Cześć,
na jednym z forów natknąłem się na ciekawy wątek poruszający problem odpalania hybryd po 10-14 dniach postoju. Szczerze mówiąc nie zdawałem sobie sprawy, że hybrydy są (podobno) bardziej podatne na rozładowanie aku niż tradycyjne spalinówki, ale przypadkowo na YT widziałem test Toyoty (chyba nowej corolli cross ale nie mogę go teraz namierzyć) gdzie jako typową wadę wymieniono właśnie rozładowujący się akumulator.
Aktualnie jeżdżę civicem X który użytkuje dosyć nieregularnie, tj. trafiają się okresy gdy jeżdżę codziennie robiąc ok 30km. Jednak stosunkowo często jest i tak, że samochód stoi w garażu np. tydzień a nawet dwa po czym w jeden dzień robię trasę 100-200km i znowu kilka dni postoju. Jak do tej pory nigdy nie miałem problemu z odpalaniem auta, pytanie jak takie postoje zniosłaby 11-stka? Macie jakieś doświadczenie w tym temacie?
p.s. link do wspomnianego wątku na forum:
https://forum.autokacik.pl/topic/533...pali/#comments
Z góry THX i pzdr - Artur S.
na jednym z forów natknąłem się na ciekawy wątek poruszający problem odpalania hybryd po 10-14 dniach postoju. Szczerze mówiąc nie zdawałem sobie sprawy, że hybrydy są (podobno) bardziej podatne na rozładowanie aku niż tradycyjne spalinówki, ale przypadkowo na YT widziałem test Toyoty (chyba nowej corolli cross ale nie mogę go teraz namierzyć) gdzie jako typową wadę wymieniono właśnie rozładowujący się akumulator.
Aktualnie jeżdżę civicem X który użytkuje dosyć nieregularnie, tj. trafiają się okresy gdy jeżdżę codziennie robiąc ok 30km. Jednak stosunkowo często jest i tak, że samochód stoi w garażu np. tydzień a nawet dwa po czym w jeden dzień robię trasę 100-200km i znowu kilka dni postoju. Jak do tej pory nigdy nie miałem problemu z odpalaniem auta, pytanie jak takie postoje zniosłaby 11-stka? Macie jakieś doświadczenie w tym temacie?
p.s. link do wspomnianego wątku na forum:
https://forum.autokacik.pl/topic/533...pali/#comments
Z góry THX i pzdr - Artur S.
Comment