Sorry Władek, faktycznie, nie zrozumiałem, tak dobrze kombinujesz, można powiedzieć, że głównie jest to wskaźnik plus parametr HTHS... ( jest jeszcze gęstość oleju, rodzaj polimerowego modyfikatora lepkości ) podam przykład, mamy dwa oleje o takim samym HTHS -3,5, w tej samej klasie SAE, podobna gęstość, pierwszy ma indeks lepkości 170, drugi 160, a wiec można oszacować, że w tym pierwszym najprawdopodobniej użyto więcej modyfikatora lepkości, zaś w tym drugim mniej, czyli lepkość kinematyczna np. w temp. 150st.C oleju bazowego w tym drugim przypadku będzie większa, a wiec dla nas lepiej, lepsza ochrona przy wysokim ścinaniu oleju.
Ponieważ bazą tegoż oleju jest olej mineralny najprawdopodobniej grupy II... oczywiście nie mówię, że to szajs, ale w porównaniu do V300,czy Fuchsa tytan race pro 5w30, LM Longtime 0w30.. to niestety.. zaś porównać go -tego X-cessa- do innych 5W40 to również nieciekawie wypada.. bo są lepsze oleje 5W40 na bazie oleju grupy III lub GTL, np, 5w40 Shell Ultra Helix.
Zamieszczone przez onlyju
Zobacz posta
Comment