Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Olej do Hondy. Ja się znam, dlatego powiem Wam że tylko ja rację mam. Hyde Park.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Normalnie to pojęcie względne.
    Nie piłować na zimno i nie wyprzedzać jak temperatura powietrza jest pow 38 C +/-
    uważam, że lepiej wlać olej 0w40 i cieszyć się z jazdy..
    Przejechałem się pierwszy raz w życiu Hondą, normalnie to można nią jeździć za orszakiem żałobnym, to auto prosi się o wciśnięcie gazu..
    Tak naprawdę nie wpadajmy w paranoję, czy ktoś poddał badaniom fabryczny olej, czy tylko czyta karty MDS.
    Tu trzeba jakiegoś testu długodystansowego i to kilkunastu samochodów: miasto, autostrada, krótkie odcinki.
    Inaczej nie jesteśmy w stanie stwierdzić co jest najlepsze, chociaż ACEA A3/B3 chronią silnik najlepiej w wysokich temperaturach...
    Może się okazać, że gość jeżdżący delikatnie na 0w20 zrobi więcej kilometrów bez awarii niż ktoś kto wlewa olej większej lepkości SAE.
    ale oczywiście wszystko hipotetycznie

    Comment


    • Rambo w 50% się z Tobą zgadzam ale nie czytasz dokładnie co pisze lub odpowiadasz tylko na co Ci pasuje.
      Najchętniej zalalbym auto tym X-max lub v300 i cały czas się nad tym zastanawiam ale tracę wtedy gwarancję bo w instrukcji są inne normy i tego trzyma się serwis. Za każdym razem jak wymieniam olej to jest wpisane ,, olej na życzenie klienta'' dlatego że nie jest to 0w20 więc stosując każdy inny niż w instrukcji biorę odpowiedzialność na siebie.
      Nie zgodzę się też z Tobą że przez olej Acea C silniki biorą olej. Znam przypadki Bmw które jeżdżą na tym oleju i nie biorą oleju, ale wymiana normalnie a nie 30 tyś. Myślę że problemem brania oleju jest przedłużenie do 30 tyś okresu zmiany oleju.
      Gdybym jeździł tym autem normalnie to lał bym ten olej i nawet bym się nie zastanawiał, wymiana co 10, max 15 tyś i nic złego by się nie działo. Tylko że tym autem nie da się normalnie jeździć i tu jest problem.
      Uważasz że nie stracę gwarancji a serwis tak, to załóżmy ze zmienię olej na ten X-max i coś się stanie, stanowisko Hondy nie mam gwarancji, więc powiem że mój kolega z forum uważa inaczej, na to oni, ok to przepraszamy wszystko w porządku! Nie, tak nie będzie. Myślę że w Polsce będzie podobnie. Oczywiście że sprawa jest możliwa do wygrania z dobrym adwokatem ale to są problemy które się ciągną. Nie zrozum mnie źle, rozumiem Twój punkt widzenia ale sprawa nie jest taka prosta i łatwo doradzać jak sam nie jesteś w takiej sytuacji.

      Comment


      • Tabazagt - dokladnie tak jak piszesz. Nie do konca uwazam ze te type 2.0 to taka tragedia. Przezylem juz niejednego teoretyka olejowego i silniki jezdza swietnie po dzis dzien.

        Ja auto traktuje normalnie, nie patrze ze cieplo to jezdze jak sierota Latem lecialem nad morze, pieknie sie na autostradzie zasuwalo.

        Waldek - zobacz jakie sa problemy z uznaniem gwarancji na skrzynie. Uwazasz ze Honda, majac NIEZBITY dowod na lanie niezalecanego oleju uznalaby gwarancje na silnik, gpf... W ZYCIU! Skad ASO wie ze lejesz to czy tamto? Dyć przywozisz swoja oliwe. Odnotowuja jaka wlali. Nie ma najmniejszych szans na wygranie sprawy.

