Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Kontrolka poziomu oleju - "sprawdź poziom oleju w silniku"

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Panowie (Katana i Rambo), wrzućcie na luz, ani Katana nikogo jakoś szczególnie nie atakował, ani też nie ma potrzeby od razu się wyzłaszczać, że coś już było pisane X razy, skoro orginalny wątek olejowy swą długością (treścią zresztą też) przypomina trylogię Sienkiewicza.

    Pax Vobiscum - kończymy spory i zastanówmy się nad konkretami.

    Wiadomo, że producenci w każdej branży działają tak by postarzać sztucznie urządzenia czy wręcz świadomie wprowadzać defekty by szybciej się zepsuło - na to dowodów już chyba nikomu nie potrzeba - kondensatory monitorów umieszczone przy grzejących się radiatorach, nie wymienialne baterie tabletów/telefonów, absurdalne ceny części zamiennych unwiemożliwijace nawet proste naprawy itp. Honda też musi w większym lub mniejszym stopniu ulegać tym trendom - bo inaczej zbankrutuje...

    Z tego co widzę, każdy z nas kto kupił Civic X, chce dla auta jak najlepiej, nikt nie szuka głupich oszczędności w spalaniu rzędu 1% i nie dla tego lejemy 0w20, tylko dla tego, że takie wciskają w ASO, a nikt nie chce ryzykować ewentualnych problemów z gwarancją tylko dlatego, że wlał olej którego ASO nie poleca. I tak, wiem że w instrukcji dopuszczają itd. ale realny świat wygląda inaczej niż świat z internetu gdzie wszytko jest zero-jedynkowe. Co z tego, że racja po mojej stronie, jak ASO się wypnie na naprawę gwarnycjną i zostanie mi tylko sprawa w sądzie ciągnąca się parę lat, a ja jeżdżacy do pracy rowerem... Oczywiście wygram i w końcu mi silnik naprawią, ale auto po roku staniu na placu będzie miało mnóstwo innych problemów -czy za to ktoś zwróci pieniądze?

    -Teraz trzeba się zastanowić czy rzadki olej 0w20 który jak wszystko wskazuje jest gorszym lubryfikantem w silniku (jeśli chodzi o żywotność silnika), może być aplikowany tam z innego powodu, np wąskie kanaliki smarowania?

    -Czy w innych krajach gdzie eko reżim jest mniejszy też ASO tak chetnie leje 0w20? Ciekawe jak wyglada to w USA w Californi gdzie temp są wysokie, a raczej UE nie ma za dużo do gadania.

    -czy dla typowego Polskiego użytkownika jeżdżącego dynamicznie, ale bez skrajnego upalania w temp od -10 zima do +30 lato lepszym wyborem będzie olej np. 0w40 czy 5w30.
    Last edited by plastik1989; 08-08-2018, 11:15.
    www.simple-events.pl

    Comment


    • #62
      Zamieszczone przez plastik1989 Zobacz posta
      Z tego co widzę, każdy z nas kto kupił Civic X, chce dla auta jak najlepiej, nikt nie szuka głupich oszczędności w spalaniu rzędu 1% i nie dla tego lejemy 0w20, tylko dla tego, że takie wciskają w ASO, a nikt nie chce ryzykować ewentualnych problemów z gwarancją tylko dlatego, że wlał olej którego ASO nie poleca. I tak, wiem że w instrukcji dopuszczają itd. ale realny świat wygląda inaczej niż świat z internetu gdzie wszytko jest zero-jedynkowe. Co z tego, że racja po mojej stronie, jak ASO się wypnie na naprawę gwarnycjną i zostanie mi tylko sprawa w sądzie ciągnąca się parę lat, a ja jeżdżacy do pracy rowerem... Oczywiście wygram i w końcu mi silnik naprawią, ale auto po roku staniu na placu będzie miało mnóstwo innych problemów -czy za to ktoś zwróci pieniądze?
      o , to, to!


