Panowie (Katana i Rambo), wrzućcie na luz, ani Katana nikogo jakoś szczególnie nie atakował, ani też nie ma potrzeby od razu się wyzłaszczać, że coś już było pisane X razy, skoro orginalny wątek olejowy swą długością (treścią zresztą też) przypomina trylogię Sienkiewicza.
Pax Vobiscum - kończymy spory i zastanówmy się nad konkretami.
Wiadomo, że producenci w każdej branży działają tak by postarzać sztucznie urządzenia czy wręcz świadomie wprowadzać defekty by szybciej się zepsuło - na to dowodów już chyba nikomu nie potrzeba - kondensatory monitorów umieszczone przy grzejących się radiatorach, nie wymienialne baterie tabletów/telefonów, absurdalne ceny części zamiennych unwiemożliwijace nawet proste naprawy itp. Honda też musi w większym lub mniejszym stopniu ulegać tym trendom - bo inaczej zbankrutuje...
Z tego co widzę, każdy z nas kto kupił Civic X, chce dla auta jak najlepiej, nikt nie szuka głupich oszczędności w spalaniu rzędu 1% i nie dla tego lejemy 0w20, tylko dla tego, że takie wciskają w ASO, a nikt nie chce ryzykować ewentualnych problemów z gwarancją tylko dlatego, że wlał olej którego ASO nie poleca. I tak, wiem że w instrukcji dopuszczają itd. ale realny świat wygląda inaczej niż świat z internetu gdzie wszytko jest zero-jedynkowe. Co z tego, że racja po mojej stronie, jak ASO się wypnie na naprawę gwarnycjną i zostanie mi tylko sprawa w sądzie ciągnąca się parę lat, a ja jeżdżacy do pracy rowerem... Oczywiście wygram i w końcu mi silnik naprawią, ale auto po roku staniu na placu będzie miało mnóstwo innych problemów -czy za to ktoś zwróci pieniądze?
-Teraz trzeba się zastanowić czy rzadki olej 0w20 który jak wszystko wskazuje jest gorszym lubryfikantem w silniku (jeśli chodzi o żywotność silnika), może być aplikowany tam z innego powodu, np wąskie kanaliki smarowania?
-Czy w innych krajach gdzie eko reżim jest mniejszy też ASO tak chetnie leje 0w20? Ciekawe jak wyglada to w USA w Californi gdzie temp są wysokie, a raczej UE nie ma za dużo do gadania.
-czy dla typowego Polskiego użytkownika jeżdżącego dynamicznie, ale bez skrajnego upalania w temp od -10 zima do +30 lato lepszym wyborem będzie olej np. 0w40 czy 5w30.
Pax Vobiscum - kończymy spory i zastanówmy się nad konkretami.
Wiadomo, że producenci w każdej branży działają tak by postarzać sztucznie urządzenia czy wręcz świadomie wprowadzać defekty by szybciej się zepsuło - na to dowodów już chyba nikomu nie potrzeba - kondensatory monitorów umieszczone przy grzejących się radiatorach, nie wymienialne baterie tabletów/telefonów, absurdalne ceny części zamiennych unwiemożliwijace nawet proste naprawy itp. Honda też musi w większym lub mniejszym stopniu ulegać tym trendom - bo inaczej zbankrutuje...
Z tego co widzę, każdy z nas kto kupił Civic X, chce dla auta jak najlepiej, nikt nie szuka głupich oszczędności w spalaniu rzędu 1% i nie dla tego lejemy 0w20, tylko dla tego, że takie wciskają w ASO, a nikt nie chce ryzykować ewentualnych problemów z gwarancją tylko dlatego, że wlał olej którego ASO nie poleca. I tak, wiem że w instrukcji dopuszczają itd. ale realny świat wygląda inaczej niż świat z internetu gdzie wszytko jest zero-jedynkowe. Co z tego, że racja po mojej stronie, jak ASO się wypnie na naprawę gwarnycjną i zostanie mi tylko sprawa w sądzie ciągnąca się parę lat, a ja jeżdżacy do pracy rowerem... Oczywiście wygram i w końcu mi silnik naprawią, ale auto po roku staniu na placu będzie miało mnóstwo innych problemów -czy za to ktoś zwróci pieniądze?
-Teraz trzeba się zastanowić czy rzadki olej 0w20 który jak wszystko wskazuje jest gorszym lubryfikantem w silniku (jeśli chodzi o żywotność silnika), może być aplikowany tam z innego powodu, np wąskie kanaliki smarowania?
-Czy w innych krajach gdzie eko reżim jest mniejszy też ASO tak chetnie leje 0w20? Ciekawe jak wyglada to w USA w Californi gdzie temp są wysokie, a raczej UE nie ma za dużo do gadania.
-czy dla typowego Polskiego użytkownika jeżdżącego dynamicznie, ale bez skrajnego upalania w temp od -10 zima do +30 lato lepszym wyborem będzie olej np. 0w40 czy 5w30.
Comment