Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Cvt zmiana przełożenia z D na S

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Cvt zmiana przełożenia z D na S

    Witam,
    panowie od kilku dni jestem szczęsliwym posiadaczem X gena z cvt ( 1.5 ) z racji, że jest to mój pierwszy automat w życiu to szperam i szukam opinii jak go użytkować zgodnie ze sztuką Jedna sprawa mnie nurtuje, czy podczas jazdy można zmieniać przełożenie z D na S i odwrotnie? Czy należy się zatrzymać i dopiero wbić tryb sportowy bądz ze sportowego Drive? Podczas jazdy na "Drive" można łopatkami zmienić bieg to wiem, ale jak to wygląda podczas zmiany trybu wajchą?

  • #2
    Można oczywiście zmieniać w trakcie jazdy D na S i spowrotem. Trzeba tylko pamiętać, że w trybie S jak ruszymy łopatką na jakiś bieg, to samo nie wróci do automatu i trzeba wajchą na D. Dodatkowo przełączając z S na D nie ma konieczności wciskać tego dzyndzla na "wajsze".

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez Franzu Zobacz posta
      Trzeba tylko pamiętać, że w trybie S jak ruszymy łopatką na jakiś bieg, to samo nie wróci do automatu i trzeba wajchą na D. .
      Do automatu w trybie S wracasz przez przytrzymanie przez 2 s. prawej łopatki.

      Comment


      • #4
        Podczepię się pod temat i zapytam ,jak używać pozycji N i do czego? To mój pierwszy automat ,więc nie zgłębiałem tematu,ale trochę dziś potestowałem. Na skrzyżowaniu na czerwonym świetle przesunąłem dźwignię lewarka biegów z D w pozycję N i silnik zaczął chodzić "lżej". Jak zaświeciło się zielone,to przesunąłem w pozycję D i jazda do przodu.Wszytko to bez używania tego "cyngla" w lewarku zmiany biegów.Dobrze robię,czy raczej w taki sposób nie używać CVT?

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez Jasiek68 Zobacz posta
          Podczepię się pod temat i zapytam ,jak używać pozycji N i do czego? To mój pierwszy automat ,więc nie zgłębiałem tematu,ale trochę dziś potestowałem. Na skrzyżowaniu na czerwonym świetle przesunąłem dźwignię lewarka biegów z D w pozycję N i silnik zaczął chodzić "lżej". Jak zaświeciło się zielone,to przesunąłem w pozycję D i jazda do przodu.Wszytko to bez używania tego "cyngla" w lewarku zmiany biegów.Dobrze robię,czy raczej w taki sposób nie używać CVT?
          Ogolnie automatu sie używa tak, ze caly czas masz D wrzucone. Można wrzucać na neutral na światłach i delikatnie to odciąża skrzynie Dzieki czemu jej żywotność moze wzrosnąć o jakis 1% jakbyś robil tak zawsze :-). Jak wrzucasz na neutral smarowanie niektórych skrzyni jest słabsze i nim wrzucisz na D chwile trwa aż ciśnienie wzrośnie z powrotem, a wiec korzyści wynikające z odciążenia skrzyni mogą zostać zniwelowane przez gorsze smarowanie.

          Ogólnie najrozsądniejszym wyjściem jest korzystać tak jak to zaprojektowano i tak jak jest najwygodniej - czyli wsiadasz do auta, wrzucasz D i jeździsz operując tylko gazem i hamulcem, parkujesz to wrzucasz na N, apozniej na P.
          www.simple-events.pl

          Comment


          • #6
            OK,dzięki plastik1989.Nie mam więcej pytań.

