Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Cvt zmiana przełożenia z D na S

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Zamieszczone przez DirtyDiana Zobacz posta
    Pytanie ile trzeba zrobić km aby skrzynia nam się posypała od albo trzymania na samym D, albo od ciągłej zmiany z D na N itd.
    Od przełączania nic się nie posypie, tam nie zachodzi żadne zazębienie jak w normalnej skrzyni,nie ma żadnych wybieraków ,wodzików,przesuwek,synchronizatorów,zatrzasków widełek itd. Wszystko jest zazębione na stałe,zmiana to jedynie otwarcie lub zamknięcie zaworu działającego na tej samej zasadzie jak wtryskiwacz od beny,nawet zawory proporcjonalne (jeśli są ) to przestają działać.
    Porównaj tą sytuację do tej podczas mycia zębów,kiedy to je szczotkujesz a woda z kranu leci,albo wychodzisz z psem i zostawiasz włączone światło. Ja zakręcam wodę i wyłączam światło,a moja żona z córką tego nie robią.Zadaj sobie teraz pytanie jak robić jest lepiej i kiedy posypie się włącznik ,żarówka czy bateria nad umywalką.
    Bardzo dziwi mnie że w instrukcji nic o tym nie napisano,ale z tego cowidzę po Waszych wpisach na forum ,to ta instrukcja o wielu rzeczach milczy,albo jest "po łebkach"

    Comment


    • #32
      W momencie odbioru civika z cvt z salonu otrzymałem instrukcję, by nie przełączać podczas jazdy z D na S. Z S na D jest ok, podobno to wytyczne przekazane pracownikom ASO z Honda Polska.

      Comment


      • #33
        W życiu nie słyszałem większej bzdury Mam się ZATRZYMAĆ żeby wrzucić S? Dobre. Trzeci rok jeżdżę, wrzucam S kiedy mi na to przyjdzie ochota, skrzynia jak chodziła tak chodzi. Nie jestem mechanikiem, ale wg mnie to zmienia tylko ustawienia elektroniki / programu pracy skrzyni.

        Dla mnie różnica D na S i S na D to jest, że w drugim przypadku wystarczy pchnąć dźwignię w przód bez wciskania przycisku
        W IO właśnie jest o czymś takim informacja, a nie że należy zaplanować jazdę w trybie S przed ruszeniem z miejsca

        Comment


        • #34
          Jak dla mnie to jakaś głupota Zmiana z D na S i na odwrót, to tylko zmiana nastaw komputera (jak ma dobierać obroty), mechanicznie bezpośrednio nic nie zmieniamy. Pierwszy raz słyszę, żeby przejście na tryb sportowy było zakazane podczas jazdy. Ja jak najbardziej zmieniam w trakcie jazdy, również się nie przejmuję czy w tym momencie mam nogę na gazie lub nie. To nic nie zmienia, dowolnie użytkuję D/S.

          Comment


          • #35
            Witam,
            Gdzieś tu wyczytałem, że po skończonej jeździe z D przełączacie na N i dopiero później na P. Czemu na N a nie od razu na P?

            Comment


            • #36
              Głupoty i tyle xD

              Comment


              • #37
                Zamieszczone przez PAWEŁ00 Zobacz posta
                Witam,
                Gdzieś tu wyczytałem, że po skończonej jeździe z D przełączacie na N i dopiero później na P. Czemu na N a nie od razu na P?
                W klasycznych automatach (przekładnia hydrokinetyczna + skrzynia planetarna) Trzeba było tak parkować, żeby nie obciążać niepotrzebnie zapadki na P.
                Zatrzymać się, włożyć N, zaciągnąć ręczny, przestać naciskać pedał nożnego i dopiero wtedy przewajchować na P. Może o tym czytałeś?
                A najlepiej, to poczytać instrukcje obsługi.

                Comment


                • #38
                  Zamieszczone przez ArekzG Zobacz posta
                  W klasycznych automatach (przekładnia hydrokinetyczna + skrzynia planetarna) Trzeba było tak parkować, żeby nie obciążać niepotrzebnie zapadki na P.
                  Zatrzymać się, włożyć N, zaciągnąć ręczny, przestać naciskać pedał nożnego i dopiero wtedy przewajchować na P. Może o tym czytałeś?
                  A najlepiej, to poczytać instrukcje obsługi.
                  Tia... w samochodach wyprodukowanych 20 lat temu.

                  Comment

                  Working...
                  X