      Zamieszczone przez plastik1989 Zobacz posta
      -czy dla typowego Polskiego użytkownika jeżdżącego dynamicznie, ale bez skrajnego upalania w temp od -10 zima do +30 lato lepszym wyborem będzie olej np. 0w40 czy 5w30.
      Na szybko można policzyć ile tak naprawdę jest tych dni, co żar się po tyłku leje w naszym kraju i odpowiedź jest taka, że nadal jesteśmy w Polsce. Nie, to nie jest klimat słonecznej Hiszpanii czy Włoch. W dni masakry temperaturowej, liczone w skali roku na palcach dwóch rąk i nóg, po prostu nie ganiam mojego litrowego kurdupla. Jeżdżę normalnie, dynamicznie, bez szaleństw. Sprawdzam częściej oliwę i kontroluję. Oczywiście, z drugiej strony można wziąć za dobrą monetę wpisy rambo7 , który ma rację i zastosować się do jego słusznych uwag co do doboru olejów jeśli !!! ktoś tyra Hankę pod czerwone pole często i gęsto. Ale dżizus krajst nie róbmy wała ze sztabu inżynierów z wieloletnim doświadczeniem i wiedzą, największego producenta silników na świecie i setek tysięcy wywalonych na badania i testy. Jeżdżę i będę jeździł na 0w20 bo choć jest napisane, że został zaprojektowany w celu oszczędności paliwa - nie znaczy, że nie chroni silnika, co jest nadrzędną cechą każdego! oleju. Prawda czy fałsz? Jestem przeciwnikiem teorii spiskowych i nadal i przede wszystkim , czy się to komuś podoba czy nie, żyjemy w Polsce i właśnie dlatego wg mnie "znienawidzony" spełnia wymagania i rolę ochronną jeżdżących normalnie w naszym kraju a nie w spalonej słońcem Toskanii. Ktoś chce mega chronić silnik , tyra często po dwie paki non stop w sporadyczne upały, to będzie jeździł ze swoją oliwą i lał A3 ( choć wykasowali go z instrukcji ) i super! Ja uważam, że wystarczy przy normalnym użytkowaniu ( dom-praca-wypad za miasto) pozostać przy "znienawidzonym" przez niektórych na tym forum i zaufać, że dobry olej nie musi mieć konsystencji wazeliny by chronił silnik. A już na bank przez okres gwarancji o czym pisał plastik1989.

      rambo7 ma wiele racji lecz ja ograniczam ją do przypadków kiedy ktoś jeździ cały czas mega agresywnie.

      A, jeszcze tylko dodam - jakich temperatur jest najwięcej w naszym kraju? Sprawdźcie średnią temperaturę z 2017 roku w Polsce, z poprzednich również polecam Pozdro.

      Comment


      • #63
        A może przestać i skupić się na problemie,bo mdłych wątków olejowych jest już trochę ,a ten też zaczyna zmierzać szpagatami w kierunku jałowej dyskusji,wklejania tabelek albo linków do równie niekonstruktywnych i powodujących wojny tematów.
        Może ktoś już coś wie na temat budowy czujnika.
        Edit: Montada,agresywna dla takiego silnika jazda to niekoniecznie dwie paki.
        Wielu ludzi popełnia straszny błąd kalkulując że trzeba zap...lać szybko żeby zniszczyć.
        Poprzednie wpisy to potwierdzają- jedzie wolniej i komunikat ma a potem ładuje pod 200 i nie ma.
        Pdłącz sobie skaner i zobacz podczas jazdy na wyliczenie obciączenia,a wiele to wyjaśni.
        Obciążenie idzie w parze z mapą ciśnienia oleju w układach z taką regulacją i niektórzy mogli by się się zdziwić widząc jak olej idzie pełną dzidą w najmniej oczekiwanych momentach,choćby zwyczajnych podjazdach od świateł do świateł.
        Last edited by m26; 08-08-2018, 12:00.

