Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Kontrolka poziomu oleju - "sprawdź poziom oleju w silniku"

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Panowie ,proszę żeby ktoś zadzwonił do ASO i zapytał o metodę pomiaru dla tego czujnika,ew. spisał ze swojego czujnika symbol i producenta,wtedy da się może znaleźć jakąś specyfikację techniczną. Istnieją sposoby na zaradzenie takim ekscesom przy konkretnych konstrukcjach,więc dajcie już spokój z olejem i zajmijcie sie tematem.Mnie problem nie dotyczy,bo ja jeżdżę sobie bezawaryjnie pancernym starym golasem,to Wam powinno zależeć na znalezieniu wyjścia,bo ASO odeśle Was w diabły jak będziecie jęczeć przy biurku a usterki w danym momencie nie będzie.

    Comment


    • #77
      Zamieszczone przez marart Zobacz posta
      Ktoś z Forumowiczów (posiadających świeżą Hanię) mógłby zajrzeć do instrukcji i wrzucić fotę
      Proszę bardzo. Hania odebrana w czerwcu 2018...20180808_221658.jpg

      Comment


      • #78
        Zamieszczone przez Daro31 Zobacz posta
        Proszę bardzo. Hania odebrana w czerwcu 2018...
        Dziękuje bardzo Daro31
        Jak widać naocznie coś jest na rzeczy, że zmienili już specyfikację z min A3 na A5...
        Chyba, że jest to już przygotowane pod modele z GPF.
        Last edited by marart; 08-08-2018, 22:32. Powód: przemyślenia :)
        Moja Hania
        http://www.civicforum.pl/showthread....-MT-Rallye-Red

        Comment


        • #79
          Zamieszczone przez marart Zobacz posta
          Chyba, że jest to już przygotowane pod modele z GPF.
          Nie sądzę. Modele z gpf pojawią się dopiero od września br. Te modele zapewne będą miały zupełnie nową wersję instrukcji.

          Comment


          • #80
            m26 napisał:
            Może ktoś już coś wie na temat budowy czujnika.
            tu jest fajnie opisane jak to działa, sprytne to, (dokument PDF)
            https://www.google.com/url?sa=t&rct=...SvT-AJllXcnTEB
            4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
            Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
            https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

            Comment


            • #81
              Zamieszczone przez rat4 Zobacz posta
              tu jest fajnie opisane jak to działa, sprytne to, (dokument PDF)
              https://www.google.com/url?sa=t&rct=...SvT-AJllXcnTEB
              Nie chodzi o działanie pierwszego lepszego czujnika,tylko tego konkretnego który jest w aucie,a nikt nie chce podać symbolu.

              Comment


              • #82
                Zamieszczone przez andrzejek-k68 Zobacz posta
                Jesli Honda { i nie tylko ona } robi jakies "durnowate" badania marketingowe satysfakcji klienta, to zadaja przewaznie absurdalne pytania typu "czy czesto pan bije żonę, prosze odpowiadac tak lub nie.
                Do tego sami tego nie robią ,tylko obarczają tym obowiązkiem serwisy/salony dokładając tym samym tyle roboty ludziom że zaniedbują oni inne obowiązki,albo siedzą po godzinach tworząc posrane raporty odnośnie wszystkiego,nawet tego ile ludzi patrzy przez szybę a ile siedzi i czyta gazetę.
                Żądają wyników w formie słupków a sami sobie potem tylko tam popatrzą i wymyślają pierdoły.

                Comment


                • #83
                  Witam.
                  Wczoraj przejechałem trasę ok. 900 km. Ostatnie 400 km przeważnie na tempomacie. Prędkość na tempomacie 150 km/h. Jakieś 130 km przed celem podróży wyświetlił mi się komunikat "sprawdź poziom oleju". Przed rozpoczęciem jazdy sprawdziłem stan oleju i był oczywiście na maxa. Po kilku kilometrach zatrzymałem samochód na równym terenie, odczekałem około pół godziny i sprawdziłem poziom oleju, który był oczywiście taki jak przed rozpoczęciem jazdy. Następnie włączyłem zapłon i komunikat już się nie pojawił. Ostatnie 130 km pokonałem z podobną prędkością, ale już bez tempomatu. Co ciekawe olej na jakim jeżdżę, to wcale nie jest słynny 0W-20, który po 3k przebiegu kazałem wymienić, tylko LM 5W-30.

                  Comment


                  • #84
                    No nie wierzę, że tempomat ma coś z tym wspólnego. Trzeba by zrobić doświadczenie: pojechać ze stałą prędkością 140-150 bez tempomatu. Tylko noga będzie boleć...

                    Comment


                    • #85
                      Zamieszczone przez chromaticall Zobacz posta
                      No nie wierzę, że tempomat ma coś z tym wspólnego. Trzeba by zrobić doświadczenie: pojechać ze stałą prędkością 140-150 bez tempomatu. Tylko noga będzie boleć...
                      Nie chodziło mi o sam tempomat ale o jazdę ze stała prędkością ... jak sam napisałeś noga będzie boleć ale założyć można by że efekt byłby taki sam
                      Moja Hania
                      http://www.civicforum.pl/showthread....-MT-Rallye-Red

