Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Czy wady Xgen są też w XI?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Czy wady Xgen są też w XI?

    Cześć,
    od jakiegoś czasu myślę o zamianie rewelacyjnej skądinąd X gen na coś innego. Jednym z branych pod uwagę aut jest civic XI i dlatego mam parę pytań do użytkowników miłościwie nam panującej generacji w kontekście wad jakie posiada poprzedniczka:

    1. Jak w XI działa system automatycznej zmiany świateł "długie/krótkie"? W IX działało to bardzo dobrze, natomiast niestety w X jak dla mnie system jest bezużyteczny - za późno zmienia światła z długich na krótkie. Sądzę, że to wina kamer - honda poszła w tandetną taniochę i stąd takie a nie inne działanie systemu zmiany świateł. Pytanie czy w XI zostało to poprawione?

    2. Jak w XI działa klimatyzacja? w X nie ma tragedii tj. wnętrze da się schłodzić do względnie komfortowej temperatury, ale po pierwsze chwilę to trwa, a po drugie nie ma mowy o "komfortowym zimnie" a raczej "komfortowym cieple";

    3. Jak się "żyje" z dźwiękowym systemem informującym o przekroczeniu dopuszczalnej prędkości? Z tego co wiem nie został on "zrootowany" np. przez "honda hack" i dźwięk trzeba wyłączać po każdym uruchomieniu auta... Pytanie czy przy dłuższej eksploatacji głownie w ruchu miejskim ten gówniany system jest bardzo uciążliwy czy też da się z nim żyć. Wiem, że to pytanie wyjątkowo o subiektywne odczucia, ale właśnie takie mnie interesują bo jako kierowca "starej daty" jestem wyczulony na robienie ze mnie idioty przez jeszcze większych idiotów

    4. Czy "kick-down" np. w trakcie wyprzedzania daje zwłokę zanim auto zacznie jechać, czy też reaguje momentalnie? Genialnym przykładem jak NIE POWINIEN działać "kick-down" jest Skoda którą miałem przyjemność (?) się przejechać. Podczas jazd próbnych Karoq 1.5 DSG mijało literalnie od 2 do 3 sec zanim po kick-downie auto zaczynało jechać - dla mnie dramat. Pytanie czy w 11-tce jest tak samo, czy jednak reaguje na pedał gazu od razu? Dodam tylko, że w X redukując bieg na co najmniej 3-kę (mam manuala) i wciskając gaz do dechy efekt jest natychmiastowy i subiektywnie - zajebisty!

    Z góry THX i pzdr - Artur S.

  • #2
    pkt 1. działa wszystko dobrze wg mnie ale nie mam odniesienia do 9 i 10 gen
    pkt 2. klima działa ewidentnie lepiej niż w 10gen i na pewno szybciej schładza wnętrze już po starcie
    pkt 4. opowiem tylko w odniesieniu do 1.5T (ehev ma na pewno inaczej) CVT działa jak w 10 gen wg mnie lepiej niż skoda
    Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
    Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

    Comment


    • #3
      Ad4. Zrodlem napedu jest silnik elektryczny wiec na czym mialby polegac kick-down?

      Auto ma natychmiastowa reakcje na gaz. Imo pierwsze kilkadziesiat metrów ze startu zatrzymanego jest dynamiczniejsze niz moj TypeR
      Last edited by filipfm; 22-12-2024, 21:21.

      Comment


      • #4
        Ad 1. Na drogach krajowych nie przypominam sobie, żeby ktokolwiek błysnął z naprzeciwka, że go oślepia. Czasami jest chwila zwłoki jeśli ktoś wyjeżdża z zakrętu. W IX gen zdarzało się, ale to z winy tych drugich, bo mieli zdecydowanie źle ustawione światła, skierowane za nisko. Na autostradach i drogach ekspresowych rozdzielonych barierką lub niskimi krzewami, które zasłaniają światła jadących z naprzeciwka ciężarówek, to oślepia wyżej siedzących kierowców, ale tu raczej inne marki też nie dają rady. Wtedy jadę na mijania lub ręcznie przełączam.

        Ad 2. Moim zdaniem klima daje radę. Praktycznie cały czas mam w trybie auto. Dosyć szybko schładza i w trasach w upale to nawet podnoszę temperaturę, żeby później nie było problemów zdrowotnych. Za to zimą jest ciekawiej. O ile jeżdżąc po mieście temp. mam stale ustawioną na 20 stopni i szybko nagrzewa, to w trasie podnoszę do 22-23, bo jest zdecydowanie za chłodno.

        Ad3. Mam wersję z 2022 bez tego systemu, nie podpowiem.

        Ad 4. Porównam do IX gen. Tutaj jak depniesz to od razu „idzie” i do tego przede wszystkim bez tego wycia silnika. Do 140 to przy tej mocy nie ma się czego doczepić. Dla mnie jest rewelacyjnie. Zawalidrogą nie będziesz. W mieście będziesz używał do 30% mocy i spokojnie w ciszy większości odjedziesz spod świateł.

        Comment


        • #5
          Ad3. Dla mnie ten system nie przeszkadza, coś tam słychać, takie ciche sygnały dźwiękowe, ale moim zdaniem to nie jest jakoś mocno irytujące.. dla mnie nawet dobre, bo jak przekroczysz prędkość nieświadomie to przynajmniej zaraz o tym się dowiesz..

          Ad4. Samochód jest bardzo dynamiczny, u mnie do setki wyszło 7,2sek. czasy 60-100, 80-120 poniżej 5sek.. w moim wątku są pomiary. Tak jak blata napisał, do 140km/h rakieta, nie ma sobie równych. Jeżdżąc po mieście między autami mam wrażenie, że jeżdżę miedzy żółwiami, a ja jestem zającem..
          Last edited by Grzechu; 22-12-2024, 21:37.
          Moja łódka Civic..
          Mój "klekocik" Ceed..
          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
          Coś na temat olejów..

