Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic VIII - zestaw LPG

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Montuj pod klapką. Ktoś kiedyś podobno miał problem z tym, że te wlewy nie były trwałe ponieważ ciężar pistoletu mocno oddziałowywał na wlew i coś tam się działo. To jest legendą. Jak jest dobrze zrobione to będzie dobrze.

    Comment


    • #92
      I zamontowałem w mgas:

      QNEXT Plus
      AC R01 - 150
      AC W01 BFC
      AC PS-04
      Led 400
      Bormech 630x180

      Całość 3300 plus 80 za pełną butle gazu minus gaz na testy .
      Jestem mega zadowolony, zobaczymy co czas pokaże.

      Comment


      • #93
        Witam czy taka instalacja sprawdzi się w mojej Hani 1,8 140 km
        Komputer sterujący KME NEVO-SKY SUN 4
        Reduktor Magic 3
        Wtryskiwacze Feniks

        Comment


        • #94
          Sprzęt jest dobry. Ważne żeby instalator był kumaty. Gdzie chcesz montować (zakład, adres)?
          Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
          Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

          Comment


          • #96
            Do Davanti może się wybierz. W Bytomiu mają zakład.
            Na podstawie danych z lpg-forum.pl. W celu obejrzenia galerii przykładowych montaży, należy najpierw zalogować się na forum. Legenda: kolor czerwony - polecane zakłady montażowe kolor żółty - punkty legalizacji butli wg listy TDT
            Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
            Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

            Comment


            • #97
              Witam wszystkich poleci ktoś dobry warsztat w warszawie najlepiej po wschodniej stronie Wisły.
              Samochód to UFO 2007r 1.4i 83km rozumiem że nie potrzebuję niczego wyszukanego do tak małego silnika czy może jednak ma on jakieś bolączki?

              Comment


              • #98
                Witam, poleci ktoś który wariantepszy do type r? FN2
                WARIANT I

                Sterownik STAG Q-Box (5 lat gwarancji na sterownik)
                Reduktor STAG AC-R03 do 250 PS
                Wtryskiwacze STAG AC-W031 BFC montowane pojedynczo - trwałość na
                poziomie 200 000 km
                Filtr gazu Certools włókno szklane


                WARIANT II

                Sterownik KME JET eco i nowoczesny programowalny przełącznik RGB:

                www.facebook.com www.facebook.com

                Reduktor MAGIC III COMPACT do 250 PS
                Wtryskiwacze KME FENIX/Barracuda montowane pojedynczo - trwałość na
                poziomie 200 000 km
                Filtr gazu KME/Certools włókno szklane

                Comment


                • #99
                  Ja mam do k20z4 zestaw prawie jak pierwszy ale reduktor KME GOLD GT. Stagowskie sobie darowałem z powodu niestabilnych ciśnień.
                  Taką informację dostałem też od kolegi gazownika,który sam mi go odradził.
                  Sterownik mam Qnext plus, to akurat kolega mi doradził.Z jakiego powodu nie wiem,bo nie drążyłem.
                  Wiem za to że z powodu sondy szerokopasmowej w aucie chciałem sterownik z komunikacją CAN dla możliwości automatycznych korekt gazowych.
                  Coś więcej powiem jak zacznę tym więcej jeździć ,upalać i grzebać,na razie mnie nie ciągnie.

                  Comment


                  • Zamieszczone przez mirrorevil Zobacz posta
                    trwałość na
                    poziomie 200 000 km
                    To nieliczne przypadki raczek. Trzeba zakładać bezpiecznie 80-100 tys km. To, że wtryskiwacze pracują to nie znaczy, że działa poprawnie. Ktoś w ogóle sprawdza wydatek przy 100, 150 tys km?


                    Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                    Wiem za to że z powodu sondy szerokopasmowej w aucie chciałem sterownik z komunikacją CAN dla możliwości automatycznych korekt gazowych.
                    Zostawianie włączonych na stałe korekt po OBD to zły pomysł. Wystroić przez automat i go wyłączyć.

