Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

OILCLUB.PL forum i "takie tam" o oleju... :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Zamieszczone przez zadra Zobacz posta
    az spała się troszkę dłużej, a dodatkowo przyjmując średnio 20% wyższe zużycie to i tego gazu jest więcej zatem dodatkowo o jakiś procent spalanie się przedłuza
    Więc mamy dłużej gorąco w cylindrach, nie tylko na zaworach a więc odczuwa to zarówno gładź cylindra, tłok z pierścieniami jak i zawory. Nikt mi nie wmówi, że nie ma różnic, kiedyś też twierdziłem, że na lpg silnik hondy wytrzyma co najmniej tyle samo co na pb. Obecnie mam od jakiegoś czasu inny punkt widzenia po przeanalizowaniu zużycia w swoich silnikach. Na oilclub też się ze mną nie zgadzają. Ja swoje samochody sam serwisuje i trzymam się z dala od mechaników, instalacje są tak wyregulowane, że AFR w ol oscyluje między 12-13 a w CL 14-15. Świece niklowe wytrzymują mi max 50 tyś km a u ojca, gdzie nie ma lpg to co najmniej 10 lat i 150 tyś km.

    Oczywiście nie namawiam byś zmienił zdanie, ale ja swojego też nie zamierzam.
    Last edited by gkill; 21-03-2023, 12:15.

    Comment


    • #47
      Ja w sprawie tego certyfikatu co miałem zapytać sprzedawcę- sklep odpowiedział że jak taki certyfikat otrzymają to mi go prześlą, natomiast shell po zapytaniu dlaczego ich autoryzowany sklep nie posiada certyfikatu zdziwił się o co chodzi, o jaki certyfikat chodzi.....ja do nich że jako autoryzowany sprzedawca powinni mieć papier, oni swoje że ten konkretny sprzedawca jest ich autoryzowanym sprzedawcą i by być spokojnym o jakość oleju I co WY na to?

      Comment


      • #48
        SMA Shell:

        Hand sp. z o.o. sp. k.

        Odrzańska 23b

        66-100 Sulechów

        nie ma na liście:
        Znajdź dystrybutorów olejów i środków smarnych Shell - w Twojej okolicy! Uzyskaj wszelkie informacje na temat środków smarnych Shell. Sprawdź!


        dziwna sprawa

        faktycznie jest, coś źle wpisałem
        Last edited by gkill; 21-03-2023, 12:11.

        Comment


        • #49
          Przecież jest na tej liście.

          Comment


          • #50
            Zamieszczone przez ewerest Zobacz posta
            Przecież jest na tej liście.
            Po odświeżeniu strony wyskoczył również Hand sp. z o.o. sp. k..

            Comment


            • #51
              @Marek76 - od dluższego czasu kupuję olej Shell u Hand Sp z o.o i są oni wymienieni jako autoryzowany sprzedawca produktów Shell.
              Mają też zawsze najniższą cenę, więc w czym problem?

              Etykiety od olejów Shell przechodziły w ostatnich dwoch latach zmianę barw. Moj ECT C2/C3 0W30 poczatkowo byl w szarej butelce, pozniej zmienili kolor na taką jakby jasno brązową i dodali napis „Carbon - Neutral”

