Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

1.6 i-DTEC w X-gen - opinie, spalanie, osiągi, problemy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • 1.6 i-DTEC w X-gen - opinie, spalanie, osiągi, problemy

    Witam wszystkich

    Dopiero planuję zakup swojego egzemplarza - 4D - to pewne, ze względu na duży bagażnik (byłem zdziwiony, że jest aż tak duży) i przystępną cenę. Przez ostatnie jakieś 8 lat użytkowałem auto z PB+LPG, gdzie koszty jazdy przy nawet obecnych cenach LPG są super. Auto pali ok. 10 litrów co daje te 25-27zł/100km obecnie. Chciałbym zakupić nowe auto ale obecnie rynek nowych aut to silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem, gdzie montaż LPG albo jest niemożliwy albo bardzo kosztowny. Staję więc przed dylematem czy kupić nową Hondę z salonu czy jakieś auto z drugiej ręki za ok 50tys z silnikiem nadającym się pod LPG - np. Accorda VIII czy CR-V.

    Stąd też decyzja o silniku diesla, a nie benzynie , choć te 182KM przy tej cenie to bomba. Jednak trzeba z tego co czytam liczyć się ze spalaniem w benzynie na poziomie 7-8 litrów w mieście i ok 6 w trasie.

    Szukam opinii o 1.6 i-DTEC 120KM oraz zwłaszcza o zużyciu realnym paliwa bo informacji w wątku o spalaniu jest sporo ale nie natknąłem się na spalanie ON. Dodam, że nigdy nie użytkowałem auta zasilanego w ON a moja noga jest raczej lekka, z sytuacjami gdzie tylko czasami parę razy w miesiącu jak jadę sam lubię przycisnąć.

    Witamy się w dziale powitań, nie w dziale technicznym zauważyłem to bo pierwszy wpis nie w tym miejscu, korzystaj w wyszukiwarki tematów, pisz w istniejących tematach. Warto nadrobić przewodnik po forum - Regulamin.
    Last edited by rambo7; 16-11-2018, 13:15. Powód: Regulamin pkt 2, 3, 5.

  • #2
    Zamieszczone przez perlak88 Zobacz posta
    planuję zakup swojego egzemplarza - 4D Szukam opinii o 1.6 i-DTEC 120KM
    nie słyszałem co by 4D był z dieslem. Informacji jest sporo, również są tematy o CR-V zagazowanych itd. poświeć chwilkę na ogarnięcie, jest sporo tematów o twoim dylemacie. Temat połączyłem z istniejącym.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #3
      Tutaj użytkowników diesla w X gen jest mało. Zobacz spalanie tutaj:



      i test




      moim skromnym zdaniem aż takiej oszczędności nie zrobisz jak lubisz jechać dynamicznie. A z 1.5 możesz poszaleć.
      Civic 1.5T

      Varadero

      Comment


      • #4
        W dieslu problemem będą wymagane przez producenta wymiany oleju co 10 000 km (kuriozum w dieslu który z definicji służy do długich przejazdów) ze względu na częstsze wypalanie DPF i znaczne rozrzedzanie oleju paliwem (norma Euro 6d). W praktyce przy jeździe miejskiej będzie Cię wołał na wymianę po ~5000 km.
        Last edited by Lukas; 16-11-2018, 14:04.

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez Lukas Zobacz posta
          W dieslu problemem będą wymagane przez producenta wymiany oleju co 10 000 km (kuriozum w dieslu który z definicji służy do długich przejazdów) ze względu na częstsze wypalanie DPF i znaczne rozrzedzanie oleju paliwem (norma Euro 6d). W praktyce przy jeździe miejskiej będzie Cię wołał na wymianę po ~5000 km.
          Skąd te rewelacje o wymianie oleju w dieslu co 10000km?
          Według książki serwisowej jest to 20000km/1 rok, a skrócony okres wymiany dotyczy tylko ciężkich warunków eksploatacji.
          Był Civic FK2 Comfort, teraz Civic Tourer Elegance 1.6

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez 4gotten Zobacz posta
            Skąd te rewelacje o wymianie oleju w dieslu co 10000km?
            Według książki serwisowej jest to 20000km/1 rok, a skrócony okres wymiany dotyczy tylko ciężkich warunków eksploatacji.
            Kolega pytał o 1.6 i-DTEC w X-gen a to jest trochę przekonstruowany silnik.

            1458983_upload_2018-2-7_17-44-29.jpg

            https://hondakarma.com/threads/servi...-civic.185866/
            Last edited by Lukas; 16-11-2018, 18:16.

            Comment


            • #7
              No nieźle - 2-3 razy w roku robić wymianę oleju? Ciekawie. Zwykle i tak staram się co max 15 tys max, ale mnie niż 10 tys to jakieś nieporozumienie.

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez perlak88 Zobacz posta
                No nieźle - 2-3 razy w roku robić wymianę oleju? Ciekawie. Zwykle i tak staram się co max 15 tys max, ale mnie niż 10 tys to jakieś nieporozumienie.
                Z ciekawości, ile km robisz rocznie?
                www.simple-events.pl

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez plastik1989 Zobacz posta
                  Z ciekawości, ile km robisz rocznie?
                  Zwykle między 20-30 tys w zależności jak daleko mam podpisane umowy. Można dla uśrednienia przyjąć 25 tys.

