Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Olej do Hondy. Ja się znam, dlatego powiem Wam że tylko ja rację mam. Hyde Park.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Sorry Władek, faktycznie, nie zrozumiałem, tak dobrze kombinujesz, można powiedzieć, że głównie jest to wskaźnik plus parametr HTHS... ( jest jeszcze gęstość oleju, rodzaj polimerowego modyfikatora lepkości ) podam przykład, mamy dwa oleje o takim samym HTHS -3,5, w tej samej klasie SAE, podobna gęstość, pierwszy ma indeks lepkości 170, drugi 160, a wiec można oszacować, że w tym pierwszym najprawdopodobniej użyto więcej modyfikatora lepkości, zaś w tym drugim mniej, czyli lepkość kinematyczna np. w temp. 150st.C oleju bazowego w tym drugim przypadku będzie większa, a wiec dla nas lepiej, lepsza ochrona przy wysokim ścinaniu oleju.

    Zamieszczone przez onlyju Zobacz posta
    Grzechu - dlaczego? śmiem skromnie zapytać ...
    Ponieważ bazą tegoż oleju jest olej mineralny najprawdopodobniej grupy II... oczywiście nie mówię, że to szajs, ale w porównaniu do V300,czy Fuchsa tytan race pro 5w30, LM Longtime 0w30.. to niestety.. zaś porównać go -tego X-cessa- do innych 5W40 to również nieciekawie wypada.. bo są lepsze oleje 5W40 na bazie oleju grupy III lub GTL, np, 5w40 Shell Ultra Helix.
    Last edited by Grzechu; 12-01-2020, 00:10.
    Moja łódka Civic..
    Mój "klekocik" Ceed..
    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
    Coś na temat olejów..

    Comment


    • Waldek a nie Władek
      No to jeszcze bardziej się pogubiłem, z jednej strony to ma sens co piszesz ale wszędzie pisze ze czym ten wskaźnik większy tym lepiej. Rambo też tak napisał

      Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
      indeks 160 to jest minuimum z minimum. Przyjmuje się że dobre oleje zaczynają się od wartości wskaźnika lepkości 160.Dlatego ja takich olejów unikam, po co mam uzywać 160 i płacić krocie jak kupię bez problemu taniej olej o wskaźniku ponad 180.
      Analizuje teraz te dwa oleje 300V, 5W-40 wskaźnik lepkości 174 a 0w-40 ma 186. HTHS to 4,1 do 3,9. Temperatura zapłonu 230 do 222. Lepkość w 100 °C to w każdym 13,6
      Według tego co czytałem to lepszy jest ten z wyższym wskaźnikiem lepkości a według Ciebie ten z mniejszym. Sorry ze tak Cię męczę ale próbuję zrozumieć pewne rzeczy.

      Comment


      • Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
        Waldek a nie Władek
        Przepraszam, za szybko czytam i czasem literki się gubią..

        Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
        Analizuje teraz te dwa oleje 300V, 5W-40 wskaźnik lepkości 174 a 0w-40 ma 186. HTHS to 4,1 do 3,9.
        Generalnie oleje są podobne do siebie, baza olejowa ta sama, ten o większej rozpiętości SAE 0W40 ma bazę wyjściową delikatnie mniej lepką niż 5W40. Większe zużycie części silnika w wysokiej temperaturze pracy wykaże 0W40 - zobacz TU. Post 1511. Dobrze idę spać
        Last edited by Grzechu; 12-01-2020, 01:02.
        Moja łódka Civic..
        Mój "klekocik" Ceed..
        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
        Coś na temat olejów..

