Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wymiana rozrządu w 1.0.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Ciekawi mnie czy takie przypadki zatykania tych sitek są już w ekstremalnej sytuacji gdy filtr oleju jest zapchany i puszcza cały syf przez zawór i przy większych przebiegach? Czy też po prostu przy normalnej eksploatacji i wymiany olejów filtrów na czas?
    Ja sam rozebrałem ostatnio filtr oleju i raczej zmielonego paska w nim nie było. Były jakieś śladowe mikro paprochy wyczuwalne na palcach ubrudzonych w oleju, ale nie wiem czy nie powstały one w procesie rozcinania przeze mnie filtra nożycami i targaniem wkładu, ale jakiegoś namułu i papki w nim nie było w ogóle patrząc wizualnie, opiłków metalu też zero. Ma ktoś jakieś linki do zagranicznych forów z opisem tego problemu? Bo ja przez googla nic konkretnego nie mogę odszukać.

    Comment


    • #77
      Zamieszczone przez Fireblade929 Zobacz posta
      Ciekawi mnie czy takie przypadki zatykania tych sitek są już w ekstremalnej sytuacji gdy filtr oleju jest zapchany i puszcza cały syf przez zawór i przy większych przebiegach? Czy też po prostu przy normalnej eksploatacji i wymiany olejów filtrów na czas?
      Ja sam rozebrałem ostatnio filtr oleju i raczej zmielonego paska w nim nie było. Były jakieś śladowe mikro paprochy wyczuwalne na palcach ubrudzonych w oleju, ale nie wiem czy nie powstały one w procesie rozcinania przeze mnie filtra nożycami i targaniem wkładu, ale jakiegoś namułu i papki w nim nie było w ogóle patrząc wizualnie, opiłków metalu też zero. Ma ktoś jakieś linki do zagranicznych forów z opisem tego problemu? Bo ja przez googla nic konkretnego nie mogę odszukać.
      Tak tylko na logikę biorę... Pokazane sitko jest chyba w głowicy co by prawdopodobnie powodowało, że zapycha się w pierwszej kolejności ponieważ jak domniemam to wadliwe koło rżnie pasek gdzieś u góry silnika i tam w pierwszej kolejności pokazuje się syf. W związku z tym zanim dotrze ten syf do filtra oleju to pewnie trochę potrwa, osadza się na własnie na sitku i kanałach głowicy co powoduje zacieranie bo chyba nie ma dostatecznego smarowania turbo. Generalnie zapychają się chyba kanały w głowicy w pierwszej kolejności. Nie znam budowy tego silnika na tyle by być tego pewnym i tylko tak to sobie wyobrażam zbierając informacje, które się pojawiają w necie...
      Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
      Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

      Comment


      • #78
        A nie jest to tak że wszystko wychodzi z filtra i kanałami leci do smarowania turbo, rozrządu, panewek itd? Jak by olej w którym pracuje pasek był bezpośrednio tłoczony na turbo np. to by zawsze było ryzyko że coś z tego paska wleci w turbo.

        Comment


        • #79
          Zamieszczone przez Fireblade929 Zobacz posta
          A nie jest to tak że wszystko wychodzi z filtra i kanałami leci do smarowania
          Jest, ale filtr jest bocznikowany przez ciśnieniowy zawór obejściowy. W celu zapewnienia smarowania w przypadku zapchania filtra, bądź zbyt dużego ciśnienia spowodowanego nadmierną lepkością oleju.

          Comment


          • #80
            Zamieszczone przez ArekzG Zobacz posta
            Jest, ale filtr jest bocznikowany przez ciśnieniowy zawór obejściowy. W celu zapewnienia smarowania w przypadku zapchania filtra, bądź zbyt dużego ciśnienia spowodowanego nadmierną lepkością oleju.
            No to wiem że jest bocznikowany tylko myślałem że przez ten zawór olej jest puszczany bez filtracji tylko w ekstremalnych sytuacjach zapchania filtra. Czy dzieje się tak w codziennej jeździe że auto sobie puszcza nagminnie tym zaworem olej bez filtracji np. na zimnym silniku lub podczas obciążenia silnika? I tym sposobem cały czas ileś tam procent oleju na każdej jeździe idzie "bokiem"?

