Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Kontrolka poziomu oleju - "sprawdź poziom oleju w silniku"

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Kontrolka poziomu oleju - "sprawdź poziom oleju w silniku"

    Witam Was drodzy Forumowicze.
    2 dni temu podczas wyjazdu na wakacje spotkało mnie małe zaskoczenie. Po przejechaniu jakichś 250 km od domu pojawił mi się komunikat na wyświetlaczu - "sprawdź poziom oleju w silniku". Ponieważ jechałem nad morze trasą S3 musiałem poczekać do zjazdu na MOP, który na szczęście był kilka km dalej. Byłem pewien, że olej powinien być bo przed wyjazdem kilka dni temu sprawdzałem poziom oleju na bagnecie i było ok (chociaż powiem Wam i pewnie się zgodzicie, że ten olej jest tak wodnisty, że momentalnie ścieka z bagnetu). Po zatrzymaniu się i odczekaniu kilku minut sprawdziłem poziom. Ewidentnie zaczął się pojawiać na bagnecie. Po 10 minutach kiedy już był w połowie między znacznikami wiedziałem, że to musi być jakiś wałek z tym komunikatem. Po uruchomieniu silnika komunikat już się nie pojawił. Ruszyłem dalej i na wszelki wypadek nadrobiłem kilkanaście km i zawitałem w ASO Honda Szczecin. Kierownik serwisu od razu mnie uspokoił, że tak bywa przy zestawie - olej 0W20 Hondowski plus wysoka temperatura (a było 33) plus długotrwała jazda z ciut wyższą prędkością. Czujnik poziomu i ciśnienia oleju zaczyna wtedy pokazywać właśnie taki błąd. Po 20 minutach poziom oleju pokazywał już max więc ruszyłem dalej.

    Czy ktoś z Was już miał taką sytuacją?

    P.S. Zachowanie ASO Hondy Szczecin - na 6-kę. Przyjęli mnie od razu i oczywiście bez żadnych kosztów. Bardzo dziękuję za taką postawę.
    Last edited by marart; 05-08-2018, 01:01.
    Moja Hania
    http://www.civicforum.pl/showthread....-MT-Rallye-Red

  • #2
    Ktoś tutaj już pisał o tym. Czujniki poziomu uleju to problem wszystkich marek, rzecz z którą od zawsze jest coś nie tak .

    Comment


    • #3
      Czyli jak widać potwierdza się to, że ten olej nie jest taki super na wysokie temperatury i wyższe prędkości.

      Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka
      Moja Honda
      https://www.civicforum.pl/showthread...044#post351044

      Comment


      • #4
        u mnie to się regularnie pojawiało jak jechałem autostradą na tempomacie z jedną prędkością (np. 135km/h), jak przestałem jeździć na tempomacie i nie trzymam jednej prędkości (co ciekawe, większą niż na tempomacie np. 150 - 220) to jeszcze się nie pojawiło...

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez n3o Zobacz posta
          co ciekawe, większą niż na tempomacie np. 150 - 220
          To oczywiście na niemieckiej autostradzie prawda?

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez n3o Zobacz posta
            u mnie to się regularnie pojawiało jak jechałem autostradą na tempomacie z jedną prędkością (np. 135km/h), jak przestałem jeździć na tempomacie i nie trzymam jednej prędkości (co ciekawe, większą niż na tempomacie np. 150 - 220) to jeszcze się nie pojawiło...
            No tak tylko, ze ja już najechałem, kilkanaście tysi i sporo jeżdżę na tempomacie. Zdążyłem już raz wymienić olej i to pierwszy taki numer Hani. Fakt, że upały pojawiły się ostatnio spore i dlatego przychylam się do tego co napisał kolega malina84
            Zamieszczone przez malina84 Zobacz posta
            Czyli jak widać potwierdza się to, że ten olej nie jest taki super na wysokie temperatury i wyższe prędkości.
            Moja Hania
            http://www.civicforum.pl/showthread....-MT-Rallye-Red

            Comment


            • #7
              Dobrze, że nie pojawił się komunikat o niskim ciśnieniu oleju, niestety ale jednak czujnik poziomu oleju szwankuje w Civicach.. było kilka przypadków na forum w różnych modelach.
              Moja łódka Civic..
              Mój "klekocik" Ceed..
              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
              Coś na temat olejów..