        Comment


        • Temat tego wątku to "Czy jest specjalny olej do Type-R?"
          Waldku czy nadal szukasz oleju do Rki? czy chcesz rozkminiać zawiłości olejowe?
          Waldek i inni zainteresowani potrzebują się utwierdzić w tym czy faktycznie jest? czy nie ma?
          Z nazwy takowego nie wymienię aby nie dawać powodów do kontestowania, ale taki olej istnieje i to niejednego producenta. Na pewno i to jest bezdyskusyjne, olejem specjalnym do Type-R nie jest olej o własnościach oszczędzających energię ekonomy-conserving ani żaden inny do oszczędzania paliwa. Również żaden olej "czysty" czyli low saps czyli niskopopiołowy.
          Trzeba sobie zdawać z tego sprawę. (pomijam kwestię że silnik może takie oleje używać w związku z narzuceniem Norm emisji spalin).
          Użytkownik chce jednak (jak sugeruje Temat) zastosować coś, co da mu (użytkownikowi) i silnikowi poczucie że dobrany jest olej o wyjątkowych własnościach, czyli takich które dadzą całkowite poczucie pewności że ze strony oleju, silnikowi nic nie grozi, fizycznie i mechaniczne bezpieczeństwo.
          Posłużę się artykułem sponsorowanym przez firmę LM https://warsztat.pl/dzial/12-paliwa-...porady,66055/2
          ale tu nie ma uprawiania reklamy, bo treści są uniwersalne i to samo dokładnie może napisać Casrtrol, Mobil, Lotos, czy Elf.
          Zasady są takie same dla każdej marki oleju.
          Jak to poczytasz Waldku to potwierdzisz sobie to, co tu wałkujemy od sibernastu lat, oleje niskopopiołowe nie nadają się do R-ki, z definicji (w zasadzie to nie nadają się do żadnego silnika). Powtarzam to za każdym razem i przypomnę że oleje ACEA C to oleje tylko i wyłącznie do diesli z DPF. To że oleje te pojawiły się w zaleceniach silników benzynowych, nie wynika z troski o silniki i dyskusja o tym jest bezprzedmiotowa.
          Ja stosuję oleje o szerszej rozpiętości SAE najczęściej 0W-40 i tylko i wyłącznie oleje ACEA A3.B4. (moja IO sugeruje mi tylko oleje ekonomy-conserving, świadomie tego nie stosuję).
          Ja nie szukam oleju "najlepszego" o takich własnościach. Zakres SAE i Specyfikacja A3/B4 całkowicie pokrywają moje oczekiwania olejowe. Na pewno istnieją jeszcze lepsze oleje od tego co używam, i wcale się z tego powodu nie męczę. Ja nie potrzebuje skrajnie mocnego oleju. Na co dzień jeżdżę ekonomicznie a nawet bardzo ekonomicznie, i nie męczę się z tego powodu ze nie spełniam emisji spalin, ani z tego powodu że mój silnik ma co najmniej 5 razy lepszy olej niż fabryczny. A że lepszy jest to wynika wprost z Wymagań Normy ACEA a KCh tylko to potwierdza. Ważna też dla mnie jest cena.
          Wskaźnik lepkości na bazie syntetycznej IV grupy o wartości ponad 182 daje mi poczucie 100% pewności o silnik. W zakresie SAE jaki używam ten wskaźnik 182 gwarantuje stabilność oleju przy temp +40stC. Tego się trzymam, i nic lepszego ja nie potrzebuje.
          (mowa o wskaźniku lepkości 213 dla SAE 0W-20 jest zagwarantowany do +20stC, ja nie wiem, jak ten olej się zachowa gdy będzie na polu +40stC a ty nie będziesz korzystał z walorów silnika mając na uwadze przeznaczenie tego oleju?? Wskaźnik Lepkości jest gwarantowany dla SAE 20 przy stosowaniu się do IO czyli oszczędzaniu paliwa, wtedy można jeździć tym nawet w Afryce wtedy ten wskaźnik można wierzyć jest zachowany. Wątpliwe jest to jednak ponieważ jak wiesz przy dynamiczniej jeździe Honda przewidziała to i algorytm radykalnie skraca interwał przydatności oleju. Czyli ten wskaźnik Lepkości sztucznie wywindowany nic nie znaczy.

          Dlatego nie chce tego sprawdzać. W związku z tym że olej 0W-20 może być stosowany w egzemplarzach z GPF oznacza że jest niskopoiołowy czyli tym bardziej fatalnie dla silnika Rki.
          Przekonuje mnie również to, że takie oleje jak SAE 0W-40 i 5W-40 i ACEA A3/B4 zalecane są tylko i wyłącznie przez bardzo mocne silniki w tym japońskie.
          Mój silnik nie jest R-ką, ale to nie ma znaczenia, ja go traktuję jak by to była Rka. I chce mieć nalany taki olej, dokładnie taki jak by to była "dopel Rka" dlatego że jest dużo słabszy od Rki więc olej muszę mieć jeszcze lepszy niż Rka, bo jadąc 160km/h przez 3 godz to on w dupę dostaje 10 razy bardziej niż Rka. Dla Rki to pikuś ale dla mojego "bolidu" to wyczyn.
          Przekonuje mnie również to że po rozmowie w salonie KIA uświadomił mnie przedstawiciel marki że "żaden silnik spalinowy nie spełnia obecnie wymagań środowiskowych, dlatego czeka nas przesiadka na hybrydy", tak dokładnie powiedział. Nie mam powodu mu nie wierzyć ponieważ jako nieliczna marka nie prowadzi swoje polityki olejowej, i są całkowicie wyluzowani do silnika KIA naleją to co sobie życzy klient bez żadnego problemu, tym samym ucięli dyskusje że Kia zaleca oleje KIA. Standardowy olej jaki stosują do każdego swojego silnika to Orlen 5W-30 ACEA A5 i dają gwarancję ! Kto z Was nalałby taki olej do swojego silnika? ha ha ha ..no właśnie.

