Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Ciśnienie w oponach

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Ciśnienie w oponach

    Mam pytanie jakie jest ciśnienie w oponach 215/50/17 zakładam zimowki a u siebie w advance mam 2,5 przód i 2.3 tył. Pytanie do właścicieli elegance tam gdzie występują 17 i co jest napisane na słupku kierowcy z gory dziękuję.

    IMG-7901.jpgIMG-7900.jpg
    Już dowiedziałem się w swoim serwisie i potwierdził równolegle serwis Plaza ciśnienie w oponach: 2.2 tył i przód 215/50/17, w zależności od obciążenia ---to 2.3 tył i przód.

    ps tez ślicznie się prezentują z 10.

    Tak tez myślałem ale robiłem konsultacje z serwisantami w Honda Plaza by nie napisać bzdur na forum bo ja mam Advance. Mówili telefonicznie ze 2,2 na każdą oś jeśli chodzi o opony zimowe, 2,3 jak jest większe obciążenie to są i słowa serwisantów, podobno szkolonych przed przyjazdem civiców 11 do naszego kraju.

    ps Stad moja prośba jak wyżej o zdjęcia lewych słupków tabliczek




    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk



    Było by miło jakby zrobić tez drugie zdjęcie mas aut, bez vinu oczywiście

    Ciekawe czy już jest na forum szczęśliwiec wersji sport i wrzuci fote


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    Last edited by Grzechu; 13-12-2022, 13:26. Powód: Reg. pkt. 2.2
    zawsze o-lej 0w20 Castrol H 1L, zmieniły się warunki pracy silnika to i olej też zmienić

  • #2
    Mam ta prośbę może pamiętacie, jak kiedyś każdy z ix lub x robił zdjęcie słupka kierowcy z jakim ciśnieniem pompuje się opony, dla różnych wersjach elegance, sport, advance.
    dla przykładu wrzucam swoje zdjęcie Advance auto moje jest cięższe ze względu na dach szklany. Dlaczego taki pomysł w książce użytkownika auta jest napisane dla każdej wersjii patrz na słupek.
    cisnienie.jpg
    IMG_E7946.jpg
    zawsze o-lej 0w20 Castrol H 1L, zmieniły się warunki pracy silnika to i olej też zmienić

    Comment


    • #3
      Po zdjęciach Kolegi jednak 2,3bar na każdą oś, może chodziło im o zimę ale najpewniej nie mieli eleganta wersji na składzie
      zawsze o-lej 0w20 Castrol H 1L, zmieniły się warunki pracy silnika to i olej też zmienić

      Comment


      • #4
        Chyba za bardzo chcesz być "książkowy"..
        Najważniejsze, żeby w oponach ciśnienie było równe.
        Na przodzie takie same i ja tyle też.
        Czy to będzie 2,2, czy 2,3 bara nie powinno mieć olbrzymiego znaczenia ani dla bezpieczeństwa ani dla własności jezdnych.
        Biorąc pod uwagę możliwy błąd pomiarowy KAŻDEGO wskaźnika przy kompresorach a nawet błąd parakaksy na manometrach wskazówkowych i nałożyć na to aktualną temperaturę powietrza i jej zmianę w przeciągu np tygodnia czy miesiąca, to można przyjąć, że każdego dnia, w każdej godzinie, w czasie jazdy albo w długim postoju na parkingu masz zawsze inne ciśnienie niż to co napompowałeś pierwotnie.

        Zatem najważniejsze, żeby ciśnienie było stabilne i takie samo w obu (lub 4 ) oponach a mniej ważne, czy o 0.1 wyższe albo 0.1 niższe od zalecanego.

        Zapytam tylko jeszcze.. Tak dla zamknięcia sprawy..
        Jak często kontrolowałeś ciśnienie w oponach w ciągu sezonu(zakładam, że nie masz cyfrowego wskaźnika w komputerze pokładowym, ale mogę się mylić ) ?
        Czy w ogóle sprawdziłeś manometrem ciśnienie kiedykolwiek od momentu zmiany opon sezonowych ?
        Jakie zatem miałeś ciśnienie statyczne wiosną przy +10stC i np w Lipcu gdy temp betony na parkingu była blisko 40stC a powietrza w cieniu 30 stC ?

