Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Civic X - filtr GPF (GASOLINE PARTICULATE FILTERS) w roczniku 2018

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • FK8 GPF Olej

    Witam, mam pytanie do starszych forumowiczów i znawców tematu. Posiadam od miesiąca nowego Typka, zamierzam pozbyć się wodzianki . Znalazłem ciekawą propozycję od Firmy Ravenol w klasie jakości ACEA C3, ponieważ posiadam ustrojstwo GPF, jestem zmuszony do tej klasy jakości
    Proszę znawców tematu o opinie https://www.ravenol.pl/produkty-rajd...835852242.html

    Comment


    • Odpowiedni do tego silnika, zgodny z instrukcją obsługi

      Comment


      • Jeśli jeździsz nie oszczędzając paliwo to olej zgodny z wymaganiami Hondy z GPF. Jak byś chciał poczytać więcej to tu masz temat odnośnie "R" (oczywiście weź pod uwagę Temat w którym tu piszemy o GPF. Póki gwarancja i GPF to masz kaganiec).
        Czy jest specjalny olej do Civic Type R FK8 (X gen) ?
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • Dzięki za odpowiedź ! Nie zamierzam oszczędzać paliwa, zależy mi tylko na ochronie silnika Porównałem dwa produkty Firmy RAVENOL VSW SAE 0W-30 USVO® i RAVENOL REP USVO® 5W-30, głównym kryterium było ACEA : C3 , kolejnym zawartość popiołów oraz Test Noack (odparowalność). W Piątek pozbywam się wodzianki

          Comment


          • Mam Civica z filtrem DPF więc wybrałem Ravenol FES 0W30 USVO C2. Gdyby moje auto nie miało tego filtra to bym zalał Amsoil 5W30 Signature Series. Bardzo dobry olej ze świetnymi recenzjami. Oleje kupuję w Petrostar. Pozdrawiam.

            Comment


            • Tym Ravenolem FES 0W30 USVO C2 zalany był CRV 1.6 diesel z dpf (ojca) wiosną i wczoraj po 9000 km od wymiany zapaliła się kontrolka z olejem.
              I rzeczywiście był poniżej kreski. Zalałem jakieś 0,25 l co zostało z wymiany i poziom się podniósł.
              Olej niby zgodny z instrukcją, więc o co kaman? CRV w automacie, ojciec nie szaleje na pewno.
              Czy powodem mogą być krótkie odcinki? Kontrolka zapaliła się w trasie. Wcześniej był olej z ASO (słono sobie kazali zapłacić ponad 400 zł za niecałe 5l).

              Jak sądzicie o co chodzi? Nie wiem teraz jaki olej kupić, aby było dobrze. Jakieś porady? Jest jakaś różnica z olejami C3?

              Comment


              • Zbliża się moja pierwsza wymiana oleju. Mój civic ma silnik 1.5 z GPF.
                Samochód używany jest na Mazowszu 60% miasto w tym krótkie odcinki poniże 15km, 40% trasa, okazjonalnie wyjazd na wakacje na południe Europy. Raczej nie przekrazam 4000 obrotów.
                W instrukcji obsługi mam wskazanie, że olej komercyjny musi spełniać normę ACEA C2/C3 0W30, 5W30, 10W30. Na korku wlewu oleju mam napis ACEA C2.
                Czy mogę zastosować zarówno olej z normą C2 jak i C3 (inna informacja na korku i instrukcji)?
                Wydaje mi się że możn oba, ale chcę się upewnić.

                Czy olej C3 może być stosowany w miejsce C2 bez szkody dla silnika przy moim sposobie użytkowania? Czytając wątek olejowy odnosłem wrażenie że tak, a różnica między nimi jest taka, że C3 lepiej chroni silnik nawet w trudnych warunkach (krótkie dystanse w mieście poniże 15km, długie przejazdy autostradą z dużą prędkością i przy wysokiej temperaturze otoczenia), natomiast C2 to olej przeznaczony do oszczędzania paliwa (ekologia), natomiast ochrona silnika jest słabsza, szczególnie w warunkach takich jak w poprzednim zdaniu napisałem. Czyli jednyna przewaga C2 nad C3 to mniejsze zużycie paliwa (no i pewnie GPFu). Czy są jakieś argumenty/warunki użytkowania w których C2 będzie lepszy od C3 w ochronie silnika i jego osprzętu. Ekologię, tj. mniejsze zużycie paliwa możemy pominąć,

                Edit.
                przeniosłem w odpowiednie miejsce GPF>
                r7.
                Last edited by rambo7; 28-10-2019, 12:07. Powód: edit.