          Wiadomo z KCh OEM Hondy że baza olejowa w oleju ekonomy-conserving 0W-20 jest mineralna nafaszerowana spec dodatkami. A każdy silnik o który chcemy zadbać przy agresywniej jeździe musi mieć olej z bazą syntetyczną.
          Jako że firma Liqui Moly Polska w tym roku ponownie uruchomiła swoją ligę rajdową LM CUP, postanowiliśmy przy okazji pomóc przy doborze oleju do samochodu - MotoFocus.pl

          "Baza oleju w silniku sportowym jest najważniejsza.
          Żeby na 100% być pewnym, które oleje są syntetyczne wystarczy pobrać kartę charakterystyki produktu, gdzie podany jest skład oleju." Zachęcam do zapoznania się z K Ch OEM Honda Type 2.0 0W-20.
          Hyundai i20 R5.
          https://www.millersoils.pl/category/rajdy/

          .Oleje wyczynowe nie dbają o niskie zużycie paliwa, czy też emisję spalin.
          https://pl.motorsport.com/rajdy/news/oleje-wyczynowe-a-seryjne-42524/3266179/

          W zawiązku z tą sentencją: "Oleje wyczynowe nie dbają o niskie zużycie paliwa, czy też emisję spalin."
          odpowiedź na pytanie: czy jest specjalny olej do Type R brzmi - tak, jest, jest taki olej i to nie jeden.
          Last edited by rambo7; 12-01-2020, 20:38.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • No to trzeba zalać 8342 MOS2 z LM i po problemie.

            Comment


            • za piękne by to było .
              dolanie tego środka do oleju 0W-20 mija się z sensem. Dolewanie tego do oleju "spec oleju synt do R-ki" nie ma sensu bo on tam już jest. Ten środek stosuje się na rajdach gdzie jest ryzyko urwania miski olejowej a dojechać do mety etapu trzeba. Do codziennego użytku z opcją "dziś dam w pędzel do Stolicy i z powrotem" wystarczy olej o odpowiednich własnościach. jakie to są własności? no na pewno nie ekonomy-conserving ani nie fuel-ekonomy ani Most Fuel Efficient.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • Rambo napisał.Ważna też dla mnie jest cena.
                Wskaźnik lepkości na bazie syntetycznej IV grupy o wartości ponad 182 daje mi poczucie 100% pewności o silnik. W zakresie SAE jaki używam ten wskaźnik 182 gwarantuje stabilność oleju przy temp +40stC. Tego się trzymam, i nic lepszego ja nie potrzebuje.
                Jaki to olej żeby pogodzić cenę ,IV grupa PAO , ile tej bazy PAO , jest taki olej ,napisane jakby to prawdziwy syntetyk, zgodzę się lepkość 182 , A3 , B4 , pisząc rozumie ale tak napisane ta IV grupa.
                Last edited by megipan; 12-01-2020, 23:27.

                Comment


                • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                  Waldku czy nadal szukasz oleju do Rki? czy chcesz rozkminiać zawiłości olejowe?
                  Waldek i inni zainteresowani potrzebują się utwierdzić w tym czy faktycznie jest? czy nie ma?
                  Rambo Twoim problem jest że nie czytasz, lub nie rozumiesz co ludzie piszą. Gdzie ja napisałem ,, czy jest specjalny olej do Type-R "? Jest temat o oleju i tyle.
                  Dalej, gdybyś czytał to wiedział byś że chce przy następnej wymianie zalać Motulem 300V! Zastanawiałem się też o ile szybciej olej wysoko popiołowy zapcha GPF. I tutaj narazie nikt na 100% nie może stwierdzić jak to wygląda, GPF jest zbyt krótko na rynku i nikt nie ma jeszcze doświadczenia. Pisałeś że nie zapcha, a dasz mi na piśmie że nic się nie stanie, a jeżeli tak to ponosisz koszty wymiany?