                    Ja mam Optima Nano i jest fajna opcja, że można wykorzystać ELM327 (usb czy BT) i program na laptopie do strojenia. Na mapce (obroty vs czasu wtrysku) rysuje korekty z OBD. Daje nam pogląd czy jest bogato czy ubogo i sami korygujemy. Jeżeli mamy wtryski Barracuda to mnożnik jest płaski bo są zapisane charakterystyki wydatków w sterowniku.

                    Dobry zestaw 200KM:
                    -Optima Nano
                    -Barracuda 130 nL
                    -KME Twin/Magic III Compact
                    -Filtr Alex 360 lub Perfect Blue

                    W reduktorach AC jest problem ze zmieniającym się ciśnieniem wraz z temperaturą oraz stopniem napełnienia butli. Potrafią też buczeć (chyba, że naprawili).
                    Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
                    Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

                    Comment


                    • Zamieszczone przez pablo_see Zobacz posta
                      Zostawianie włączonych na stałe korekt po OBD to zły pomysł. Wystroić przez automat i go wyłączy
                      Jeszcze tam nie dłubałem.
                      W zasadzie przygotowałem sobie auto do montażu sam.Przesunąłem filtr bliżej dzwonu,przestawiłem przewody odmy i wody,zmieniłem trasę wiązki silnikowej,zrobiłem mocowanie listwy i reduktora żeby mieć wszystko ma wierzchu,pociąłem przewody wodne i znalazłem węże kształtowe,zamontowałem centralkę itd.praktycznie zostawiłem samą "śmietankę do spicia",bo nawet porozbierałem plastiki pod poprowadzenie emulacji.
                      Chciałem wszystko zrobić sam,ale byłem poturbowany niezdolny. Resztę ,łącznie z programowaniem skończyli mi na warsztacie.
                      Przyznam się szczerze że nawet nie przejechałem się z podglądem na spalinę,nie zrobiłem więcej nic.
                      Nawet nie wiem co mi ten sterownik oferuje,po prostu nic...
                      To auto jest dla mnie "za nowe" i straciłem zapał.

                      Comment


                      • Zamieszczone przez mirrorevil Zobacz posta
                        Sterownik STAG Q-Box (5 lat gwarancji na sterownik)
                        Reduktor STAG AC-R03 do 250 PS
                        Wtryskiwacze STAG AC-W031 BFC montowane pojedynczo - trwałość na
                        poziomie 200 000 km
                        Filtr gazu Certools włókno szklane
                        jesli chodzi o wtryski, to nie wiem czy zostalo to juz wyeliminowane ale swego czasu byla wadliwa seria. sam ma te wtryski i 2 zostaly wymienione na gwarancji. jeden po niespelna 1tys. km a drugi po ~10tys. km.
                        The 1st. - EJ9
                        The 2nd. - ES7
                        The 3rd. - FD7
                        The 4th. - CU2
                        ------------------------------------------------------------------

                        ------------------------------------------------------------------

                        Comment


                        • Po kilku latach z lpg mogę polecić zestaw, który mam u siebie.

                          Stag Q-box plus
                          Reduktor - KME TUR
                          (bardzo stabilne ciśnienie, brak jakichkolwiek nadmiarowych pików w górę, lub w dół przy nadmiernym poborze gazu)
                          Wtryski - barakuda pojedyncze
                          Filtr FFL - Alex Ultra 360 + dodatkowy filtr przed samymi wtryskami "certools"
                          Butla we wnękę koła zapasowego 59l brutto (51litrów z dystrybutora)


                          Kilka słów o instalacji.
                          Moja 8'ka w wersji sedan okazała się być dobrze zachowaną jednostką - przebieg przy zakupie ok 152 tyś km (samochód z polskiej dystrybucji, przebieg potwierdzony) brak poboru oleju (do 1 litra na ok 15tys km).

                          Lpg zamontowane po przejechaniu i sprawdzeniu auta na Pb przy ok 158 tyś km.
                          Na LPG zrobine już 70 tyś km.
                          Pierwsze 2 lata pod opieką warsztatu w którym montowany lpg (dla gwarancji).
                          Od roku sam się zajmuję instalacją i wyprowadzam z drobnych błędów.

