Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Silnik 1.5 wyciszenie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Będzie lifting Civica to wyciszą

    Comment


    • #47
      Zamieszczone przez Jozin Zobacz posta
      Będzie lifting Civica to wyciszą
      Kiedy? W USA jeszcze nie było chyba.

      Comment


      • #48
        Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
        Ale czy rzeczywiście jest to aż tak odczuwalne dla uszu?
        Jest. To jest wlasnie to kompleksowe podejscie do wyciszenia auta, ktorego w japonczykach (poza Lexusem) po prostu nie ma.
        Golf moim zdaniem nawet w przypadku 3 cylindrowego 1.0 jest fajnie wyciszony, tak samo jak nowy Focus 1.0T.
        W Lexusie GS ktorego mam, dzwieki sa jakby wygłuszone. Nie wiem jak to określic ale nawet jak silnik wyje przy 6k rpm to jest to taki przyjemniejszy dzwięk, nie wierci w uszy

        W Civicu spadek glosności w Xgen to nie efekt lepszego wygluszenia/większej ilości materiałow dzwiekochłonnych ale zmiany silnikow na turbo i tym samym obniżenia uzytecznych obrotow i w konsekwencji hałasu silnika.
        To samo jest w Suzuki. Mazda nie ma turbo i dlatego poliftową 6tkę musiała wygłuszyć klasycznymi metodami co w sumie dalo lepszy efekt....


        A np. w S klasie czy LSie sa chyba ze 3 warstwy pianki tlumiacej pod plastikami co daje fenomenalną ciszę.
        Ford Mondeo Vignale tez cichutki - wystarczy wsiąść na ulicy i zamknąc drzwi. Super izolacja.
        Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

        Comment


        • #49
          No więc pozostaje samodzielna poprawa fabryki - o ile oczywiście komuś zależy na poprawie komfortu.
          Ja póki co wytłumiłem drzwi (klapy bagażnika nie robiłem) - mata butylowa wewnątrz, otwory rewizyjne zaślepione blachą aluminiową 1mm, na to mata butylowa, a boczki całe oklejone od wewnątrz pianką 6 i 10mm.
          Przód - tyle co się dało (nad pedałami oraz pod schowkiem) pokryłem w całości pianką 10mm. Bagażnik wyklejony matą butylową a na to pianka 3mm. Pod osłonami słupków A - pianka 6mm.
          Zauważyłem, że sporo szumu wychodzi ze słupków B - to poprzez ich połączenie z progami.
          Tak na prawdę chcąc wygłuszyć Civica trzeba by zdemontować całą tapicerkę podłogi, a to mnie trochę przeraża.

          Comment


          • #50
            Zamieszczone przez Theo74 Zobacz posta
            Tak na prawdę chcąc wygłuszyć Civica trzeba by zdemontować całą tapicerkę podłogi, a to mnie trochę przeraża.
            Hm, jak tak mocno nie daje ci spokoju "głośność" twojej hanii - to nie prościej kupić sobie zatyczki do uszu za 1,50 zł ?
            Będziesz miał swoją upragnioną ciszę.

            Porównujecie inne samochoddy co do głośności z Hanią - problem chyba w tym, że golfem nikt nie zamierza pruć 180km/h i oczekiwać ciszy - a tego jak widzę niektórzy oczekują od Hondy.
            Powiedzmy sobie jasno - honda nie jest sportowym wozem. To zwykły samochód z pazurem i nie jest limuzyną, aby był w nim podwyższony komfort.
            Honda słynie z dobrych silników - nikt nie kupuje hondy dla jej wygody w środku - kupuje się ją dla jej wyglądu i przede wszystkim dla jej silnika - który jest lepszy niż w przeciętnym samochodzie - ALE NIE JEST TO SILNIK WYCZYNOWY ! Nawet w wrersji R.

            Ja tam akceptuje wszystkie niedociągnięcia hanii ... wiedziałem na co się decyduje kupując ją, a jest to moja 1 honda, więc nie jestem zafiksowany jeszcze na jej punkcie Na razie nie jestem

            Comment


            • #51
              Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
              Golf moim zdaniem nawet w przypadku 3 cylindrowego 1.0 jest fajnie wyciszony, tak samo jak nowy Focus 1.0T.
              Nie powiedziałbym, że Foka 1.0T jest lepiej wyciszona od Civica. Jeśli już będą jakieś różnice w środku, to na poziomie 1-5 dB, bo testowałem tego Focusa. Ogólnie Civic i Focus obecnie to auta bardzo podobne do siebie, jeśli chodzi o dynamikę, prowadzenie, zawieszenie (ja stawiam wyżej zawieszenie Hondowskie).
              Jedynie muszę jeszcze sprawdzić tego Golfa, z ciekawości, bo psychofani Gulfów stawiają ten samochód jako nr1 w swojej kategorii HB, yeah right xD

