Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Paliwo w oleju - rosnący poziom oleju w 1.5T oraz 1.0T

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez andrzejek-k68 Zobacz posta
    Dokładnie tak samo jak mechanicy samochodowi, to sie wymieni, a jak nie pomoże to co innego i git.
    To nie mechanicy tylko ludzie zatrudnieniw warsztacie na etacie mechanika.Niestety aut jest tyle że gdyby prawnie uregulować kwestię załóg warsztatów ,to połowa samochodów zniknie z ulicy bo będzie stać w kolejkach na naprawy albo pójdzie na złom ze względu na duze koszta samej robocizny .Oczywiście są przypadki kiedy mechanik nawet najlepszy nie ma innej możliwosci diagnozy jak wymiana podzespołu,albo wymiana jest tańsza niż sama diagnoza.Często nawet w ASO procedura diadnostyczna zawiera wymianę jako jedyny środek bo narzędziami do zbadania niektorych rzeczy pochwalić mogą się jedynie wyspecializowane placówki.Całe szczęście że są tacy ktorzy jednak potrafią analizować ,wyciągać wnioski i poświęcać wiele czasu na wywrocenie problemu do góry nogami żeby tylko zgłębić je po same korzenie.Dobry lekarz też działa metodycznie a nie testuje sobie leki na chorych licząc że trafi

    Comment


    • To teraz niech zgłaszają się Ci, którym rośnie poziom oleju w silniku! I dyskusja w końcu stanie się zasadna...
      Moja łódka Civic..
      Mój "klekocik" Ceed..
      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
      Coś na temat olejów..

      Comment


      • Andrzejek, kompletnie nie rozumiem o co Ci chodzi? Zachowaj się jak prawdziwy facet, a nie jak ....Kiedy będzie problem to wtedy zaczniemy się martwić. Nikt nie ma tego problemu , a Ty wąchasz, czytasz i siejesz niepotrzebny zamęt. Daj spokój. Rozumiem twoje obawy, ale pozostając w Twojej retoryce zacytuję Marka Twaina ,,Całe życie obawiałem się rzeczy, które nigdy się nie wydarzyły".

        Comment


        • Ale dyskusja jest zasadna.Gdyby nie była, to tylu użytkowników civica czy crv t nie zgłaszało by tego problemu, ba
          żaden koncern i także Honda nie zawiesiła by sprzedaży aut {np, Chiny} bo jest to krok ostateczny, ktory bije strasznie po kieszeni {a cała logistyka,poddostawcy} i
          jest masakrą wizerunkową.Jeśli paliwo w benzynie jest normalną cechą, to nikt by żadnych, ani tym bardziej tak drastycznych kroków w Hondzie nie podejmował, nie byloby żadnych prób tłumaczenia, że "sprawę { ale jaką sprawę, skoro "its feature?"} Honda "załatwi" softem, jak to mialo miejsce.Ale ponoć problem ten nie występuje w Polsce i w Europie
          {ale w Europie występuje,skoro zgłaszają to kierowcy}.Nie wiem, czy w Polsce ten problem nie występuje, jak tu na forum sie twierdzi, bo żeby tak twierdzić, trzeba byłoby dysponować odpowiednio dużą próbka reprezentacyjną, a przecież nikt nie pyta i nie "wzywa" użytkowników" pod kątem badania stężenia benzyny w oleju.
          Jeśli takich zbiorczych badań nie ma { a nic mi o nich nie wiadomo}, to na jakiej podstawie twierdzi się, że w Polsce problemu nie ma?
          Przecież to jest czysta spekulacja, przypuszczenie,teza nie oparta na empirii.
          Przecież są ludzie,którzy jezdzili Hondami poprzednio, na tych samych trasach, w tym samym klimacie, w tych samych warunkach, a po przesiadce na nowego civica 1.5 t czy crv 1.5t zaczeli obserwować podnoszący sie poziom oleju, czego poprzednio nie doswiadczali.Te same warunki, ten sam klimat, ten sam kierowca więc tłumaczenie, że jezdzi np. na niedogrzanym silniku ma takie samo uzasadnienie jak w poprzednich autach,ale w poprzednich poziom oleju nie rósł przecież.
          Zresztą nie temperatura jest odpowiedzialna za "nadmiarową " ilość benzyny w misce olejowej, bo temperatura ma wpływ jedynie na szybkosc jego odparowywania
          {zimny silnik, wolniej odparowuje, gorący szybciej} lecz inne czynniki, którymi mogą być niedopasowanie tłok-cylinder czy "wadliwe wtryski" itp.
          Jeśli wleję wody do miski i wystawie na ciepło, to szybciej jej poziom sie zmniejszy i odparuje, jesli wstawie na zimno, to wolniej bedzie odparowywać.Ale jeśli wody do miski nie wleję, to ona tam sie nie pojawi, bez wzgledu na temperaturę przecież.Więc temperatura nie jest powodem pojawiania sie wody w misce tylko czynnikiem, który wpływa na szybkość ubytku wody.
          Więc "co" powoduje to, że w starszych silnikach hondy {używanych w tych samych warunkach, co nowe 1.5t} ilosc benzyny w oleju była na tyle mała, ze nie zmieniała jego poziomu, a w nowszych 1.5t ilosc benzyny jest "znacząco i mierzalnie" większa i rośnie poziom oleju?
          Chiałbym {jesli moge tego oczekiwać} by padła jakaś odpowiedż dotykajaca meritum a nie ad personam, bo inaczej to nie ma sensu.
          Niech to bedzie jakiś teoretyczny czy wydumany problem, kro chce niech sie do niego odniesie, jak do każdej "abstrakcji", która go nie dotyczy i tyle.

