Zamieszczone przez MiCyran
Zobacz posta
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
OILCLUB.PL forum i "takie tam" o oleju... :)
Collapse
X
-
Zamieszczone przez MiCyran Zobacz postabo wobec temperatury roboczej oleju (np. 100°C) 20°C, 30°C, czy nawet 40°C na zewnątrz nie stanowi aż tak wielkiej różnicy.
Comment
-
Zamieszczone przez Stach13 Zobacz postaTo powinno być Rambo w tytule każdego wątku o olejach i wtedy nikt nie miałby żadnych wątpliwości
Comment
-
Zamieszczone przez Grzechu Zobacz postaOj tutaj byłbym ostrożny z takim stwierdzeniem... odebrać ciepło z silnika przy temp. zewnętrznej 32st.C jest dużo trudniej niż przy temp. 22st.C... (wystarczy otworzyć maskę latem i zimą, po dłuższej jeździe - od razu czuć różnicę)
Comment
-
"spaczony" jestem olejowo, i mam z tyłu głowy też to co piszą Instrukcje obsługi motocykli. Silnik spalinowy, normy Eur3, jasne że nie Eur6. W każdym razie wyznacznik jest taki: im mocniejszy silnik im większy moment np. dla V2 Ducati czy HD czy Yamahy tym zaleca się grubszy olej. Czyli tam gdzie wysoka temp zewnętrzna, wysoka temp silnika, wysokie obroty (5 tys obr /min V2 to wysokie) ... wszyscy jak jeden piszą to samo 15W-50.
Oczywiście moto w zimę nie lata, ale chce tu podkreślić że np Transalp 700 (V2) pisze 10W-30, ale w przypadku ciężkich warunków 15W-40. Tam gdzie wysoka temp zewnętrzna obroty i obciążenie - zmień SAE na wyższy.
No ja nie wleje do motra 5W-40 a można, bo mam obawy, bo moto nie jeździ jak samochód. Kituje się często w upał w korku i w ogóle.
Powiela się ten sam schemat w silnikach spalinowych, jesteś eko stosuj eko, nie jesteś eko stosuj coś mocniejszego niż eko ekonomy. No chyba że chcesz wymieniać silnik, jak w tej taksówce jak się zatrze, albo akceptujesz skrócenie jego kondycji = żywotności. To jest mechaniczne urządzenie, fizyki się tu łamać nie da.Kierownik Działu Diesla
Comment
-
to nie ma znaczenia, Honda Transalp ma podwójną chłodnicę, z kolei H-D czy Yamaha Drag Star ma chłodzenie powietrzem, nawet chłodnicy oleju nie ma. Pisze w chłodzonych powietrzem np tak: "długie stanie w korkach - wyłącz silnik". W silnikach chłodzonych cieczą wydajność chłodzenia jest skuteczna, np. FZ-6 po zgaszeniu jak jest przekroczone 98stC to nawet po wyjęciu kluczyka wiatrak chodzi tak długo aż schłodzi do 94stC.Kierownik Działu Diesla
Comment
Comment