Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Cvt zmiana przełożenia z D na S

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Jak odbierałem auto z salonu to pan powiedział mi zeby nie przerzucać z D na N podczas postoju na światłach, gdyż każdy ruch skrzyni ją zużywa dużo szybciej. Lepiej podobno jest przez minutę trzymać na hamulcu niz wrzucać na N a nastepnie na D.
    Piszę o tym co usłyszałem w salonie. Kilku znajomych którzy mieli lub mają automaty też nie wyrzucają skrzyni na Neutral, bo powszechnie się mówi że to ją zużyea. Jeżeli problemem jest tylko prawa noga na hamulcu to od tego jest własnie ten break hold

    Comment


    • #17
      Zamieszczone przez DirtyDiana Zobacz posta
      gdyż każdy ruch skrzyni ją zużywa dużo szybciej.
      Ten pan z salonu się rozpędził z tym zużywaniem,to nie są skrzynie z nastawnikami na linki z przed 20-stu lat.
      Twoje przełączanie to podanie sygnału do komputera który otwiera swobodny przelot oleju albo zamyka zwykłym elektrozaworem umieszczonym wewnątrz skrzyni.Zinkają wtedy wszystkie naprężenia i tarcie w oleju.Zawór potrafi znieść miliony cykli i nie jesteś w stanie go zajechać.
      Jeśli zdaniem tego pana coś się zużywa bardziej kiedy stoi niż kiedy wykonuje pracę to ja mu gratuluję pomysłów.
      Minuta to akurat nie dużo,ale znowu i nie tak mało jak masz takich minut np. 60 dziennie.
      Nie robię z tego dramatu,chcę jedynie wykazać że luzowanie auta nie jest wcale takie bez sensu,a dla ludzi którzy dużo jeżdżą (albo więcej stoją niż jadą) i liczą spalanie jak nawiedzeni to może być nawet kilka litrów oszczędności w miesiącu.
      Kiedyś czytałem co napisał pewien młody, bardzo spostrzegawczy człowiek na temat automatycznego hebla i tego jak mu to zniszczyło układ. Po bardzo ostrym hamowaniu na autostradzie i postoju w korku w tarczy zrobiła się skaza.
      Prawdopodobnie był to zbieg okoliczności,ale daje do myślenia,bo break hold trzyma bardzo mocno co jest dla rozpalonego hebla zwykłym mordowaniem go . To kolejny przykład tego że rzeczy wygodne nie zawsze muszą być dobre dla auta.

      Comment


      • #18
        W mojej poprzedniej Cromie był japoński AISIN.
        Ta skrzynia, będąc na D, przy staniu na światłach z wciśniętym hamulcem, sama rozłączała napęd po chwili.
        To było wyraźnie wyczuwalne. I wtedy po puszczeniu hebla była ta sekunda, w której skrzynia znów się "załączała"
        Takie automatyczne przełączanie z D na N.

        Comment


        • #19
          Może i ta Honda to robi ,tylko nikt nie zwrócił na to uwagi,albo robi to delikatniej.

          Comment


          • #20
            Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
            bo break hold trzyma bardzo mocno
            W poprzednim moim aucie Golfe 7 Hold trzymał tak mocno,jak mocno wcisnąłeś pedał hamulca.W Civicu mam wrażenie,że jest tak samo.Jak stoję na równym ,to lekko wciskałem pedał hamulca i już się załączał Hold i "zrywanie" Holda było w takiej sytuacji jakby lżejsze.Odwrotnie było,gdy stałem lekko z górki.Żeby auto się nie stoczyło hebel musiał być wciśnięty z odpowiednią większą siłą.Zrywanie Holda było wtedy wyczuwalnie trudniejsze.

            Comment


            • #21
              Całkiem możliwe że jest skonfigurowane z czujnikiem G,nie znam tego auta wcale więc nie wiem. X gen ma jakiegoś asystenta zjazdu lub podjazdu?
              Co prawda to są systemy dla terenówek,suv-ów i pick up-ów,ale od breck holda dzieli je jedynie zmiana kilku linii w programie,wiec tak z ciekawości pytam.

              Comment


              • #22
                "asystenta zjazdu lub podjazdu?"
                Ma chwilowe przytrzymanie kloców.

                Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka
                Moja Honda
                https://www.civicforum.pl/showthread...044#post351044

                Comment


                • #23
                  Wjazdu tak,ale zjazdu już nie.

                  Comment


                  • #24
                    Ciekawe, ja też kilka razy słyszałem w ostatnim czasie, by nie zmieniać na postoju na N bo to mit. Argumentem było, że skrzynie są tak projektowane, by nie zużywać się na postoju na światłach, za to zmiana biegów już ją zużywa. Było o tym w kilku programach motoryzacyjnych o najczęstszych błędach kierowców.

                    Rozumiem na jakiej zasadzie rzekomo zużywa się na D z wciśniętym hamulcem, ale przydały by się może jakieś konkretniejsze dane. Jest coś na ten temat w instrukcji?

                    Tutaj ciekawy film o tym czego nie robić w autach z CVT. Też twierdzi, żeby nie zmieniać na N na postoju:

                    Comment


                    • #25
                      Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
                      Wjazdu tak,ale zjazdu już nie.
                      Jak wjeżdżam do garażu tyłem to mam pod górkę i trzymanie klocków też działa bo przez chwilę się nie stacza.

                      Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka
                      Moja Honda
                      https://www.civicforum.pl/showthread...044#post351044

                      Comment


                      • #26
                        Ok to podciągniesz pod asystenta podjazdu,ale asystent zjazdu działa całkiem inaczej .Uruchamiasz go klawiszem a on reguluje prędkość auta podczas jazdy ze stromizny , hebel jest automatycznie dociskany tylko kiedy auto sie za bardzo rozpędza,przeważnie są to okolice 7km/h.

                        Comment


                        • #27
                          No takich cudów u nas niema. A te trzymające klocki działają tylko jak mam wsteczny tyłem pod górkę, sprawdziłem.

                          Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka
                          Moja Honda
                          https://www.civicforum.pl/showthread...044#post351044

                          Comment


                          • #28
                            Podczas jazdy że stromizny nie ma asystenta zjazdu. Auto przyspiesza nawet jak nie ciśnie się w gaz. Chyba, że załączony jest tempomat. Natomiast przy ruszaniu pod górkę czy z górki, czy to tyłem czy przodem to auto się nie starcza pomimo braku brake hold czy wcisnietego pedału hamulca.

                            Comment


                            • #29
                              Zamieszczone przez malina84 Zobacz posta
                              No takich cudów u nas niema
                              I dobrze

                              Comment


                              • #30
                                z tą zmianą z D na N to chyba jest jak ze wszystkim trzeba znaleźć kompromis, faktycznie jak stoimy na przejeździe kolejowym a pociągu ani widu ani słychu to pewnie lepiej wrzucić na ten neutral, ale jak jest to kwestia zmiany świateł 20-40 sekund to ja osobiście zostawiam na D. Pytanie ile trzeba zrobić km aby skrzynia nam się posypała od albo trzymania na samym D, albo od ciągłej zmiany z D na N itd. Mówimy tu oczywiście o normalnym użytkowaniu auta i o jego regularnym serwisowaniu i zwyuczajowym w świecie dbaniu.

                                Comment

                                Working...
                                X