Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Migający Check

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Zamieszczone przez tomiapage Zobacz posta
    jakby była przerwa w zasilaniu benzynowego wtrysku to i na cieplym nie powinien chodzic na benzynie ? jak sądzisz ?
    zgadzam się, tak być powinno. Skoro po rozgrzaniu prąd jest, no to ..o co chodzi?
    W prądzie jest tak że, najczęściej bywa nieregularnie. Nie ma reguły. Stąd upatrywałbym przyczyny w tym że jak coś się nagrzeje to rozszerza i być może wtedy, coś z czymś się styka i zaczyna łączyć i działa.
    Wtrysku też wykluczyć nie można, tylko że podobnie, jak by był zapchany to czy ciepły czy zimny prychał by.
    Kolejna sprawa czy nie ubywa płynu chłodzącego? generowanie błędu zapłonu może być też spowodowane mikropęknięciem cylindra nr 1. dostaje się nieco płynu chłodzącego na zimnym silniku i też będzie P0301. To ciecz niepalna i system widzi niedomaganie więc komunikuje błąd zapłonu na nr 1. ale przyczyna może nie mieć związku z prądem.
    Jeśli jednak jest jak mówisz na zimnym jest P0301 a na rozgrzanym nie ma. To jak pisał m26 chciałbym mieć coś podłączone na stałe do wtyczki tego wtrysku by od uruchomienia silnika widzieć co się dzieje z prądem?
    Wykres na żywo i jadę i widzę co się dzieje i ciekawi nas czy jest przerwa w zasilaniu działania modułu- cewki [V] czy nie ma? (cały czas zaznaczam że jesteś 100% pewny, przekonany, że nigdy po rozgrzaniu - na rozgrzanym silniku nie generował się P0301?
    Próbuję poukładać, bo zakładałem że prądu na cewce to nie ma, bez względu na temp. silnika, a twierdzisz że na rozgrzanym (na zasilaniu z PB) jest zawsze. No to jest coś ...co zarządza przełączaniem napięcia miedzy Cewkami PB a cewkami LPG? (przecież prąd na cewkach PB podczas pracy na zasilaniu paliwem LPG jest niepotrzebny? ...czy jest potrzebny?
    To "Coś" co zarządza napięciem na cewki BP pracuje tak że ma "przerwy" w podawaniu napięcia na nr 1. I tylko w tym przedziale czasowym do momentu przejścia na LPG.
    Jak to jest zastanawiam się.

    Jeszcze kwestia taka we wpisie #13 jest screen z informacją "Check System". Moim zdaniem jeśli tylko jest generowany kod błędu z obszaru silnika to informacja jest - powinna być! - "Check Engine".
    Tak czy nie?
    Jeszcze w UFO nie wygenerował mi się żaden kod więc tego nie wiem, czy... - jak się generuje kod błędu z obszaru silnika to jest informacja Check System??? może ktoś to potwierdzić? ..moim zdaniem powinno być Check Engine.
    Zatem jeśli jest tak że zazwyczaj jest Check Engine ..a w tym przypadku mamy Check System i do tego kod DTC z obszaru silnika to jest prócz obszaru zarządzania pracą silnika jakiś inny obszar co niedomaga bo jest Check System. Czyli coś jeszcze prócz silnika komunikuje problemy stąd informacja o "Systemie" jako jeszcze szerzej (więcej niż tylko w obszarze silnika) widoczny jest problem. Tak to rozumiem.
    Last edited by rambo7; 20-10-2020, 10:35.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #32
      Wydaje mi sie ze na cieplym tez czasem problem wystepuje bo czasem czuje takie szaprniecia jakby ale dosyc rzadko wydaje mi sie ze te szarpniecia to mzoe byc wypadanie zapłonu i chyba z tego co zaobserwowałem dzieje sie to tylko na benzynie (pewnosci nie mam), Aktualnie płynu nie ubywa. Ale po zalozeniu gazu 10 tys przejechalem z suchym zbiorniczkiem wyrownawczym bo gosc po zalozeniu gazu nie uzupelnil plynu. a ze zbiorniczek jest w slabym miejscu to nie zauwazylem. Jak to wypatrzylem to dolałem niecałą litre płynu. Ale od tamterj pory spokoj trzyma stan. Jak myslisz moglo sie cos rozwalic przez ten czas ?