                      Comment


                      • #86
                        Wcześniej nie jeździłem przez dłuższy czas na tempomacie. Ale zauważyłem jedno - jeżeli tempomat mam ustawiony np. na 150 km, to kiedy np. Tir wyjedzie mi na lewy pas i jedzie 80 km/h, to samochód oczywiście zwalnia do tej prędkości, a gdy już mam wolny pas, to samochód zaczyna gwałtownie przyspieszać. Gwałtownie tzn. dużo "mocniej" niż ja bym to zrobił manualnie. Nie wiem gdzie jest przyczyna, ale nie wierzę w te wodniste, ekologiczne oleje. Myślę, że nie są odporne na duże obciążenia (gwałtowne przyśpieszenia, długotrwałe wysokie obroty). Wcześniej od nowości jeździłem Lancerem 2,0. Olej od początku Mobil 1 5W-50. Długotrwałe obroty przez kilka pierwszych lat 4-5 tyś. to była norma. Do dzisiaj samochodem jeździ moja córka. Silnik jak to się mówi żyleta.

                        Comment


                        • #87
                          Jednak przyczyna oleju, przynajmniej na Twoim przykładzie została obalona. Może po prostu wyszła partia jakichś lipnych czujników. Odnośnie elektroniki, to czujniki parkowania, deszczu czy automatycznych świateł w dużej części przypadków żyją własnym życiem.

                          Comment


                          • #88
                            Zamieszczone przez Delta Zobacz posta
                            Ale zauważyłem jedno - jeżeli tempomat mam ustawiony np. na 150 km, to kiedy np. Tir wyjedzie mi na lewy pas i jedzie 80 km/h, to samochód oczywiście zwalnia do tej prędkości, a gdy już mam wolny pas, to samochód zaczyna gwałtownie przyspieszać. Gwałtownie tzn. dużo "mocniej" niż ja bym to zrobił manualnie.
                            Od początku zauważyłem dokładnie to samo. Po pewnym czasie dla porównania włączałem tryb econ na tempomacie i okazywało się, że wtedy Hanka robiła to płynnie, spokojnie. Co jeszcze ciekawsze, po przejechaniu pierwszych około 10 tys. problem zniknął i przyspiesza podobnie bez econ jak i z.
                            Hanka potrzebowała czasu na naukę i adaptację ?
                            Dodam , że jeżdżę na sławetnym 0w20 i nigdy przy długiej jeździe na tempomacie nie zaznałem problemu "sprawdź poziom oleju".

                            Comment


                            • #89
                              Zamieszczone przez katana Zobacz posta
                              Może po prostu wyszła partia jakichś lipnych czujników. Odnośnie elektroniki, to czujniki parkowania, deszczu czy automatycznych świateł w dużej części przypadków żyją własnym życiem.
                              Liczę na to, że to był tylko błąd czujnika, a nie chwilowy zanik filmu olejowego.

                              Comment


                              • #90
                                Zamieszczone przez katana Zobacz posta
                                ......żeby skrócić wymianę do12 max 15kkm, a jak mam sportowe zapędy to nawet do 10kkm, a z olejem nic nie kombinować....
                                Tutaj i tak nam wszystkim wymusza komputer, który "krzyczy" że zbliża się przegląd "A" - nie wiem jak u Was u mnie pierwsza wymiana pokazała się w okolicach 10000km a w sumie wymieniłem na jakieś 11300km i komputer pokazywał chyba 3 dni do końca terminu. Tak więc ciężko jest to przeciągnąć zwłaszcza w okresie gwarancji bo raczej każdy z nas gdzieś z tyłu głowy ma fakt, że jakby co....odpukać to lepiej nie przeciągać wymiany oleju. Komuś pokazał się przegląd "A" na ciut większym przebiegu?

                                Zamieszczone przez Lukas Zobacz posta
                                .....zakładanie, że 0W20 się pieni a 5W30 już nie to rzeczywiście SF level master.....
                                Ta informacja wrzucona została gdzieś tutaj w tym wątku jako cytat "poważnego" kierownika ASO, który twierdzi, że takie info dostał gdzieś na szkoleniu, że zdarza się taka sytuacja i wtedy głupieje czujni. To tylko cytat....

                                Zamieszczone przez Lukas Zobacz posta
                                ......Inżynierowie Hondy projektując silnik 1.5T przyjęli pewne założenia dotyczące jego trwałości, czy będzie to 250 czy 300 kkm - tego nie wiemy. Wiem jednak na pewno, że nawet całościowa wiedza forumowiczów nie może się równać z tym czym dysponują laboratoria R&D Hondy. A dysponują danymi historycznymi, wynikami laboratoryjnymi, niezliczoną ilością danych testowych oraz danymi spływającymi z sieci dilerskich na całym globie.....
                                Też jestem tego samego zdania dlatego zaraz po zdarzeniu nie polecałem ruszyć dupy i na gwałt wymieniać oleju Co jak co ale wielu wpadek z silnikami inżynierowie Hondy nie mieli dlatego poziom paniki na razie jest niski i mam nadzieję, że wszyscy wspólnie się tutaj nie zawiedziemy. Wątek powstał po to aby zasygnalizować kolejny problem jak z czujnikami parkowania (u mnie o dziwo cisza i prawidłowe działania) czy automatycznymi wycieraczkami...automatycznie potrafią chyba tylko jedno wkurzać nas . Może to błąd czujnika a może zupełnie inna przyczyna. Mamy chyba wspólnie nadzieję, że w końcu ktoś to rozwikła.
                                Moja Hania
                                http://www.civicforum.pl/showthread....-MT-Rallye-Red

                                Comment

                                Working...
                                X