          Zamieszczone przez michael.gerald Zobacz posta
          Andrzejek, kompletnie nie rozumiem o co Ci chodzi? Zachowaj się jak prawdziwy facet, a nie jak ....Kiedy będzie problem to wtedy zaczniemy się martwić. Nikt nie ma tego problemu , a Ty wąchasz, czytasz i siejesz niepotrzebny zamęt. Daj spokój. Rozumiem twoje obawy, ale pozostając w Twojej retoryce zacytuję Marka Twaina ,,Całe życie obawiałem się rzeczy, które nigdy się nie wydarzyły".
          Powiem szczerze, że sie tym nie marwię.Mam jakieś wątpliwosci, ktore wyraziłem na forum, może ktoś mądrzejszy je wyjaśni, m26 był bardzo pomocny.
          Mam nadzieję, że wiecej o "wydumanym i nieistniejacym" problemie nie bede pisał, i kazdy zostanie z własnym zdaniem i oceną.Pozdrawiam.
          Last edited by Grzechu; 22-02-2019, 09:49. Powód: post jeden po drugim w tym samym czasie

          Comment


          • Zamieszczone przez andrzejek-k68 Zobacz posta
            Przecież są ludzie,którzy jezdzili Hondami poprzednio, na tych samych trasach, w tym samym klimacie, w tych samych warunkach,
            to jest ok, ale nie chcesz przyjąć jednej rzeczy bo albo o tym nie wiesz, albo specjalnie ignorujesz te fakty. Technologia budowy silnika jest inna. Mała pojemność - duża moc - słyszałeś o konsekwencjach dowsowzingu?
            piszesz swoje, jak byś o tym nie słyszał?
            Zamieszczone przez andrzejek-k68 Zobacz posta
            a po przesiadce na nowego civica 1.5 t czy crv 1.5t zaczeli obserwować podnoszący sie poziom oleju, czego poprzednio nie doswiadczali.
            przesiedli się z większych silników o mniejszej mocy, na mniejsze o większej mocy.
            No tego paliwa trzeba nalać ... aby to jechało.
            Zamieszczone przez andrzejek-k68 Zobacz posta
            Te same warunki, ten sam klimat, ten sam kierowca więc tłumaczenie, że jezdzi np. na niedogrzanym silniku ma takie samo uzasadnienie jak w poprzednich autach,ale w poprzednich poziom oleju nie rósł przecież.
            sprowadziłeś poprzednią technologię do obecnej, i nie radzisz sobie z tym.

