Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wymiana klocków hamulcowych TYŁ z obsługą HDS Honda X

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Witam,
    U mnie po wymianie klocków z tyłu (civic X 2017) jest efekt że po 5-10 km zaczynają mi klocki piszczeć.
    Dziwne jest to że jak nacisnę lekko hamulec albo jadę zygzakiem to przestaje piszczeć
    Jak dotykam kola z tyłu koło śrub to oba kola z tyłu gorące z przodu letnie

    Comment


    • #47
      klocki są nowe i są bardzo blisko tarczy i mogą minimalnie ocierać i powstają drgania - co słyszysz jako piszczenie, gdy jedziesz slalomem to klocki nieco więcej odstają od tarczy i jest cisza. Kwestią też ważną jest jakie klocki dobrałeś? (materiał cierny). Do tego rozumiem że tarcze zostały te co były. To wszystko razem do kupy "nakłada" się na taki efekt. Tarcza mimo że dobra (dlatego została) jest wytarta i nie tworzy idealnie równoległej płaszczyzny przylegania do płaszczyzny klocka tylko płaszczyzna klocka nowego jest minimalnie pod katem do płaszczyzny tarczy - dotykając jej rantem robi pisk. Wystarczy że dotkniesz pedału hamulca lub zmieni się siła odśrodkowa jak to robisz w zakręcie.
      Z czasem to zniknie, jak się wytrze nieco rant klocka który minimalnie dotyka tarczy którą po prostu nieco rozgrzewa. Oczywiście kontroluj to bo gorące to nie może być tak że nie idzie dłoni przyłożyć.
      Kwestia też taka czy przy wymianie klocków mechanik czyścił i smarował zaciski - jest to kluczowe! oraz to czy zostały wywalone specjalne blaszki kompensujące drgania klocka?
      Generalnie spotykam się z tym bardzo często że mechanik wstawia nowe klocki ... i tyle. Potem wszystko piszczy.
      Czyszczenia brak, smarowania brak, blaszek kompensacyjnych brak (no chyba że ich fabrycznie nie było?) = problemy.
      Zerknij na foto na początku tematu.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #49
        Potwierdzam że warto ja w tamtym roku wymieniałem sam klocki z przodu według tych informacji i wszystko OK

        Comment


        • #50
          Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
          Serwisówka mówi tak:

          Without using the HDS
          1. Remove the electric parking brake actuator.
          2. Using an E11 TORX socket, turn the spindle (A) clockwise
          until it comes to a lock.

          [ATTACH=CONFIG]53739[/ATTACH]

          dopiero później demontujemy wszystko i wciskamy tłoczek. To po prostu ręczne cofnięcie silniczka zamiast komputerem.

          Następnie po złożeniu serwisówka mówi tak:

          Without using the HDS
          1. Install the electric parking brake actuator.
          2. Turn the vehicle to the ON mode.
          3. Apply the parking brake, then release the parking brake.
          4. Turn the vehicle to the OFF (LOCK) mode.
          Wymieniłem tylne klocki na ATE, bez użycia HDS według podanej instrukcji wszystko działa dobrze, największym problemem mimo podanych wskazówek od kolegów było wypięcie wtyczki od silniczka, czyszczenie i smarowanie według strony youtube ATE powyżej, sprowadzone już rocznym użytkowaniem po wymianie z przodu, podsumowując jeśli ktoś wymieniał sam z przodu to poradzi sobie z tyłem stosując wskazówki kolegów. Informacyjnie w ASO wymiana z klockami 700zł
          Last edited by cezar5s; 18-07-2024, 09:43.

          Comment


          • #51
            Zamieszczone przez cezar5s Zobacz posta
            największym problemem mimo podanych wskazówek od kolegów było wypięcie wtyczki od silniczka,
            też - jak pisałem wcześniej - najwięcej kłopotu z tym miałem
            Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
            Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

            Comment

            Working...
            X