Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Regulacja zaworów w Civic X gen 1.5 i 1,0 turbo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Witam,
    na wstępie powiem, że jestem laikiem w tej sprawie. Mam pewną dolegliwość w swojej hondzie 1,5t, przebieg na obecną chwilę to ok 78kkm.
    Sprawa wygląda następująco - przy prędkościach autostradowych, czyli w okolicy 140km/h z silnika dobiega jakiś dziwny dźwięk. Jakby stukanie albo coś na zasadzie wsadzanego drucika w wiatrak, ciężko jest mi to określić ale jest to raczej metaliczny dźwięk. Przy normalnych prędkościach tego nie słychać, przy wkręcaniu na większe odgłosy również cisza. Odgłos pojawia się po przekroczeniu danej prędkości. Na desce brak komunikatów odnośnie przeglądu, check engine, przegrzewaniu auta itd. Tak samo nie ma problemów z przyśpieszaniem. Czy dany odgłos może być związany z regulacją zaworów? Chyba, że widzicie w tym jakąś inną dolegliwość. Będę wdzięczny za pomoc.

    Comment


    • #17
      Zamieszczone przez Kakarotto89 Zobacz posta
      Czy dany odgłos może być związany z regulacją zaworów?
      Z tego jak to opisujesz, to nie. Zawory klepią cały czas.
      Moja łódka Civic..
      Mój "klekocik" Ceed..
      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
      Coś na temat olejów..

      Comment


      • #18
        Ktoś już regulował w 1.5 t ,dużo rozjechane były luzy?

        Comment


        • #19
          No to ście się rozpisali.
          Kupilem za 340 zł 2x5 L Shell 0w20 SP , na bazie GTL ! Jak producent podaje o 50% czyściejsze tłoki niż inne oleje .
          Galon.pl wpisujecie kod Galon10 przy zakupie i jest 10% rabat , wysyłka gratis.
          Nie ma obecnie tańszego i lepszego oleju . Wymieniam co 12-15 tys km
          Do lepszej ochrony silnika dodaje Archoil 9100
          Ja mam przejechane 130 tys km i moj silnik 1,5 hr-v, przy regulacji zaworów 122 tys km wyglądał tak

          Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
          Last edited by Bodex1; 05-11-2022, 10:32.

          Comment


          • #20
            Zamieszczone przez gabler Zobacz posta
            .
            A jak luzy zaworowe po tym przebiegu, czy konieczna jest regulacja?
            Norma 0.2/0,25 w tym silniku.
            Bylo 0.25/0.35 - wydechowy.
            Sporo za duzo .
            Zalecają 120 tys km . Widze , że 80 tys km to juz czas.
            Tak samo zalecają wymiane oleju w manualu co 100 tys km , od 60 tys km juz słyszałem skrzynie , wymieniałem przy 80 tys km i skrzyni nie słyszę.
            Dodam , ze ponad polowa przebiegu to autostrady.


            Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka

            Comment


            • #21
              W 1.5 zalecają po 100 tyś ale może faktycznie lepiej zrobić szybciej.
              Uszczelkę pod pokrywą wymieniałeś?
              Last edited by rambo7; 07-11-2022, 07:46.

              Comment


              • #22
                Ja mam w swoim już ponad 93tys.km przebiegu, zaworów nie ruszałem, ale w przyszłym roku jak będzie ciepło, to zabieram się za to + nowe świece zapłonowe. Co do oleju w skrzyni to wymieniłem przy prawie 80tys.km i w sumie za wiele nic się nie zmieniło, olej wzrokowo wyglądał też bardzo przyzwoicie, tyle, że moje auto lata głównie w trasy, a wiadomo, że w trasie wszystko wolniej się zużywa, łącznie z olejami. Tak wiec te 100tys.km w skrzyni jak auto lata po trasach to, moim zdaniem optymalny interwał, ale jeśli tylko w mieście, to ja bym wymieniał już po 60tys.km. Co do zaworów, to jeśli są mocne odchyły, to będzie to słychać lub silnik będzie gorzej odpalał.
                Moja łódka Civic..
                Mój "klekocik" Ceed..
                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                Coś na temat olejów..

                Comment


                • #23
                  "Co do zaworów, to jeśli są mocne odchyły, to będzie to słychać lub silnik będzie gorzej odpalał."


                  Grzechu żeby silnik gorzej odpalał poprzez zawory to musiał by silnik mieć ciężkie życie przez 200 tysięcy żeby tak było i zawory nie dotykane .