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez Jasiek68 Zobacz posta
              przesunąłem dźwignię lewarka biegów z D w pozycję N i silnik zaczął chodzić "lżej"
              I dobrze zrobiłeś. O ile przy bardzo krótkich zatrzymaniach to jest bez znaczenia i jedziesz jak pisze plastik ,to dłuższe postoje na biegu powodują zauważalny wzrost zużycia paliwa i bardzo żle wpływają na auto.
              Pal licho to paliwo,ale szkoda samochodu.Smarowanie się nie zmienia,zmienia się natomiast obieg oleju w sprzęgle hydrokinetycznym które na biegu i heblu jest w ciągłym poślizgu i grzeje ten olej.Ilość ladowanej w stojącą wtedy skrzynię i marnowanej energii jest tak duża że w starszych autach dochodziło nawet do uszkodzeń z tego tytułu.

              Comment


              • #8
                m26 też dzięki wielkie.Dobrze ,że takie CIVICFORUM istnieje i tacy ludzie tu piszą.

                Comment


                • #9
                  A czy CVT też to dotyczy ? Piszesz o hydrokinetyku. Ja jak stoję na światlach to używam Auto-holda.

                  Comment


                  • #10
                    Brake Hold i tyle. Po to jest zaprojektowany, aby nie męczyć nogi na hamulcu, nie stoczyć się w dół, nie mówiąc już o machaniu lewarkiem. Po to masz automat, aby nie musieć nim machać

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez yogini Zobacz posta
                      Po to jest zaprojektowany, aby nie męczyć nogi na hamulcu
                      Nie po to, bo noga w przypadku krótkich zatrzymań się nie męczy. Wszystko ma kres i trzeba używać rozsądnie,nawet pompkę spryskiwacza da się podpalić.W zwykłej skrzyni też możesz sobie trzymać auto na biegu ale ile ono wytrzyma?
                      Nie wiem czy to auto ma chłodnicę oleju czy wymiennik ciepła,ale jeśli to pierwsze to po bardzo długim postoju dostaniesz komunikat o przegrzaniu oleju,skrzynia wejdzie w tryb awaryjny ,a do dyspozyji zostanie Ci trzeci bieg bez możliwości przełączenia na inny.

                      Comment


                      • #12
                        Ale to przecież CVT tam biegi są wirtualne

                        Comment


                        • #13
                          To nie ma nic do rzeczy,efekt na piątym,pierwszym,czy na 43.5 biegu jest ten sam,element napiędzający się kręci a napędzany stoi bo jest zablokowany biegiem,nieważne jakim. Jedyne elementy które w tym czasie przemieszczają się względem siebie zamieniając energię kinetyczną silnika w ciepło to "grucha".
                          Lock up został wprowadzony właśnie po to żeby tak się nie działo podczas jazdy.W niektórych samochodach zasprzęglenie lock up bywa już nawet przy 90-ciu% przekazania momentu,to znaczy że10 % zostaje przekazane na koła zamiast być przerobione na ciepło.

                          Comment


                          • #14
                            Po zatrzymaniu od razu włącza się brake hold. Trzymanie na hamulcu nie ma więc sensu. Nie rozumiem o co ci chodzi. Czy sugerujesz aby w ogóle nie używać brake hold? Czy też chodzi o to, aby nie trzymać za długo na D? Ile to jest za długo? Standardowy korek to jakieś 30-45 sek. Czy mówisz konkretnie o tej CVT w nowym civicu czy ogólnie o automatach?

                            Comment


                            • #15
                              Zamieszczone przez yogini Zobacz posta
                              Czy też chodzi o to, aby nie trzymać za długo na D?
                              Właśnie o to.
                              Zamieszczone przez yogini Zobacz posta
                              Czy mówisz konkretnie o tej CVT w nowym civicu czy ogólnie o automatach?
                              O każdej konstrukcji wykorzystującej olej do przekazania momentu,bo to jest rozwiązanie nie zapewniajdące pełnego rozłączenia,rodzaj samej przekładni jest nieistotny.Nie namawiam do wajchowania na każdym zatrzymaniu,nie o to chodzi,ale jak zanosi się na dłuższe oczekiwanie to korzystniej jest wsadzić N. Disiejsze hydrokinetyki są bardzo dopracowane i choć bardzo nieznacznie to jednak w dalszym ciągu obciążają silnik napostoju i gdyby nie regulacja WO to by zgasł.

                              Comment

                              Working...
                              X