        Comment


        • #64
          Zamieszczone przez plastik1989 Zobacz posta
          -Teraz trzeba się zastanowić czy rzadki olej 0w20 który jak wszystko wskazuje jest gorszym lubryfikantem w silniku (jeśli chodzi o żywotność silnika), może być aplikowany tam z innego powodu, np wąskie kanaliki smarowania?
          jest gorszym w określonych warunkach temperatury i traktowania i lepszym w odpowiednich warunkach temperatury i użytkowania. Co to znaczy?
          Lepszy w czym?
          Tyle że w tym przypadku słowo "lepszym" nie oznacza wytrzymałościowym, bo on nie jest, nie był i taki nie będzie. Jeśli ktoś weźmie słowo "lepszy" to mieć na uwadze musi ekonomię. By wyłącznie w tym przypadku jest lepszy. Jeśli ktoś ma na myśli słowo "lepszy" (a celem jest wytrzymałość) to nie ma takiej opcji, po prostu konstrukcja mu na to nie pozwala być lepszym, jest gorszym.
          Widziałeś te wąskie kanały? a widziałeś takie kanały w jakimś innym silniku? ile ma dysza lejąca olejem na wał?
          Olej to nie klej.
          Zamieszczone przez plastik1989 Zobacz posta
          -Czy w innych krajach gdzie eko reżim jest mniejszy też ASO tak chetnie leje 0w20?
          długie te tematy były a było tam pisane o tym i wracamy do tego. Wiele pojazdów już zostało zakazanych w sprzedaży w Europie, nada są dostępne poza Europą, z powodów ekologicznych. W EU nie opłaca się sprzedawać takich pojazdów dostosowywać do wyśrubowanych Norm środowiskowych.
          Zamieszczone przez plastik1989 Zobacz posta
          czy dla typowego Polskiego użytkownika jeżdżącego dynamicznie, ale bez skrajnego upalania w temp od -10 zima do +30 lato lepszym wyborem będzie olej np. 0w40 czy 5w30.
          Instrukcja mówi wyraźnie, jednoznacznie i po polsku i identycznie w każdym innym języku: "stosować olej o lepkości odpowiedniej do temp. otoczenia". Czy w obecnych temperaturach +35stC to należy używać oleje xW-20?
          O czym mówi drugi człon parametru SAE dla kogo są 30, 40, 50? ? Dla kogo jest Informacja - Wymaganie instrukcji?
          Po co to pisali?
          Nie mogli napisać jedno zdanie: "zalecany olej do Hondy 0W-20" ... no jakoś nie widzę takiego zapisu.

          Jak ktoś nie rozróżnia temperatury +20stC a +35stC no to nie poradzę.
          Jeśli ktoś twierdzi (bo mu ASO wlało) olej specjalny Eko energy i sądzi że jest tak samo wytrzymały jak olej stricte protection do ochrony silnika. No to tylko proszę, aby zapoznał się z etykietą produktu. Różnice są jak czaro a białe. Jeśli z tego się nic nie rozumie, to nie czytamy, nie zaglądamy na forum, nie denerwujemy się, luzujemy.