            Comment


            • #81
              Zamieszczone przez Fireblade929 Zobacz posta
              No to wiem że jest bocznikowany tylko myślałem że przez ten zawór olej jest puszczany bez filtracji tylko w ekstremalnych sytuacjach zapchania filtra.
              Tutaj jest to fajnie wyjaśnione. Obejrzyj. Teraz wniosek taki - jak ważne jest to, aby przy wymianie oleju, przy wlewaniu do silnika, zachować czystość, bo np. takie drobinki piachu, pyłu, już mogą być przyczyną np. porysowania tulei cylindra.
              Last edited by Grzechu; 09-02-2022, 11:40.
              Moja łódka Civic..
              Mój "klekocik" Ceed..
              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
              Coś na temat olejów..

              Comment


              • #82
                podoba mi się to zdanie: " w określonych warunkach lepiej jest częściowo filtrować ...(...)" jak by od nas coś zależało .
                Po prostu mogli napisać, "W określonych warunkach olej nie jest filtrowany (...)" ... no ale brzmienie pierwszej wersji jest do przyjęcia emocjonalnie, natomiast druga wersja jest nie do przyjęcia, mimo że to samo się dzieje .
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #83
                  Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                  Tutaj jest to fajnie wyjaśnione.
                  Tylko dalej nie wiem w jakich konkretnie warunkach otwiera się ten zawór? Przy każdym mocniejszym depnięciu na gaz, albo przykładowo przy -10 stopniach na dworze jak mamy olej 0w30? No bo że puści olej przy zapchanym filtrze to wiadomo.

                  I kolejna kwestia z jakim zaworem obejściowym lepiej filtr wybierać są np. takie ustawione na 1 barba są takie na np 0,7 bara itd.

                  Comment


                  • #84
                    Zamieszczone przez Fireblade929 Zobacz posta
                    Tylko dalej nie wiem w jakich konkretnie warunkach otwiera się ten zawór? Przy każdym mocniejszym depnięciu na gaz, albo przykładowo przy -10 stopniach na dworze jak mamy olej 0w30?
                    Tak na logikę, to jakiegoś skomplikowanego mechanizmu tam nie ma, po prostu sprężyny uchylają się kolejno, pod wpływem ustalonej wartości ciśnienia oleju, a ciśnienie oleju = obroty silnika - a więc obroty pompy oleju. Typowe pompy działają na zasadzie, że im większe obroty silnika tym większe ciśnienie. Teraz tylko te powiązanie- ciśnienie/obroty, zależne jest również od lepkości, a więc, szybkości przepływu oleju, czyli im większa lepkość oleju tym przy niższych obrotach będzie otwierał się zawór, czyli obrazowo, na oleju 5W40 zawór otworzy się np. przy 5000 obr./min., zaś przy 0W20 dopiero przy np. 5600 obr./min. Przy oleju zimnym, ilość obrotów, przy których uchylą się sprężyny, będzie na pewno mniejsza, gdyż lepkość jest dużo większa. Teraz chcąc wiedzieć, przy ilu obrotach silnika, na oleju o danej lepkości i danej temp., w takiej X uchylają się sprężyny, musiałbyś znać tą charakterystykę. Dodatkowo, jeżeli takie dane są, to też na pewno określone zostały dla fabrycznego filtra oleju - oem Honda i zapewne oleju 0W20.
                    Last edited by Grzechu; 10-02-2022, 07:48.
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • #85
                      I teraz nasuwa sie pytanie za 100 punktow: czy przy takim mechanizmie problemow mieli je tylko Ci, co jezdzili na oleju innym niz zalecany bo zgodnie z madroscia ludowa olej zalecany przez producenta to przeciez woda syf kiła mogila i PPP

                      To tak jak w UPG w 2.0... dziwnym trafem pyka tylko tym, co virusy zaladowali
                      ............................C I V I C
                      .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                      . .
                      Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                      Comment


                      • #86
                        ...spokojnie, nie o olej idzie. Z oleju te paprochy się nie wytrąciły i lepkość w temperaturze pracy silnika nie ma znaczenia gdy "wsypiemy na sitko" porcję paprochów z paska. Olej to nie klej , jak jest zatkany przepływ, to olejowi fabrycznemu wcale łatwiej nie jest, jest tak samo trudno się przepchać .
                        Bo wnioski są teraz takie, że jak ktoś ma olej niskooporowy to nie dotyczy go problem przepływu oleju z strzępiącego się paska mimo zgromadzonych paprochów .. nie nie, tak dobrze to nie ma .
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #87
                          Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                          Teraz chcąc wiedzieć, przy ilu obrotach silnika, na oleju o danej lepkości i danej temp., w takiej X uchylają się sprężyny, musiałbyś znać tą charakterystykę. Dodatkowo, jeżeli takie dane są, to też na pewno określone zostały dla fabrycznego filtra oleju - oem Honda i zapewne oleju 0W20.
                          W sedno tarczy