                  Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                  Zakres SAE i Specyfikacja A3/B4 całkowicie pokrywają moje oczekiwania olejowe.
                  Tu już się mylisz, niektóre oleje nisko popiołowe są lepsze, lepiej chronią silnik niż niektóre oleje wysoko popiołowe. Więc nie każdy A3B4 będzie lepszy.

                  Już o tym pisałem, ale Tobie było wygodnie to przemilczec. W Niemczech oleje nisko popiolowe stosuje się od lat, BMW używa go do silników benzynowych i leje ten olej w serwisie. Moi koledzy którzy serwisują swoje samochody cały czas w Bmw przejechali już ponad 200 tyś i z silnikiem nic złego się nie dzieje a wolno nie jeżdżą. Więc nie jest tak, że ten olej jest aż tak zły.
                  Olej 0w20 mnie nie przekonuje i wymieniłem go na początku na 0w-30. Ten olej jest poza dyskusją.
                  Tak jeszcze z ciekawości, skąd wiesz jaka baza została w oleju zastosowana skoro tej informacji nigdzie nie ma?

                  Ale wracając do tematu, zdecydowałem się na Motula 300V, poczytałem trochę i zastanawia mnie jedna sprawa. Oleje Motula nie są w 100% syntetyczne, nawet na 300V w Polsce pisze 100% syntetyk a w Niemczech już nie. Nie znając bazy trudno stwierdzić czy to napewno syntetyk. Tak jest w przypadku normalnego oleju, nie wiem jak jest z tym 300V?

                  Czytałem na tym forum że ciasne spasowanie silnika to bzdura a jest też wiele opinii że tak jest. I oficjalne dane od Hondy to potwierdzają. Zastanawiam się dlaczego i czy może Honda kłamać w tej sprawie?
                  Trafiłem jeszcze na ten artykuł: http://warsztat.castrol.pl/blog-post...wa-pao-czy-hc/
                  I pisze tam:
                  Najlepszym przykładem niech będzie coś, co przeczytałem na forum pewnej japońskiej marki. Otóż, kilku użytkowników pochwaliło się stosowaniem olejów o wysokiej lepkości. Problem jest taki, że do tych silników wymagane są oleje o niskiej lepkości. Wynika to z konstrukcji tych silników.

                  Stosowany przez nich olej, skąd inąd, bardzo wysokiej jakości, nie sprawdzi się. Po pierwsze, będzie wolniej przepływał przez węzły tarcia, a to spowoduje gorsze odprowadzanie z nich ciepła. Po drugie, to może być nawet ważniejsze, jeśli zastosujemy olej o zbyt dużej lepkości to będzie on narażony na przegrzanie.

                  Dlaczego? Lepkość charakteryzuje tarcie wewnętrzne płynu. Jeśli płyn o dużej lepkości będzie poddawany ścinaniu, to co powstanie? Otóż to! Powstanie ciepło. Olej będzie się szybciej utleniał. A tego nie lubimy w węzłach tarcia. Pomijam utrudnioną pompowalność oleju.

                  To samo usłyszałem od pracownika Motula, do Type-R max to xw-40. Poza tym czytałem (nie pamiętam gdzie) że ktoś przeszedł w Type-R FK2 na 300V o dużej lepkosci i się zastanawiał dlaczego na Motulu 8100 5w30 miał niższą temperaturę. Tak że może coś w tym jest.

                  Rambo no to teraz namieszałes tym artykułem - pisze tam:
                  Na rynku dostępne są również oleje na bazie estrów. Produkty te charakteryzują się dobrymi właściwościami przeciw zużyciowymi, jednakże są agresywne w stosunku do uszczelnień silnika więc nie nadają się do dłuższej eksplantacji w silniku. Eksploatowanie olejów estrowych na co dzień wiąże się ze degradacja uszczelniaczy zaworowych i simmeringów.

                  Czytałem że to nie prawda, tutaj piszą że tak jest. Kto ma doświadczenie w tym temacie?
                  Last edited by Waldek.; 13-01-2020, 01:43.