        Comment


        • Zamieszczone przez rexio Zobacz posta
          Waldek - zobacz jakie sa problemy z uznaniem gwarancji na skrzynie. Uwazasz ze Honda, majac NIEZBITY dowod na lanie niezalecanego oleju uznalaby gwarancje na silnik, gpf... W ZYCIU! Skad ASO wie ze lejesz to czy tamto? Dyć przywozisz swoja oliwe. Odnotowuja jaka wlali. Nie ma najmniejszych szans na wygranie sprawy.
          Już to pisałem wcześniej, ale napiszę jeszcze raz. Jak wlejesz olej który jest dopuszczony przez instrukcję: 0w20 i ACEA C2/C3 0w-30, 5W-30 oraz 10w30 to gwarancji nie tracisz. Gdy wlejesz inny np: ACEA A5/B5 5w30 to teoretycznie na silnik gwarancji też nie tracisz ponieważ bez dpf ten olej jest dopuszczony a w praktyce na 90% będzie tak ze jeżeli coś się stanie to gwarant powie ze to Twoja wina bo jeździłeś na złym oleju. I wtedy to Ty musisz udowodnić że jest to nieprawdą, a to trwa no i nerwy.

          Zamieszczone przez rexio Zobacz posta
          Skad ASO wie ze lejesz to czy tamto? Dyć przywozisz swoja oliwe.
          Tu to trochę nie wiem co mam napisać. Przecież ASO to nie slepi idioci i widzą co wlewają. Mam po każdej wymianie wpisane ,, olej na życzenie klienta Motul ACEA C2 0w-30 " Oczywiscie że ich to nie interesuje co tam wlewają i jak im dam olej mineralny to też go wleją bo to ja biorę odpowiedzialność za ten olej. Jak coś się stanie to nie będzie ich problem tylko mój. Rozmawialem na ten temat z adwokatem i myślę że w Polsce jest podobnie.

          Znajomy miał w Fk2 problem z skrzynią i bez problemu to zrobili. Ale to temat nie tutaj.

          Comment


          • Skoro chesz byc zgodnie z instrukcja to po co lejesz 0w30 skoro 5w30 8100efe ma lepsze parametry dla Twojego trybu jazdy? Htts 2,9 vs. 3,5 to chyba jest roznica?

            Comment


            • Zamieszczone przez Leszek2 Zobacz posta
              Skoro chesz byc zgodnie z instrukcja to po co lejesz 0w30 skoro 5w30 8100efe ma lepsze parametry dla Twojego trybu jazdy? Htts 2,9 vs. 3,5 to chyba jest roznica?
              To że jeden parametr jest lepszy to nie znaczy że olej jest lepszy. Przypomniało mi się dzisiaj ze w Niemczech jest znany warsztat który zajmuje się tylko Hondą, tuning itp. Zadzwonię do nich i zapytam ich o opinię, ciekawe co powiedzą.

