Jak już niektórzy wiedzą elektryczny hamulec ręczny wiąże się z trochę inną obsługą tylnych zacisków hamulcowych przy naprawach. Jeden kolega na forum już doświadczył problemów po "standardowej" wymianie klocków.
Żeby więcej się to nie powtórzyło postanowiłem zrobić małą fotorelację z wymiany klocków z tyłu łącznie z obsługą HDS dla osób, które same chcą sobie podłubać przy aucie.
Zaznaczam, że żadnym fotografem nie jestem więc jak coś na fotkach będzie niejasne to proszę pisać - wytłumaćzę
.
Zaczynamy:
1. Auto musi zostać na biegu oraz z WYŁĄCZONYM hamulcem postojowym tak więc dla bezpieczeństwa podkładamy coś pod przednie koło:
20200716_174303.jpg
2. Luzujemy śruby od koła:
20200716_174427.jpg
3. Podnosimy autko - używam żaby niskoprofilowej. W obniżonym VIII gen też dawała radę wjechać bez problemu:
20200716_174819.jpg
4. No i ukazuje nam się wbrew pozorom normalny zacisk na pierwszy rzut oka:
20200716_175045.jpg20200716_175042.jpg
5. Przechodzimy do HDS i wybieramy po kolei:
> systemy Honda
20200716_180412.jpg
> ABS/VSA
20200716_180429.jpg
>Regulacja
20200716_180453.jpg
>Tryb przeglądowy dla klocków hamulcowych
20200716_180510.jpg
>Wprowadzić tryb przeglądowy
20200716_180518.jpg20200716_180526.jpg
Teraz słychać jak silniczki przy zaciskach pracują a następnie pokaże nam się komunikat:
20200716_180546.jpg
Po tych zabiegach wracamy do naszego zacisku i operacja staje się taka sama jak w każdym aucie czyli:
6. Odpinamy kostkę od silniczka hamulca postojowego - tylko dlatego, że kabel jest krótki i jest ryzyko jego naderwania przy odkładaniu zacisku na bok.
20200716_181230.jpg20200716_175125.jpg
Ciąg dalszy w 2 poście - ilość załączników ograniczona
Żeby więcej się to nie powtórzyło postanowiłem zrobić małą fotorelację z wymiany klocków z tyłu łącznie z obsługą HDS dla osób, które same chcą sobie podłubać przy aucie.
Zaznaczam, że żadnym fotografem nie jestem więc jak coś na fotkach będzie niejasne to proszę pisać - wytłumaćzę

Zaczynamy:
1. Auto musi zostać na biegu oraz z WYŁĄCZONYM hamulcem postojowym tak więc dla bezpieczeństwa podkładamy coś pod przednie koło:
20200716_174303.jpg
2. Luzujemy śruby od koła:
20200716_174427.jpg
3. Podnosimy autko - używam żaby niskoprofilowej. W obniżonym VIII gen też dawała radę wjechać bez problemu:
20200716_174819.jpg
4. No i ukazuje nam się wbrew pozorom normalny zacisk na pierwszy rzut oka:
20200716_175045.jpg20200716_175042.jpg
5. Przechodzimy do HDS i wybieramy po kolei:
> systemy Honda
20200716_180412.jpg
> ABS/VSA
20200716_180429.jpg
>Regulacja
20200716_180453.jpg
>Tryb przeglądowy dla klocków hamulcowych
20200716_180510.jpg
>Wprowadzić tryb przeglądowy
20200716_180518.jpg20200716_180526.jpg
Teraz słychać jak silniczki przy zaciskach pracują a następnie pokaże nam się komunikat:
20200716_180546.jpg
Po tych zabiegach wracamy do naszego zacisku i operacja staje się taka sama jak w każdym aucie czyli:
6. Odpinamy kostkę od silniczka hamulca postojowego - tylko dlatego, że kabel jest krótki i jest ryzyko jego naderwania przy odkładaniu zacisku na bok.
20200716_181230.jpg20200716_175125.jpg
Ciąg dalszy w 2 poście - ilość załączników ograniczona
Comment