                  Comment


                  • Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                    Rambo Twoim problem jest że nie czytasz, lub nie rozumiesz co ludzie piszą. Gdzie ja napisałem ,, czy jest specjalny olej do Type-R "? Jest temat o oleju i tyle.
                    czyli nie rozumiemy się.
                    Ja Tobie zarzutów żadnych nie stawiam!! ani nigdzie nie twierdzę że "Ty napisałeś" - pokaz mi gdzie w którym miejscu tak napisałem?
                    Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                    Jest temat o oleju i tyle.
                    nie, nie, nie ... sam nie czytasz. Temat NIE jest o oleju !! Tematów o oleju jest multum. Ten temat nie jest o oleju, próbujemy tu ustalić czy jest olej do Rki? czy nie ma?
                    Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                    Pisałeś że nie zapcha, a dasz mi na piśmie że nic się nie stanie, a jeżeli tak to ponosisz koszty wymiany?
                    dlaczego ja mam dawać na to gwarancję, skoro nawet ASO na to gwarancji nie daje.
                    Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                    Tu już się mylisz, niektóre oleje nisko popiołowe są lepsze, lepiej chronią silnik niż niektóre oleje wysoko popiołowe.
                    zarzucasz mi że nie czytam, a czy Ty czytasz?
                    czy czytasz co napisałem? mało tego nie dość że nie czytasz to i cytujesz to czego nie czytasz !! opanuj emocje.
                    sam mnie cytujesz:
                    Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                    Zakres SAE i Specyfikacja A3/B4 całkowicie pokrywają moje oczekiwania olejowe.
                    Waldku czy ja mogę pozwolisz mi czy nie pozwolisz mi zdecydować samemu o moim wyborze? (mój wybór jest wyłącznie moim wyborem i nic Ci do tego).
                    generalnie też potrafię się pomylić, ale w decyzji o wyborze oleju dla swoich warunków i temp otoczenia się nie mylę.
                    dziękuję za to że mogę zdecydować o swoim wyborze.
                    Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                    niektóre oleje nisko popiołowe są lepsze, lepiej chronią silnik niż niektóre oleje wysoko popiołowe.
                    zdaję sobie sprawę że to jest kość niezgody, ale niestety nie masz racji. Wiem żę potrzebujesz zapewnienia że olej niskopopiołowy może być lepszy od oleju wysokopoiołowego. Tak samo jak niektórzy potrzebują zapewnienia że olej ekonomiczny nadaje się na tor. Jest taka grupa osób, potrzebują takiego zapewnienia i żadne argumenty do nich nie docierają.
                    Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                    Już o tym pisałem, ale Tobie było wygodnie to przemilczec.
                    Tobie z kolei nie po drodze z faktami. Wszystkie twoje wpisy próbują udowodnić coś czego nie idzie udowodnić. Podaj mi zatem olej Markę i nazwę oleju niskopopiołowego tego zajebistego twoim zdaniem do Rki. Wymień ten olej skoro taki jest.
                    Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                    W Niemczech oleje nisko popiolowe stosuje się od lat
                    masz wyraźny kompleks Polskości, wyobraź sobie że w Rumunii też.
                    Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                    Tak jeszcze z ciekawości, skąd wiesz jaka baza została w oleju zastosowana skoro tej informacji nigdzie nie ma?
                    mówisz o 0W-20, to czytaj, zacznij czytać, otwórz K CH i poczytaj tam pisze po polsku nie po niemiecku jak jest użyta baza. Jak nie potrafisz po polsku to skorzystaj z translatora na niemiecki.
                    Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                    Oleje Motula nie są w 100% syntetyczne, nawet na 300V w Polsce pisze 100% syntetyk a w Niemczech już nie.
                    masz foto? jesteś w dojczlandzie, więc to proste, zrób foto tej bańki, zobaczymy co Niemcy napisali?
                    Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                    Czytałem na tym forum że ciasne spasowanie silnika to bzdura a jest też wiele opinii że tak jest. I oficjalne dane od Hondy to potwierdzają. Zastanawiam się dlaczego i czy może Honda kłamać w tej sprawie?
                    po pierwsze Honda nigdy i nigdzie nie twierdzi że silniki H są ciasno spasowane. Takie brednie ukuto na potrzeby sprzedaży olejów niskooporowych i są powielane i bardzo łatwo podchwycone i powtarzane. Widziałeś silnik cisno- spasowany? Masz w IO jakiekolwiek odniesienie i zapis o silniku cisnospasowanym? Powielane brednie trzymają się bardzo dobrze, i są chętnie podtrzymywane.