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                ... niestety ale jednak czujnik poziomu oleju szwankuje w Civicach.. było kilka przypadków na forum w różnych modelach.
                w VIII gen u mnie przez ponad 7 lat ani razu nic się nie działo, u mojego syna w tej samej gen też jest ok od kilku lat....
                Moja Hania
                http://www.civicforum.pl/showthread....-MT-Rallye-Red

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez marart Zobacz posta
                  Kierownik serwisu od razu mnie uspokoił, że tak bywa przy zestawie - olej 0W20 Hondowski plus wysoka temperatura (a było 33) plus długotrwała jazda z ciut wyższą prędkością.
                  dziękuję, nie mam więcej pytań .
                  Mogłeś tego nie pisać, wiesz ile teraz osób ma kaca olejowego? ...a o czym ja ględzę od kilku lat. To trzeba dopiero udowodnić na własnym aucie? nie szkoda Ci silnika?
                  Ten olej właśnie stracił swoje własności w określonych warunkach. Zaistniała sytuacja jak byś jechał bez oleju. Z taką sytuacją nikt się nie czuje dobrze.
                  To nie jest olej do "ciut wyższej prędkości" to olej do uzyskiwania niskich wyników spalania, ani nie jest to olej na takie warunki jak temp powyżej +20stC a było +33CtC.
                  Wynika z przykładu dobitnie dla tych zachłyśniętych olejem 0W-20 że nie jest to substancja "do wszystkiego".
                  Jest to przykład, fatalnego dobrania oleju do Wymagań jakie stawia Instrukcja Obsługi, czyli: po pierwsze -nie dobrano oleju odpowiednio do temperatury otoczenia. po drugie: nie dostosowano odpowiedniego stylu jazdy, na tym oleju nie jedziemy szybciej, a wolniej im cieplej tym wolniej. Najlepiej na 0W-20 nie wyjeżdżać na drogę gdy mamy powyżej +20stC.
                  Nie powiem że nie czekałem na jakiś wpis o olejach przy tych upałach, jadę patrze (rejon Opole-Wrocław) na tablicy powietrze +34stC asfalt +57stC ...myślę sobie, no nie ma siły, ktoś coś napisze.
                  Zamieszczone przez marart Zobacz posta
                  Czujnik poziomu i ciśnienia oleju zaczyna wtedy pokazywać właśnie taki błąd.
                  czytałeś temat o defekcie pompy oleju na oleju OW-20 to poczytaj. Byłeś o krok od poważnej awarii.
                  Last edited by rambo7; 06-08-2018, 08:37. Powód: literówka
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #10
                    A ja pamiętam jak jeszcze niektórzy psioczyli na shell'a 5W30 jak kupiłem poprzedniego civica i na pierwszym serwisie właśnie taki zalali. Również pamiętam jak co niektórzy byli zaszczyceni tym, że kupili 0w20 czy jakoś tak i zawieźli do ASO na wymianę. Dla mnie było to śmieszne... skoro serwis taki zalewa to wie co robi. No ale niestety ludzie doktoryzujący się to częste zjawisko w każdej dziedzinie.
                    Civic 1.5T

                    Varadero

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez pawcio-203 Zobacz posta
                      A ja pamiętam jak jeszcze niektórzy psioczyli na shell'a 5W30 ... skoro serwis taki zalewa to wie co robi. No ale niestety ludzie doktoryzujący się to częste zjawisko w każdej dziedzinie.
                      Na Shell'a 5W30 złego słowa nie powiem. W 1.8 lałem taki od początku do końca i nigdy mi takiego numeru nie zrobił jak teraz obecny 1.5T z olejem 0W20. I nie zmieniła mi się technika i styl jazdy czy też trasy, ba ze względu na miejsce pracy poprzednio jeździłem więcej drogami o podwyższonych prędkościach. I zdarzało mi się czasami dłużej utrzymywać prędkość, którą można osiągać na niemieckich autostradach i nic się nie działo. Jak dobrze zauważył rambo7 od czwartku przestałem czuć się komfortowo z tym olejem i nie zgadzam się z tym, że w ASO wiedzą co robią i leją 0W20 w ciemno...ani oni ani My użytkownicy jeszcze nie mamy doświadczenia z tym silnikiem i tym mazidłem.
                      Strach pomyśleć co się zacznie dziać przy większych przebiegach....
                      Last edited by marart; 06-08-2018, 10:00. Powód: ciąg dalszy przemyśleń przy porannej kawie :)
                      Moja Hania
                      http://www.civicforum.pl/showthread....-MT-Rallye-Red