                  Dopiero z resztą co oglądałem jezza z przebiegiem 175 tysięcy który odpalał tylko na ciepłym , poprzez zawory bo były podparte.
                  Nie obce mi też są Hondy które mają wypalone zawory, na zachodzie z racji małej popularności Hondy mało kto o tym wie że trzeba je regulować.

                  Jazda aurostradowa poprzez temperatury tylko skraca okres regulacji zaworów.

                  Pisałem wcześniej w innym temacie żeby kolega bodex zajrzał już do zaworów bo będzie co regulować, a raczej też nie wierzył w to co pisze teraz jest kolejnym przykładem na to że regulacja co 60/80 tys to nie nadgorliwość i wymysły ze strony użytkownika, także w silniku 1.5.

                  P. S może posty o zaworach warto by przemieść do prawidłowego działu?
                  Last edited by slepak; 08-11-2022, 08:43.

                  Comment


                  • #24
                    Zamieszczone przez slepak Zobacz posta
                    Pisałem wcześniej w innym temacie żeby kolega bodex zajrzał już do zaworów bo będzie co regulować, a raczej też nie wierzył w to co pisze teraz jest kolejnym przykładem na to że regulacja co 60/80 tys to nie nadgorliwość i wymysły ze strony użytkownika,
                    No to umnie mogą być już spore odchyły, 93tys.km nalotu.. ciekaw jestem czy da radę w jakiś sposób wyczuć nieprawidłowy luz na zaworach, w sensie, gorszego-dłuższego odpalania, czy głośniejszej pracy, chodzi mi konkretnie o nasze silniki, bo np. w motocyklu mojego kolegi jak zawory miały już złe luzy, to było wyraźnie to słychać.
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • #25
                      Jak jeździsz głównie po mieście to dużych odchyłów raczej nie będzie. Przy LPG zawory się zacieśniają, przez co po regulacji dopiero słychać pracę silnika :P

                      Witam Mój civic ma już 130.000tys km i mam pytanie o regulacje zaworów, czy każdy mechanik mi to ogarnie, czy tylko aso, a jeśli już to jaka to regulacja, a może sa samoregulujące bo nie wiem tak naprawde. dzięki za info


                      Czekam Grzechu na Twój post post po regulacji

                      Comment


                      • #26
                        Hejo,
                        Regulowałem zawory przy przebiegu koło 130 tyś km. Korekty były raczej kosmetyczne, także nie ma tragedii.
                        Pzdr.

                        Comment


                        • #27
                          Zamieszczone przez slepak Zobacz posta
                          Czekam Grzechu na Twój post post po regulacji
                          No pewnie wiosną, albo latem zabiorę się za to Od razu wymiana świec zapłonowych. Na razie silnik nie wykazuje żadnych złych objawów dziwnej pracy. Poczytałem ten wątek co podlinkowałeś, to koleś pisał, że po 98tys.km miał tylko kosmetyczne poprawki luzu, tak więc może nie ma tragedii do tych 100tys.km. Moje auto lata głównie w trasach, drogi krajowe, więc obroty silnika w 2,5-3,5tys./min. Wiadomo, że czasem jak jest potrzeba to się kręci do 6tys. Trochę wplątałem się w wątek X, z moim wolnossącym silnikiem, ale w sumie interwał jest, czy w 1.4, 1.8, 1.5T, taki sam czyli 100kkm.
                          Last edited by Grzechu; 08-11-2022, 10:49.
                          Moja łódka Civic..
                          Mój "klekocik" Ceed..
                          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                          Coś na temat olejów..

                          Comment


                          • #28
                            Tak, trzeba wziąć poprawkę na to że każdy inaczej użytkuje auto. Jednemu 1.8 pali 7, a kto inny poniżej 9 litrów nie zejdzie :P z drugiej strony miasto / miastu nierówne, podobnie jak trasa :P

                            Comment


                            • #29
                              Też jestem ciekaw jakie odchyłki będą po ok 100tyś.
                              Mając Astrę3 1.9 w dieslu bez regulacji co prawda tam było na płytkach, przejechałem ponad 240tyś i nie było problemu bo w serwisie ciągle mówili, że nie trzeba regulować... no ale to był diesel.

                              Comment


                              • #30
                                Zamieszczone przez kyzior Zobacz posta
                                Cześć, mam pytanko czy w tym silniku reguluje się luz zaworowy???
                                Jeśli tak to w jakim interwale i z jakimi nastawami na zaworach??? Dziękuje za odpowiedź, pozdrawiam.
                                Ty lepiej pasek zmień! Urywają sie po 80 tys km

                                Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka

                                Comment

                                Working...
                                X