                          Comment


                          • #88
                            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                            ...spokojnie, nie o olej idzie. Z oleju te paprochy się nie wytrąciły i lepkość w temperaturze pracy silnika nie ma znaczenia gdy "wsypiemy na sitko" porcję paprochów z paska. Olej to nie klej , jak jest zatkany przepływ, to olejowi fabrycznemu wcale łatwiej nie jest, jest tak samo trudno się przepchać .
                            Bo wnioski są teraz takie, że jak ktoś ma olej niskooporowy to nie dotyczy go problem przepływu oleju z strzępiącego się paska mimo zgromadzonych paprochów .. nie nie, tak dobrze to nie ma .
                            Pewnie nie chodzi tu o olej bezpośrednio, tylko o to że na gęstszym oleju będzie większe ciśnienie powodujące częstsze otwieranie się zaworu bezpieczeństwa w filtrze przez co większa ilość parochów ze strzępiącego się paska będzie szła na turbo i inne newralgiczne punkty. Tylko czy tak jest faktycznie? I czy mechanizm do regulacji ciśnienia oleju w tym silniku nie dostosowuje się w jakiś sposób do gęstości oleju powodując że na filtr idzie podobne ciśnienie na innych olejach?

                            Comment


                            • #89
                              Zamieszczone przez Fireblade929 Zobacz posta
                              I czy mechanizm do regulacji ciśnienia oleju w tym silniku nie dostosowuje się w jakiś sposób do gęstości oleju powodując że na filtr idzie podobne ciśnienie na innych olejach?
                              Dostosowuje: "W celu zmniejszenia tarcia silnika zastosowano pompę olejową o zmiennej wydajności. Elektronicznie sterowany elektrozawór służy do przełączania ciśnienia oleju między dwoma poziomami zgodnie z obciążeniem i prędkością silnika, utrzymując w ten sposób docelowe ciśnienie oleju lub mniej. Pomaga to zapobiegać nadmiernemu wzrostowi ciśnienia oleju nawet podczas rozgrzewania się oleju przy niskiej temperaturze i wysokiej lepkości, dodatkowo zmniejszając tarcie i zwiększając oszczędność paliwa w trybie około 1%. Zmienną wydajność pompy olejowej uzyskuje się dzięki zastosowaniu konstrukcji, która zmienia mimośrodowość poprzez obracanie pierścienia krzywkowego tworzącego zewnętrzny pierścień pompy łopatkowej. Ciśnienie oleju przyłożone do komór powyżej i poniżej pierścienia krzywkowego kontroluje tę mimośrodowość."

                              Tak więc, sprężyny w filtrze mogą się rzadko kiedy otwierać... Obstawiam, że dopiero gdzieś przy maksymalnych obrotach silnika, kiedy pompa daje na maksa i filtr już nie nadąża z tak dużym przepływem
                              Last edited by Grzechu; 11-02-2022, 23:34.
                              Moja łódka Civic..
                              Mój "klekocik" Ceed..
                              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                              Coś na temat olejów..

                              Comment


                              • #90
                                Zamieszczone przez Fireblade929 Zobacz posta
                                Pewnie nie chodzi tu o olej bezpośrednio, tylko o to że na gęstszym oleju będzie większe ciśnienie
                                no, tak nie jest ponieważ większość olejów (jakie byś nie rozważał) mają zbliżoną by nie powiedzieć praktycznie identyczną gęstość. Tak, gęstość. Natomiast lepkość, nie mylić z gęstość .
                                Pozostała treść to przypuszczenie.
                                I na to dowody przedstawił Grzechu: w treści z informacji o H konstrukcji i działania pompy.
                                ta zmienna wydajność zapobiega nadmiernemu wzrostowi ciśnienia nawet podczas rozgrzewania, ... uwaga: w niskiej temperaturze i przy wysokiej lepkości oleju ...ha..! ...czyli brali pod uwagę i wysokie lepkości olejów...nie jest to testowane tylko na olejach niskooporowych . Z samej tej treści to wynika .
                                Last edited by rambo7; 12-02-2022, 13:19.
                                Kierownik Działu Diesla

                                Comment

                                Working...
                                X