                      Comment


                      • #12
                        To jaki najlepiej olej wlać zamiast tego 0w20? Ow30 czy 5w30? Nie chcę wywoływać jakiejś burzy, ale też nie chcę mi się 2h czytać wątku olejowego ix gen, poza tym to trochę inny silnik.

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez marart Zobacz posta
                          Shell'a 5W30 złego słowa nie powiem.(...) i nigdy mi takiego numeru nie zrobił jak teraz obecny 1.5T z olejem 0W20. I nie zmieniła mi się technika i styl jazdy czy też trasy
                          no więc właśnie, SAE odpowiednie do warunków wcześniej miałeś właściwe, dlatego nie mogła zaistnieć taka sytuacja, a do tego zostawiłeś technikę i styl b/z a wyraźnie jest to niezgodne z przeznaczeniem oleju 0W-20 aby oszczędzać paliwo nie można jechać "ciut szybciej" a tylko ciut wolniej a w temperaturze powyżej +20 stC to już wolniutko, a przy +33stC (nad asfaltem 2xwiecej) nie powinno się jechać na takim oleju, to morderstwo silnika.
                          Jak wielokrotnie mówiłem, ASO nie pyta użytkownika o warunki, a powinno. Tylko że oni nie mają gamy olejów, a jedynie góra 2 rodzaje. Natomiast użytkownik nie jest zwolniony ze stosowania Wymagań określonych w Instrukcji Obsługi. (Pytanie co będzie po gwarancji? kto będzie się szarpał z ASO i udowadniał że z powodu ich polityki silnik po przebiegu 100tyskm bierze olej).
                          Olej, pisze instrukcja zgodnie z zaleceniami producenta ma spełniać ściśle określone Wymagania.
                          Wymaganie nr 1. Dobrać olej odpowiednio do warunków użytkowania wg ACEA. A3 lub A5 lub spec olej 0W-20 (to jest indywidualna sprawa każdego użytkownika! ASO nie ma pojęcia o warunkach danego użytkownika) - trzeba wiedzieć jakie "A" jest do czego.
                          Wymaganie nr 2. Dobrać olej odpowiednio do temperatury otoczenia SAE.

                          W warunkach PL (poza latem) olej specjalny do oszczędzania paliwa można zaryzykować, ale pod warunkiem ścisłego stosowania się do komunikatów i-schift i econ i ekodrajwingu szerokpojętego. Cel stosowania tego oleju - oszczędzanie jazda na kropelkę.
                          W obecnych warunkach PL a lato w 2018r mamy wyjątkowo gorące, nie tylko gorące ale w długim czasie utrzymują się temp. na poziomie Hiszpanii. Nie mam mowy, jest wykluczone aby olej 0W-20 wytrzymywał fizycznie w tych warunkach, jazda nieekonomiczna na takim oleju jest proszeniem się o kłopoty. Stosowanie tej substancji jest bardzo ryzykowne. Gdyby się coś zrypało mocno to żaden serwis nie weźmie tego na siebie będzie wam udowadniał podpierając się zapisami Instr Obsł. Owszem wlaliśmy Panu olej ekonomiczny, ale dlaczego Pan nie oszczędzał paliwa? tylko zapierd... 150km/h przy 33stC? przecież na tym oleju i tej prędkości żadnych oszczędności na paliwie uzyskać nie można. (nawet mamy dowód na to - średnie wyniki spalania i prędkości wykazane na komputerze podkładowym).
                          Marart, masz odwagę że to napisałeś co Ci się przydarzyło, wiele osób pewnie by wolało siedzieć cicho niż się ujawnić z taką przygodą.

