Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Hamulec postojowy w zimie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Hamulec postojowy w zimie

    Witam,
    Mam szybkie pytanie - czy w zimie można/należy stosować hamulec postojowy? Chodzi oczywiście o warunki, które czasami w starszych samochodach skutkują unieruchomieniem linki od ręcznego.

  • #2
    hamulec postojowy jest realizowany poprze elektryczne silniki przy tylnych zaciskach, nie więc linki,która mogłaby zamarznąć. Miałem podobne rozwiązanie w poprzednim aucie przez 5 zim, auto pod chmurką i nie było żadnych problemów

    Comment


    • #3
      Prawdopodobnie zależy to od marki A nowych Mondeo jest to, może nie częsty, ale spotykany problem. Hondy jedną zimę już przeżyły od debiutu i nie było słychać o problemach

      Comment


      • #4
        Dobrze wiedzieć - zatem będę używał.

        Comment


        • #5
          Moja pod chmurka i nic sie nie dzialo.

          Comment


          • #6
            W IO dla X gen. na stronie 587 jest napisane, że przy bardzo niskich temperaturach( nie są podane cyfry) może dojść do zamarznięcia zaciągniętego hamulca postojowego i jeśli są takie temperatury nie należy go zaciągać.
            Są inne sposoby zabezpieczenia auta przed np. stoczeniem.

            Comment


            • #7
              Może wrzucić bieg?
              Moja Honda
              https://www.civicforum.pl/showthread...044#post351044

              Comment


              • #8
                Ja sobie podkładam dedykowane do Fiata 125 gumowe kliny Bardzo przydatne jak nie chcę nadwyrężać ręcznego np. w górach.

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez malina84 Zobacz posta
                  Może wrzucić bieg?
                  też. Z tym biegiem zdarza się, że różnie bywa. Można skręcić koła w kierunku przeszkody lub podłożyć kliny jak pisze chromaticall.
                  Serio, jak zostawiam gdzieś w Alpach auto na pochylonym terenie na kilka dni to zabezpieczam go na różne sposoby.

                  Comment


                  • #10
                    A jak się ma zawias do skręconych kół na dużym pochyleniu? To częsty sposób ale mam jakieś obawy zawsze.

                    Comment


                    • #11
                      Dobre pytanie. Ale skoro w IO piszą, aby na pochyłościach skręcać przednie koła (o klinach też piszą) to chyba nie ma problemu.

                      Comment


                      • #12
                        Tzn te skręcone koła to po to, żeby jak co puści, to żeby auto zatrzymało się na krawężniku a nie kilometr niżej na witrynie posterunku policji

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez chromaticall Zobacz posta
                          A jak się ma zawias do skręconych kół na dużym pochyleniu? To częsty sposób ale mam jakieś obawy zawsze.
                          Jedynie co to cierpią na tym gumy przegubów.
                          Moja łódka Civic..
                          Mój "klekocik" Ceed..
                          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                          Coś na temat olejów..

                          Comment


                          • #14
                            Zamieszczone przez chromaticall Zobacz posta
                            Tzn te skręcone koła to po to, żeby jak co puści, to żeby auto zatrzymało się na krawężniku a nie kilometr niżej na witrynie posterunku policji
                            Tak to ma działać. Kiedyś stałem w Alpach na takim pochylonym parkingu ,że gdyby auto samoistnie ruszyło to pojechało by ze trzy kilometry do doliny. Dlatego w takich przypadkach oprócz biegu, hamulca postojowego( jak nie ma dużych mrozów) jeszcze coś dokładam.


                            Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                            Jedynie co to cierpią na tym gumy przegubów.
                            A nie możemy takiej sytuacji zaliczyć do normalnej eksploatacji samochodu ?

                            Comment


                            • #15
                              Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                              A nie możemy takiej sytuacji zaliczyć do normalnej eksploatacji samochodu ?
                              Normalnie podczas jazdy jedziesz w większości na wprost
                              Moja łódka Civic..
                              Mój "klekocik" Ceed..
                              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                              Coś na temat olejów..

                              Comment

                              Working...
                              X