                  Comment


                  • #10
                    Czyli każdy 1 litr spalania na 100km, daje Ci rocznie różnicę 250l. Różnica między autem palącym 5l, a 7l da Ci różnicę 2500zł rocznie.

                    Tylko, że by uzyskać spalanie 5l w większości aut, w trasie to musisz się trzymać prędkości rzędu 70-90km/h. Za to Civic 1.5t ma REALNE spalanie 6-7l w trasie, nawet jak jedziesz do 120km/h.
                    Przedwczoraj trasa: Kraków (25km po mieście) później trasa do Warszawy (drogi ekspreswo 120km/h reszta 90-70km/h), następnie w Warszawie po paru miejscach (ok 50km po Wawie) i w nocy powrót do Krakowa. Dwie osoby, trochę gratów w bagażniku, grzanie foteli, klima, radio - żadne eko wydzywiania i spalanie średnie z całej trasy 6.3l bez najmniejszego problemu.

                    IMO polująć usilnie na auto palące w trasie te 5l, to relnie jeżdżąc w trasy nie wytrzymasz w eko jeździe 70km/h, więc i tak będziesz cisnął te 120km/h jak się będzie dało na ekspresówce czy 140km/h na autostradzie, a wtedy spalanie wyjdzie Ci wyższe niż 1.5t na pewno.

                    Co do przeglądów w Civicu to masz rozbite na przegląd Auta i wyminę oleju. Jeśli zbyt szybko zapali Ci się olej to jedziesz do ASO na sam olej za 400zł i nie robisz pełnego przeglądu za 1000zł.
                    www.simple-events.pl

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez plastik1989 Zobacz posta
                      Co do przeglądów w Civicu to masz rozbite na przegląd Auta i wyminę oleju. Jeśli zbyt szybko zapali Ci się olej to jedziesz do ASO na sam olej za 400zł i nie robisz pełnego przeglądu za 1000zł.
                      Należy też pamiętać, że w 1.6 i-DTEC nie ma zmiennego przeglądu "A", jest ustawiony na sztywno co 10 kkm.

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez Lukas Zobacz posta
                        Należy też pamiętać, że w 1.6 i-DTEC nie ma zmiennego przeglądu "A", jest ustawiony na sztywno co 10 kkm.
                        Bardziej chodziło mi o to, że robiąc nawet te 30tyś rocznie to w przypadku 1.5t oszczędzamy na przeglądzie, bo dwa razy olej i jeden przegląd daje ok 2x400zł+ 450zł czyli 1250zł. W innym aucie często trzeba zrobić dwa przeglądy po 1000zł. Co do diesla Hondy to IMO niewypał, resztą nie pchałbym się w diesla w ogole teraz, za 3-5 lat się może okaza że aut z dieslami się nie będzie dało sprzedać w normalnych pieniądzach i wtedy ten 1l/100km spalania mniej, wyjdzie właści celowi bokiem jak zobaczy ile kasy stracił na aucie.
                        www.simple-events.pl

                        Comment


                        • #13
                          "śmierć jednostek wysokoprężnych nastąpi już po 2020 roku." czyli już 2 lata .
                          Jeszcze kilka lat temu diesle były w natarciu. Reklamowano je jako ekologiczne, nowoczesne, oszczędne i oferujące świetne osiągi. Jednak był to jedynie obraz kreowany przez producentów i urzędników wymyślających

                          w każdym razie ja tam diesla nie czuję jak chce przewietrzyć mieszkanie szczególnie wieczorem, smród z kominów jest nie do wytrzymania.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #14
                            Długie trasy, czy też auta typu Suv tam diesel jest niezastąpiony. Przy prędkościach nawet tylko140km/h benzyna czy też hybryda dieslowi jeszcze dłuuugo nie podskoczy.

                            Comment


                            • #15
                              Zamieszczone przez katana Zobacz posta
                              Długie trasy, czy też auta typu Suv tam diesel jest niezastąpiony. Przy prędkościach nawet tylko140km/h benzyna czy też hybryda dieslowi jeszcze dłuuugo nie podskoczy.
                              No nie wiem czy w długie trasy zamieniłbym mojego 1.5t na 1.6D.
                              Spalanie wyjdzie pewnie 1l różnicy, zasięg na baku może 100km więcej, koszty eksploatacji porównywalne nawet po uwzględnieniu paliwa, a różnica w kwocie przy odsprzedaży w obecnych dieslach to jedna wielka zagadka. Pieron wie, czy za 2-3 lata właściciele diesla nię będą musieli płacić wyższego ubezpieczenia, czy jakiś dodatkowych opłat ekologicznych itp. A jak na serio się wezmą za DPFy i katalizatory i nie będzie się dało jeździć z wyciętymi to co parę lat kilka tyś trzeba liczyć na filtr cząstek stałych. Ciekawe czy w wtedy też tak ludzie chętnie będą używane diesle kupować...
                              www.simple-events.pl

                              Comment

                              Working...
                              X