Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wymiana klocków hamulcowych TYŁ z obsługą HDS Honda X

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Wymiana klocków hamulcowych TYŁ z obsługą HDS Honda X

    Jak już niektórzy wiedzą elektryczny hamulec ręczny wiąże się z trochę inną obsługą tylnych zacisków hamulcowych przy naprawach. Jeden kolega na forum już doświadczył problemów po "standardowej" wymianie klocków.
    Żeby więcej się to nie powtórzyło postanowiłem zrobić małą fotorelację z wymiany klocków z tyłu łącznie z obsługą HDS dla osób, które same chcą sobie podłubać przy aucie.
    Zaznaczam, że żadnym fotografem nie jestem więc jak coś na fotkach będzie niejasne to proszę pisać - wytłumaćzę .

    Zaczynamy:

    1. Auto musi zostać na biegu oraz z WYŁĄCZONYM hamulcem postojowym tak więc dla bezpieczeństwa podkładamy coś pod przednie koło:
    20200716_174303.jpg

    2. Luzujemy śruby od koła:
    20200716_174427.jpg

    3. Podnosimy autko - używam żaby niskoprofilowej. W obniżonym VIII gen też dawała radę wjechać bez problemu:
    20200716_174819.jpg

    4. No i ukazuje nam się wbrew pozorom normalny zacisk na pierwszy rzut oka:
    20200716_175045.jpg20200716_175042.jpg

    5. Przechodzimy do HDS i wybieramy po kolei:

    > systemy Honda
    20200716_180412.jpg

    > ABS/VSA
    20200716_180429.jpg

    >Regulacja
    20200716_180453.jpg

    >Tryb przeglądowy dla klocków hamulcowych
    20200716_180510.jpg

    >Wprowadzić tryb przeglądowy
    20200716_180518.jpg20200716_180526.jpg

    Teraz słychać jak silniczki przy zaciskach pracują a następnie pokaże nam się komunikat:
    20200716_180546.jpg

    Po tych zabiegach wracamy do naszego zacisku i operacja staje się taka sama jak w każdym aucie czyli:

    6. Odpinamy kostkę od silniczka hamulca postojowego - tylko dlatego, że kabel jest krótki i jest ryzyko jego naderwania przy odkładaniu zacisku na bok.
    20200716_181230.jpg20200716_175125.jpg


    Ciąg dalszy w 2 poście - ilość załączników ograniczona
    Załączone pliki

  • #2
    7. Ściągamy zaślepki plastikowe z prowadnic/pinów:
    20200716_181246.jpg20200716_181242.jpg

    8.Odkręcamy piny - Imbus "7":
    20200716_181342.jpg20200716_181918.jpg

    9. Piny wrzucamy do pojemnika z np. benzyną ekstrakcyjną aby stary smar się rozpuścił:
    20200716_182005.jpg

    10. Wyciągamy drut zabezpieczający i ściągamy zacisk:
    20200716_182043.jpg20200716_182027.jpg

    11. Czyścimy wszelkie miejsca styku klocków z jarzmem jak najdokładniej. Dodatkowo myjemy stary smar w osłonkach pinów:

    20200716_182826.jpg20200716_183915.jpg20200716_183223.jpg

    12. Smarujemy CIENKĄ warstwą odpowiedniego smaru jarzmo oraz elementy klocka hamulcowego które opiera się na jarzmie.
    Tutaj szkoły są dwie - jedni smarują drudzy nie. Ja smaruje zawsze wszystkie hamulce jakie robię i nie mam problemów.
    20200716_184042.jpg20200716_184258.jpg20200716_184158.jpg

    13. wyczyszczone piny smarujemy CIENKĄ warstwą odpowiedniego smaru - tutaj też są dwie szkoły:
    20200716_184710.jpg

    Comment


    • #3
      14. Wciskamy tłoczek zacisku - albo mamy urządzenie albo wciskamy trzonkiem od młotka np. Tłoczki są tylko wciskane, nie trzeba ich wkręcać jak w poprzednich generacjach:
      20200716_183717.jpg20200716_183534.jpg

      15. Składamy zacisk w odwrotnej kolejności i montujemy sprężynę (ja końce sprężynek delikatnie smaruję bo potrafią się zapiec w zacisku):
      20200716_185118.jpg20200716_185028.jpg

      16. Przechodzimy na drugą stronę najlepiej nie odpalając auta a w żadnym wypadku nie naciskając hamulca postojowego.

      17. Po skończonych obu stronach wracamy do HDS:
      20200716_195859.jpg20200716_195840.jpg


      A tak wyglądały moje klocki w porównaniu do nowych:
      20200716_182200.jpg



      Jako bonus - Z HDS możemy się dowiedzieć szybciej o który przegląd chodzi komputerowi:

      20200716_200315.jpg



      I to by było na tyle. Dziękuję za uwagę.

      Comment


      • #4
        A da radę na "domowego mechanika" bez interfejsu odkręcić koło i na wyłączonym hamulcu odpiąć kostkę ?
        Civic X 2.0 USA

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez rm_125 Zobacz posta
          A da radę na "domowego mechanika" bez interfejsu odkręcić koło i na wyłączonym hamulcu odpiąć kostkę ?
          Kostkę odpinasz tylko dlatego, że jest krótki kabel i odkładając zacisk na bok do czyszczenia można po prostu go urwać. Jest opcja wymiany bez HDS odkręcając cały silniczek od hamulca postojowego ale nie próbowałem jej i gwarancji nie dam.
          Też jestem "domowym mechanikiem".

          Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka

          Comment


          • #6
            a ja bym odpinał kostkę po to aby nie zablokował się hamulec.
            Na YT oglądałem sposoby gdzie podłączają prąd z akumulatora bezpośrednio pod hamulec w celu odblokowania
            Civic X 2.0 USA

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez rm_125 Zobacz posta
              a ja bym odpinał kostkę po to aby nie zablokował się hamulec.
              Na YT oglądałem sposoby gdzie podłączają prąd z akumulatora bezpośrednio pod hamulec w celu odblokowania
              Samo wyłączenie hamulca postojowego nie cofa na tyle tloczków aby je wcisnąć do wymiany klocków. Procedura komputerem kręciła silniczkiem jakieś 10 sekund w moim przypadku więc sporo go cofnęła.

              Wybór należy do ciebie. Ja bym prądu nie podał bo po co? Jak nie ma kompa to lepiej iść sposobem odkręcenia silniczka.
              Jak ma ci się zablokować hamulec? Sam z siebie bez zapłonu w aucie?

              Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
              Last edited by Paluch; 17-07-2020, 10:30.

              Comment


              • #8
                Paluch ma rację. Samo podpięcie "na krótko" nic nie da. Lepiej odpiąć silniczek (chyba na imbus jest przykręcony), ale trzeba chyba cofnąć najpierw tłoczek - gdzieś to widziałem na YT....chyba tu
                https://www.youtube.com/watch?v=rZhl7rhOojk
                part 2
                https://www.youtube.com/watch?v=SPsMx2hbAR0
                Moja Hania
                http://www.civicforum.pl/showthread....-MT-Rallye-Red

                Comment


                • #9
                  Serwisówka mówi tak:

                  Without using the HDS
                  1. Remove the electric parking brake actuator.
                  2. Using an E11 TORX socket, turn the spindle (A) clockwise
                  until it comes to a lock.

                  SILNICZEK.JPG

                  dopiero później demontujemy wszystko i wciskamy tłoczek. To po prostu ręczne cofnięcie silniczka zamiast komputerem.

                  Następnie po złożeniu serwisówka mówi tak:

                  Without using the HDS
                  1. Install the electric parking brake actuator.
                  2. Turn the vehicle to the ON mode.
                  3. Apply the parking brake, then release the parking brake.
                  4. Turn the vehicle to the OFF (LOCK) mode.

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez Paluch Zobacz posta
                    ...dopiero później demontujemy wszystko i wciskamy tłoczek. To po prostu ręczne cofnięcie silniczka zamiast komputerem. ...
                    Tak masz zupełną rację - źle napisałem powyżej! Filmik chyba powinien być pomocny dla tych co nie mają HDS-a
                    Moja Hania
                    http://www.civicforum.pl/showthread....-MT-Rallye-Red

                    Comment


                    • #11
                      Pytanie: czy klocki z Manuala to ten numer?


                      HONDA KLOCKI HAMULCOWE TYŁ HONDA CIVIC X 17-
                      43022-TGN-G02


                      System hamulcowy: ATE z akustycznym czujnikiem zużycia.

                      • HONDA
                        • CIVIC X sedan (FC_)
                          • 1.5 VTEC (FC1) 134 kW
                          • 1.6 i-DTEC (FC8) 88 kW

                        • CIVIC X liftback (FC_, FK_)
                          • 1.0 VTEC (FK6) 95 kW
                          • 1.5 VTEC (FK7) 134 kW
                          • 2.0 Type-R (FK8) 235 kW

                        • e (ZC7_)
                          • Electric Advance (ZC7) 113 kW




                      HONDA CIVIC X liftback FC_, FK_
                      1.0 VTEC 2018 - ... 126KM / 93kW - 988ccm P10A2
                      1.0 VTEC FK6 2017 - ... 129KM / 95kW - 988ccm P10A2
                      1.5 VTEC FK7 2017 - ... 182KM / 134kW - 1498ccm L15B7
                      1.6 i-DTEC FK9 2018 - ... 120KM / 88kW - 1597ccm N16A1
                      2.0 Type-R FK8 2017 - ... 320KM / 235kW - 1996ccm K20C1
                      HONDA CIVIC X sedan FC_
                      1.5 VTEC FC1 2016 - ... 182KW / 134kW - 1498ccm L15B7, L15BB
                      1.6 i-DTEC FC8 2018 - ... 120KM / 88kW - 1597ccm N16A1
                      Załączone pliki
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #12
                        Tak to ten numer.

                        Wysłane z mojego SM-G988B przy użyciu Tapatalka

                        Comment


                        • #13
                          Właśnie przygotowuję się do jutrzejszej wymiany i na tym filmiku https://youtu.be/OvxbsjjgjO4?t=406 wszystko jest bardzo wyraźnie pokazane jak ręcznie cofnąć silniczek.

                          Comment


                          • #14
                            Czy jeśli pojade do gościa i mi cofnie zaciski "ręcznego" przez kompa to da radę nie używając ręcznego wrócić do domu i wymienić sobie klocki na tyle? Czy będą jakieś przeszkody?

                            Comment


                            • #15
                              nie da rady.

                              Wysłane z mojego SM-G988B przy użyciu Tapatalka

                              Comment

                              Working...
                              X