              Comment


              • #52
                3db to w skali logarytmicznej 2 razy wyższy hałas...róznica kolosalna.
                Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                Comment


                • #53
                  Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
                  3db to w skali logarytmicznej 2 razy wyższy hałas...róznica kolosalna.
                  No, na moje uszy decybel w te, decybel we wte nie robi różnicy kolosalnej :P Żeby mieć konkretne dane, który samochód jest cichszy potrzebna byłaby jazda z miernikiem poziomu hałasu, da się zrobić :P

                  Jeśli jadać tą samą prędkością w jednym samochodzie masz np. 52-53dB, a w drugim np. 54-55dB, to na dobrą sprawę kierując się sugestią każdy może przyznać, że tak, w tym drugim samochodzie jest ciut ciszej :P

                  Comment


                  • #54
                    Ja kiedyś wyciszałem z kolegą jego Lancera 1.8. Robota garażowa 2 amatorów.
                    Poszło jakieś 23kg materiałów wygłuszajacych kupionych od BitMat. (miękka pianka i ta czarna mata samoklejąca)
                    Mierzyliśmy telefonem głośność i po jakis 9 czy 10h pracy z 73db zeszliśmy do 69db.
                    Różnica w trakcie jazdy była kolosalna - auto stało się po prostu normalnie komfortowe.

                    Jako ciekawostkę podam, że jak sprzedawał auto to ponoć każdy robiący jazdę próbną zwracał uwagę, że cichutko jak na Lancera
                    Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                    Comment


                    • #55
                      Z wyciszeniem to też jeszcze kwestia jakie dźwięki są w kabinie. Papierowe dane z testu niewiele mówią. Trzeba się samemu przejechać. Co do dodatkowego wyciszania ja bym się w to nie bawił. Wyciszysz przód to będziesz słyszał tył, dach itp, kompleksowe wyciszenie jest drogie, ja bym wolał dołożyć tę kasę do auta, które jest cichsze seryjnie. Wyciszenie to nie tylko elementy wygłuszające, ale sztywność nadwozia, konstrukcja maski, przetłoczenia na masce, jak powietrze opływa auto itp.

                      Comment


                      • #56
                        Zamieszczone przez Glosima Zobacz posta
                        Mierzyliśmy telefonem głośność i po jakis 9 czy 10h pracy z 73db zeszliśmy do 69db.
                        No to nice job :P Z 73dB na mniej niż 70dB to musiało być bardziej odczuwalne, niż małe wahania w zakresie 50dB jakie podałem na przykład.
                        Swoją drogą to Mitsubishi jest prawdziwą marką, która kładzie l... po prostu na wyciszenie samochodu xD Kładzie, albo oszczędza na tym :P Którymkolwiek z tych nowszych Miśków bym nie jechał, to znacznie głośniej niż w innych markach :P Tzn. tragedii wielkiej według mnie nie ma, ale dźwięki silnika, skrzyni biegów, wydechu w kabinie są naprawdę słyszalne.

                        Wywnioskowałem teraz, że w tej marce chyba o to chodzi, o pomruki w kabinie :P

                        Comment


                        • #57
                          Wszystkie japończyki są głośne poza Lexusem i Infinity.
                          Nic się nie zmienia od 30 lat.
                          Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                          Comment


                          • #58
                            Wszystkie poza Lexusem, Lexus przykłada do tego szczególną wagę. Infiniti nie jest jakoś specjalnie ciche, może bardzo wysokie modele. Infiniti q50 np nie jest ciche moim zdaniem, nie za te pieniądze. Accord VIII nie był głośny, autem na tle konkurencji, ówcżesnego passata, mondeo, nadal nie ma wstydu, ale Honda już nie sprzedaje w UE tej klasy aut. W USA jest Acura, specjalne felgi niskoszumowe, opony, sytemy audo wyciszające w przecifazie. Honda zunifikowała swoją produkcje, nie ma Accorda USA i UE, Honda w ramach marki, z logo Honda nie produkuje aut o wyższej jakości. Niby jest jeszcze Honda Legend, ale tylko ma Japonię, reszta lepszych aut jest w brandzie Acura.

                            Comment


                            • #59
                              Infinity w ostatnich latach jechalem tylko Q30 z 2.0T.
                              Wydawało sie dobrze wyciszone. Generalnie auto ktore mi sie bardzo podoba.
                              Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                              Comment


                              • #60
                                Ja jeździłem tylko q50. Infiniti też mi się podoba. Q30, xq30, Xq60. Kapitalne jest q50 w hybrydzie, moc, osiągi, kultura pracy, niskie spalanie. Nie podoba mi się, że Infiniti to taki kundel, infinitinissanomercedes, awaryjność tych aut też jest wysoka.

                                Comment

                                Working...
                                X