Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

1.6 i-DTEC w X-gen - opinie, spalanie, osiągi, problemy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Turyści i tranzyt są zwolnieni z opłaty drogowej .
    W zgoźelcu polecam BP , ale Orlen to syf albo chrzczone , tam dobry tylko żurek [emoji16]
    A skąd wiedziałem po co jedziesz ?
    Ale strefy z nalepkami obowiązują.

    Wysłane z mojego ASUS_X00TD przy użyciu Tapatalka
    Last edited by Bodex1; 20-11-2018, 22:05.

    Comment


    • #32
      Mam pytanie czy dosiadał już ktoś Civica X diesel z 9 stopniowym automatem ?

      Comment


      • #33
        @Albin,
        ja mam taki zestaw.


        Przy okazji przeczytałem wątek, który niby dotyczy silnika w X generacji, a 3/4 wątku, to polemika o ekologii.
        Jeszcze 2 lata temu przewidywali koniec diesla, a teraz silniki wysokoprężne wracają do łask, bo emitują mniej CO2 niż turbo-benzyniaki.

        Skoro więc o ekologii mowa, to silnik 1,6 spełnia normę Euro 6d-temp bez pomocy ad-blue jako jeden z nielicznych na rynku.
        Do tego świetnie radzi sobie z gabarytem auta i zapewnia przyzwoite osiągi. Jest przy tym ekonomiczny i cichy.
        Przeczytałem kiedyś, że X gen jest ostatnim Civiciem z dieslem, ciekawe jak wyjdzie w rzeczywistości i czy Honda rzeczywiście porzuci rozwój tego silnika.

        Mercedes natomiast ostro pracuje nad kolejną generacją diesli, które mają być jeszcze bardziej eko, możliwe więc że koniec diesla nie jest wcale taki oczywisty, bo kończy się lobby promujący elektryki i hybrydy, bo ludzie zaczynają dostrzegać, że każdy kij ma dwa końce.
        Elektryki może i generują mniej zanieczyszczeń, natomiast ich produkcja oraz produkcja baterii, która w większości odbywa się w Azji już taka ekologiczna nie jest
        sigpic
        FK2 http://www.civicforum.pl/showthread....FK2-by-maniaco
        FK3 http://www.civicforum.pl/showthread....al-Black-Pearl
        FK9 http://www.civicforum.pl/showthread....ec-AT-Prestige

        Comment


        • #34
          Spokojna głowa, diesel nie umrze!
          Nie pozwoli na to Angela, bo gospodarka dostanie po uszach.
          A jak opracują hybrydy z tymi silnikami, to 3L/100km będzie naprawdę realne.

          Comment


          • #35
            Panowie mam pytanie, w dieslu na kluczyk po przekręceniu kluczyka w pozycję 3 i puszczeniu następuje automatyczne grzanie swiec i start czy kluczyk trzeba trzymać aż do odpalenia silnika

            Comment


            • #36
              jest dość trudne co napisałeś ... trudno mi sobie wyobrazić co tam robisz?
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #37
                w IX jest symbol (spiralka) informujący o nagrzewaniu świec, na zegarach, w X pewnie też jest. Jak zgaśnie to odpalasz

                Comment


                • #38
                  Faktycznie źle to opisałem, od 2014 mam IX 1.6 idetec ( przejechane 120 tys bez żadnych problemów) teraz kupiłem X 1,6 idetec z Niemiec po drobnej kolizji.Auto paliło na dotyk niestety po kilku dniach stania padł akumulator a po naładowaniu nie odpala. Jak się okazuje wystarczy na krótko przekręcić kluczyk w pozycję 3 a sekwencja grzania swiec i startu następuje automatycznie jak po naciśnięciu guzika. Nie byłem pewien czy kluczyk trzeba przytrzymać , a problemem jest brak zapłonu. Rozrusznik kręci a auto nie odpala, hds pokazał bład P0107 oraz P0069 czyli problemy z czujnikiem MAP. W IX po odpieciu czujnika auto normalnie odpala natomiast w X nie. Czy ktoś sie orientuje czy jest możliwe że w tym modelu soft sterownika nie pozwala na uruchomienie auta z uszkodzonym czujnikiem, ewentualnie w czym jest problem.Dodam że bak pełny i słychać pracę pompy paliwa przy starcie.Dziękuję.