            Jakim cudem zmniejszono silniki a palą tyle samo a nawet więcej. Przecież powinny palić zdecydowanie mniej. Taki 1,0 powinien palić jakieś 2,8-3,5 góra, a ile pali?
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • Wow! Andrzejek, Ty jesteś jakiś opętany tym tematem! Weź sobie urlop i zrób wycieczkę do Usa, Kanady lub Chin odkup jakiś "felerny" egzemplarz i przeprowadź na nim badania może wówczas Ci przejdzie.
              Tymczasem jednak może zamknijmy już ten temat.

              Comment


              • Zamieszczone przez andrzejek-k68 Zobacz posta
                Nie wiem, czy w Polsce ten problem nie występuje, jak tu na forum sie twierdzi, bo żeby tak twierdzić, trzeba byłoby dysponować odpowiednio dużą próbka reprezentacyjną, a przecież nikt nie pyta i nie "wzywa" użytkowników" pod kątem badania stężenia benzyny w oleju.
                Jeśli takich zbiorczych badań nie ma { a nic mi o nich nie wiadomo}, to na jakiej podstawie twierdzi się, że w Polsce problemu nie ma?
                A na jakiej podstawie twierdzisz, że występuje ?

                Zostało zadane Ci pytanie czy przybywa Ci oleju, nikt z użytkowników forum nie zgłasza tego tutaj, co więcej cały temat tak naprawdę nakręciłeś i rozdmuchujesz Ty próbując przekonać nas, że u nas problem występuje.

                Zawsze wierzysz co ludzie piszą? Jakbyś jechał do ASO z tym problemem (będąc obywatelem Włoch, Hiszpanii - tam gdzie problem ponoć występuje) powiedziałbyś, że jeździsz odcinki 2 kilometrowe czy że robisz długie trasy na obwodnicach/autostradach ?

                Comment


                • Zamieszczone przez andrzejek-k68
                  Nikogo nie chce przekonywać do zaistnienia problemu w Polsce,ani tym bardziej straszyć.Przecież chodziło o próbę fizycznego wyjaśnienia, do czego odniósł sie sensownie m26 i b. ogólnie nawiązał rambo i tyle.
                  A robisz to i rozsiewasz zamęt.

                  PS. popraw cytaty bo nie da się tego czytać a nawiasy wyglądają tak: (...) a nie tak: {...}

                  Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

                  Comment


                  • Część postów usunąłem, ale sporo ich jeszcze pozostało, więc lokalny Szeryf może je wszystkie hurtowo wywalić{błędy interpunkcyjne,niechlujstwo w pisowni, brak ę,ą,ś itp.Można mnie jeszcze dodatkowo "zbanować" i będzie błogi spokój na forum, mnie to ani ziębi, ani grzeje.Zakończę moim ulubionym Konfucjuszem, ktory
                    stwierdził " Nieroztropnym nie ten, kto nie znajduje wody na pustyni, tylko ten, kto jej tam szuka"

                    Comment


                    • Zamieszczone przez andrzejek-k68 Zobacz posta
                      Część postów usunąłem, ale sporo ich jeszcze pozostało, więc lokalny Szeryf może je wszystkie hurtowo wywalić{błędy interpunkcyjne,niechlujstwo w pisowni, brak ę,ą,ś itp.Można mnie jeszcze dodatkowo "zbanować" i będzie błogi spokój na forum, mnie to ani ziębi, ani grzeje.Zakończę moim ulubionym Konfucjuszem, ktory
                      stwierdził " Nieroztropnym nie ten, kto nie znajduje wody na pustyni, tylko ten, kto jej tam szuka"
                      nikt tu nie ma zamiaru Cię banować ani hurtowo usuwać postów. Po prostu szanujmy siebie i język, wystarczyło żebyś poprawił cytaty, których nie było widać w twoich postach.

