Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Regulacja zaworów w Civic X gen 1.5 i 1,0 turbo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Zamieszczone przez gabler Zobacz posta
    Też jestem ciekaw jakie odchyłki będą po ok 100tyś.
    Mając Astrę3 1.9 w dieslu bez regulacji co prawda tam było na płytkach, przejechałem ponad 240tyś i nie było problemu bo w serwisie ciągle mówili, że nie trzeba regulować... no ale to był diesel.
    a to nie była hydrauliczna regulacja?
    Z moich doświadczeń z innymi D,B i K seriami koło 80tys. wypadałoby wyregulować zawory. Tyle, że potem jak robiłem np. kolejne 40tys. i regulowałem to ze 2-3 zawory wymagały tylko lekkiej korekty - tam jest to dosc fajnie zrobione i jak sie wymienia olej czesto i nie wycierają sie wałki to dosc długo ten luz zostaje w tolerancji. W 1.5T mam 100tys. właśnie. Zawory nie klepią (to było np. słyszalne w starych D seriach - D16z6, d15b7, b2) ale myślę też złapać ten temat i wyregulować.
    Z doświadczenia wiem, że jak jest kilka zaworów do regulacji to po poprawnej korekcie można odczuć zauważalne zmniejszenie zużycia paliwa - choćby dla tego tematu warto się tym zainteresować. oczywiście inaczej przy gazie - wtedy częsta regulacja jest niezbędna.
    Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
    Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

    Comment


    • #32
      Nie była hydrauliczna.
      Natomiast jak miałem w 90 latach fieste 1.3 to tam się regulowało co 45tyś i faktycznie pojawiały się niewielkie odchyłki.

      Comment


      • #33
        Zamieszczone przez Lcfr Zobacz posta
        oczywiście inaczej przy gazie - wtedy częsta regulacja jest niezbędna
        To zależy od tego jak instalacja jest doregulowana i wszelkie generalizowanie nie powinno mieć miejsca.
        Dla świętego spokoju oczywiście należy luz kontrolować, ale nie koniecznie od razu regulować.
        W moim aucie (lpg od ponad 70tys km) dwukrotnie kontrolowałem luzy na wszystkich zaworach.
        Gdyby nie pomysł aby luzy zmniejszyć to regulacji nie musiałbym przeprowadzać.

        Tu podkreślę, że luzy nie zmieniły się na przestrzeni ok 35tys km od pierwszej kontroli (auto było już zagazowane od chyba 20tys km) a po tych 35tys mogłem zostawić jak były, bo nic się nie zmieniło, ale znalazłem opis innych ustawień luzów niz wcześniej i zdecydowałem się luzy zmniejszyć.
        Ja wykonałem sobie sam regulację lpg i sytuacja ze spalaniem się lekko poprawiła.

        Co ciekawe czytałem o przypadkach zwiększonego zużycia paliwa po wykonaniu regulacji.
        Najprawdopodobniej po regulacji luzów należałoby wykasować korekty paliwowe aby komputer wyliczył je sobie na nowo.

        Comment


        • #34
          Zamieszczone przez zadra Zobacz posta
          To zależy od tego jak instalacja jest doregulowana i wszelkie generalizowanie nie powinno mieć miejsca.
          Dla świętego spokoju oczywiście należy luz kontrolować, ale nie koniecznie od razu regulować.
          Oczywiście ze nie ma co generalizować. Natomiast zależny od silnika. W Kserii z gazem przy przebiegi 30-35tys. przeważnie jest już co korygować. W Twoim przypadki z tego co opisałeś to rozumiem, że na gazie zrobiłeś 15tys. km - to faktycznie nie musiało wymagać regulacji. Przeważnie jak ludzie opisują to coś zaczyna się dziac w granicach 30-40 tys.km. Tak czy inaczej na gazie trzeba mieć to pod kontrolą
          Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
          Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

          Comment


          • #35
            w 7 robiłem regulację po 50k km na LPG i zawory wylotowe były już ściśnięte prawie na 0
            w 10 staram się robić co 30k km Ostatnio było co regulować a teraz się okaże
            Civic X 2.0 USA

            Comment


            • #36
              Wie ktoś jakie są momenty nakrętek regulacji luzu zaworów i pokrywy rozrządu.1.5t

              Comment


              • #37
                Regulacja zaworów w Civic X gen 1.5 i 1,0 turbo

                14 Nm nakrętki konturjące

                A rozrząd na foto:
                IMG_9728.jpg


                Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
                Last edited by Paluch; 19-05-2023, 19:43.

                Comment


                • #38
                  Zamieszczone przez Lcfr Zobacz posta
                  W Twoim przypadki z tego co opisałeś to rozumiem, że na gazie zrobiłeś 15tys. km - to faktycznie nie musiało wymagać regulacji.
                  Źle zrozumiałeś, może ja źle opisałem swój przypadek.
                  Napisze trochę inaczej.
                  Auto zagazowane przy 159tys km (brak informacji o wcześniejszych kontaktach luzów) .
                  Aktualnie na liczniku 247tys km.
                  Na przestrzeni tych prawie 90tys km wykonalem 2 razy KONTROLĘ luzów zaworowych.
                  Zdecydowałem się ZMNIEJSZYĆ luzy przy drugiej kontroli, zacieśnić w tolerancji(luzy nie zmieniły się samoistnie i były identyczne jak przy pierwszej kontroli).

                  Dla mnie zatem na razie nie wystąpiło niebezpieczeństwo podparcia zaworów a co za tym idzie wypalenia gniazd zaworowych związanych z zanikiem luzu zaworowego.

                  Na sierpnia zaplanowałam sobie kolejną kontrolę luzów i będę mógł coś dopisać na liczniku będzie ponad 250tys km, i ponad 90tys km na elpegie.
                  Robię sam, więc będę osobiscie widział różnicę, jeśli wystąpi..
                  Jeśli nie będzie potrzeby regulacji, bo luzy będą jak ustawiłem poprzednio, to następną kontrolę zrobię na 300tys km.

                  Comment


                  • #39
                    Momenty dokręcania dekla zaworów Screenshot_20230531_130851_Adobe Acrobat.jpgScreenshot_20230531_130840_Adobe Acrobat.jpgScreenshot_20230531_130900_Adobe Acrobat.jpgScreenshot_20230530_133617_Chrome.jpg
                    Last edited by gabler; 01-06-2023, 12:40.

                    Comment

                    Working...
                    X