuje nowe. W październiku za 4 zimówki z 5,5 mm bieżnikiem dostałem 550 PLN
                  Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                  Comment


                  • #10
                    ja bym w życiu nie dał niezły "biznesmen" z Ciebie , swoją drogą biedni Ci ludzie ... czemu biedny? bo głupi, czemu głupi bo biedny... przecież zimówka z bieżnikiem 5mm to już nie trzyma się niczego, cel zakładania takiej zimówki? chyba dla samopoczucia że się ma, bo do jazdy w warunkach do jakich są przeznaczone to nieporozumienie.
                    W sumie podejście ciekawe, że też nie wpadłem na to, 2 sezony i do żyda... dokładam 400zł i znowu nowe.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                      ... dokładam 400zł i znowu nowe.
                      No z tym dołożeniem 400 pln to tak nie do końca
                      Za Uniroyale 77 dałem 1800 PLN więc dołozyć trzeba było 1250 PLN
                      225/45/17
                      Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                      Comment


                      • #12
                        Opony wielosezonowe - czy warto i jakie?

                        Jak w tytule - zakładam temat, gdyż jestem ciekaw przede wszystkim opinii z pierwszej ręki od osób z nich korzystających. Ponieważ w temacie obok już zostało co nieco powiedziane na ten temat, przeniosłem te posty tutaj.
                        Last edited by Alix; 03-03-2014, 18:10.
                        ............................C I V I C
                        .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                        . .
                        Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                        Comment


                        • #13
                          W związku z tym że mam zamiar "przejść"na wielosezenowe po zużyciu się któregoś z kompletu sezonowych,trochę szukałem opini o nich.Po opiniach na różnych stronach internetowych wynika że obecne wielosezonowe opony są już na tyle zaawasowane technologicznie że można na nich jeździć nawet zimą w góry.Podobno na zachodzie wypierają one już opony sezonowe.Dlatego chyba się zdecyduje na jakieś porządne wielosezonowe.Męczy mnie już ta wymiana dwa razy w roku,no i czasu często na to brak.Bo sam sobie wymieniam całe koła.Więc też jestem ciekaw opini kogoś tu kto użytkuje takie opony w różnych warunkach.Nie tylko do jazdy po mieście do pracy.

                          Comment


                          • #14
                            w usa jezdza tylko ma calorocznych i nie narzekaja,a zimy to sa 100% ciezsze niz u nas,lato tez.zmiana letnie/zimowe to wymysl UE

                            Comment


                            • #15
                              sorry sejsmolog ... chciałem napisać że p,,,lisz [cenzura...] ale powiem tylko że całkowicie mijasz się z prawdą, jak już piszesz, to pisz prawdę.
                              Last edited by syriuszteam; 04-03-2014, 19:40.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment

                              Working...
                              X