Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Powłoka ceramiczna czy folia?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Dzięki za odpowiedź! To mam jeszcze dwa pytania. Po jakim czasie ceramika znikła Ci z auta? Co to znaczy gruby wydatek jeśli chodzi o folię na całym aucie? No chyba, że nikt tego nie robił i trzeba gdzieś pojechać i samemu się dowiedzieć. Ceramika schodzi, folia nie i fajnie byłoby to zestawić co się bardziej opłaca w dłuższym okresie czasu.

    Comment


    • #17
      Gwarancję miałem na dwa lata i przez dwa lata ceramika się utrzymała, nawet po tym czasie efekt był widoczny jeszcze przez parę miesięcy. Jeśli chodzi o folię to na pewno trzeba popytać w paru miejscach o ceny, natomiast tu gdzie ja byłem pakiet folia na front samochodu + powłoka ceramiczna pro (gwarancja 5 lat) około 5-6 tyś, więc jest to spory wydatek, sama powłoka z gwarancją na 5 lat 2-2.5 tys a w drugim studio powiedzieli koło 3 tys.
      Moja Hondzia http://www.civicforum.pl/showthread....-Blue-Metallic

      Comment


      • #18
        co myślicie o popularnych woskach za ok.100 zł ?

        Comment


        • #19
          Dorzucę coś jeszcze odnośnie folii, dostałem dziś wycenę oklejenia mojego Civica folią marki 3M w kolorze niebieski metalik matt.

          image-44.jpg


          Firma, która mi wyceniła usługę to car-folie:



          Koszt oklejenia 6 tys. zł
          Moja Hondzia http://www.civicforum.pl/showthread....-Blue-Metallic

          Comment


          • #20
            Czyli cena razy 2,5-3. Matowy kolor na aucie ...
            Jak trzeba dbać o taką folię. Jakoś ją zabezpieczamy czy zwykłe mycie ciśnieniowe na BP?

            Comment


            • #21
              Na folię też są powłoki.... i koło się zamyka

              Comment


              • #22
                Czyli najtańsza i najpewniejsza opcja to nie nakładać nic i za kilka lat oddać auto do malowania

                Comment


                • #23
                  Dokładnie,jak masz wydawać co dwa lata 2-3tys zł na coś co chroni lakier niewiele lepiej niż dobry wosk....

                  Comment


                  • #24
                    Taka rozrzutność to ukłon w stronę drugiego właściciela . Chyba, że auto na całe życie.
                    Civic 2014 lifestyle

                    Comment


                    • #25
                      Kwarc kupisz za 200-300zł i sam kładziesz bo to dziecinie proste. Ja do wosku nigdy nie wrócę.

                      .

                      Comment


                      • #26
                        Tak, pod blokiem umyję i odtłuszczę, zadbam o brak kurzu a później nałożę kwarc. Nigdy tego nie robiłem ale jakby to proste nie było to chyba i tak nie uda się przy ulicy Nic, żółta myjnia przy galerii mokotów i kwarc tam chyba dalej pozostają jedynym rozwiązaniem
                        Last edited by Szczesny; 02-05-2017, 23:57.

                        Comment


                        • #27
                          Zamieszczone przez Szczesny Zobacz posta
                          Nigdy tego nie robiłem ale jakby to proste nie było to chyba i tak nie uda się przy ulicy
                          W idealnych warunkach pogodowych pewnie by dało, ale znajdź tu synchronizację wolnego czasu i idealnej pogody.... mission impossible

                          Jeśli chcesz zrobić to samemu polecam "GYEON Q2 MOHS". Ja u siebie kładłem osobiście "GYEON Q2 CanCoat", robiłem to pierwszy raz w życiu i dałem radę. MOHS jest trochę droższy od CanCoat, ale tez wytrzymuje dwa razy dłużej i z tego co mówili przedstawiciele na targach jest znacznie przyjaźniejszy w aplikacji.
                          Do prac polecałbym jakiś większy i bardzo dobrze oświetlony garaż. Może ktoś ze znajomych taki ma i udostępni na pół dnia. Ideałem byłaby komora lakiernicza, jest tam czysto i świetne oświetlenie. W każdym razie wykonalne.
                          Pozdrawiam Czarodziej
                          Mój Szogun

                          Comment


                          • #28
                            Odkąd mam Civica również się zastanawiam co wybrać, wosk czy kwarc a może jednak powłoka ceramiczna, co będzie lepsze dla lakieru, co się dłużej utrzyma i co da lepszy efekt. Niestety folia wychodzi drogo, więc nie wchodzi w grę. Przymierzam się w najbliższym czasie do położenia powłoki ceramicznej. Miałem ją w poprzednim samochodzie i efekt był bardzo zadowalający, jak już pisałem dużo łatwiej było utrzymać samochód w czystości. Gwarancję na powłokę miałem na 2 lata, utrzymała się nieco dłużej. Teraz będę brał opcję najwyższą premium 5 letnią (4 warstwy Ceramic Pro Strong 9H plus 1 warstwa Ceramic Pro Lighta). Cena jaką mi zaproponowano to 2,5 tys. Jest trochę kasy, ale jeżeli utrzyma się przez 5 lat, to myślę, że warto. W opcji dodatkowo korekta lakieru, zabezpieczenie felg, szyb oraz wszystkich tworzyw sztucznych. Mam zaufanie do studia, do którego będę oddawał samochód, więc efekt powinien być świetny.
                            Moja Hondzia http://www.civicforum.pl/showthread....-Blue-Metallic

