Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Dłuższy postój vs rozruch hybrydowego civica

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Dłuższy postój vs rozruch hybrydowego civica

    Cześć,
    na jednym z forów natknąłem się na ciekawy wątek poruszający problem odpalania hybryd po 10-14 dniach postoju. Szczerze mówiąc nie zdawałem sobie sprawy, że hybrydy są (podobno) bardziej podatne na rozładowanie aku niż tradycyjne spalinówki, ale przypadkowo na YT widziałem test Toyoty (chyba nowej corolli cross ale nie mogę go teraz namierzyć) gdzie jako typową wadę wymieniono właśnie rozładowujący się akumulator.

    Aktualnie jeżdżę civicem X który użytkuje dosyć nieregularnie, tj. trafiają się okresy gdy jeżdżę codziennie robiąc ok 30km. Jednak stosunkowo często jest i tak, że samochód stoi w garażu np. tydzień a nawet dwa po czym w jeden dzień robię trasę 100-200km i znowu kilka dni postoju. Jak do tej pory nigdy nie miałem problemu z odpalaniem auta, pytanie jak takie postoje zniosłaby 11-stka? Macie jakieś doświadczenie w tym temacie?

    p.s. link do wspomnianego wątku na forum:
    https://forum.autokacik.pl/topic/533...pali/#comments

    Z góry THX i pzdr - Artur S.

  • #2
    Przecież auto ma zwykły akumulator i na postoju zużywa prąd jak każde inne auto . Toyoty mają problem z aku ale raczej z jego żywotnością a nie z tym że sprawny po dłuższym postoju nie odpalą

    Comment


    • #3
      Nie wiem jak Hondy, ale taki problem jest z Toyotami. Wsadzają tam fabrycznie mikroskopijny akumulatorek i 2-3 tyg postoju wystarczy aby się rozładował (bezkluczyk, alarm i inne bajery drenują aku). W pandemii sporo o tym od znajomych słyszałem jak porzucili samochody na dłużej. Najzabawniejsza jest reakcja ASO - "samochodem trzeba jeździć a nie garażować" i ewentualnie - "to sobie trzeba wymienić akumulator na większy to pomoże, możemy wymienić za jedyne 700 zł". W 6 miesięcznej CHR

      Comment


      • #4
        Jak nie dasz się namówić na dodatkowe zabezpieczenie montowane przez dealera,które pobiera dodatkowy prąd ,to nic się nie będzie złego działo.
        Instrukcja wyjąsnia że jeżdzac rzadko ,raz na 3 miesiace trzeba odbyc miniumu 30 minutową przejążdzkę aby nałądowac akumulator

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez Artur S. Zobacz posta
          pytanie jak takie postoje zniosłaby 11-stka?
          Normalnie, nic się nie stanie. 3 tygodnie postoju też nie groźne. Generalnie nie myślę o tym i nie mam problemów.

          Comment


          • #6
            Wystarczy zamontować w aucie kamerkę, która będzie miała aktywny tryb parkingowy, wtedy tydzień na postoju i mamy po aku.
            Czasami ludzie nie są świadomi, że taka opcja potrafi bardzo łatwo zeżreć cały prąd.
            Bez dodatkowego power banka lub opcjonalnego czujnika radarowego często są dramaty i zwalanie winy na akumulatory.

            Comment


            • #7
              Mój zimą stał po 3 tygodnie i bez problemu wszystko startowało.. moim zdaniem tutaj problem z odpaleniem nie istnieje.. Akumulator normalnie trzeba naładować raz na rok jak w każdym innym aucie.
              Moja łódka Civic..
              Mój "klekocik" Ceed..
              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
              Coś na temat olejów..

              Comment

              Working...
              X