              Comment


              • Daj znac, strasznie jestem ciekaw

                Comment


                • Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                  nie czytasz dokładnie co pisze lub odpowiadasz tylko na co Ci pasuje.
                  taki masz odbiór ale to Ty nie czytasz co napisane i dyskutowane było nie jeden raz a 20 razy a ostatni raz kilka stron temu.
                  Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                  cały czas się nad tym zastanawiam ale tracę wtedy gwarancję bo w instrukcji są inne normy i tego trzyma się serwis.
                  pokaż mi zapis że tracisz się gwarancje stosując lepszy olej od fabrycznego, pokaż mi gdzie, masz to na piśmie? czy tylko tak sądzisz?
                  Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                  Za każdym razem jak wymieniam olej to jest wpisane ,, olej na życzenie klienta'' dlatego że nie jest to 0w20 więc stosując każdy inny niż w instrukcji biorę odpowiedzialność na siebie.
                  czyli ASO nie dość że ci wciska gówno to i dodatkowo tobą manipuluje. Wynika z tego że nie masz odpowiedniego przygotowania i wiedzy. Taki wpis to manipulacja.
                  Prawidówy wpis taki jaki ja mam w Książce Gwarancyjnej to prócz "olej klienta" to mam "Mobil1 FE ACEA A3/B4 SAE 0W-40" to ja dyktuję Mistrzowi zanim odda mi książkę Książka jak i Samochód są moje więc ma wpsiać dokłądnie precyzyjnie to co widział że nalano a nie "olej klineta" taki zapis jest wygodny ASO przy przepychankach. Ja nie daję im takiej możliwości ma wpisać dokładnie to co jest wlane precyzyjnie. Do tego mam rachunki gdzie i skąd pochodzi olej, sklep w którym kupuję istnieje od dawna.
                  Gdy tak jest wpisane, facet w ASO od razu po minie widać jest "wyprostowany" i wie że nie zarobił na mnie do tego mam coś lepszego. Oczywiście nie są zadowoleni i to bardzo niezadowoleni i mówią mi "panie ale to ostatni raz", nie wyjaśniają czemu to ostatni raz, generale jestem pod presją.
                  Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                  dlatego że nie jest to 0w20 więc stosując każdy inny niż w instrukcji biorę odpowiedzialność na siebie.
                  a to ciekawe?
                  a dlaczego? skoro w Twojej IO pisze jak byk: "dobierz lepkość oleju odpowiednio do temp otoczenia"...więc halo jest to zalecenie Hondy, jest to wymaganie. W IO KIA jest nawet przestroga zwracająca szczególną uwagę na ten fakt...a Ty uczepiassz się rysunku z IO Hondy. Czemu lekceważysz i pomijasz Wymagania Porducenta Hondy?
                  Kto Cię z tego zwolnił? ASO?
                  Pokaż mi gdzie piszę że twój bolid jest zwolniony z zapisu IP w sprawie lepkości? konkretnie pokaz mi gdzie i kto zwolnił ciebie jako użytkownika z tego zapisu?
                  Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                  Uważasz że nie stracę gwarancji a serwis tak, to załóżmy ze zmienię olej na ten X-max i coś się stanie, stanowisko Hondy nie mam gwarancji, więc powiem że mój kolega z forum uważa inaczej
                  ja nie jestem biegłym. W sprawach spornych jest instytucja biegłego. Idź do biegłego i zaputaj go czy możesz stosować olej zgodny z zaleceniami Hondy czyli np. taki jak ja stosuję. Każdy biegły powie Ci że można stosować olej lepszy niż olej standardowy. Usterka silnika nie może być spowodowana lepszym olejm niż standardowy - jest to technicznie nie możliwe i każdy biegły to potwierdzi.
                  ASO może tylko użyć argumentu że klienta stosując konkretny olej "nie olej jakiś tam klienta" doprowadziło tego że silnik nie spełnia emisji spalin, na oleju eko-energy o jakiś % byłoby zanieczyszczenie mniejsze. TO jest jedyna niezgodność z gwarancją.
                  Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                  Twój punkt widzenia ale sprawa nie jest taka prosta i łatwo doradzać jak sam nie jesteś w takiej sytuacji.
                  to nie zrozum mnie źle, ja byłem i jestem obednie nadal w takiej sytuacji.
                  Też miałem nowe samochody, tak że nie ujmuj mi bo wiem co to jest mieć nowe auto. Jestem takim samy klientem i 10 lat temu miałem identyczne jak Ty dylematy, ale ...powiedziałem sobie ... zgłębią te kwestie, dowiem się o co chodzi bo nie lubię być robiony w ciula.
                  W mojej Instrukcji jest tylko i wyłacznie informacja ACEA A1/B1 i A5/B5.
                  od 8 lat nie widział (i za mojej kadencji nie zobaczy) innego oleju jak ACEA A3.
                  Co się okazuje, silnik jest w doskonałym stanie hamowinię widziałeś i wyniki po 8 latach eksploatacji na A3.
                  Dodam że w Książce Obsługi między 20-40 tys km mam pisane bo auto było 3 razy na dolewce fabrycznego oleju. Myślałem że dostane zawału, Nowe auto a 3 razy dolewka co 7 tys km a auto kosztowało w uj kasy!
                  nie, wtedy było koniec u mnie stosowania olejów eko.

