Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

CVT - Częsta jazda z manualnymi przełożeniami a żywotność skrzyni

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • CVT - Częsta jazda z manualnymi przełożeniami a żywotność skrzyni

    Cześć,

    Zastanawiam się czy częsta jazda w trybie S z manulanymi zmianami 'biegów' wpływa jakoś znacząco (negatywnie a być może pozytywnie) na żywotność skrzyni CVT.
    Czy ktoś się orientuje jak to wygląda?

  • #2
    ogólnie te skrzynie nie lubią nagłych przygazówek.
    Nie wiem po jakim czasie skrzynia dostaje optymalnej temperatur.
    JA czasmi wrzucam na S jak chce "redukować" bo nie mam łopatek
    Civic X 2.0 USA

    Comment


    • #3

      Comment


      • #4
        jedno jest pewne-przyspieszanie w trybie bezstopniowym zużywa koła mniej więcej po równo w całym zakresie.Natomiast stopniowanie oznacza opasanie zawsze w tych samych miejscach.

        Comment


        • #5
          Ok, czyli lepiej nie nadużywać. Domyślam się, ze podobnie będzie przy hamowaniu silnikiem w trybie D wciskając łopatkę redukcji?

          Comment


          • #6
            Ja bym się tym tak nie przejmował,to jest zużycie które odczują może dopiero wnuki i to też nie jest powiedziane.
            Główne bolączki takiego rodzaju przeniesienia napędu zostały już dawno wyeliminowane i od czasu kiedy Suzuki opatentowało taką konstrukcję pasa praktycznie nie występują przy normalnym użytkowaniu.W połączeniu z idiotoodpornym oprogramowaniem i olejem o zwiększonym współczynniku tarcia żelazo-żelazo żywotność nabrała całkiem nowego wymiaru.
            Osobiście nie wybrałbym takiej skrzyni właśnie z tego powodu że drażni mnie jazda jak skuterem,a gdybym już taką miał to nie korzystał bym z jej "dobrodziejstw",więc doskonale rozumiem tych co jednak wolą sami biegi zmieniać a nie siedzieć jak słup.

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
              w trybie bezstopniowym
              Tam jest jakis tryb "bezstopniowy"? Mnie sie wydaje, ze bez wzgledu na nastawę na skrzyni (D/S), czy zabawę manetkami, skrzynia zawsze będzie emulowala biegi, a glowna różnica to kiedy "przeskok" nastapi w zależności od obrotow. Nie spotkalem sie nigdzie w instrukcji z trybem bezstopniowym w civic x cvt... Chyba że przeoczyłem

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez fishdick Zobacz posta
                Nie spotkalem sie nigdzie w instrukcji z trybem bezstopniowym w civic x cvt... Chyba że przeoczyłem
                Może nie przeoczyłeś,ja nie jeździłem tym autem więc założyłem z góry że taki tryb jest.

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez fishdick Zobacz posta
                  Tam jest jakis tryb "bezstopniowy"? Mnie sie wydaje, ze bez wzgledu na nastawę na skrzyni (D/S), czy zabawę manetkami, skrzynia zawsze będzie emulowala biegi, a glowna różnica to kiedy "przeskok" nastapi w zależności od obrotow. Nie spotkalem sie nigdzie w instrukcji z trybem bezstopniowym w civic x cvt... Chyba że przeoczyłem
                  Pisząc „bezstopniowy” miałem na myśli normalny tryb jazdy, bez symulacji biegów czyli po prostu D czy S.

                  Przesiadłem się z manuala i faktycznie czasem brakuje mi tych wrażeń ale ogólnie jestem zadowolony z wyboru. Cvt ma dużo zalet, szczególnie w mieście ale fakt, nie każdemu będzie pasować. Fajną opcją jest przełączenie na symulacje biegów, mozna się pobawić jako odskocznia od bądź co bądź monotonnej jazdy automatem.

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez minister Zobacz posta
                    Pisząc „bezstopniowy” miałem na myśli normalny tryb jazdy, bez symulacji biegów czyli po prostu D czy S.
                    W taki razie chodzi Ci o tryb automatyczny. Zarówno w D jak i S symulacja ("stopniowanie") biegow jest (tylko z automatycznym "przeskokiem")

                    Comment

                    Working...
                    X