                  Comment


                  • #39
                    Zamieszczone przez hondaa88 Zobacz posta
                    Auto paliło na dotyk niestety po kilku dniach stania padł akumulator a po naładowaniu nie odpala.
                    te auta nie uruchomią się jak akumulator będzie miał jakiś defekt. Jeśli w tak młodym aucie już padł aku, tzn że stał długo. Dobrze by było sprawdzić stan akumulatora po naładowaniu. Chodzi o to czy po podłączeniu opornicy prąd nie spada poniżej 10V? jeśli spada to silnika nie uruchomisz. Bywa tak że aku naładujesz i pokazuje nawet 12,85V ale po badani prądu rozruchowego opornica spadnie mniej jak 10V to aku jest do wymiany. Elektronika w nowych autach czuwa nad układami elektroniki i jak nie ma zapewnionego prawidłowego napięcia to nie ruszysz.
                    Wiadomo taka prozaiczna sprawa aby odpalić diesla trzeba wcisnąć pedał sprzęgła.
                    Zamieszczone przez hondaa88 Zobacz posta
                    bład P0107 oraz P0069 czyli problemy z czujnikiem MAP.
                    P0107 - Ciśnienie bezwzględne w kolektorze dolotowym / obwód niskiego ciśnienia barometrycznego
                    P0069 - korelacja ciśnienia barometrycznego
                    tak to sugeruje że coś jest w obwodzie MAP czujnika doładowani, ale ... jest coś takiego jak czujnik ciśnienia atmosferycznego rozumiem że to jest nazwane barometrycznego.
                    Doszukuję się tutaj tej korelacji między cisnieniem Atmosferycznym takie jak mamy naturalnie i tym czujnikiem. W dieslach jest tak że komputer porównuje sobie te 2 pomiary. Wiążę to z tą kraksą, czy tam się coś nie zawiesiło?
                    Zamieszczone przez hondaa88 Zobacz posta
                    W IX po odpieciu czujnika auto normalnie odpala natomiast w X nie
                    chyba z tego powodu że smrodzić nie możesz, X gen spełnia chyba wyższe wymagania środowiskowe niż IX gen i obszary związane z zanieczyszczeniem środowiska uniemożliwią uruchomienie silnika. Kończą się czasy gdzie jak w passeratii 1,9tdi mogłeś wszystko poodpinać i odpalał.
                    Moim zdaniem czujnik jest zbyt nowy by był uszkodzony.
                    Informacje Kodowe informują o niedomaganiu w obszarze ... trzeba wiedzieć ..co? ...co powoduje że czujnik "widzi" że coś w procesie jest nie tak?
                    Czyli nie czujnik, który działa i informuje, a to "cos" co powoduje że czujnik wywala komunikat.
                    Tak że wymiana czujnika dobrego na dobry niczego nie rozwiąże.
                    nie mam procedury diagnozy dla tych kodów, ale tam by było napisane gdzie wsadzić łapy i co posprawdzać.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #40
                      Bardzo dziękuję za odpowiedz, pozostaje sprawdzić akumulator ewentualnie podstawić drugi czujnik o czym mówi podpowiedz hds-a ,wiązka sprawdzona . Dziwne jest to że auto normalnie odpalało podczas testów przed zakupem oczywiście była o wiele wyższa temperatura, a problem pojawił się po wyjęciu akumulatora. Na złączu po odpieciu czujnika kolejno 3,5volt 0volt 5volt 5volt chciałem go sprawdzić ale nie mam rozpiski styków

