Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Podwozie i zabezpieczenie.....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
    A co ma płyta do tego ?
    No absolutnie nic nie ma. Wtrąciłem to pytanie tak po za tematem korozyjnym. Bo patrząc od spodu pewne elementy są podobne i w bagażniku też jest podobny kształt.

    Comment


    • #17
      Civic x g. jest pierwszym autem z wielu posiadanych wcześniej hond, ktore oddaliśmy do zabezpieczenia podwozia, lekka korozja podwozia byla ale nic specjalnego wedle warsztatu.Myślę, ze nie zaszkodzi.

      Comment


      • #18
        Mam pytanie:
        Czy komuś kto nie wykonał konserwacji podwozia kiedykolwiek sypnęło się podwozie, tak że w trakcie badania technicznego został odebrany dowód rejestracyjny?

        Comment


        • #19
          nie ma takiej opcji, w 15 letnich pojazdach tylne nadkola w 20 letnich progi dopiero się dziurawią, ale to zależy ile po autostradach solnych jeździło auto. Tyle to chyba tylko 1% ma zamiar trzymać to auto.
          Last edited by maciej_mariusz; 07-11-2022, 19:21.

          Comment


          • #20
            są filmiki na you tube to jeden z nich https://www.youtube.com/watch?v=WPtMjuaSQME , serwis twierdzi że konserwacja jest lepsza jak w 10gen ale uważają że lepiej dać nowe auto do zabezpieczenia antykorozyjnego podali nawet firmę do której kiedyś sami wozili na życzenie klienta http://waxoyl.pl/ ale jest dużo więcej specjalistów trzeba jednak poczytać opinie i wybrać najlepszą.

            Comment


            • #21
              Zamieszczone przez IGNACJOSZ Zobacz posta
              są filmiki na you tube to jeden z nich https://www.youtube.com/watch?v=WPtMjuaSQME ,
              Patrząc na ten filmik widzę, że honda coraz bardziej rozkochuje się w tych matach. Pewnie dlatego, że pełnią też funkcję wygłuszania. W X były tylko na nadkolach a w XI już są też na podłodze. Mnie się to nie podoba - one trzymają dłużej wilgoć niż plastik. Ciekawe, czy po dłuższym użytkowaniu nie bedą generować nadmiernej korozji...
              Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
              Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

              Comment


              • #22
                w IX też są takie maty i dobrze się sprawdzają, odcinają cały ten syf z drogi od podłogi. Jedyna wada, tak jak napisałeś, trzymają długo wilgoć, temu po deszczu lepiej nie chować auta do garażu, poczekać aż wyschną.
                Moja łódka Civic..
                Mój "klekocik" Ceed..
                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                Coś na temat olejów..

                Comment


                • #23
                  jak zamawiałem XI popytałem w salonie o konserwację podwozia i usłyszałem ze kiedyś po dostawie od producenta wozili lawetą na życzenie klienta do firmy która robi to profesjonalnie również w profilach zamkniętych potem raz w roku jedzie się na przegląd który kosztuje ok 200 pln od X generacji tego nie robią nawet na życzenie o dziwo robią nadwozie czyli mocno rozpowszechnioną ceramikę i kosztuje to około 4000 na początek zrobili firmowego HRV i chcą zobaczyć jak długo trzyma aby klienci nie przychodzili z reklamacjami pogadałem z człowiekiem który tym się zajmuje i stwierdził że wystarczającą ochronę bez przepłacania dają woski twarde i różne quick detailery firmy soft 99 myślę że kasę z ceramiki raczej wydam na podwozie w firmie freshgarage.pl czy to dobra firma nie wiem ale koszt konserwacji nowego auta to 1800 pln więc chyba warto.

                  Comment


                  • #24
                    Ja zrobiłem zabezpieczenie podwozia i profili zamkniętych woskiem oraz zabezpieczenie lakieru powłoką polimerową + oklejenie przodu auta folią. Wszystko to kosztowało mnie chyba 14 tys. Zobaczymy po czasie jak się to sprawdziło.