                    Podaj mi dowody że twój silnik jest ciaśniej spasowany od silnika Nissana czy Toyoty. Konkretnie, udowodnij w kórym miejscu i w jakiej części silnik Hondy jest ciaśniej spasowany od silnika np. Toyoty albo od BMW.
                    Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                    Problem jest taki, że do tych silników wymagane są oleje o niskiej lepkości. Wynika to z konstrukcji tych silników.
                    Zadaj sobie pytanie, jakie czynniki wpłynęły na to że zaprojektowano specjalny olej do oszczędzania paliwa? Dlaczego i z jakiego powodu wprowadzono dowsowzing?
                    Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                    Stosowany przez nich olej, skąd inąd, bardzo wysokiej jakości, nie sprawdzi się. Po pierwsze, będzie wolniej przepływał przez węzły tarcia, a to spowoduje gorsze odprowadzanie z nich ciepła.
                    no to jest częściowo prawda, widać że powielasz tylko wygodne tobie kwestie. Mówimy o tym czy "jest specjalny olej do Rki" ..nie jest to wątek o oleju.
                    Oleje niskopoorowe bardzo dobrze sprawdzają się w oszczędzaniu paliwa. Zgodnie z definicją eko energy. W to co piszesz komponują się doskonale. Natomiast nie działają w warunkach korzystania w pełni z walorów silnika Rki. Czyli przy obciążeniu silnika mocą 300KM nie działa olej ekonomiczny, jego film olejowy nie istnieje części metalowe trą o siebie a olej nie jest w stanie odbierać ciepła. Do takiego traktowania są zupełnie innego radzju oleje.
                    Wiem wiem, Ty chcesz mieć olej niskopopiołowy i ekonomiczny niskooporowy i korzystać z walorów Rki. zapomnij że to działa, nie działa. Jest o fizycznie niemożliwe.
                    Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                    jeśli zastosujemy olej o zbyt dużej lepkości to będzie on narażony na przegrzanie.
                    jest dokładnie inaczej, tylko olej o odpowiedniej lepkości w skrajnych warunkach wysokich temperatur jest w stanie transportować ciepło.
                    Zastanawia mnie czemu nie czytasz? podałem kilka artykółów a Ty nadal swoje ... czemu masz taki wstrent przed czytaniem tylko non stop opowiadasz powielane brednie.
                    Poczytaj nie mnie, to poczytaj innych rozumiem że nie zgadzasz sięz tymi co pisali te artykuły?
                    No to napisz że z nimi się też nie zgadzasz i nie przyjmujesz do wiadomości.
                    Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                    Jeśli płyn o dużej lepkości będzie poddawany ścinaniu, to co powstanie? Otóż to! Powstanie ciepło. Olej będzie się szybciej utleniał. A tego nie lubimy w węzłach tarcia. Pomijam utrudnioną pompowalność oleju.
                    ta teoria jest tylko teorią, za mało czytasz tematy olejowe, specjalnie? Powiedz to osobom co mają zalany olej niskopoorowy i w lato w upał na autostradzie załącza się kontrolka oleju. Co robi ASO? proponuje im zmianę oleju z 0W-20 na 5W-30. Tyle warta jest ta teoria.
                    Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                    Rambo no to teraz namieszałes tym artykułem
                    ja odpowiadam za to co piszą inni? daruj.
                    Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                    oleje na bazie estrów. Produkty te charakteryzują się dobrymi właściwościami przeciw zużyciowymi, jednakże są agresywne w stosunku do uszczelnień silnika więc nie nadają się do dłuższej eksplantacji w silniku. Eksploatowanie olejów estrowych na co dzień wiąże się ze degradacja uszczelniaczy zaworowych i simmeringów.
                    tak napisali widać mają jakieś doświadczenia na ten temat, ja nie mam zdania na ten temat. (Czyli czytasz co Tobie wygodne).
                    Mogę tylko powiedzieć że ja olejów na estrach używam w sportowym motocyklu od 10 lat i żaden uszczelniacz nie ucierpiał, silnik suchy a warunki pracy takiego silnika są skrajnie trudne. Tak że ja nie potwierdzam.
                    Honda do swoich silników nie stawia wymagań że muszą być to oleje syntetyczne, może dlatego że sam 0W-20 nie jest syntetykiem.
                    ... a to czytałeś: "do samochodów ze sportowym charakterem nie warto stosować olejów niskopopiołowych, tzw. olejów low SAPS. Po prostu, oleje z takimi aprobatami mają mało dodatków przeciwzużyciowych opartych o siarkę fosfor i cynk, a to właśnie te pierwiastki tworzą w silniku niewidzialną powłokę chroniącą przed nadmiernym zużyciem"