                            Comment


                            • #29
                              Zamieszczone przez Piotrek3841 Zobacz posta
                              Odkąd mam Civica również się zastanawiam co wybrać, wosk czy kwarc a może jednak powłoka ceramiczna, co będzie lepsze dla lakieru, co się dłużej utrzyma i co da lepszy efekt. Niestety folia wychodzi drogo, więc nie wchodzi w grę. Przymierzam się w najbliższym czasie do położenia powłoki ceramicznej. Miałem ją w poprzednim samochodzie i efekt był bardzo zadowalający, jak już pisałem dużo łatwiej było utrzymać samochód w czystości. Gwarancję na powłokę miałem na 2 lata, utrzymała się nieco dłużej. Teraz będę brał opcję najwyższą premium 5 letnią (4 warstwy Ceramic Pro Strong 9H plus 1 warstwa Ceramic Pro Lighta). Cena jaką mi zaproponowano to 2,5 tys. Jest trochę kasy, ale jeżeli utrzyma się przez 5 lat, to myślę, że warto. W opcji dodatkowo korekta lakieru, zabezpieczenie felg, szyb oraz wszystkich tworzyw sztucznych. Mam zaufanie do studia, do którego będę oddawał samochód, więc efekt powinien być świetny.
                              Ceramic Pro 9H 5 lat z felgami, szybami, plastikami etc. z tego co się orientuję w Polsce kosztuje 3500 zł netto. Do tego jeszcze korekta... Na powłokę 9H jak na CS Black musisz mieć akredytację dystrybutora. Daruj sobie bo to jakiś oszust. Schodzi poniżej wartości rynkowej, bo gdzieś oszczędza. Np nałoży Ci 2 warstwy 9H zamiast 4, na felgi tylko od zewnątrz bez demontażu albo wcale etc. Nie dajcie się oszukiwać. Porównujcie wartości u innych studiach, pytajcie dlaczego taka kosmiczna promocja, skoro gdzieś kosztuje więcej.


                              Co do tematu wątku.
                              Folia a ceramika to dwa różne zabezpieczenia.
                              Ja polecam zabezpieczenie w pakiecie *minimum* reflektorów, wnęk klamek, progów drzwi(przed obidiem) i parapetu bagażnika folią.
                              Producenci polecani- Xpel, Lumar, 3M, Premium Sheld.
                              Poszczególne folie różnią się łatwością aplikacji, grubością, klarownością(morą) i tym czy można aplikować na nie preparaty podbijające hydrofobowość.
                              Pakiet optymalny to wyżej wymienione elementy + zderzak przedni, maska, błotniki bikini, pilary + czoło dachu i lusterka.
                              Bikini to pasek folii od frontu o długości (w zależności od modelu) około 30 cm.
                              Oczywiście w tym wariancie widać odcięcie folii. W zależności od koloru auta oczywiście będzie to bardziej lub mniej widoczne. Reszta auta zabezpieczona w ceramice. Takie pakiety kosztują od 2000zł netto do +15000zł(jeśli oklejamy całe auto folią).

                              Jestem w tej branży i polecam zabezpieczenie folii *minimum i dobrej klasy ceramikę, profesjonalnie nałożoną na przygotowany odpowiednio lakier.
                              Oczywiście jeśli kogoś stać na pakiet całego frontu to będzie to najlepsza ochrona przed wypiaskowaniem auta i zachowaniem oryginalnych elementów nadwozia.
                              Z drugiej strony koszt oryginalnego zderzaka i malowanie w ASO będzie porównywalne do kosztu oklejenia folią... więc jest to w przypadku tej marki kwestia indywidualnego podejścia do swojego auta. Dla tych którzy zastanawiają się, po co w takim razie stosować folię podam przykład aut egzotycznych gdzie zderzak i dokładki z włókna węglowego kosztują tyle co małe auto.

                              Nie będę podawać firm i produktów, które polecam bo ktoś uzna to za reklamę. Mogę jedynie przestrzegać przez kiepskimi fachowcami i masłem w płynie za kilka tysięcy złotych. Najważniejsza sprawa to kwestia serwisowania/użytkowania powłoki. Każda powłoka się zatyka. Często Ci profesjonaliści którzy chcą waszych pieniędzy sami o tym nie wiedzą...
                              W zależności od rodzaju powłoki istnieją różne rodzaje jej serwisowania. Jeśli widzimy, że doły drzwi i front auta zaczyna słabiej kropelkować to jedziemy ją "odetkać" do miejsce gdzie ją aplikowaliśmy. Jeśli jest to profesjonalista to dobrze zna swoje produkty. Przeprowadzi dekontaminację i zastosuje dedykowany konserwer, jeśli występuje u danego producenta. Jeśli ten zabieg nie pomoże to znaczy, że powłoka najzwyczajniej w świecie straciła kontakt z powierzchnią naszego auta.
                              Przyczyna 1: źle przygotowana powierzchnia, powłoka nie związała się z porami lakieru. Specjalista nie podołał.
                              Przyczyna 2: zła pielęgnacja auta, mycie na myjniach tekstylnych/automatycznych.
                              Przyczyna 2: zostaliśmy oszukani jeśli zapłaciliśmy za 5 letnią powłokę, której nie ma po 6 miesiącach.

                              Comment


                              • #30
                                Ja na swoją (kolor Raylle red) położyłem ceramikę PRO 9H. I jak na razie jestem zadowolony, myję ja osobiście środkami z neutralnymi PH, a jak jest mniej zabrudzona to tylko spłukuję ciśnieniowo na myjni. Brud się słabo trzyma, woda spływa jak po dobrym woskowaniu. Ceramikę mam od nowości, czyli od 11/2017

                                Comment

                                Working...
                                X