                Comment


                • @rebyrg, a co powiedz na olej spełniający C2 i C3 równocześnie?
                  W pełni syntetyczny olej silnikowy Shell Helix Ultra - z technologią Shell PurePlus. Doskonała czystość tłoków i niskie zużycie paliwa. Sprawdź ofertę!

                  Comment


                  • Zamieszczone przez rebyrg Zobacz posta
                    Czy olej C3 może być stosowany w miejsce C2 bez szkody dla silnika przy moim sposobie użytkowania?
                    tak naprawdę to chciałeś zapytać czy: olej C3 może być stosowany w miejsce C2 bez szkody dla GPF przy moim sposobie użytkowania?
                    W złym miejscu dokonałeś wpisu, który przeniosłem do odpowiedniego tematu. Wróć kilka lub kilkanaście stron wstecz, co chwile przewija się dyskusja jak to "rozebrać na czynniki pierwsze".
                    Jest tam napisane o różnicach w Normie ACEA C i czym C 1,2,3 różnią się od siebie.
                    Zamieszczone przez rebyrg Zobacz posta
                    Czyli jednyna przewaga C2 nad C3 to mniejsze zużycie paliwa (no i pewnie GPFu)
                    tu próbuję wskazać że nieco przestaw sobie podejście, w olejach grupy C chodzi tylko i wyłącznie o środowisko, zbyt dużo użyłeś porównań i wtrąceń pod kątem ochrony silnika.
                    "no i pewnie GPFu", ...nie tak, miej świadomość... poprawnie to przede wszystkim GPFu, i w zasadzie to wyłącznie GPFu.
                    Priorytety dla ACEA C3 o których pisaliśmy wcześniej w tym temacie w skrócie są takie: ochrona środowiska, ochrona DPF - wydłużenie żywotności DPF, zmniejszenie zużycia paliwa przy niskooporopwych olejach. O ochronie silnika jest najmniej lub w ogóle, ochrona silnika nie jest priorytetem Normy ACEA C.
                    Wróć wstecz i poświeć czas i poczytaj TEN temat od początku. (pisałeś i czytałeś temat który nie zupełnie jest dla Ciebie pod kątem użytkownika pojazdu z GPF)
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • Dzięki Rambo za przeklejenie.
                      Przeczytałem i sporo mi się rozjaśniło.
                      Celuję w olej 0W30 C3.
                      Z tego co widzę wiele osób na forum wskazuje na oleje revenol. Jestem zielony w temacie wyboru oleju, więc podążając za tłumem znalazłem 2 oleje revenol 0W30 C3:
                      Opis produktu: RAVENOL Arctic Low SAPS ALS SAE 0W-30 to oparty na PAO (polialfaolefiny), w pełni syntetyczny lekkobieżny olej silnikowy wykonany w technologii USVO® i sprawdzonej technologii CleanSynto® do silników benzynowych i Diesla aut osobowych, wanów, również z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa wymagających lepkości wysokotemperaturowej HTHS wynoszącej co najmniej 3.5 mPa*s.. Zmniejsza tarcie i […]

                      Opis produktu: RAVENOL VSW SAE 0W-30 to oparty na PAO (polialfaolefiny) w pełni syntetyczny, lekkobieżny olej silnikowy wykonany w technologii USVO® i sprawdzonej technologii CleanSynto® do silników benzynowych i Diesla, również z turbo doładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Zmniejsza opory pracy, zużycie mechaniczne i zużycie paliwa. Dzięki nowej formulacji zapewnia bezpieczny film smarny nawet w […]

                      W ALS jest napisane w tabelce że spełnia specyfikację hondy (cokolwiek by to znaczyło). W VSW nic o hondzie nie ma.
                      Który brać?
                      Na forum wypowiadały się osoby które wybrały VSW, np @Dario72. Czy braliście pod uwagę ALS? A jeśli tak to dlaczego VSW?
                      Last edited by rebyrg; 28-10-2019, 21:03.

                      Comment


                      • Zamieszczone przez rebyrg Zobacz posta
                        Dzięki Rambo za przeklejenie.
                        Przeczytałem i sporo mi się rozjaśniło.
                        Celuję w olej 0W30 C3.
                        Z tego co widzę wiele osób na forum wskazuje na oleje revenol. Jestem zielony w temacie wyboru oleju, więc podążając za tłumem znalazłem 2 oleje revenol 0W30 C3:
                        Opis produktu: RAVENOL Arctic Low SAPS ALS SAE 0W-30 to oparty na PAO (polialfaolefiny), w pełni syntetyczny lekkobieżny olej silnikowy wykonany w technologii USVO® i sprawdzonej technologii CleanSynto® do silników benzynowych i Diesla aut osobowych, wanów, również z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa wymagających lepkości wysokotemperaturowej HTHS wynoszącej co najmniej 3.5 mPa*s.. Zmniejsza tarcie i […]