      Comment


      • #33
        Zamieszczone przez tomiapage Zobacz posta
        Wydaje mi sie ze na cieplym tez czasem problem wystepuje bo czasem czuje takie szaprniecia jakby ale dosyc rzadko wydaje mi sie ze te szarpniecia to mzoe byc wypadanie zapłonu i chyba z tego co zaobserwowałem dzieje sie to tylko na benzynie (pewnosci nie mam), Aktualnie płynu nie ubywa.
        no... czyli na zimnym silniku (rozruch na PB) jest często. Na rozgrzanym (przy zasilaniu PB) sporadycznie, ale jest. Czyli przerwy w podawaniu [V] występują. (wiemy że nie cewka bo zamiana nadal wskazuje nr 1).
        Zamieszczone przez tomiapage Zobacz posta
        Ale po zalozeniu gazu 10 tys przejechalem z suchym zbiorniczkiem wyrownawczym bo gosc po zalozeniu gazu nie uzupelnil plynu. a ze zbiorniczek jest w slabym miejscu to nie zauwazylem. Jak to wypatrzylem to dolałem niecałą litre płynu.
        jest to obszar podejrzany, ale skoro nie ubywa płynu to należało by wykluczyć UPG. To pytanie kontrolne, czy po rozgrzaniu sinika (powiedzmy po przejechaniu 20km) dajesz ogrzewanie na Max Hi ciepło - to robi się natychmiast ciepło-gorąco?
        W najbliższym czasie przyjrzyj się układowi chłodzenia. Jak będziesz dojeżdżał do celu podróży tak na 1-2km przed zgaszeniem silnika ustaw Hi Max ciepło i tak zostaw - zgaś silnik. Przed każdą jazdą a szczególnie gdy ostygnie do temp. otoczenia - maska w górę i zapamiętaj poziom w zb. wyrównawczym.
        Taką obserwację (ogrzewanie na max i obserwacja poziomu przed uruchomieniem zimnego) powtórz co najmniej 3 razy - za każdym razem na zimnym poziom w zb. wyrównawczym ma być identyczny. (korka chłodnicy nie ruszaj).
        10 tys km to jest dużo. aczkolwiek brak 1L przy 4L pojemności całego układu z czego 0,5 to sam zb. wyrównawczy to nie powinno się nic stać. Natomiast twój układ jest powiększony o pojemność węzy LPG.

        Musisz ustalić (a to wymaga czasu, jazda i obserwacja kilka dni) jak pracuje-działa układ chłodzenia. Układ chłodzenia gra ważną rolę w pracy układu LPG. Jeśli w układzie chłodzenia ciecz nie wypełnia w 100% układu to cześć czujników które zbierają dane i przekazują do ECM i dalej prowadzą prces w sposób dynamiczny to czujniki część w medium zimnym, część w mednium gorącym, do tego po 5 km otwarcie termostatu kolejne dynamiczne zmiany w pracy wtrysków i mixera lpg nie wiem jak się odbija na pracy silnika.
        Dobrze by było ustalić że płynu nie ubywa, jego poziom na starcie zawsze taki sam i grzeje ogrzewanie dobrze.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #34
          jakie sa koszty w civic roboty UPg ? Ewentualnie planowanie głowicy o robota zaworów ? chyba trzeba sie przygotować na najgorsze bo podstawy zostały sprawdzone.

          Comment


          • #35
            Próbowałeś odpalać awaryjnie na gazie?

            Comment


            • #36
              Nie wiem jak , dziś bede u gazownika to zapytam go o to jak odpalic prosto z gazu

              To pytanie kontrolne, czy po rozgrzaniu sinika (powiedzmy po przejechaniu 20km) dajesz ogrzewanie na Max Hi ciepło - to robi się natychmiast ciepło-gorąco?
              robi sie wyrazanie cieplejsze powietrze natychmiast ma sekunda albo dwie ale bardzo szybko. To dobrze czy zle ?

              POziom plynu rano bede obserwował ale wg mnie poziom jest stały
              Last edited by rambo7; 21-10-2020, 14:51.