                      Comment


                      • #41
                        Młode auto i też nie mam wiele informacji o tym dieslu, w sieci nie ma a ASO już też nie dysponuje płytami CD jak kiedyś na których zapisano działania diagnostyczne, dziś wszystko cholery mają w HDS a to nie jest taki HDS co na allegro kupisz, i jest coraz trudniej cokolwiek, gdziekolwiek znaleźć jeśli chodzi o procedury diagnostyczne. Naprawianie na czuja jaki to się kiedyś robiło tylko pogrąży Cię w kosztach.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #42
                          Naładowałem jeszcze raz akumulator i auto odpaliło tym razem bez błędów dtc , różnica polega na tym że się znacznie ociepliło. Wniosek jest taki że nie można polegać na HDS bez doświadczenia. Reasumując banan na twarzy i Hondahack Pro na pokładzie.

                          Comment


                          • #43
                            Cześć odnośnie spalania mogę porównać ze sobą 3 pacjentów:
                            1) Honda Civic IX (przedlift) 2013, moc 120km, Wersja biedna, koła aluminiowe 205/55/R16, spalanie po dluższym dystansie:
                            - najniższe 3,4l/100km - jazda spokojna, typowy ekodriving, prędkosć 90km/h,
                            - średnie 4,6-4,8l/100km,
                            - średnie, głównie przy prędkości 140km/h (średnia ok. 110km/h), trasa PL-NL: 4,7-5,3l/100km
                            - najwyższe odnotowane: 6l/100km.
                            2) Honda Civic IX (polift) 2016, moc 120km, Wersja sport, koła aluminiowe 225/55/R17, spalanie po dluższym dystansie:
                            - najniższe 3,8l/100km - jazda spokojna, typowy ekodriving, prędkosć 90km/h,
                            - średnie 4,8-5,3l/100km,
                            - średnie, głównie przy prędkości 140km/h (średnia ok. 110km/h), trasa PL-NL: 5,3-5,6l/100km
                            - najwyższe odnotowane: 6,3l/100km.
                            3) Honda Civic X (przedlift) 2018, moc 120km, Wersja executive, koła aluminiowe 235/55/R17, spalanie po dluższym dystansie:
                            - najniższe 4,6l/100km - jazda spokojna, typowy ekodriving, prędkosć 100km/h,
                            - średnie 5,2-5,6l/100km,
                            - średnie, głównie przy prędkości 140km/h (średnia ok. 113km/h), trasa PL-NL: 5,7l/100km <- trasa pierwszy raz robiona
                            - najwyższe odnotowane: 6,5l/100km.
                            *** Auto posiadam od niedawna, dopiero przejechałem nim 1800km, przebieg obecny 15.000km, częste skoki spalania jak przy dopalaniu DPF (zbyt częstym)
                            4) KONTRAST: Honda Civic IX silnik 2.2 i-dtec!!! (przedlift) 2012, moc 180km (chip ze 150km), Wersja sport, koła aluminiowe 225/55/R17, spalanie po dluższym dystansie:
                            - najniższe 4,1l/100km - jazda spokojna, typowy ekodriving, prędkosć 100km/h,
                            - średnie 5,0-5,8l/100km,
                            - średnie, głównie przy prędkości 140km/h (średnia ok. 110km/h), trasa PL-NL: 5,3-6,3l/100km
                            - najwyższe odnotowane: 7l/100km.

                            Kilka doprecyzowań:
                            - wszystkimi autami jeździłem/jeżdzę osobiście,
                            - spalania są z dłuższych odcinków, średnie, rzecz jasna można zrobić i 3l na 10km lub 10l na 10km, ale to nie ma sensu, odcinki rzędu 200-700km,
                            - poz.1. auto współpracownika, kilka razy sam nim jeździłem pokonując powyższa trasę (rzędu 830km),
                            - poz.2. mój pojazd, już sprzedany, wytyczne zmokresu użytkowania roku,
                            - poz.3. nowy nabytek, malo przejechanych km, auto na dotarciu, za 2 tygodnie idzie na lifting softwarowy z 120 na ca.150-160km wówczas sprawdzimy spalanie po;
                            - poz.4. auto w posiadaniu od 2016r., chip przy przebiegu 38tys., obecnie posiada 158tys. zero oznak zmęczenia osprzętu,
                            - obciążenie auta: jedna osoba ca.90kg + bagaże, częsci, narzędzia ca.150kg.
                            Last edited by Adam723; 13-07-2021, 16:15.