          Comment


          • #6
            Civic XI w wersji 1.5t rewelacja banan na twarzy jeszcze tylko chip do 220KM i lejce w dłonie ....Jest coś czego nie umiem skalibrować w ustawieniach....Jedynym minusem jazdy jaki zauważam całego tego systemu kontroli asystenta rozpoznawania wszystkiego co się dzieje wokół drogi przez kamery i radary jest problem z identyfikacją pieszego który nagle wtargnie z pobocza nie widzi go poprostu algorytm chyba kuleje Honda musi to szybko poprawić może kamera podczerwieni by pomogła bardziej dla bezpieczeństwa na drodze , poznaje prawidłowo motocykle rowery osobówki dostawczaki linie poza z wyłączeniem ronda znaki ,komunikaty asystenta można ustawić dwojako świetlne albo świetlno -dźwiękowy komunikat co komu odpowiada wibracje kierownicy działają zawsze w nagłych zdarzeniach.


            Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez braxtouring Zobacz posta
              Civic XI w wersji 1.5t rewelacja banan na twarzy jeszcze tylko chip do 220KM i lejce w dłonie
              W sumie Artur nie zaznaczył czy chodzi mu o wersję hybrydową, czy o 1,5T z USA.. a to trochę zupełnie inna jazda, te dwa napędy, ale wydaje mi się, że raczej chodzi mu o hybrydę.
              Moja łódka Civic..
              Mój "klekocik" Ceed..
              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
              Coś na temat olejów..

              Comment


              • #8
                Chodziło mi o wersję PL czyli hybrydę
                Chciałem spytać o jeszcze jedną rzecz: czy w jakiejkolwiek wersji wyposażenia civica XI dźwięk silnika jest generowany przez głośniki, np. podczas przyspieszania? Kilka miesięcy temu jeździłem ZR-V i tam właśnie podczas przyspieszania miałem takie wrażenie, chociaż oczywiście głowy nie dam sobie uciąć

                Zamieszczone przez blata Zobacz posta
                Ad3. Mam wersję z 2022 bez tego systemu, nie podpowiem.
                Ale nie masz w ogóle rozpoznawania znaków, czy możesz permanentnie wyłączyć dźwiękowe powiadamianie?


                Pzdr - Artur S.

                Comment


                • #9
                  Wszystkie wersje mają dodatkowy dźwięk z głośników w trybie sport.

                  Do 2024 (jeśli się mylę to poprawcie) nie było dźwiękowego ostrzeżenia o przekroczeniu prędkości. Oczywiście znaki rozpoznaje i tylko migają jak przekroczysz

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez Artur S. Zobacz posta
                    czy w jakiejkolwiek wersji wyposażenia civica XI dźwięk silnika jest generowany przez głośniki, np. podczas przyspieszania?
                    Dźwięk jest generowany normalnie przez silnik spalinowy, jak ciśniesz do 100% mocy to spaliniak wkręca się prawie do 6tys. obr./min. robi tak zwaną symulacje zmiany biegów, czyli wkręca się, po chwili odpuszcza i znowu wkręca się, coś jak w motocyklu - dosyć ciekawa sprawa, dźwięk z głośników jest dodatkowo emitowany tylko w trybie sport jest wtedy głośniej w aucie niż w trybie normal i econom - właśnie przez ten głośnik

                    Zamieszczone przez Artur S. Zobacz posta
                    czy możesz permanentnie wyłączyć dźwiękowe powiadamianie?
                    W ogóle tym się nie przejmuj, ja na to nawet nie zwracam uwagi, w ogóle mi ten system nie przeszkadza, a w razie czego można go szybko wyłączyć paroma kliknięciami przyciskami na kierownicy. Idź może po prostu na jazdę próbną i zobaczysz jak to wygląda i czy Ciebie będzie to irytować, bo każdy może mieć inne odczucia.
                    Last edited by Grzechu; 24-12-2024, 07:48.
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • #11
                      Moduł generowania dźwięku znajduje się ukryty między schowkiem a panelem klimatyzacji można go dezaktywować należy odszukać bezpiecznik w komorze silnika pierwszy z lewej od dołu skrzynki patrząc wyjąć go wypiąć wtyczkę modułu uruchomić bez zozruchu wtedy koduje błąd wpiąć ponownie bezpiecznik ale już bez modułu i powtórzyć procedurę rozruchu kodując ponownie ECU ,moduł zostaje pominięty jego działanie jest wyłączone i gotowe .


                      Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

                      Comment


                      • #12
                        A czy system automatycznych świateł drogowych da się wyłączyć na stałe gdzieś z menu?
                        Czy tylko poprzez przełączenie z auto na mijania?

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez szybkowar Zobacz posta
                          A czy system automatycznych świateł drogowych da się wyłączyć na stałe gdzieś z menu?
                          Tak, można to wyłączyć, widziałem gdzieś opcję w menu ustawień auta. Jak na moje oko ten system "jakoś tam" działa, ale niestety czasem się gubi.. czasem włącza światła za późno i na odwrót czyli wyłącza też za późno.. czasem trzeba pomóc mu manualnie
                          Moja łódka Civic..
                          Mój "klekocik" Ceed..
                          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                          Coś na temat olejów..

                          Comment


                          • #14
                            Mam wyłączony na stałe jeżdżę głównie po mieście i potrafi się włączyć bez sensu więc nie używam

                            Comment


                            • #15
                              U mnie w wersji advance światła działają znakomicie. Czasy reakcji, doświetlanie, widoczność.

                              Comment

                              Working...
                              X