          Zamieszczone przez montada Zobacz posta
          Ale dżizus krajst nie róbmy wała ze sztabu inżynierów z wieloletnim doświadczeniem i wiedzą, największego producenta silników na świecie i setek tysięcy wywalonych na badania i testy.
          no nie mogę,.... no nie dali rady zrobić takiego produktu! ..no nie zrobili oleju 3 w 1. - no nie ma takiego. Widziałeś olej co ma ACEA: A3, A5, A1 w jednej substancji? ... no nie ma...
          wiec inżynierowie nie robią żadnego zajebistego oleju. Zrobili substancję która jest jak napisali: "specjalna substancja do uzyskiwania niskich wyników spalania".
          Jakotworzysz jakiekolwiek informacje i cechy takiego produktu na żadnym nie ma że " jest to olej o specjalnych własnościach wytrzymałościowych" . No być nie może, bo No bo albo masz HTHS w okolicach 4 albo 1,5. Jak zmieszasz to masz 2,6.
          No jak ? jak zrobić z eko energy stricte produktu 0W-20 olej o parametrze wytrzymałościowym, no trzeba do nie go dolać mocniejszy olej. Nie ma wśród olejów eko ekonomy oleju wytrzymałościowego bo Wymaganie postawiono Inżynierom zróbcie oleje Eko, bo dobre oleje to mamy.
          Zamieszczone przez montada Zobacz posta
          nie znaczy, że nie chroni silnika, co jest nadrzędną cechą każdego! oleju. Prawda czy fałsz?
          prawda, ale, informacja o tym jaki to olej mówi więcej, i o tym w instrukcji nie pisze.
          Dlaczego oleje do IX i X gena i wcześniejszych różnią się od siebie?
          Po jaką cholerę Instrukcja mówi o A3, A5, A1?
          Nie ma oleju 3 w 1.
          Każdy z tych olejów chroni silnik A3, A5, A1.

          Pytanie brzmi:
          który z tych Jakości jest najlepszy pod kątem wytrzymałościowym? - odpowiedź jest oczywista.
          Który z powyższych jest najlepszym olejem ekologicznym? - odpowiedź jest prosta.
          który z powyższych jest oleje ekonomicznym? - odpowiedź jest prosta.
          .. jak cała Instrukcja obsługi w tym zakresie.

          dla niektórych w każdym z tych zakresów -0W20 jest najlepszym, bije wszystkich na głowę ... ... w każdej grupie i z osobna każdego..... bravo.
          Last edited by rambo7; 08-08-2018, 12:20.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #65
            W sumie coś w tym jest bo jeśli olej 0W20 byłby dobry na temperatury +35C to miałby oznaczenie 0W35
            CIVIC IX 1,8/142KM

            Comment


            • #66
              Zamieszczone przez montada Zobacz posta
              rambo7 ma wiele racji lecz ja ograniczam ją do przypadków kiedy ktoś jeździ cały czas mega agresywnie.
              to trudno zdefiniować, przykład kolegi z tego wątku taki właśnie jest, 120k/kmh chwilami 140km/h w warunkach autostrady i temperaturze otoczenia +33stC to są to warunki agresywne czy nie?
              No nikt mi nie powie że jadą 120 czy 140km/h oszczędza paliwo... to są warunki mega agresywne. Olej nie wytrzymał, a Ty jesteś pewny że twój wytrzymuje? ..a jak tam kontrolka zdrowia oleju?, leci na łeb czy wolno?

              remar, ty już wiesz że są oleje ekonomiczne do określonych zdań, ale wiesz że są i ekonomiczne o walorach wytrzymałościowych. No a niektórzy mają 3 w 1 czyli: eko z aso .

              Zim już trochę było z tym olejem i ohy i achy były jak to super silnik chodzi w zimę,.. no ok ile zimy mamy ?? mówię na przekór że nie mamy lata? Zimy było 1 miesiąc po góra -15stC Lato mamy już 3 miesiące z tego ciepłą wiosną 100lecia i temperatury +35stC ... jak by taki silnik mógł gadać... na szczęście ma jakieś kontrolki że one za niego gadają bo by pewnie się zatarł, w lato olejem się nikt nie przejmuje w nowym aucie.
              Jasne, więc dlaczego tyle tematów jest olejowych po 5 latach? ...no jest tylko że Ci co tu zabierają głos to po 5 latach nie piszą ... bo ich nie ma, piszą Ci co kupują te auta po 5 latach , i zachodzą w głowę, co tu zrobić? co tu wymyślić ... ja teraz będę odsyłał do ASO ... oni wiedzą