                          Żeby nie było że pastwię się nad 0W-20, jak to czasem w dyskusjach bywa więc pod razu piszę:
                          1. czy olej 0W-20 jest dobrym wyborem?
                          - tak, pod warunkiem stosowania go zgodnie z jego przeznaczeniem.
                          - nie, gdy stosujemy go niezgodnie z jego przeznaczeniem.
                          Do czego został zaprojektowany i przeznaczony - pisze jak byk w instrukcji obsługi. Nie można udawać że tych zapisów tam nie ma.
                          Last edited by rambo7; 06-08-2018, 10:31.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #14
                            Pamiętajcie też, że olej olejowi nie jest równy. Jeśli chcecie stosować 0w-20 to nie ten hondowski, bo to jest taki sobie olej,mimo, że leja go do type r.

                            Syntetyki w20 jak Amsoil, Quaker state, dadzą rade.

                            Swoją drogą w klimacie jaki teraz macie w Polsce, w20 to jest trochę za mało. W30 jest takim rozsądnym minimum, zwłaszcza dla tych, którzy pałują auto na autostradach albo stoją w korkach. Pamiętajcie, zete oleje i tak są rozrzedzane benzyna więc ich w20 wartość jest tylko zaraz po nalaniu...

                            Comment


                            • #15
                              Zamieszczone przez katana Zobacz posta
                              To jaki najlepiej olej wlać zamiast tego 0w20? Ow30 czy 5w30? Nie chcę wywoływać jakiejś burzy, ale też nie chcę mi się 2h czytać wątku olejowego ix gen, poza tym to trochę inny silnik.
                              Katana, jesteś w opozycji, tak wynika z wpisów, dlatego to Ci zasłania nieco horyzont. Tyle pisania a nadal nie rozumiem czemu się tak okopałeś.
                              Jedno zdanie napisałeś no i zobacz...
                              "to jakie najlepiej olej zalać zamiast tego 0W-20.?"
                              No a kto powiedział że to do dupy olej? gdzie są takie wpisy? To jest zajebisty olej w tej chwili najnowszy projekt, nie ma lepszego. Pytanie do czego jest ten olej? tyle gadam do czego jest tej olej, cytuję Instrukcję Obsługi ... a Ty mówisz to jaki najlepiej zamiast 0W-20?
                              No jeśli ktoś się decyduje na olej do uzyskiwania niskich wyników spalania, to niestety nie masz wyboru jest to najlepszy olej. Jak uzyskać niski wynika spalania, ano nie jechać w upał +33stC z prędkością150km/ po autostradzie.
                              Nie ma burzy, nie chce Ci się czytać, to jest główny powód, rozumiem, nie czytaj co tu napisano, to chociaż poczytaj Instrukcję obsługi, tyle że czytanie po polsku to warunek konieczny lecz niewystarczający bo jak nie rozumiesz do czego jest olej A3, do czego A5 no w Instrukcji Obsługi o tym nie pisze, więc albo forum albo wiedza z netu, no gdzieś musisz się dowiedzieć elementarnych informacji.
                              Normy ACEA mamy: wytrzymałościowe i ekologiczne w tym ekonomiczne. SAE jest od początków motoryzacji informacją nie Normą, nie zmieniło się w tej kwestii nic! nadal SAE mówi o możliwościach oleju w określonych temperaturach. Ty byś chciał aby przy +33stC wytrzymałość oleju 0W-20 w temp. +33stC była na poziomie oleju 30 lub 40? To zastanów się po co są te liczy 30, 40, 50, 60.
                              Mówisz że "to trochę inny silnik" ...a gówno prawda! to silnik spalinowy czyli taki sam jak każdy inny spalinowy (mówię o nowożytnej motoryzacji). Ma tłoki? ma, ma korbowód ma, ma wymagania identyczne - takie same jak wszystkie inne wcześniejsze - ma! ...to jakie inny? nie jest inny jest co do zasady pracy identyczny dlatego ma identyczne wymagania olejowe jak wszystkie inne.
                              Dla ciebie Skany Książek IO ..pokaż mi gdzie w twoim są inne zalecenia niż w pozostały silnikach bo ja ślepy chyba jestem.
                              Masz tu skany, podawaj różnice? Instrukcja Obsługi Honda Civic - Oleje zalecane IX-gen, X-gen, R-Type: FK2, FK8.
                              Last edited by rambo7; 06-08-2018, 10:54.
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment

                              Working...
                              X