                  Ja nie oceniam olejów eko źle, prawdopodobnie są świetne, ale u mnie się nie sprawdzają, po co mam męczyć silnik skoro ewidentnie mój styl i warunki jazdy nie pozwala bezpiecznie użytkować silnika. Skoro pisze jak byk: "olej specjalnie zaprojektowany w celu zmniejszenia zużycia paliwa", a ja ewidentnie potrzebuje "olej specjalnie zaprojektowany w celu ochrony silnika" no to leję taki jaki spełnia moje oczekiwania i jest w pełni zgodny z IO mimo że słowem o nim nie ma, więc w mniemaniu niektórych jest niedopuszczalny. Tak zgadza się ja leję całkowicie niedopuszczalny olej do mojego silnika ponieważ te dopuszczone nie zabezpieczają mojego interesu. W moim interesie jest ochrona silnika, w interesie IO jest niskie spalanie i ochrona środowiska, kompletnie mnie to nie interesuje.
                  Jakoś moje auto jeździ na oleju niezgodnym 10 lat ale że jeździ na oleju niezgodnym jest w lepszej kondycji niż nie jedno na zgodnym. I właśnie o to mi chodzi bo nie mam ochoty na zmianę auta mimo że ma 10 lat.
                  Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                  Mam po każdej wymianie wpisane ,, olej na życzenie klienta Motul ACEA C2 0w-30 " Oczywiscie że ich to nie interesuje co tam wlewają i jak im dam olej mineralny to też go wleją bo to ja biorę odpowiedzialność za ten olej.
                  ja też tak mam wpisane, precyzyjnie i dokładnie i jeśli by się coś stało z silnikiem to nie olej winny a producent silnika popełnił gdzieś błąd w projekcie. Olej do ochrony silnika nie może popsuć silnika, jest to technicznie niemożliwe.
                  Zamieszczone przez Waldek. Zobacz posta
                  Rozmawialem na ten temat z adwokatem
                  adwokaci nie są biegłymi, porozmawiaj z biegłym w technice motoryzacyjnej na ten temat. Jak adwokat dostanie informację od biegłego to nawet nie musi być adwokata, dziecko przeczyta i zrozumie co napisał ekspert.
                  Powyższa opinia nie jest moja, tak że Waldek nie wkładaj mi takich rzeczy że "kolega na forum napisał" bo tu mojej wiedzy nie ma żadnej, tu nic mojego nie ma, ja jedynie powtarzam to co jest wiedzą jawną i powszechnie dostępną, to nie tajemnica ani nic co by było "moje". To co tu piszę to przepisuję z fachowej wiedzy, którą sam potrzebowałem zgłębić zanim zacząłęm ja powielać, podkreślam powielać, bo ja autorem tego nie jestem, aż taki mądry to nie jestem. To jest wiedza którą sam możesz zgłębić nie czytając forum w ogóle.
                  Kwestia taka że nie każdy czyta wiedzę ale sporo osób czyta tak durne rzeczy i do tego powtarza je utrwalając brednie jak to o silnikach "cisano spasowanych"
                  Waldek, czy uważasz że silnik Nissana Nismo GTR 3,2L z 2019 roku jest luźno spasowany? luźniej niż silnika Hondy?? podaję to jako przykład.
                  Weź KIA Niro hybryda, też uważasz że tam silnik jest luźniej spasowany niż Honda civic?
                  Przeczytaj Skan nr 5 bo widzę nie czytałeś: Czy jest specjalny olej do Hybrydy…?

                  Przestroga. W Twojej Hondzie pisze dokładnie to samo tylko w taki sposób aby sugerować użytkownikowi "tylko ten jeden rodzaj SAE", czy zdajesz sobie sprawę z uniwersalności parametru lepkości SAE?
                  czy będziesz twierdził że to jakiś kolega z forum tak twierdzi...?
                  Dlaczego KIA pisze prawdę?
                  czyżby dlatego że zaleca oleje z Orlenu? a Honda manipuluje dlaczego? bo ma "ciasno spasowany silnik?", a może ma tak zajebisty olej? a może ma w tym interes?....zlituj się Władek, włącz myślenie.

                  i Honda, i Nissan, i Toyota, i VW, i Renaut, i cokolwiek sobie nie wymyślisz ...to SAE jest parametrem uniwersalnym i odkąd to wymyślono zasada jest jedna, niezmienna i zawsze taka sama ...czyli zgodna z zaleceniem Hondy które jasno mówi "stosuj lepkość SAE odpowiednią do temp otoczenia". Twój samochód ani żaden inny nie jest z tego zwolniony.
                  Jeśli twój jest zwolniony, pokaż nam to na piśmie. Jesli nie masz tego na piśmie to kto Ci wmówił że stosując olej zgodny z zapisem IO stracisz gwarancję? tego na pewno w ASO nikt nie powiedział nie wierzę. Jeśli twój prawnik tego nie rozumie a może nie rozumieć bo nie jest biegłym więc daj se spokój z prawnikiem.