        Zostawiam do przemyślenia..

        Comment


        • #5
          Ciśnienie w oponach

          Tak jakoś dziwnym trafem wyszło ze pracuje w firmie transportowej manometr cyfrowy lub zegarowy nie wspominając są co dzień mnie dostępne, już o pompowaniu azotem opon który jest uzupełniany co sezon nie wspomnę, jak zauważyłeś na zdjęciu, mam zielone nakrętki, to standard u mnie. I każdemu radze to nie będzie miał warningów zimą na wyświetlaczu o złym ciśnieniu. Jeżdżę codziennie do pracy zima nie zima, niestety.
          POzdrawiam Kolegę Zadrę.

          Godny polecenia manometr którego od lat używam
          Last edited by Paluch; 14-12-2022, 08:25. Powód: Kolejny raz prosimy abyś nie pisał posta pod postem. W ciągu 12 godzin masz możliwość edycji poprzednich
          zawsze o-lej 0w20 Castrol H 1L, zmieniły się warunki pracy silnika to i olej też zmienić

          Comment


          • #6
            gratuluję - mało kto zwraca na takie "szczegóły" uwagę.
            Sugeruję jednak zerknąć na klasę dokładności tego manometru i przekalkulować jaki ma błąd pomiarowy jako "wskaźnik" .

            Z pozdrowieniami

            Comment


            • #7
              Oby każdy chociaż miał jako poglądowy taki miernik w bagażniku swojego auta do sprawdzania w czterech kołach naszych Civiców 11, a nie te zabaweczki do pompowania na niektórych stacjach cpn, nie mówiąc o naszych zestawach naprawczych z kompresorem do pompowania kół, masakra.
              zawsze o-lej 0w20 Castrol H 1L, zmieniły się warunki pracy silnika to i olej też zmienić

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez rob1986 Zobacz posta
                Oby każdy chociaż miał jako poglądowy taki miernik w bagażniku swojego auta do sprawdzania w czterech kołach naszych Civiców 11, a nie te zabaweczki do pompowania na niektórych stacjach cpn, nie mówiąc o naszych zestawach naprawczych z kompresorem do pompowania kół, masakra.
                to chyba nie dotyczy tylko 11...
                a i przy pozostałych mieć a używac to kolosalna róznica...

                Ja u siebie przy każdej zmianie kół sprawdzam ciśnienie z automatu, natomiast inne przypadki to przeważnie gdy wybieram się w dłuższą trasę obowiązkowo dla bezpieczeństwa i ekonomii..


                Zamieszczone przez zadra Zobacz posta
                Czy w ogóle sprawdziłeś manometrem ciśnienie kiedykolwiek od momentu zmiany opon sezonowych ?
                Jakie zatem miałeś ciśnienie statyczne wiosną przy +10stC i np w Lipcu gdy temp betony na parkingu była blisko 40stC a powietrza w cieniu 30 stC ?
                dodatkowo po intensywnej jeździe - takiej naprawdę agresywnej - różnica w stosunku do ciśnienia wyjściowego może wynosić 0,5b
                Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
                Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

                Comment


                • #9
                  Panowie proszę nie zapominać ze tak się powtórzę o Azocie w oponach, taki mały szczegół a cieszy, a wszyscy my najbardziej w zimie wszystkie manometry mam w du..

                  ps chyba ze wyskoczy nam warning na desce rozdzielczej o sprawdzeniu ciśnienia w kołach
                  Last edited by rob1986; 14-12-2022, 16:58.
                  zawsze o-lej 0w20 Castrol H 1L, zmieniły się warunki pracy silnika to i olej też zmienić

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez rob1986 Zobacz posta
                    nie zapominać ze tak się powtórzę o Azocie w oponach
                    Azot tak naprawdę poprawia...
                    .
                    .
                    .
                    poprawia nastrój kierowcy

                    Wszak każdy pompujący powietrzem ma w opinie 78% azotu..
                    Azot tak samo zmienia objętość w temperaturze....