                          1. Reduktor zamontowany w taki sposób, że czujnik temperatury był narażony na uszkodzenie - być może od początku wadliwy, długa praca na pb zanim osiągnje temp - mam już kupiony nowy, przed zimą wymienię
                          Dodatkowo planuję przy okazji wpiąć reduktor w układ chłodzenia szeregowo przed nagrzewnicę - teraz jest równolegle.
                          2. Alex Ultra 360 - nieprawidłowo zamontowany wkład filtra. - brak fachowości warsztatu, jak się chce, to można wkład odwrotnie wstawić..
                          Dla spokoju sumienia w dbałości o wtryski zamontowałem dodatkowy filtr certools przed samymi wtryskami.
                          Jeśli przez alexa przeleci frakcja olejowa, to certools ją wychwyci.

                          3. wtryski pionowo nad wkrętkami w kolektor.
                          Niestety, gazownik nie zastosował na wężykach żadnych opasek. - twierdził, że skoro jest tam podciśnienie, to nie będzie wypychać gazu podczas pracy.. O możliwości zażywania lewego powietrza nie słyszał chyba.. Tymczasowo zaciśnięte trytytki, docelowo będą opaski sprężyste.

                          4. sedan ma pełnowymiarowe koło zapasowe. W moim przypadku udało się wstawić butlę która zaspokaja moje potrzeby przejazdowe. Niestety, nie podam konkretnego wymiaru butli, bo nie chcę przełamać a nie pamiętam. Podłoga na środku wniesiona ok 0,5cm powyżej standardu (wliczając w standard boczne fabryczne dokładki styropianowe przy błotnikach.
                          Robię dużo kilometrów miesięcznie , poprzednie auto miało butlę o pojemności umożliwiającej pokonanie dystansu ok 400km , więc co 350km szukałem stacji (czasami co 2 dni tankowałem) co mnie trochę drażniło.
                          Teraz przy delikatnym traktowaniu mogę pokonać w rrasie dystans 650...750km na pełnej butli.
                          zazwyczaj przy 600km tankuję - jazda mieszana.

                          5. mapy gazowe..
                          Przez 2 lata polegałem na fachowości warsztatu.. Gwarancja nie pozwalała mi również samemu wprowadzać poprawek.
                          Przes gazownika ruchomiona autokalibracja, delikatne poprawki w drodze, uruchomiona ISA oraz autoadaptacja.
                          Przy ostatnim serwisie gazownik zauważył wysokie korekty STFT/LTFT (być może efekt regulacji zaworów) i delikatnie skorygował na postoju w stylu "jeździć- obserwować".

                          Wziąłem się sam za korekty - mapa korekt po obrotach była dziewicza.
                          Wymonałe autoadaptację, korektę mnożnika w czasie jazdy, dalej kilkanaście rbh zajęł9 mi dopasowanie korekt po obrotach w taki sposób, aby uzyskać niskie korekty STFT I LTFT.
                          aktualnie korekty LTFT utrzymują się w przedziale +2....... -2 W zależności od tego, czy więcej miasta, czy przejazdy pozamiejskie.
                          Generalnie od gazownika wyjechałem z korekrami bliskimi +20 STFT/ +16 LTFT ,więc jest znaczna poprawa..
                          Po regulacji wyłączyłem wszelkie autoadaptacje oraz "ISY" programowe (zgodnie z sugestiami na LPG- forum)
                          Spalanie również spadło o dobry litr na setkę.
                          Nie mogę się na spalanie skarżyć, zawsze mieściłem się w przedziale 8...9ltr LPG z dodatkiem 0,7 l Pb z winy czujnika temp reduktora.
                          Teraz ograniczyłem PB do ok 0,3l/100km A spalanie LPG oscyluje między 7,2 a 8,5litra.

                          Wskazać też należy, że spalanie jest uzależnione od stylu jazdy oraz sprawności układu hamulcowego - Po mazdach jestem uczulony na stan zacisków hamulcowych i przy każdej zmianie sezonowej kół kontroluję i czyszczę wszystkie zaciski.
                          Oleje i filtry również standardowo wymieniam prawie 2x w roku, efekty widać przy dystrybutorze..
                          2x podnosiłem kapę zaworową - po 30tys na LPG kontrola luzów a po kolejnych 25tys regulacja luzów (w moim przypadku korekta wszystkich zaworów w celu zmniejszenia luzów zaworowych)