                  Temat kolejny o oleju, i Władek nic nowego tu nie napiszesz ... bo już wszystko zostało po 176 razy napisane.
                  Temat jest "czy jest specjalny olej do Typ-R", odpowiedź, nie, nie ma. R-kę obowiązują identyczne wymagania środowiskowe jak inne silniki spalinowe w EU nie tylko w PL.
                  Często tu podkreślasz że w Niemczech to jest jakoby coś innego niż w PL. Że tam a tu sa jakieś różnice, w prawnie, środowisku, budowie silników itd. nie, niema innych są identyczne.
                  Nic co jest w Niemczech nie odbiega wymaganiami od tego co jest w Polsce i odwrotnie. PL to nie jest 2 ga liga ani 2 kategoria prawa, przepisów itd.
                  Jak ktoś chce do R-ki olej na tor to Honda mówi zastosuj olej na tor. Jeśli chcesz oszczędzać paliwo Rką można oszczędzać paliwo i można stosować olej do tego zaprojektowany. Jeśli chcesz oszczędzać na kosztach serwisu stosuj olej do oszczędzania na kosztach serwisu, jeśli chcesz przedłużyć żywotność GPF stosuj olej do przedłużania żywotności GPF. Nie ma problemu ze stosowaniem żadnego oleju do silnika. Kwestia jedynie taka co jest priorytetem.

                  Honda i nie tylko Honda stosuje w ASO oleje zgodnie z AKTUALNĄ Normą Środowiskową i nigdy ASO nie robi inaczej, chyba że klient ma życzenie.

                  Na koniec, Waldek proponuję zrób test, zalej olej specjalny do oszczędzania paliwa 0W-20 jedź n tor i polataj do odcinki daj czadu nie spuszczaj go z +R trzymaj na czerwonym polu.
                  Jak się coś zrąbie jedź do ASO może być nawet Niemczech i walcz bo masz gwarancję ... powodzenia (nie zapomnij wziąć tego prawnika, będzie weselej).
                  Last edited by rambo7; 02-01-2020, 12:57. Powód: literówka
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • Waldek, jezeli eksploatujesz auto na warunkach granicznych i chcesz analizowac te sprawy a nie bazowac na opiniach to zalozenie dodatkowego opomiarowania jest ein muss. Zegary i osprzet do pomiaru temp/cisnienia oleju i precyzyjnego temp. wody mozesz kupic w necie a kazdy niemiecki wiejski tuner :-) ogarnie Ci to w 2 godziny. Nie zapomnij o sprawdzeniu miernikow przed zamontowaniem w garku z woda :-) i sprezarce.
                    Jezeli jezdzisz tak jak piszesz to taki zestaw trzech zegarow powinienies miec zalozony miesiac po zakupie auta. Wtedy mozesz porownywac jablka z jablkami.

                    Comment


                    • Coraz bardziej sklaniam sie ku temu by wlac olej pod silnik, nie pod gpf.

                      Odkryj nasze smary i oleje do samochodów osobowych, motocykli, skuterów, pojazdów morskich, rekreacyjnych, użytkowych, ogrodniczych i wielu innych


                      Rambo -> bedzie ok? Nie latam po torze, ale lubie czasami furze pocisnac, zima zadko jezdze, lubie na autostradzie fure pogonic. Mam gpf ale cos czuje ze gowno zmieni mu wymiana oliwy. Jedno co mnie meczy - czy ten silnik nie powinien miec zadkiego oleju?? Type 2.0 moze byc zadszy niz ten Motul

                      LUB

                      chcac jednak lac cos rowniez pod gpf biore to:

                      MOTUL 8100 ECO-CLEAN 5W-30 W 100% syntetyczny, paliwooszczędny olej silnikowy o niskiej zawartości siarki, fosforu i popiołów siarczanowych (Mid-SA


                      Czy ten olej bedzie konsystencja bardziej zadki, tj. zblizony bardziej do Type 2.0?
                      Last edited by rexio; 28-12-2019, 15:16.

                      Comment


                      • To jest low saps, jezeli juz z C to szukaj czegos mid saps.