                    Comment


                    • #11
                      Zadra dobrze pisze, metode jednego cisnienia stosuje chyba z 15 lat :-) i do tego mam kapsle na wentyle z miernikiem cisnienia. Do FK8 opona kosztuje 1500pln wiec info o mozliwym problemie musi byc konkretne bo uklady posrednie generuja falszywe alarmy. Do tego dojazdowka i zadnego azotu :-)

                      Comment


                      • #12
                        Nie przeczę, ze Zadra i Ty stosujecie metodę jednego ciśnienia, podejrzewam ze każdy to stosuje, kto zderzył się z problemem popsutych manometrów na stacjach CPN, ale jak wy nigdy nie używając mojej metody pompowania Azotem koła z która chce się podzielić z forumowiczami, którą od lat stosuje, od razu negujecie nie sprawdzając fizycznie tego sposobu, ale już się przyzwyczaiłem.....nic na siłę, ale jak nigdy nie używałeś azotu to skąd możesz jeden z drugim wiedzieć o jakimś generowaniu fałszywych alarmów na desce rozdzielczej, albo ze to wielka ściemą, o trzymaniu stałego ciśnienia w rożnych warunkach meteorologicznych. Mądrzejsi inżynierowie od nas już od dawna potwierdzili o skuteczności tej metody, to dlaczego wyłamywać otwarte drzwi.


                        ps Zapraszam do działu który utworzyłem na prośbę Administratora... Kompendium....... wrzuciłem tam interesujący artykuł poruszający ten temat.
                        Last edited by rob1986; 15-12-2022, 06:55.
                        zawsze o-lej 0w20 Castrol H 1L, zmieniły się warunki pracy silnika to i olej też zmienić

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez rob1986 Zobacz posta
                          jak nigdy nie używałeś azotu to skąd możesz jeden z drugim wiedzieć o jakimś generowaniu fałszywych alarmów na desce rozdzielczej
                          Nie wiem jak na azocie, ale na zwykłym powietrzu, nie ma z tym problemu. A to, że ciśnienie spada wraz z temperaturą to nic nowego. Po prostu trzeba raz na parę tygodni to sprawdzać i tyle. A z azotem to trochę jest "zachodu", bo trzeba specjalnie jechać na stację wulkanizacyjną i czekać w kolejce, żeby napompowali lub sprawdzili stan ciśnienia w oponach "azotem". Jak zwykle w tym wszystkim rozchodzi się o "czas i wygodę".
                          Moja łódka Civic..
                          Mój "klekocik" Ceed..
                          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                          Coś na temat olejów..

                          Comment


                          • #14
                            Ja naprawdę rozumiem ze jest kłopot, ale w moim położeniu jakim się znalazłem i mam na co dzień dostęp do Azotu i od lat korzystam, bo moja firma transportowa doszła do wniosku ze lepiej używać azot aby obniżyć koszty zużycia opon i felg, i poprawić bezpieczeństwo kierowców, to nie żadna reklama to juz sie stosuje od dawna, sprężony azot oczyszczony i pompowany do kół, zajmuje prawie ponad 80 procent objętości opony w środku, nie wchodzi w reakcje z metalami rożnymi i jest kurcze oczyszczony i pozbawiony wilgoci i innego syfu które pompujemy do kół, z mojej strony to tylko informuje o korzyściach stosowania tej metody, zdaje sobie sprawę ze nie każdy zakład jest wyposażony w tego rodzaju odpowiednie butle z sprężonym azotem. Pozdrawiam wszystkich

                            ps wydłużamy dwukrotnie żywotność opony a ceny opon teraz to widzimy jakie są kosmiczne.
                            zawsze o-lej 0w20 Castrol H 1L, zmieniły się warunki pracy silnika to i olej też zmienić

                            Comment


                            • #15
                              Azot jest jak religia :-) Azot i powietrze maja praktycznie taki sam wspolczynnik rozszerzalnosci cieplnej. Roznice mierzalne zwyklym manometrem mozna wykryc tylko przy mocno ujemnych temperaturach. Stosowanie azotu ma gleboki sens w F1 bo tam temperatura opon siega 140*C i tu dzieja sie juz dziwne rzeczy :-) Tradycyjnie tez namawiam do stosowania systemu do pomiaru cisnienia online. Wazniejsze niz azot.

                              Comment

                              Working...
                              X