                    Podsumowując, oczekuję że podasz mi przykład oleju niskopopiołowego odpowiedniego do Rki. (wiem Tobie chodzi o to by mieć olej który nie zaszkodzi GPF a jednocześnie dobry dla mechaniki).
                    Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                    nie każdy A3B4 będzie lepszy.
                    każdy może nie, to oczywiste, ale mówimy o olejach dobrych, a każdy dobry olej (w znaczeniu jakościowo dobry) będzie bezdyskusyjnie lepszy. Więc proszę podaj taki olej, który to jest?
                    Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                    zdecydowałem się na Motula 300V
                    który konkretnie?
                    Last edited by rambo7; 13-01-2020, 09:41.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                      Powiedz to osobom co mają zalany olej niskopoorowy i w lato w upał na autostradzie załącza się kontrolka oleju. Co robi ASO? proponuje im zmianę oleju z 0W-20 na 5W-30.
                      Jeżeli jakiekolwiek ASO tak zrobiło to chyba na czuja nie znając przyczyny. Kontrolka oleju zapalała się niezależnie od tego jaki olej był wlany. Zapalała się nawet przy olejach ACEA A3. Olej 0w20 nie był powodem zapalania się kontrolki. Jest o tym w odpowiednim wątku.

                      Comment


                      • Ty tez będziesz mi wmawiał że przekręcam na swoje? Pytanie brzmi dlaczego, tak postąpili, skąd ten pomysł ze zmianą lepkości? czego oczekiwali? skoro olej jak twierdzisz nie ma znaczenia. Z jakiego powodu nie spróbowali nalać 0W-16? albo 0W-8?
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • Ja uważam że nie ma silników ciasno pasowanych bo tak na chłopski rozum opory silnika by wzrosły a nie o to chodzi ,prawda jest taka że dzisiejsza technika pozwala na dokładniejszą obróbkę metali, widzieliście pod mikroskopem powierzchnie tłok-cylinder , jest szczerbata , kiedyś więcej dziś mniej i faktycznie kiedyś była potrzeba oleju bardziej lepkiego np. 0/5W40 , dziś spokojnie do normalnej exploatacji wystarczy 0/5W30 a czy to A1/B1 lub A3/B/4 to już zależy od warunków użytkowania,wielu z Was ja też jestem i Rambo może starej daty i myślimy że tak się kiedyś używało olej o większej lepkości to tak powinno zostać,jakie oleje były kiedyś jakie dziś.
                          Posiadam już 6 hondę od nowości żadna nie brała mi oleju , faktem poprzednimi jeździłem na 0W40 mobil 1 new life to był olej faktycznie oparty na bazie PAO , teraz GTL. Odkąd zagłębiłem się w tematykę o olejach postawiłem spróbować z olejami 0/5W30 , silniki pracują tak samo nic nie ubywa od wymiany do wymiany , co zauważyłem to silnik się trochę dłużej nagrzewa bo jednak tarcie mniejsze jak i szybszy przepływ i odbiór ciepła co uważam za ważne przy zimnym starcie gdzie silnik ma największe zużycie.Wielu z nas i tak pokonuje 80% krótkich tras gdzie olej i tak nie ma optymalnej temperatury ,nie pałując też często nie ma 100'C powiedzmy 90/95'C i ile w tedy ma lepkość 4,5/3,8 mm2/ olej np.0W30 około tak liczę. Ja nie śmigam nonstop autostradą 160 km/h większość pewnie też więc wystarczy olej 0/5W30 a czy A1 czy A3 to już każdy sam musi dobrać ,jestem za A3 choć użyłem też A1/B1 .
                          Chciałbym jeszcze napisać o koncernach olejowych jak nas ładują w bambuko zmieniając bazy, skład dla większych zysków nie pisząc jasno o składzie oleju,dlaczego choć jedna nie zrobi dobrego oleju pisząc jasno tyle a tyle PAO,ESTER np.80%,niech ten olej odpowiednio kosztuje a niech jest jasno dlaczego tyle,chętni się znajdą wiedząc co mają.Jak do tej pory to może niektóre np.RED LINE,AMSOIL ,PENRITE coś tam piszą ale nic jasnego,albo nie mają nom jasnych.Z olejami powoli jak z autami,era dobrych aut się skończyła tak że swoją wolnossącą Crv będę sobie szanował jak najdłużej no i civic też ale tą większości syn jeździ.
                          Last edited by megipan; 13-01-2020, 11:58.