              Comment


              • #52
                Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
                mamy dłużej gorąco w cylindrach, nie tylko na zaworach a więc odczuwa to zarówno gładź cylindra, tłok z pierścieniami jak i zawory. Nikt mi nie wmówi, że nie ma różnic
                no nie bez kozery bywało wiele "dodatkowych" rozwiązań w zakresie chłodzenia zaworów wydechowych szczególnie rożnymi systemami dozowania lubryfikatora itp. Więc, to nie zniknęło, procesy fizyczne i termodynamiczne działają tak, jak działały.
                Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
                Świece niklowe wytrzymują mi max 50 tyś km a u ojca, gdzie nie ma lpg to co najmniej 10 lat i 150 tyś km.
                no nie bez kozery H zaleca 2 razy częstszą kontrolę zaworów niż na PB, ogólnie mówiąc jest mnóstwo zaleceń przy lpg. Przecież to nie jest bez powodu?
                Tu nie ma pola do dyskusji kto ma rację, bo faktów wynikających z faktów złamać sie nie da.
                Zamieszczone przez zadra Zobacz posta
                Na wielu stronach i w wielu opracowaniach podobnie, są informacje potwierdzające iż ziemia jest płaska..
                to że dziś jest cywilizacja wiedzy, nie oznacza że tacy się nie znajdą, którzy wierzą lub wiedzą swoje.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #53
                  W tym problem że dużo punktów sprzedaje konkretnie 5w40 w bańce 4l z różnymi etykietami, na swoich stronach pokazują jaki olej sprzedają a wysyłają z inną etykietą. Zapytałem na stronie shell jakie mają aktualne etykiety czy na ten rok czy poprzedni i odesłali mnie na swoją stronę bym sobie zobaczył i nie ma tam takiej jaką dostałem z olejem, po wysłaniu im zdjęcia oleju zakupionego od " autoryzowanego" sprzedawcy dalej nie potrafili odnieść się do otrzymanej etykiety. Zasugerowano mi abym zwrócił się o przedstawienie certyfikatu i tego też nie mają.

                  Comment


                  • #54
                    Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                    gro przypadków wynika tylko z faktu że źle zmodyfikowanego układu chłodzenia silnika i bardzo wiele przypadków jest konsekwencją braku obiegu cieczy i z tego powodu przegrzania silnika
                    Niezupełnie się z tym zgodzę, tzn - rozwinę dalej, bo bardzo często też komponenty są dobrane z doopy.
                    Np wolne wtryski, albo takie, które mają rozjazd czasu otwarcia w czasie pracy, nieodpowiednie miejsce odwiercenia kolektora wpływające na zachowanie silnika (np późniejszą reakcję przyspieszenia alnlbo jakąś "czkawkę" ) reduktor o zaniżonej mocy który przy dużym obciążeniu "nie wyrabia" ciśnieniowo (efektem próba korekcji czasu otwarcia wtryskiwaczy lpg do granicy zapętlenia i dalszy spadek ciśnienia gazu co jest rownoznaczne z gorszą mieszanką) albo problemy elektryczne wynikające z "wcinania" się w oryginalne wiązki elektryczne.
                    Co do samego wpiecia parownika, to może ono mieć pozytywny wpływ na termikę układu chłodzenia odbierając z niego ciepło.
                    U siebie zauważyłem podczas bardzo dynamicznej jazdy na lpg wychladzanie reduktora (np spadek jego temperatury z 70stC do ok 50stC) i jednocześnie spadek temoeratury silnika - pomiar z czujnika w układzie chłodzenia (z 90stC na 77stC). Większym problemem może być ewentualność wycieku płynu z nieprawidłowo wykonanych połączeń i dobór słabych węży gumowych dokładanych do oryginalnej instalacji auta.

                    Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
                    Nikt mi nie wmówi, że nie ma różnic
                    Ja również jestem realistą.
                    Czysto teoretycznie możemy zrównać te paliwa w idealnych warunkach, natomiast warunków takich nie osiągniemy z powodów które wymienilem (sposób montażu, dobór podzespołów, podejście i fachowość warsztatów lpg). Możemy natomiast mieć wpływ na jak najlepsza jakość tego co i jak jest montowane i serwisowane.
                    Ja również sam dbam o swoje (nie tylko) auta bo nie ufam serwisom.
                    Należy potraktować lpg jako dodatek , dla niektórych zbędny, dla innych niezbędny do życia.