                      Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

                      Comment


                      • Ja też walę błędami Ale widzę je dopiero jak czytam po wysłaniu co napisałem .
                        Jak się nie zastanawiam to jakoś mi tam idzie,kiedys nawet dyktanda dobrze pisałem,ale od pewnego czasu coraz częściej zaczynam zastanawiać się nad jakimś wyrazem a potem i tak zrobię błąd lepiej mi idzie operowanie kluczami niż długopisem czy klepanie w klawisze

                        Comment


                        • Zamieszczone przez andrzejek-k68 Zobacz posta
                          Część postów usunąłem, ale sporo ich jeszcze pozostało, więc lokalny Szeryf może je wszystkie hurtowo wywalić{błędy interpunkcyjne,niechlujstwo w pisowni, brak ę,ą,ś itp.Można mnie jeszcze dodatkowo "zbanować" i będzie błogi spokój na forum
                          Lokalny szeryf nie miał zamiaru Ciebie banować, tylko poprosił o to Abyś poprawił błędne cytaty, sam zapewne widziałeś, że nie wyświetlały się poprawnie.. dodatkowo zbyt duża liczba wyrazów napisanych bez polskich liter, to wszystko robiło z Twego postu jeden wielki worek wyrazów, zdań, z których było ciężko dostrzec, co jest Twoje a co jest czyimś cytatem... tak więc nie ma za co się obrażać. Sam przywołujesz różne cytaty wielkich filozofów więc raczej oczytany z Ciebie człowiek i powinieneś wiedzieć, że tekst pisany musi jakoś wyglądać...

                          edit.
                          r7
                          Reg pkt 5:
                          Twój post świadczy o Tobie i Twoim szacunku dla czytających, Oni widzą o czym, jak i co napisałeś... i tak Cię zapamiętają.
                          Last edited by rambo7; 25-02-2019, 11:30. Powód: r7
                          Moja łódka Civic..
                          Mój "klekocik" Ceed..
                          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                          Coś na temat olejów..

                          Comment


                          • Chyba dość ważne zagadnienie w kontekście rozrzedzanie oleju benzyną:
                            Już w 1911 r. Stowarzyszenie Inżynierów Samochodowych (SAE) przyjęło pierwszą klasyfikację olejów silnikowych.


                            Niektórzy producenci mają tendencję do wprowadzania większego marginesu bezpieczeństwa w swoich recepturach, ustawiając docelową lepkość KV 100 pośrodku poszczególnych klas, a lepkość wysokotemperaturową (HTHS) znacznie powyżej dopuszczalnej wartości minimalnej. Inni starają się przesuwać granicę tak, aby maksymalnie zredukować zużycie paliwa. Na przykład, 5W-40 z KV100 = 14,5 cSt jest odporny na rozcieńczenie paliwem o 4–5%, nie spadając przy tym z klasy. Podobny produkt, przyczyniający się do oszczędności paliwa, przy takich samych parametrach ( 5W-40 o KV100 = 13,0 cSt) przy zaledwie 2% rozcieńczeniu paliwem spadnie o jedną klasę. W związku z tym, bezpieczniej jest stosować wyższą klasę niż rekomenduje to producent silnika, ale nie warto używać olejów rzadszych niż zalecane.

                            Comment


                            • Minął rok i olej w jednym miejscu na bagnecie, to jakaś paranoja. Nasłuchają się naczytają i powtarzają te same bzdety.

                              Comment


                              • Dudek12, to nir paranoja, tylko dobrze zrobiony silnik.
                                Samego paliwa w oleju jest pewnie z 5%, a tyle to każdy "dolewa".
                                Jak chcesz ubytki, to zmień Hondę na VAG'a/TSI.
                                W mojej Astrze jest dokładnie jak u Ciebie - ubytków oleju brak (nie mam jeszcze GPF'a).
                                OK, pojawiają się po około 8 tys km od wymiany i to jest sytuacja powtarzająca się.
                                Po prostu, podejrzewam, że olej GM jest, hm, "średni".

                                Comment

                                Working...
                                X