Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Migający Check

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Migający Check

    Na zimnym silniku, kiedy mocno wcisnę gaz, żeby ostro ruszyć włącza się i miga kontrolka check engine. Silnik traci moc. Jest w stanie jechać 15-20 km/h. Kiedy wyłączę zapłon i włączę ponownie silnik wszystko jest ok. Komputer nie zapisuje błędu. Dzieje się tak tyko na gazie. Wiem, że migający check to wypadanie zapłonu. Wymienione świece i filtry gazowe. Może to wina którejś cewki. Tylko jak to sprawdzić, kiedy komputer nie rejestruje żadnego błędu? Honda VIIIgen. przebieg 230 tyś, instalacja Landi.

  • #2
    Zamieszczone przez pajewski Zobacz posta
    Wiem, że migający check to wypadanie zapłonu
    nooo może być jedna z przyczyn ale nie tylko to...
    Zamieszczone przez pajewski Zobacz posta
    Może to wina którejś cewki.
    ale masz 4 cylindry - to który wypada?
    czyli nie wiesz.
    Zamieszczone przez pajewski Zobacz posta
    Tylko jak to sprawdzić
    masz słaby komputer.
    Zastosuj ELM327 na bluetooth Vgate OBD2.

    Generalnie skoro LPG to nie moduły zapłonowe. Kody moim zdaniem masz z powodu ubogiej mieszanki. Czyli kody związane z Sondą lambda. Poszukaj tematów związanych, jest ich trochę, z Sondą lambda.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      To, że nie wiem, na którym cylindrze wypada zapłon (jeśli faktycznie tak się dzieje) to właśnie napisałem. I właśnie dlatego prosiłem o radę jak to sprawdzić . Po pierwsze CZY ?wypada zapłon na którymś cylindrze, a jeśli już tak jest to NA KTÓRYM? cylindrze (żeby nie trzeba było wymieniać wszystkich cewek, a jedynie tę uszkodzoną) Pisząc, że komputer nie rejestruje żadnego błędu miałem na myśli komputer pokładowy auta, a nie mój podłączany do gniazda OBD2. Mój komputer podłączany do diagnozy korzysta właśnie z interfejsu ELM327. Nie odczytuje błędu, bo go po prostu nie ma zapisanego w pamięci samochodu.

      Comment


      • #4
        rozumiem że odczytanie kodów "na sreberko" znasz? i kodów nie ujawniono?
        wynika z powyższego że faktycznie błędu nie ma. OBD hondy zapisze w pamięci (EPROM) nieulotnej wszystkie incydenty, "ramki zamrożone" i kody DTC jeśli się takie ujawnią.
        Wynika z powyższego że jest problem z instalacją lpg a tego ELM327 nie diagnozuje, lpg jest poza obszarem diagnozy ELM.
        Proponuję przez jakiś czas pojeździć tylko na PB i sprawdzać co się dzieje.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          Na benzynie jest wszystko ok. Zrobiłem test. Podłączyłem komputer do gniazda OBD2 i zmusiłem silnik (zimny)do znacznego wysiłku. Check zaczął migać i auto straciło moc. Wcale mnie to nie zaskoczyło, bo właśnie to chciałem osiągnąć. Na laptopie pokazał się komunikat- wypadanie zapłonu na pierwszym cylindrze.Jutro zamienię cewki i zobaczymy czy zapłon wypadnie na tym samym cylindrze czy tam gdzie pójdzie cewka z dzisiejszego pierwszego cylindra.

          Comment


          • #6
            nooo, będzie z Ciebie mechanik. brawo. Taką odpowiedź (do której sam doszedłeś) dostaniesz w każdym dziale w każdej Hondzie od 3 generacji w temacie o wypadaniu zapłonów. W zasadzie to w każdym silniku z OBD2.
            To banalna sprawa.
            nie rozumiem tylko jak to się ma do całości wpisu:

            Zamieszczone przez pajewski Zobacz posta
            Na benzynie jest wszystko ok.
            no to jest ok? czy nie jest? nie za bardzo rozumiem cz test był na PB czy na LPG? w kontekście dalszego wpisu nie wiem, do czego to się odnosi?
            Last edited by rambo7; 03-04-2020, 08:34. Powód: literówka błąd.
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #7
              Problem nieaktualny. Proszę o skasowanie wątku.
              Last edited by pajewski; 26-03-2020, 07:09.

              Comment


              • #8
                ... ale co się stało naprawiłeś?
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Naprawił ale to tajemnica.

                  Comment


                  • #10
                    Przepraszam za takie ucięcie tematu, ale w dzisiejszych czasach zarazy są rzeczy duużo ważniejsze niż zepsute auto. Samochód naprawiony. Wymieniłem cefkę i wszystko jest w największym porządku. Nie wypada zapłon, nie miga kontrolka check engine.

                    Comment


                    • #11
                      witam , mam identyczne objawy jak Ty kolego. U mnie blad p0301 czyli 1 cylinder zmienilem wiec cewki 1 cylindra z 3 cylindrem ale dalej blad pokazuje na 1 cylindrze. czyli jak wnioskuje to nie cewka chyba... zawory regulowane 8 tys temu oraz wymienione swiece 8 tys temu. czy przez te 8 tys zawory mogly sie rozregulowac juz ? (nie mam pewnosci co do fachowosci zakladu ktory je ustawial) po nd jade do czlowieka z forum hondy acord (bardzo polecany na forum - mieszka niedaleko mnie) na sprawdzenie zaworow. co moge jeszcze sprawdzic we wlasnym zakresie ?? u mnie najwiekszy problem jest rano jak auto jest zimne, jak sie nagrzeje to jedzie juz raczej bez problemu, po pewnym czasie check engine sam znika. Czy jest cos co mege sprawdzic sam jeszcze ? nie jestem mechanikiem. Mam jakis tam skaner z elmem ale wg mnie on poakzuje glupoty temperatury na minusie itp.. no chyba ze mam 2 cewki uszkodzone.... 1 i 3

                      Comment


                      • #12
                        Nie wiemy nic o instalacji. Co tam masz włożone.
                        Bardzo ważne jest to czy problem występuje tylko na LPG czy również na benzynie.
                        W pierwszej kolejności zamieniłbym wtryskiwacz nr 1 z nr 2. Po czym sprawdził czy błąd idzie za wtryskiwaczem czy zostaje.

                        Comment


                        • #13
                          Błąd jest głównie na benzynie bo odpalam na benzynie rano i chwilę jest ok zaczynam jechać i tak jakby to dlawilo nie reaguje na pedał gazu jakby brak paliwa albo by to zalewalo i nie mógł spalić. Zagrzeje się przełączy na lpg i jakoś już jedzie. Dodaje screena bo wtedy pojawiają się też inne bledy20200908_073553.jpg

                          Comment


                          • #14
                            No to instalacja LPG nie ma nic do tego.
                            Układ zapłonowy. Układ paliwowy.
                            Regulacja zaworów również.
                            Kolejność nieprzypadkowa.
                            Czy na LPG problem ustępuje? Jest to bardzo ważne aby wykluczyć układ paliwowy.
                            Zamień na próbę cewki 1-2 i 3-4.

                            Comment


                            • #15
                              Nie wiem czy to ma znaczenie Ale jakiś czas temu jeździłem na rezerwie benzyny bo nie miałem czasu zatankować benzyny może syci z baku zaciągnął. Problem zaczął się po mega głowie auto było na deszczu. Nie wiem czy łączyć oba fakty z pojawieniem się problemu

                              Comment

                              Working...
                              X