                    Upraszczajac zatem - tak, w większości przypadków lpg ma wpływ na kondycję silnika, niemniej oszczędności wynikające z jazdy na gazie zazwyczaj są sporo wyższe niż nakłady w naprawy choć te ostatnie skumulowane są dużym jednostkowym obciążeniem dla kieszeni w porównaniu z oszczędnościach z lpg które na bieżąco są dystrybuowane na inne potrzeby.
                    Lpg pozwala cieszyć się z tańszego użytkowania auta jednoczesnie robić miesięcznie większe przebiegi niż na Pb, co również wpływa na stan silnika.

                    odnosząc się do oil-klub, jak nankazdym forum - również i tam fachowcami jest tylko niewielki odsetek piszących a reszta albo opisuje własne "odczucia" (nawet niekoniecznie logiczne fakty zaobserwowane osobiście) lub powiela wcześniej zasłyszane opinie z netu nie posiadając własnego osądu.
                    Hejt jest już wszędzie - nawet na technicznych forach spotkać można pieniaczy i ludzi którzy w sieci chcą przerzucać własne frustracje na innych i podnosić wartość swojego "ego" .
                    Last edited by zadra; 21-03-2023, 14:14.

                    Comment


                    • #55
                      Panowie oilclub.pl chyba jest trefna. Dziś dostałem bana. Przy każdych moich wypowiedziach padały komentarze typu "przyznaj się, nie znasz się".
                      Np napisałem dobrze zaprojektowany silnik nie potrzebuje plukanki, współczesne silniki np hondy biorą olej podczas hamowania silnikiem- nie znasz się bo przez uszczelniacze zaworowe, honda bierze olej przez pierścienie tłokowe a zadko przez uszczelniacze-nie znasz się, k20a6 lapie piston sla po dluzszej jexdzie z duzą predkoscia obrotowa- nie znasz sie bo od dziadkowej jazdy, itp....
                      Ktoś z wadliwym r18z4 lpg poprosił o wskazanie oleju, więc wkurzony napisałem "chłopaki z oilklubu pewnie dobrze radzą(0w20 5w30 API SN ilsac gf5) ale nie wiedzieli, że honda wskazuje na każdy czop wału inny wymiar łożyska, doradziłem 5w30 a3 i interwały wymiany zgodnie z IO jak dla pojazdu bez przypominania o przeglądzie".
                      Także forum lipne prowadzone przez sprzedawców. Od samego początku byłem kulą u nogi, niewygodnym, z którego trzeba zrobić idiote co gada głupoty, wpadłem w ich pułapkę, celowo zakładali tematy by się mnie pozbyć.
                      Czy ktoś tam jeszcze dostał bana?
                      Ps nasze wątki olejowe sprawiają, że użytkownicy hond pytają o olej właśnie na tej nieszczęsnej stronie. Przydałoby się to zmienić.
                      Last edited by gkill; 27-03-2023, 22:24.

                      Comment


                      • #56
                        ...Ty ich stymulujesz....... tzn.... wqur...sz ...
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #57
                          Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                          ...Ty ich stymulujesz....... tzn.... wqur...sz ...
                          Pewnie to samo robiłeś z nimi....?

                          Comment


                          • #58
                            Czyli wszędzie komercja.
                            Teraz nawet święta kościelne to komercja..
                            Ciekawe kiedy civic klub zacznie być sterowane z zewnątrz.
                            Wystarczy przecież przejąć prawa do serwerów, i już można strzelać kasę na nieświadomych userach.

                            Comment


                            • #59
                              Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
                              Czy ktoś tam jeszcze dostał bana?
                              Ps nasze wątki olejowe sprawiają, że użytkownicy hond pytają o olej właśnie na tej nieszczęsnej stronie. Przydałoby się to zmienić.
                              Mam na myśli, że są bardzo długie i nikomu nie chcę się czytać. Natomiast wiemy, że wystarczy kilka stron z tasiemca zaliczyć i wszystko wiemy.

                              Comment


                              • #60
                                A myślicie, że u mnie sae 5w30 acea A3 mimo katowania i lpg również powinien się sprawdzić? Może za bardzo się uczepiłem tej 40(5w40), przecież to rozciągnięte sae ma też sporo wad. Tak sobie pomyślałem o shell helixie ultra 5w30 A3 mógłbym lać i do civica FK1 żony jak i mojego accorda. Obecnie maxlife 5w40 i na kolejną czeka rowe hightec synth rs 5w40 ale na kolejną już może 5w30 shella.
                                Last edited by gkill; 30-03-2023, 09:04.

                                Comment

                                Working...
                                X