              Comment


              • #37
                Wczoraj bylem u gazownika podlaczyl pod kompa sprawdzil bledy stwierdził ze bledow brak i od strony gazu jest ok. Ale twierdzi ze nie korygował map.
                Wracajac do domu kilka k przed domem wlaczylem nawiewy na hi i tak go zgasilem. Dzis rano odpalajac auto bylo suche nie bylo na nim deszczu bo zostawilem specjalnie na dworze. I odziwo odpalilo bez bledu. Zastanawiam sie czy ktores z opisanych zdarzen mialo wplyw na to... moze nie padalo w nocy i nie zlapalo wilgoci wiec nie bylo problemu z pradem gdzies na kabelkach

                Comment


                • #38
                  suche ok, ale jaki był poziom cieczy w zb. wyrównawczym przed uruchomieniem silnika?
                  no i czy grzało - nie mam informacji że grzało. jest tylko że włączyłeś. Wiec nie wiem czy dobrze czy źle.
                  Jak grzało tak że nie szło przyłożyć dłoni to dobrze. jak tylko letnie leciało to źle.
                  Ważne jest w szczegółach to co piszesz.
                  Last edited by rambo7; 21-10-2020, 14:53.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #39
                    poziom taki jak wczoraj i pred wczoraj nie ubylo nic. To nie bylo letnie bylo bardzo cielpe i robi sie momentalnie cieple doslownie sekunda albo dwie ale nie parzyło. Jutro oddaje auto do mechanika moze cos wymysli

                    Comment


                    • #40
                      Jak dla mnie to do kontroli na początek czyjnik położenia wału a następnie centrala gazowa.
                      Nie jedzie na benie a na gazie jedzie,potem na benie już też . Sygnał na wtryski benzynowe idzie przez centralę gazową,więc to może być ślad.
                      Zanim pojedziesz do mechanika to poszukaj takiego który korzysta z oscyloskopu.
                      To jest w diagnozie mega narzędzie,podłączasz i widzisz na wykresie co nie działa jak trzeba.Skraca czas poszukiwań do kilku minut w niektórych przypadkach,a często jest nie do zastąpienia.
                      Całkiem możliwe że masz nie jedną usterkę.
                      Wypadanie zapłonów nie jest z powodu wtryskiwacza,bo takiej usterki komputer nie widzi,stwierdza to po pomiarach obciążenia zasilania cewki w momencie wuyładowania.Dla niego jest istotne czy prąd przez nią pobierany zawierał się w widełkach bo świadczy o tym czy ładunek został oddany na elektrody,masę ,lub wcale.

                      Comment


                      • #41
                        Jutro oddaje auto do mechanika. BYlem dzis u kumpla na HDS , moze one cos nakieruja...










                        Last edited by tomiapage; 21-10-2020, 19:25.

                        Comment


                        • #42
                          Proponuję podpiąć sie na próbę pod wtrysk benzynowy wtedy kiedy motor kuleje i porównać z innym cylindrem.Wypada też pokręcić wałem i postarać się wyczuć czy spręża wszędzie w miarę równo .Porównywał ktoś wygląd świec?

                          Comment


                          • #43
                            Auto u mechanika zobaczymy czy cos zdiagnozuje. Mam nadzieje ze nie trzeba bedzie remontowac silnika aut kupione 4 msc temu...

                            Comment


                            • #44
                              Auto było u mechanika ale akurat był słoneczny ladny dzien i wszystko było ok. Posprawdzał wiazki na na styku lpg/benzyna i tu jest wszystko ok. Mowil ze ma rece zwiazane bo auto chodzi poprawnie akurat. Ustalilismy ze jak znowu sie powtorzy to zmienimy wtrysk (bo mam juz kupione uzywki z allegro kosztowały grosze) Ma stronie https://honda-europe.epc-data.com/ po moim vin wyszlo ze wtryski maja numer 16450-RNA-A01 wiec kupilem 4 sztuki z aukcji https://allegro.pl/oferta/wtryskiwac...let-8619204951 Czy po wlozeniu tegowtryskiwacza trzeba bedzie kodowac go ? czy plug and play ? Kolega bedize mi to przekladał dlatego pytam na stronach anglojezycznych jest kilka tematów o tym ze tez mieli problemy po deszczu ze wywalalo im p0301 oni zmieniali swiece ,cewki , i wtryskiwacze. U mnie swiece i cewski sprawdzone tylko wtrysk został. @ oringi do wtrysku juz zamowilem w haparts
                              Last edited by tomiapage; 26-10-2020, 12:00.

                              Comment


                              • #45
                                Witam, ciag dalszy mojej gehenny z tym autem. odprowadzilem od mechanikow polecanych wszem i wobec w wawie. znalezli blad komunikacji can dtc 91-01 Wg nich to jest problem ze wyskakuje check engine + kontrolki vsa ABS. No ale jak przelaczy mi sie na gaz to jedzie normalnie wiec co wtedy te moduly nie dzialaja ? ciezko mi w to uwierzyc jakos wg mnie to jest niemozliwe... Na serio zglupialem juz. Wg was jest to mozliwe ?

                                Comment

                                Working...
                                X