                        Comment


                        • https://www.motul.com/pl/pl/products/8100-x-clean-5w40 ?

                          Lub tutaj:

                          https://www.motul.com/pl/pl/products...eco-clean-0w30 ?

                          Comment


                          • Rambo rozmawiałem z prawnikiem z ADAC i oni tylko tym się zajmują, więc mają doświadczenie bo mieli już takie sprawy.
                            Masz rację pisze do warunków otoczenia i jest wybór w zakresie ACEA C2C3. Poza tym jest jasno napisane że z GPF ACEA C2C3 i to jest punkt zapalny. Gdy zaleje ACEA A3 i coś się stanie to małe prawdopodobieństwo że nie zostanie to wykorzystane. Tyle jeśli chodzi o prawną stronę i gwarancję. Natomiast mi już bardziej chodzi jakie będą konsekwencje techniczne przez ten GPF. Oczywiscie w tej sprawie możesz mieć rację ale ja nie jestem w 100% przekonany, jak będę to wtedy zdecyduje się na zmianę oleju na tego X-max lub v300.
                            Nie chce żeby to źle zabrzmiało ale są różnice pomiędzy PL i DE. Przepisy niby te same a czym ludzie palą w piecach, plastiki i inne śmieci, tutaj nikt by się nie odważył. Jeśli chodzi o samochody to w którą stronę idą stare kopcące diesele? Tutaj zostały by szybko wyeliminowane z ruchu ulicznego a w Polsce jeżdżą. Wystarczy pojeździć trochę tutaj i po polskich drogach żeby poczuć różnicę.

                            Comment


                            • Zamieszczone przez Leszek2 Zobacz posta
                              To jest low saps, jezeli juz z C to szukaj czegos mid saps.
                              Leszku, piszesz o tych olejach?
                              8100 X-max 0W-40 Olej do silników benzynowych i Diesla W 100% syntetyczny – Full SAPS, popiołów 1,1%
                              ZASTOSOWANIE
                              Najwyższej jakości w 100% syntetyczny olej wysokopopiołowy Full SAPS (Popioły Siarczanowe, Siarka, Fosfor) opracowany specjalnie do nowoczesnych samochodów o wysokiej mocy silnika

                              8100 X-cess 5W-40
                              Olej silnikowy do benzyny i ON, również 1,1% popiołów
                              100% syntetyczny
                              RODZAJ UŻYTKOWANIA
                              Wysokowydajny, w 100% syntetyczny środek smarny specjalnie zaprojektowany do potężnych i najnowszych samochodów wyposażonych w silniki o dużej pojemności, benzynę i olej napędowy, z turbodoładowaniem lub z wolnossącym wtryskiem bezpośrednim lub pośrednim.

                              Z tego co wyczytałem, X-MAX 5W40 będzie wycofywany i zastępowany X-CESS.
                              Obydwa są wg mnie wysokopopiołowe.
                              Popioły siarczanowe ASTM D874 1,1% masy - to w X-MAX
                              Sulfated ash ASTM D874 1.1% weight, a to w X-CESS

                              Ten X-CLEAN 5W40 ma - Popiół siarczanowy ASTM D874 0,80% masy i on jest MID-SAPS
                              Last edited by onlyju; 28-12-2019, 20:21.

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Leszek2 Zobacz posta
                                Waldek, jezeli eksploatujesz auto na warunkach granicznych i chcesz analizowac te sprawy a nie bazowac na opiniach to zalozenie dodatkowego opomiarowania jest ein muss. Zegary i osprzet do pomiaru temp/cisnienia oleju i precyzyjnego temp. wody mozesz kupic w necie a kazdy niemiecki wiejski tuner :-) ogarnie Ci to w 2 godziny. Nie zapomnij o sprawdzeniu miernikow przed zamontowaniem w garku z woda :-) i sprezarce.
                                Jezeli jezdzisz tak jak piszesz to taki zestaw trzech zegarow powinienies miec zalozony miesiac po zakupie auta. Wtedy mozesz porownywac jablka z jablkami.
                                Nie podobają mi się dodatkowe zegary w aucie, cały czas szukam rozwiązania pod OBD lub Bluetoothu

                                Comment

                                Working...
                                X