                          Comment


                          • Panowie a tak gwoli scislosci - jaki olej mial byc wedlug instrukcji lany do FK2? Silnik w FK8 jest pogobny konstrukcyjnie, choc czytalem ze ma gdzies dodatkowe kanaly chlodzace przy cylindrach (??), ALE i tu drugie pytanie - co miwi instrukcja o oleju do FK8 bez GPF?

                            Bo jak sadze silnik fk8 bez gpf = silnikowi z gpf.

                            Kurde, az mnie kusi nalac moj „odwiecznie” ulubiony olej Shell Helix Ultra 5W-40 do Rki i z ciekawosci zobaczyc czy i kiedy gpf bedzie wymagal... wlasnie - wyjecia z auta i wypalenia/regeneracji? Wiecie czy latwo sie do niego dostac i wyjac?

                            Poza tym kurde ilez tego oleju poleci w wydech? Biorac pod uwage ilosc przepalonej benzyny to bedzie promil. Juz to pisalem wczesniej. To beda sladowe ilosci ktore powinne byc niemal niezauwazalne dla gpf... tak mi sie wydaje. Bo jak dobrze rozumuje ubywanie oleju na bagnecie = jego zuzyciu przez silnik, czyli przepaleniu i pojsciu w wydech. Nie ma miejsca sytuacja ze poziom oleju jest ciagle taki sam a jakas czesc oleju (przytoczone pierwiastki bedace w wiekszym stopniu w skladzie olejów wysokopopiolowych) jest zuzywana i to zapcha gpf???

                            Zamieszczone przez megipan Zobacz posta
                            Ja nie śmigam nonstop autostradą 160 km/h większość pewnie też więc wystarczy olej 0/5W30 a czy A1 czy A3 to już każdy sam musi dobrać ,jestem za A3 choć użyłem też A1/B1 .
                            Wiesz, ja wczoraj na autostradzie mialem ciagle 240 a w piku 270 160 to ja latam poza miastem czesto.
                            Last edited by rexio; 13-01-2020, 11:47.

                            Comment


                            • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                              Ty tez będziesz mi wmawiał że przekręcam na swoje? Pytanie brzmi dlaczego, tak postąpili, skąd ten pomysł ze zmianą lepkości? czego oczekiwali? skoro olej jak twierdzisz nie ma znaczenia. Z jakiego powodu nie spróbowali nalać 0W-16? albo 0W-8?
                              Bo myślą jak Ty. A wiemy, że kontrolka zapalała się na różnych olejach a w szczególności chyba na innych niż "wodzianka", bo wszyscy przecież pierwsze, co robią w Hankach, to zmieniają olej na inny. Może o tym trzeba pomyśleć aby poszukać odpowiedzi dlaczego.

                              Comment


                              • Zamieszczone przez rexio Zobacz posta
                                Panowie a tak gwoli scislosci - jaki olej mial byc wedlug instrukcji lany do FK2? Silnik w FK8 jest pogobny konstrukcyjnie, choc czytalem ze ma gdzies dodatkowe kanaly chlodzace przy cylindrach (??), ALE i tu drugie pytanie - co miwi instrukcja o oleju do FK8 bez GPF?

                                Bo jak sadze silnik fk8 bez gpf = silnikowi z gpf.

                                Kurde, az mnie kusi nalac moj „odwiecznie” ulubiony olej Shell Helix Ultra 5W-40 do Rki i z ciekawosci zobaczyc czy i kiedy gpf bedzie wymagal... wlasnie - wyjecia z auta i wypalenia/regeneracji? Wiecie czy latwo sie do niego dostac i wyjac?





                                Wiesz, ja wczoraj na autostradzie mialem ciagle 240 a w piku 270 160 to ja latam poza miastem czesto.
                                Ciesz się że żyjesz i komuś krzywdy nie zrobiłeś.

                                Comment

                                Working...
                                X