                        Opis produktu: RAVENOL VSW SAE 0W-30 to oparty na PAO (polialfaolefiny) w pełni syntetyczny, lekkobieżny olej silnikowy wykonany w technologii USVO® i sprawdzonej technologii CleanSynto® do silników benzynowych i Diesla, również z turbo doładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Zmniejsza opory pracy, zużycie mechaniczne i zużycie paliwa. Dzięki nowej formulacji zapewnia bezpieczny film smarny nawet w […]

                        W ALS jest napisane w tabelce że spełnia specyfikację hondy (cokolwiek by to znaczyło). W VSW nic o hondzie nie ma.
                        Który brać?
                        Na forum wypowiadały się osoby które wybrały VSW, np @Dario72. Czy braliście pod uwagę ALS? A jeśli tak to dlaczego VSW?
                        Ja osobiście jeżdżę na ALS. Myślę że i z ALS i z VSW będziesz zadowolony.

                        Comment


                        • ALS jak dla mnie jest niemożliwy do zdobycia. I wiosną, i w zeszłym tygodniu nigdzie go nie mogłem dostać.

                          Comment


                          • Czy ktoś kto dokonywał tuningu 1,5T z GPF em, brał pod uwagę taki olej z ACEA C3: https://www.ravenol.pl/produkty-rajd...835853287.html
                            Ciekawostką jest to co piszą że: Ze względu na specjalną mieszaninę wysoko polarnych olejów bazowych grupy V z dużą ilością baz PAO o różnych lepkościach można było zrezygnować z dodatków polepszających indeks lepkości VI.
                            to świetna informacja i potwierdzająca to co jest oczywistością że oleje niskooporowe 0W-20 są nafaszerowane ("olej mineralny na sterydach") po to aby uzyskać zbliżone efekty jak dla olejów syntetycznych.
                            Do tego jest to olej pod GPF/DPF.
                            Technologia USUV z indeksem lepkości 169 zapewniają o stałej niezmiennej lepkości w każdych warunkach pracy silnika.
                            Wysoką HTHS gwarantuje totalną ochronę silnika.
                            Niestety nie pisze nic na temat własności ekonomicznych, ale po parametrach można przyjąć że to do oszczędzania paliwa się nie nadaje.
                            Pytanie moje w kontekście tuningu (jeśli ktoś robił) to chyba nie po to aby z KM/Nm nie korzystać. (to chyba jedyny olej z Normą C jaki bym był w stanie wlać do silnika bez GPF/DPF).
                            Nie szukałem na rynku, czy ktoś zna olej o podobnych technologiach z Normą ACEA C3? jak tak to wrzucać, poczytamy .
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                              Ciekawostką jest to co piszą że: Ze względu na specjalną mieszaninę wysoko polarnych olejów bazowych grupy V z dużą ilością baz PAO o różnych lepkościach można było zrezygnować z dodatków polepszających indeks lepkości VI.
                              Na tym właśnie polega technologia USVO. I dotyczy to wszystkich olejów Ravenol w tej technologii od 0W16 do 5W40. Dzięki USVO również przy 0W16 i 0w20 zapewniają bezpieczny film smarny nawet w bardzo wysokich temperaturach roboczych.

                              Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                              Niestety nie pisze nic na temat własności ekonomicznych, ale po parametrach można przyjąć że to do oszczędzania paliwa się nie nadaje.
                              Oczywiście że tak inaczej cały wątek olejowy przewrócił by się do góry nogami.

                              Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                              Nie szukałem na rynku, czy ktoś zna olej o podobnych technologiach z Normą ACEA C3?
                              Coś mi się zdaje ,że podobnych technologii nie ma. Ten olej co przytaczasz to jakaś ciężka artyleria. Dla porównania C3 o takim samym SAE: https://www.motul.com/pl/pl/products/8100-x-clean-5w40

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Stach13 Zobacz posta
                                Dzięki USVO również przy 0W16 i 0w20 zapewniają bezpieczny film smarny nawet w bardzo wysokich temperaturach roboczych.
                                No kurcze Stach, nie zaczynaj od nowa Przecież te oleje mają HTHS na poziomie 2,6... na pewno widziałeś wykres szybkości zużycia części silnika w zależności od HTHS ? Na pewno film olejowy jest, ale ten margines bezpieczeństwa zerwania filmu olejowego, w ciężkich warunkach, jest już bardzo wąski.. oczywiście oszczędność paliwa na pewno jest na wysokim poziomie.
                                Moja łódka Civic..
                                Mój "klekocik" Ceed..
                                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                                Coś na temat olejów..

                                Comment

                                Working...
                                X