              Jakoś najnowszy Nissan GTR cisno spasowany, z cienkimi kanałami olejowymi, itd itp. ma zalecenie A3 SAE 0W-40 nie może być mniej, no bo z natury nie do tego to auto jest. Civic dziś nie jest autem do wyścigów jest cywilem gdzie główny nacisk to środowisko i emisja spalin i inaczej w Instrukcji być nie może, nr 1 to ekologia, 10 lat przewiduje EU na życie auta w UE, po tym czasie przewiduje się utylizację, lub wymuszenie zmiany pojazdu przepisami ekologicznymi, jak to co już się dzieje, czyli zakaz diesli do miast, zakaz dla niskich Euro3,4,. To wszystko nie polega na dbaniu o dobro klienta, klient jest narzędziem. Dobrem jest środowisko.
              Kto chce być środowiskowy ja nie bronię. To bardzo doniosłe podejście, które szanuję, i to rozumiem, gdy ktoś celowo działa w tym kierunku.
              Last edited by rambo7; 08-08-2018, 12:40.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #67
                Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                ty już wiesz że są oleje ekonomiczne do określonych zdań, ale wiesz że są i ekonomiczne o walorach wytrzymałościowych. No a niektórzy mają 3 w 1 czyli: eko z aso .
                patrz, ja też to wiem, ale Ty chłopie czytasz to, co chcesz przeczytać, a nie to, co jest napisane ... a nie pisze ....nawet ja.

                rambo7 , powtórzę by Cię ułagodzić z nerwów - masz wiele racji.

                Dobrze napisał m26, wracajmy do czujnika

                Comment


                • #68
                  rambo7 dba o Wasze auta i mu zależy. Czasami sam zastanawiam się dlaczego. Większości by się nie chciało. To tak jak z jakimkolwiek stopwarzyszeniem, że fajnie że jest a jak przychodzi do wyborów to kandydatur do pchania wózka brak.
                  Wracając do tematu to po coś klasyfikacja SAE istnieje? tego chyba nie trzeba tłumaczyć, że jest to klasyfikacja temperaturowa oleju i ich przydatność do spożycia w widełkach temp?
                  No i jest ACEA.

                  Wg tych rzeczy się dobiera olej, a nie że ASO poleca itd. Instrukcje jak widać potrafią się zmienić w przeciągu kilku miesięcy i A3 z nich zniknęło.
                  Kanaliki sam bym chętniej obejrzał, bo co jakiś czas przewija się informacja, że gęstszy olej normalnie je zatka, bądź rozsadzi od nadmiaru ciśnienia.
                  Last edited by roar; 08-08-2018, 14:32.

                  Comment


                  • #69
                    Wystarczy spojrzeć na kartę oleju lanego do Civica X
                    https://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/A6D8623C40EA70C480257F1F004E33F0/$File/BPXE-A5MN69.pdf
                    nie ma tam nic o A3 tylko o ILSAC GF-5 co chyba komplikuje ten temat bo jak to ma się do instrukcji?
                    CIVIC IX 1,8/142KM

                    Comment


                    • #70
                      90% użytkowników nowych Civiców zdaje się na Aso w kwestii oleju, a ponieważ auto zrywne, a w przypadku ctr-a wręcz dzikie, to raczej mało kto jeździ oszczędnie czyli tak jak 0w20 nakazuje oraz mało kto się zastanawia czy dziś jest właściwa temperatura dla mojej Hani czy lepiej pojechać 40km do pracy rowerem w ponad 30 stopniowym upale. Nie ma w tym ironii, nie ma w tym przekonania, że Aso wie lepiej, tylko niepokój, że później te auta będą sprzedawane i pytanie na które raczej teraz nikt nie zna odpowiedzi, jaka będzie ich kondycja po 100kkm, 200kkm czy (co mało prawdopodobne że do tylu dokulają) 300kkm?
                      A wracając do pomiarów na bagnecie, to nawet po długim postoju (2, 3 dniach w garażu) ciężko określić granicę gdzie kończy się olej.