                            Comment


                            • #44
                              Cześć, odnośnie auta z pozycji 3) Honda Civic X (przedlift) 2018, moc 120km obecnie dojechałem już do 35kkm i odnośnie spalania użytkowania stwierdzam:
                              WYPOSAŻENIE:
                              - Tempomat adaptacyjny i system unikania kolizji: Bardzo nisko oceniam, tempomat hamuje już od 100m przed poprzedajacym autem, system unikania kolizji czasami dosłownie 'jebnie' po heblach bo wykryje urojone zagrożenie, Szkoda, że nie ma opcji użytkowania tempomatu w trybie prostym (bez adaptacji) - trzeba się nauczyć jeździć z tym tempomatem, bardzo wyraźnie temperując swoje nawyki jazdy 'na zderzaku',
                              - W stosunku do IX lepsza pozycja za kierownicą (bardziej sportowa), auto lepiej wyciszone i desginersko podciągnięte wewnatrz,
                              - ręczny na przycisk - irytujący trzeba się przezwyczaić,
                              - wykończenie wnętrza przyzwoite.
                              - system audio: trochę zamulone, brak pokręteł/przycisków to minus - czasami dotyk nie ogarnia (po lifcie dodali na szczęście przyciski),
                              - system klimatronika: irytujący brak przycisków do zwiększania/zmniejszania siły nawiewu (po lifcie dodali na szczęście przyciski).
                              SILNIK:
                              - jedna wielka zagadka, potrafi przez kilkanaście km jazdy ciągle tej samej przy 140km/h wskazywać spalanie 5l/100km, po czym przy następnych kilkunastu km przy takich samych warunkach i prędkości rośnie do 7-8l/100km, HIM idzie w ruch sprawdzić czy to wina częstszych procedur wypalania PDF, nastaw EGR lub może sonda lambda fiksuje, rzecz jasna pierw sprawdzę czy wystepują jakiekolwiek błędy, gdyż samochód nic mi nie sygnalizuje,
                              - ponadto nawet przy spokojnej jeździe np. 110km/h auto przez dłuższy odcinek wskazuje spalanie 4l/100km, po czym wskakuje na 6l/100km, w żadnej innej Hondzie z silnikiem diesla z DPFem użytkowanej przeze mnie, nie spotkałem się z tak częstymi skokami spalania chwilowego, pomimo nie zmieniających się warunków zewnętrznych,
                              - od 20kkm auto po chipie ze 120km na 150koni, lepsza dynamika, spalanie takie samo.
                              PORÓWNANIE: W sierpniu 2021 kupiłem Honde CR-V z 2016 roku, z tym samym silnikiem, spalanie przy spokojnej jeździe potrafi być niższe niż w CIVICu. CR-V jeździ na ori felgach 19cali, jest cięższe większe, więc podejrzewam, że japończyki-skurczybyki coś zepsuli próbując CIVIC wcelować w normę spalin EURO 6d.
                              Po przeskanowaniu X HDSem podzielę się obserwacjami.
                              Last edited by Adam723; 21-03-2022, 16:05.

                              Comment


                              • #45
                                Zamieszczone przez Adam723 Zobacz posta
                                w żadnej innej Hondzie
                                jeśli już to powinno być " w żadnym dieslu z DPF". (CR-V II ma 140KM ale CR-V III ma 150KM). Czyli nieco jest różnica mimo tej samej pojemności).
                                Kierownik Działu Diesla

                                Comment

                                Working...
                                X