Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Adaptacyjny zawias a jazda po dużych nierównościach

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Adaptacyjny zawias a jazda po dużych nierównościach

    Wczoraj miałem do przejechania kilkaset metrów polnej drogi i nierówności na niej były tak duże, że po chwili zawróciłem w obawie o przedni zderzak. Wieczorem nasunęło mi się natomiast takie przemyślenie: Czy teoretycznie na takiej drodze nie należałoby włączać "sportowego" trybu? Kieruję się tutaj logiką, że słabsze tłumienie to mniejszy skok amortyzatora, a zatem zderzak nie schodzi aż tak nisko jak w trybie "normalnym". A może ta logika jest nietrafiona? Co myślicie?
    Sartek

    Były: Honda Civic Type-S Plus 1.8 MT 2010 (VIII gen); Honda CR-V 2.0 MT Lifestyle 2013 (IV gen)
    Jest: Honda Civic 1.5T MT Sport Plus 2018 (X gen)

  • #2
    Wydaje mi się, że dobrze myślisz. Podobnie jak przy szybszej jeździe w łuku nadwozie mniej się przechyla.
    Moja Honda
    https://www.civicforum.pl/showthread...044#post351044

    Comment


    • #3
      Hej da sie w serwisie regulowac te amorki? Mi na trybie normal jezdzi przy wiekszych nierownosciach jak woz drabiniasty oczekiwalem troche wiekszej wygody i wydaje mi sie ze w executive jakos lepiej wybieral nierownosci niz w moim S+

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez radex99 Zobacz posta
        Hej da sie w serwisie regulowac te amorki? Mi na trybie normal jezdzi przy wiekszych nierownosciach jak woz drabiniasty oczekiwalem troche wiekszej wygody i wydaje mi sie ze w executive jakos lepiej wybieral nierownosci niz w moim S+
        Nie ma możliwości regulacji amortyzatorów poza przełączaniem w tryb dynamiczny/normalny przyciskiem.

        Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
          Nie ma możliwości regulacji amortyzatorów poza przełączaniem w tryb dynamiczny/normalny przyciskiem.

          Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

          Hmmm ja to bym jeszcze sprawdzil przez HDS czy istnieje taka opcja. Wbrew pozorom jest tam pare ciekawych funkcji do edycji.
          4SALE: Bluespark Pro+Boost-Pigyback/chip

          If u want 2 play u got 2 pay, performance doesn't come cheap.
          Its better to have it and not need it, then need it and not have it.


          Chcesz podłączyć wideorejestrator w 8/9gen Civic? Nie wiesz gdzie się wpiąć? potrzebujesz wtyczkę akcesoryjną info TUTAJ

          Comment


          • #6
            HDS? w connect sprawdzic? Bardziej pytalem czy jest opcja aby to w serwisie ustawili skoro tam tylko natezenie tym steruje to moze mozna na wyzsze dac

            Comment


            • #7
              HDS to jest interface do podłączenia kompa z komputerem w aucie
              Jeśli "W trybie 'Normal' prąd podawany do amortyzatorów waha się w zakresie 0.4A do 0.8A, w trybie 'Dynamic' - 0.8A do 1.6A." to podejrzewam, że innych ustawień nie ma.
              Moja Honda
              https://www.civicforum.pl/showthread...044#post351044

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez malina84 Zobacz posta
                HDS to jest interface do podłączenia kompa z komputerem w aucie
                Jeśli "W trybie 'Normal' prąd podawany do amortyzatorów waha się w zakresie 0.4A do 0.8A, w trybie 'Dynamic' - 0.8A do 1.6A." to podejrzewam, że innych ustawień nie ma.

                Pytanie wlasnie czy sie waha czy jednak mozna ustawic recznie 0.4 zamiast np 0.7 i auto bedzie mieksze w trybie normal

                Comment


                • #9
                  Czyli krótko mówiąc poza mną nikt nie narzeka na komfort w civicu? Najgorzej przy większych prędkościach 150 jak są poprzeczne nierówności. Skacze człowiek góra dół góra dol? Moze powinienem skoczyć z tym do ASO ?
                  Moje poprzednie auto zdecydowanie lepiej sobie radzilo tak bardzo nie skakałem a nawet w Fabii mojejzonki nie ma aż tak dziwnych efektów jakby amortyzator nie nadążał . Ale miałem luz na fotelu też . Mowa o mondeo MK3.
                  Last edited by radex99; 11-10-2019, 13:49.

                  Comment


                  • #10
                    Civici są niestety mało komfortowe.. Mojej siostry Corsa D jest bardziej komfortowa na dziurach niż moja IX
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez radex99 Zobacz posta
                      Czyli krótko mówiąc poza mną nikt nie narzeka na komfort w civicu? Najgorzej przy większych prędkościach 150 jak są poprzeczne nierówności. Skacze człowiek góra dół góra dol? Moze powinienem skoczyć z tym do ASO ?
                      Moje poprzednie auto zdecydowanie lepiej sobie radzilo tak bardzo nie skakałem a nawet w Fabii mojejzonki nie ma aż tak dziwnych efektów jakby amortyzator nie nadążał . Ale miałem luz na fotelu też . Mowa o mondeo MK3.
                      ja z "włączonym guzikiem" potrafię na autostradzie wpaść w efekt ping-ponga ("ciut" ponad 140 km/h), trzeba wyhamować do kolo 100 km/h i wyłączyć guzik żeby się uspokoiło...

                      Comment


                      • #12
                        No u mnie bez guzika tak jest. Gdyby tylko na guziki to bym nie pisał Wiadomo nazywa się dynamiczny

                        Comment


                        • #13
                          A czy cena amortyzatora przy takim zawieszeniu adapcyjnym różni się od ceny amortyzatora przy zwykłym zawieszeniu?

                          Comment


                          • #14
                            Proszę bardzo.
                            Witajcie, W mega-wątku zakupowym dotyczącym X-gena (https://www.civicforum.pl/showthread.php/46417-Nowy-Civic-X-generacji-zakup-zalety-i-wady-alternatywy-rynkowe) zadano kilka pytań o system adaptacyjnych amortyzatorów. Poniżej postaram się w kilkunastu zdaniach przedstawić mechanizm działania tej technologii. Trochę historii: system ADS (Adaptative Damper System, adaptacyjny system tłumienia) w Hondzie Civic pojawił się w 2014 roku wraz z wersją nadwoziową Tourer. Był to uproszczony
                            Moja Honda
                            https://www.civicforum.pl/showthread...044#post351044

                            Comment


                            • #15
                              Zamieszczone przez fetorman Zobacz posta
                              Hmmm bych ještě zkontrolovat HDS, pokud existuje taková možnost. Na rozdíl od vzhledu existuje několik zajímavých funkcí, které lze upravit.
                              Czy możesz napisać, co można ustawić za pomocą HDS? Dziękuję Ci?

                              Comment

                              Working...
                              X