                      Comment


                      • #71
                        Zamieszczone przez remar Zobacz posta
                        Wystarczy spojrzeć na kartę oleju lanego do Civica X
                        https://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/A6D8623C40EA70C480257F1F004E33F0/$File/BPXE-A5MN69.pdf
                        nie ma tam nic o A3 tylko o ILSAC GF-5 co chyba komplikuje ten temat bo jak to ma się do instrukcji?
                        Ale Honda w instrukcji podaje, żeby jak 0W-20 to tylko Type 2.0, a to chyba nie jest Castrol.
                        Moja Honda
                        https://www.civicforum.pl/showthread...044#post351044

                        Comment


                        • #72
                          Zamieszczone przez roar Zobacz posta
                          rambo7 dba o Wasze auta i mu zależy.
                          mi nie zależy na żadnym aucie na tym forum, nie mam na to wpływu, ja jedynie uświadamiam i tylko do tego przykładam uwagę. Jednym się to podoba innym nie, innym styl nie odpowiada a jeszcze inni jakoś nie cierpią.
                          Ostatecznie każdy wybierze własną drogę użytkowania. Moim celem jest uświadomić, bo nie idzie czytać już bzdur w internecie na tematy olejów.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #73
                            Civic 4 d z silnikiem 1.5 t z roku 2018 i w instrukcji pisze jak wół, że zalecany olej to oprócz hondowskiego 0w20 oleje ACEA A1, A5 oraz ACEA A3 czyli
                            w mojej instrukcji oleje ACEA A3 nadal wystepuja, wbrew powtarzanym ciagle opiniom, że ACEA A3 zniknęła z instrukcji.

                            Comment


                            • #74
                              Zamieszczone przez pawcio-203 Zobacz posta
                              Ja np do tej pory nie wiem czy mam olej w normie. Na pewno nie jest go mało, być może za dużo. Jak wyciągam bagnet, wycieram ściereczką to po ponownym wyjęciu bagnet wygląda jakbym go trzymał w pomyjach. I tak naprawdę nigdy nie jestem w stanie wskazać ile go jest. Zawsze jest więcej. Konsystencja jest wodopodobna.
                              Zamieszczone przez montada Zobacz posta
                              Po całonocnym postoju tylko pierwsze wyjęcie bagnetu daje wg mnie realny poziom oliwy. Inaczej jest dokładnie tak jak piszecie powyżej.
                              Zamieszczone przez katana Zobacz posta
                              .....A wracając do pomiarów na bagnecie, to nawet po długim postoju (2, 3 dniach w garażu) ciężko określić granicę gdzie kończy się olej.
                              Brawo brawo brawo Panowie!
                              Bo już myślałem, że jestem odosobniony w swoich przemyśleniach i problemach z odczytem poziomu oleju. Uffff okulista chyba na razie niepotrzebny jak dla mnie
                              Ironizuję trochę w tej sytuacji, po to aby wprowadzić spokojniejszy klimat przy gorącym temacie. Jak widzicie coś nie tak jest z tym olejem i to nie jest kwestia żle wykonanego bagnetu po, po którym spływa mazidło bo inne marki też mają takie bez "kratki" jak w poprzednich Haniach.



                              Zamieszczone przez remar Zobacz posta
                              Wystarczy spojrzeć na kartę oleju lanego do Civica X
                              https://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/A6D8623C40EA70C480257F1F004E33F0/$File/BPXE-A5MN69.pdf
                              nie ma tam nic o A3 tylko o ILSAC GF-5 co chyba komplikuje ten temat bo jak to ma się do instrukcji?
                              Ten olej Castrola to nie jest Hondowski lany z beczek, tylko dedykowana linia marki Castrol ze znaczkiem H. Zresztą teraz taka moda, że producenci markowych mazideł robią olej pod dany samochód.