                          Ostatnie wnioski w mojej wypowiedzi..
                          Tylko samemu jesteśmy w stanie zadbać o prawidłowy stan podzespołów auta - oddając się w ręce fachowców jesteśmy narażeni na ich brak kompetencji.
                          Instalacja LPG powstała z komponentów o które ja poprosiłem (inaczej byłby set STAG - standard ) pozostawiając tylko pod rozwagę fachowca, czy będzie sterowane stagiem, kme, czy optimą, reszta łącznie z miejscem zabudowy elementów zgodnie z moją sugestią.
                          Kolektor do wkrętek demontowany (kilka zakładów odmówiło mi demontażu kolektora do wiercenia)

                          W moim przypadku obyło się bez większych strat, mimo pewnych niedociągnięć mogę nawet uznać, że warsztat lpg jest godny zaufania, bo mam świadomość, że w każdym innym miejscu mogłoby być jeszcze gorzej.
                          Przy następnym ewentualnym montażu przypilnuję jeszcze bardziej Pana Gazownika, bo znam już jego słabe punkty..

                          Jak pisałem- do jesieni muszę znaleźć ze 2 dni, żeby zrzucić podszybie, dostać się do grodzi silnikowej aby dobrać się do reduktora aby przepiąć węże grzewcze i wymienić czujnik temp,;
                          również zajmę się wężykami od wtrysków i jest jeszcze kilka drobnych spraw do poprawki (inne ułożenie węży, kilka uchwytów więcej na przewody itp) .

                          Kwestia olejowa..
                          Moje auto ma ponad 225tys km przebiegu..
                          Zalewam Totala 5w40 ; po ok 8000km muszę dolać 0,3 ltr, gdy jest potrzeba dalszego uzupełnienia (po kolejnych kilku tyś km) zazwyczaj decyduję się na wymianę oleju. Gdybym chciał utrzymać cały czas poziom maksymalny, to szacuję, że wyszłoby na dolewki 0,7... 0,8ltr oleju..
                          Filtry knecht albo Mann, wymieniane zawsze razem z olejem..

                          Auto zdaje egzamin, spała niewielkie ilości lpg, zawsze odpala i nigdy samo nie gaśnie..

                          Co do kpl montażowej - polecam z całego serca to co mam zamontowane.
                          Tur + barrakudy to świetne połączenie, co do samego sterownika - jakie kto ma preferencje- dużo dobrego czytałem o KME , sam wcześniej w innym aucie miałem Alexa Optimę - również było B.dobrze.
                          Unikać należy BRC - brak programowego dostępu do sterownika, lovato- ubogie możliwości korygowania; landi renzo- również chyba mają kodowany dostęp do sterownika.
                          Warto polecić nasze polskie produkty..
                          Last edited by zadra; 06-07-2022, 10:28.

                          Comment


                          • Zamieszczone przez zadra Zobacz posta
                            Moje auto ma ponad 225tys km przebiegu
                            lekka poprawka.
                            Aktualny przebieg przekroczył 258tys km i nadal rośnie czły czas bez problemów.
                            Czas by wykonać kontrolę zaworów.

                            Comment


                            • Cześć, słuchajcie chciałem zapytać was jaki obecnie jest orientacyjnie koszt wymiany listwy wtryskiwaczy w naszej generacji.
                              W moim przypadku Sedan 2008 (przy serwisie instalacji wymagane jest zdjęcie podszybia niestety pewnie warsztat zainstalował) obecnie po niecałych 100 tyś (instalacja stag Qnext , redutkor KME silver, Listwa Hana może H2000, ale tego mi warsztat nie zapisał w książeczce, wpis jest na homologacji choć w homologacji jest też inny sterownik stag wpisany...) mam do wymiany wtryskiwacze bo przepuszczają.
                              Warsztat robiący przegląd okresowy LPG powiedział że obecnie wymiana na wtryskiwacze barracuda to koszt 1000zł + przegląd 200zł. Podzwoniłem po warsztatach LPG w Warszawie z dobrymi opiniami i koszt waha się 600-800 zł. Tu się kompletnie nie znam więc ciekawi mnie jakie macie doświadczenie, a może ktoś się tym zajmuje od kuchni i może się wypowiedzieć.

                              Comment

                              Working...
                              X