Cześć,
od jakiegoś czasu myślę o zamianie rewelacyjnej skądinąd X gen na coś innego. Jednym z branych pod uwagę aut jest civic XI i dlatego mam parę pytań do użytkowników miłościwie nam panującej generacji w kontekście wad jakie posiada poprzedniczka:
1. Jak w XI działa system automatycznej zmiany świateł "długie/krótkie"? W IX działało to bardzo dobrze, natomiast niestety w X jak dla mnie system jest bezużyteczny - za późno zmienia światła z długich na krótkie. Sądzę, że to wina kamer - honda poszła w tandetną taniochę i stąd takie a nie inne działanie systemu zmiany świateł. Pytanie czy w XI zostało to poprawione?
2. Jak w XI działa klimatyzacja? w X nie ma tragedii tj. wnętrze da się schłodzić do względnie komfortowej temperatury, ale po pierwsze chwilę to trwa, a po drugie nie ma mowy o "komfortowym zimnie" a raczej "komfortowym cieple";
3. Jak się "żyje" z dźwiękowym systemem informującym o przekroczeniu dopuszczalnej prędkości? Z tego co wiem nie został on "zrootowany" np. przez "honda hack" i dźwięk trzeba wyłączać po każdym uruchomieniu auta... Pytanie czy przy dłuższej eksploatacji głownie w ruchu miejskim ten gówniany system jest bardzo uciążliwy czy też da się z nim żyć. Wiem, że to pytanie wyjątkowo o subiektywne odczucia, ale właśnie takie mnie interesują bo jako kierowca "starej daty" jestem wyczulony na robienie ze mnie idioty przez jeszcze większych idiotów
4. Czy "kick-down" np. w trakcie wyprzedzania daje zwłokę zanim auto zacznie jechać, czy też reaguje momentalnie? Genialnym przykładem jak NIE POWINIEN działać "kick-down" jest Skoda którą miałem przyjemność (?) się przejechać. Podczas jazd próbnych Karoq 1.5 DSG mijało literalnie od 2 do 3 sec zanim po kick-downie auto zaczynało jechać - dla mnie dramat. Pytanie czy w 11-tce jest tak samo, czy jednak reaguje na pedał gazu od razu? Dodam tylko, że w X redukując bieg na co najmniej 3-kę (mam manuala) i wciskając gaz do dechy efekt jest natychmiastowy i subiektywnie - zajebisty!
Z góry THX i pzdr - Artur S.
od jakiegoś czasu myślę o zamianie rewelacyjnej skądinąd X gen na coś innego. Jednym z branych pod uwagę aut jest civic XI i dlatego mam parę pytań do użytkowników miłościwie nam panującej generacji w kontekście wad jakie posiada poprzedniczka:
1. Jak w XI działa system automatycznej zmiany świateł "długie/krótkie"? W IX działało to bardzo dobrze, natomiast niestety w X jak dla mnie system jest bezużyteczny - za późno zmienia światła z długich na krótkie. Sądzę, że to wina kamer - honda poszła w tandetną taniochę i stąd takie a nie inne działanie systemu zmiany świateł. Pytanie czy w XI zostało to poprawione?
2. Jak w XI działa klimatyzacja? w X nie ma tragedii tj. wnętrze da się schłodzić do względnie komfortowej temperatury, ale po pierwsze chwilę to trwa, a po drugie nie ma mowy o "komfortowym zimnie" a raczej "komfortowym cieple";
3. Jak się "żyje" z dźwiękowym systemem informującym o przekroczeniu dopuszczalnej prędkości? Z tego co wiem nie został on "zrootowany" np. przez "honda hack" i dźwięk trzeba wyłączać po każdym uruchomieniu auta... Pytanie czy przy dłuższej eksploatacji głownie w ruchu miejskim ten gówniany system jest bardzo uciążliwy czy też da się z nim żyć. Wiem, że to pytanie wyjątkowo o subiektywne odczucia, ale właśnie takie mnie interesują bo jako kierowca "starej daty" jestem wyczulony na robienie ze mnie idioty przez jeszcze większych idiotów

4. Czy "kick-down" np. w trakcie wyprzedzania daje zwłokę zanim auto zacznie jechać, czy też reaguje momentalnie? Genialnym przykładem jak NIE POWINIEN działać "kick-down" jest Skoda którą miałem przyjemność (?) się przejechać. Podczas jazd próbnych Karoq 1.5 DSG mijało literalnie od 2 do 3 sec zanim po kick-downie auto zaczynało jechać - dla mnie dramat. Pytanie czy w 11-tce jest tak samo, czy jednak reaguje na pedał gazu od razu? Dodam tylko, że w X redukując bieg na co najmniej 3-kę (mam manuala) i wciskając gaz do dechy efekt jest natychmiastowy i subiektywnie - zajebisty!

Z góry THX i pzdr - Artur S.
Comment