                              castrol-edge-professional-h-0w-20-1-litre-z152f05-64023-p.jpg

                              Ale pytałem z cieakowości przy pierwszej wymianie oleju to większość ASO wycofało się i już nie leją tego Castrola a jedynie OEM z beczek lub maja w 1l na dolewki.

                              Zamieszczone przez andrzejek-k68 Zobacz posta
                              Civic 4 d z silnikiem 1.5 t z roku 2018 i w instrukcji pisze jak wół, że zalecany olej to oprócz hondowskiego 0w20 oleje ACEA A1, A5 oraz ACEA A3 czyli
                              w mojej instrukcji oleje ACEA A3 nadal wystepuja, wbrew powtarzanym ciagle opiniom, że ACEA A3 zniknęła z instrukcji.
                              Ktoś tutaj na forum napisał, że w nowych instrukcjach z rocznika 2018 zniknęło ACEA A3. Ktoś z Forumowiczów (posiadających świeżą Hanię) mógłby zajrzeć do instrukcji i wrzucić fotę. Z góry dziękuję.
                              Last edited by marart; 08-08-2018, 19:38. Powód: Ciąg dalszy postu
                              Moja Hania
                              http://www.civicforum.pl/showthread....-MT-Rallye-Red

                              Comment


                              • #75
                                A ja u siebie zmieniłem w maju fabryczny 0W20 na A3 0W30 Ravenola. I biorąc pod uwagę, że od kwietnia mamy praktycznie temperatury powyżej 20 stopni, a zimy gdzie jest poniżej -10 stopni prawie nie ma (najwyżej 1-2 tygodnie w roku) to kolejnym olejem będzie 0W40. Między październikiem, a kwietniem jeżdżę głównie po mieście, ale najwięcej przebiegu robię wiosną/latem gdy często jest właśnie jak teraz powyżej 30 stopni. W ASO chcieli mi wcisnąć "ten rekomendowany przez Hondę 0W20", ale gdy się gościa spytałem, gdzie jest napisane, że tylko on jest dopuszczony to momentalnie rurka mu zmiękła i przyznał, że może być i ACEA A3, który sobie wybrałem. Koniec dyskusji. W książce serwisowej nawet o tym nie wspomnieli. Ba, w innym ASO gdy spytałem przy okazji jaki olej leją do 1.5 to sami powiedzieli, że 0W30 lub 5W30, bo ten 0W20 to woda i nie ma co ryzykować A siedzieli panowie dobrze po 50-tce, a nie jacyś wypacykowani gogusie, którym wciskają eko-kity i którzy potem wciskają innym to samo.
                                Prawda jest tez taka, że jeśli w naszym kraju kogoś stać na nowe salonowe auto to zwykle po 2-3-5 latach kupuje kolejne nowe i zwykle nie zna konsekwencji ignorancji wobec szczegółów serwisowania jak np. wymiana oleju.

                                Szwagier (inżynier, a jakże), w 2015 dostał służbowego Focusa i po niecałych 2 latach silnik poszedł do wymiany. Szczegółów nie pamiętam, ale gdy spytałem jaki olej mu leją to sam nie wiedział, okazało się, że 0W20. A chłopak autem gania po autostradach robiąc dziennie po 500-800 km.
                                Ja dzięki rambo i chęci posiadania świadomości co jest właściwe dla danej jazdy mogę powiedzieć, że się "dokształciłem" w temacie i mogę powiedzieć dziękuję.

                                I sugerowałbym podwieszenie w dziale o silniku krótkich informacji, jakie rodzaj oleju Honda wymaga w instrukcji i tyle. Inaczej co kilka miesięcy będzie wybuchała dyskusja o tym jaki olej jest jedynie właściwy. Tak samo jak dyskusje w wątku o kołach i oponach. Ciągle tylko pytania o to samo, czy takie, a takie można i ciągłe wyjaśnienia, żeby trzymać się tego co jest homologowane dla naszych X.
                                Last edited by kajojek; 08-08-2018, 21:15.

                                Comment

                                Working...
                                X