                    Comment


                    • #25
                      Ja również robiłem konserwację swojej x-gen. Robiłem dosłownie wszystko rozebranie podwozia co do śrubki, demontaż baku, wszystko w sumie prócz silnika. Nowe mastyki, bo fabrycznych niestety brak. Gruntowne zabezpieczenia podwozia. Same rozebranie i złożenie trochę trwa, ale ostatnio robiłem sobie oględziny i podwozie bez zmian jak nowe. A tak wyglądała gola podloga mojego civica
                      Visit this link to download: IMG-20220916-WA0006.jpg

                      Comment


                      • #26
                        Zamieszczone przez Michal_honda Zobacz posta
                        Ja również robiłem konserwację swojej x-gen. Robiłem dosłownie wszystko rozebranie podwozia co do śrubki, demontaż baku, wszystko w sumie prócz silnika. Nowe mastyki, bo fabrycznych niestety brak. Gruntowne zabezpieczenia podwozia. Same rozebranie i złożenie trochę trwa, ale ostatnio robiłem sobie oględziny i podwozie bez zmian jak nowe. A tak wyglądała gola podloga mojego civica
                        https://files.fm/u/e6w4dsfwa
                        Ja się zastanawiam, co zrobi w nowym samochodzie (podkreślam: nowym) więcej szkody w krótszym czasie: trochę rdzy, czy naruszenie wszystkich łączeń?

                        Comment


                        • #27
                          Jak robić dobrą, profesjonalną konserwę (a nie jakieś baranki) to zdecydowanie w nowym aucie.
                          Potem jak się ruda rozgości to już dużo trudniej ją wyprosić. Można drzeć do gołej blachy ale i tak bez gwarancji czy ta cholera nie przyczaiła się gdzieś w kąciku

                          To w sumie kwestia kalkulacji jak długo pojazd zostanie z nami.

                          Comment


                          • #28
                            Zamieszczone przez Pete Zobacz posta
                            To w sumie kwestia kalkulacji jak długo pojazd zostanie z nami.
                            No właśnie, gdyby Honda po 3 latach znikała, to warto ryzykować rozbieranie i płacić za tu gruby hajs. Ale przecież tak nie jest. Więc samochód szybciej się znudzi niż zardzewieje i niech o takie rzeczy martwi się drugi/trzeci właściciel.

                            I moim zdaniem, nawet profesjonalna robota, pogorszy tą fabryczną, choćby z racji ruszenia czegoś (w sensie: jak się śrubki nie odkręca to trzyma, ale jak się odkręci to już trzyma gorzej).

                            Dlatego też dla mnie skórka nie warta wyprawki.

                            Comment


                            • #29
                              Zamieszczone przez dzozew4 Zobacz posta
                              Więc samochód szybciej się znudzi niż zardzewieje i niech o takie rzeczy martwi się drugi/trzeci właściciel.
                              mam taki sam tok myślenia... oczywiście, ktoś (potencjalny nabywca następny) może byc niezadowolony z takiego stanu rzeczy ale... mam to w nosie... wystarczy, że dbam ponadprzeciętnie (zapobiegawczo i skrócone interwały) o oleje, skrzynie, hamulce, zawieszenie, rozrząd itd.
                              Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
                              Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

                              Comment


                              • #30
                                Dokładnie każdy dba o swoje auto na swój sposób. Ja osobiście jestem zwolennikiem konserwacji, ale mam tu na myśli o profesjonalnym podejściu do sprawy. Tu macie zdjęcie civica 2020r. z krajowego salonu. Jest to tylna część na wysokości amortyzatorów. Auto skończone w tamtym tygodniu i już pierwsze dość zaawansowane zmiany bo po oczyszczeniu dziury na fabrycznych łączeniach.
                                Po zdjęciu osłony:
                                Visit this link to download: IMG-20220916-WA0013.jpg

                                Po wstępnym oczyszczeniu:
                                Visit this link to download: IMG-20220916-WA0023.jpg
                                Last edited by Michal_honda; 12-02-2023, 14:35.

                                Comment

                                Working...
                                X